Scudo Sports

29 er dağ bisikletleri tuttu mu?

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=136896&page=4
burdaki konunun son sayfasında bisikletin resmi var. Sanırım gidon boğazı düz. ama açıdan dolayı yukarı doğru görünüyor.
Peki siz yükseltmenize rağmen halen nasıl sele daha yukarda kaldı?
Acaba selenin yukarda kalması gidona daha fazla yük bindirmeye neden olmazmı?
Sizin gidonun eski ve yeni resmi varmı?
Belki saçma olacak ama gidon boğazını içe çevirmek mümkünmü? Eğer mümkünse bunun bir faydası olurmu?
 
Scudo
ben de Merida 29er kullanıcısıyım. boyum 1.94 ve 21" kadro kullanıyorum. seleyi max. seviyede kullanıyorum ve gidon seviyem selenin altında kalıyor. spacerları yukarı alıp boynu ters çevirmedikten sonra bileklerimde çok ağrı olmuyor. kaldı ki yol bisikletlerinin geometrilerine bakarsanız da gidon sele seviyesinin altında kalır. sizin sorununuz sanırım bisikletin size biraz büyük olması üst boru mesafesi uzun geldiğinden öne gereğinden fazla uzanmak zorunda kalıyor olabilirsiniz. yoksa fotoğraflarını gönderdiğiniz bisikletin sele-gidon seviyesi oldukça konforlu olması lazım.
 
@halilgoksal
Resimde görünen gidon ve sele ayarı tam olarak bacak boyuma göre. Boyum 182 cm aslında kısa değilim. Ama sanırım dediğiniz gibi öne eğilmek zorunda kalıyorum. Ancak 17" kadrolu merida bana bence ufak olurdu sanki. Seleyi daha kaldırırsam pedal en alt seviyedeykenparmak ucuyla basmak zorunda kalırım, şuanda selede otururken yere parmak ucunda değiyor ayaklarım. Yani en optimum açılarım şuanda resimdeki gibi. "spacerları yukarı alıp boynu ters çevirmedikten sonra bileklerimde çok ağrı olmuyor" demişsiniz bu kısmı biraz açabilirmisiniz? spacer neresi bilmiyorum.
 
@Salim Kaya
Murat Bey'in gönderisinde kırmızı oklarla gösterilen halkalara spacer deniliyor
http://www.canavarkesifte.com/wp-content/uploads/2012/09/DSCN6281_edited-1.jpg
Merida'nın sitesine bakarsanız kadro ölçülerinde boyunuz 18" kadro için uygun görünüyor. sınırda kalan boylar için çoğunlukla bir alt kadro önerilir. Zaten referans olarak Cube, KTM gibi markaları alırsanız Merida'ların kardo geometrileri uzun üst boruludur. Bu saatten sonra bisiklet değiştiremeyeceğinize göre belki daha kısa bir boyun alarak sorununuzu çözebilirsiniz. En azından benim önerim bu yönde olacaktır.
 
@halilgoksal
Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Evet artık bisikleti aldım ve değiştiremem.
Kısa bir boyun dediğiniz gidon boynumu? Yani selenin hizasından aşağıda kalması içinmi yapmam gerekiyor bunu?
Birde yukardada sormuştum ama gidon boğazını ters çevirim gidonu o şekilde kullanmanın etkisi olurmu?
 
Bahsettiğim boyun gidon boynu. Boynu(boğazı) ters çevirmeniz sele-gidon mesafesini değiştirmeyeceğinden size avantaj sağlamayacaktır diye düşünüyorum.
öncelikle, tabi eğer bulabiliyorsanız, bir tanıdığınızdan 17" kadrolu mümkünse yakın geometrili bir bisikleti ödünç alıp kullanın. Eğer sorunu yaşamıyorsanız gidon boğazınızı ölçün. yanlış anımsamıyorsam Merida 80mm boyun kullanıyordu ama emin değilim. buna göre 20mm daha kısa bir boyun alıp rahat edebilirsiniz. 1-2 dkda bulduklarım: (link) 55mm, veya
(link) 60mm olabilir. sizin gidon boynunuz 100mm'se 80mm'lik boyun alırsınız.
araştırırsanız piyasada daha uygun alternatifer de bulunabilir.
 
Bir önceki mesajimda yanlis yazmistim, sonra düzelttim ama gec kalmis herhalde. Asagida kalan tabiki sele, gidon degil. Gidon bogazi degisimi sonrasi:
http://i.imgur.com/631WlVf.jpg
http://i.imgur.com/TF3Ajzi.jpg
Öncesi:
http://i.imgur.com/isLUguG.jpg
 
Ben de düşünmeye başladım 29 er tekerlekleri. Düz yolda bile daha hızlı gidiyorlar. Sarf edilen enerji ise neredeyse 26 ile aynı..

Boyutları da öyle abartı durmuyor. 26 bisikletlerden.
 
Boynu ters cevirmekten kastim gidonuda acaba ic kisma alabilirmiyim dusuncesindendi. Boylece sele ve gidon mesafesini boyun ne kadarsa kiaaltmis olacaktim. Ama boyle bir ihtimal varsa bile belki dizlerim gidona degwbilir manevra yaparken. Murat beyin gosterdigi hareketli be acili boyun belki derdime derman olabilir. Halil bey sizin dediginiz olcuye bakacagim. Eger 100 lukse 60 lik almak mantikli. 4 cm cok iyi bir mesafe bence. Birde bohaza yukseltme eklenirse oturus pozisyonum hayli farkli aci alabilor.
 
http://img.tapatalk.com/d/14/07/02/6e6ejatu.jpg 26 29 test sonuçları

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@selami atay
Selami bey almanca bilmiyorum; özetlerseniz sonuçların ne olduğunu anlayabiliriz.
 
Salim bey almanca az biliyorum teknik konularda hiç.zamanım ılursa otelde almanya dan gelen Türkün birisine çevirisini yaptırır yazarım.bunu facebook sayfamda paylaşılmış bende kopya alarak burada paylaştım faydalı olur diye

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
google translate sağolsun testin esnemezlik testi olduğunu öğrendik sayesinde... gerçi tüm açılardan %100 esnemezlik sağlayan 26" bisikleti de merak ettim ben. ayrıca insanımızın ne kadar sabit fikirli olduğunu da bir kez daha görmüş oldum bu başlıkta. Başlık 29er bisikletler tuttu mu? şeklinde arkadaşlar gelmiş burada 26 candır süperdir 29er ne ki babında paylaşımlar yapıyor. yahu 29er tuttu. Piyasada yığınla 29er bisiklet var. Bu yönde talep olmasa bisiklet firmalarının neden hepsine yakınında 29er model var hem de envai çeşitte? çok içinde kalan varsa 26" mi 29er mi diye başlık açsın orada döksün içini... oraya yazarken de MTB'nin sadece DH'den ibaret olmadığını XC kullanım için üretilen bir sürü model olduğunu, dağ bisikletçiliğinin "atlayıp zıplamak"tan ibaret olmadığını bi düşünsün. yok illa atlanacak zıplanacaksa da 140-160mm çift süspansiyonlu 29er'ler de var bi araştırsın bir zahmet. 29er'ler piyasaya çıkalı kaç yıl olmuş bu başlık neden aktif olur anlamıyorum ben...
 
Yol bisikleti kullanıyorum ama MTB alacak olsam kesinlikle 29" alırdım.
Görüntü olarak, engelleri aşma kabiliyeti olarak, 26 ya göre aynı enerji ile daha fazla yol alınması bakımından bir adım önde. Ayrıca olur da ince lastik takmak isterseniz bir nevi şehir bisikleti görünümü yakalayabiliyorsunuz. 26 jant zaten küçük bir de ince lastik takınca ortaya komik görüntü çıkıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
26 nın kontrolü 29 dan daha iyi bence hareket çeviklik ve rampa çıkış da açısından önde 26.iniş hız çukur aşmada29 önde

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
29er Dağ bisikletleri tuttu mu, tutmadı mı, avantajlı mı, dezavantajlı mı bunları kullanıcıları değerlendirir artık.
Yalnız bana göre kısa boylularda çok kötü duruyor. Örneğin aşağıdaki resimde kadro boyları kişilere göre olduğu halde boyu kısa olanda traktör gibi dururken, uzun olanda gayet normal görünüyor.
http://i.imgur.com/9pD7UEA.jpg
 
@Ali YILDIRICI
Ali aklımı okudun resmen...MTB'ci olarak 29 da kullandım 4 yıl once 26 da...Suan 27,5 kullanıyorum deneme amaclı..26 serilik vs bence en iyisi...
 
Bende 29 a geçiş yaptım kısa bi süre önce tabiri caizse sanki otobüs kullanıyorum hissi veriyor.
küçük araçlar yol veriyor :D Şaka bi yana

26 evet inkar edilemez çeviklik bakımından daha avantajlı.
Hoplama zıplama akrobasi vs ler için ideal.

Lakin: Yol tutuşu hız ve kullanıcıyı yormama bakımında 29 en üst seviyede diyebilirim.
Farkedilir şekilde hissedebiliyorsunuz.
Ayrıca bisiklet kullanmayı yeni öğrenen biri olarakda belirtmeliyim Neredeyse denge konusunda da 29 harkulade.
Son olarakda daha kısa sürede hızlanabiliyorsunuz.
26 da 21. vites te kullanırken ki hızım ile; 29 da 18. vitesteyim.
Basitlemek gerekirse, 26 ya göre neredeyse bir buçuk daha az pedal çeviriyorsunuz bi turda.

Tabi herşeyden en önemlisi: Rabbim herkese kazasız belasız sürüşler nasip etsin İnşallah..
 
Katilmiyorum......
MTB daglara, arazilere ait oldugu icin kiyaslamayi oalarda yapsaniz daha iyi olur. 26" MTB'ler varki 29" MTB'lere yolda kök söktürür, buna emin olun.
Sadece hiz yönünde hakli olabilirsiniz ama denge olsun, yorma olsun, yol tutusu olsun 26" ile alakali degildir.
Bu testi Yüksek donanimli bir MTB ile yapmanizi öneririm....

Size de Allah kazasiz belasiz sürüsler nasip etsin insallah.
 
Özellikle uzun boylu kullanıcılara hitap ediyor. Hız faktörü kesinlikle doğru, yol tutuşa da katılıyorum. Sonuçta lastiğin yere temas eden yüzeyi daha dazla 26'lara göre. Dar alanlarda işimizi zorlaştırsa da kullanımı kesinlikle eğlenceli. 26 janta asla dönmeyeceğimi rahatlıkla söyleyebilirim ;) Görsel olarak da 26 jantlara göre çok daha hoş görünüyorlar. Ağırlık dezavantajı var birazıcık, yedek parça dezavantajı da hala tam olarak aşılamadı. Ama son iki senede ülkemizde iyice yaygınlaşmaya başladılar.
 
Geri