Scudo Sports

28" Tur Bisikleti Jant Seti Önerisi

Kayıt
14 Mart 2016
Mesaj
35
Tepki
34
Yaş
31
Şehir
Kocaeli
İsim
Magsud
Bisiklet
Merida
Herkese merhaba. Arkadaşlar hali hazırda 2013 model Merida Crossway 15V model şehir/tur bisikleti kullanmaktayım. 15V pek rastlanılan bir model değil o yüzden 20V gibi düşünebilirsiniz %95 aynı zaten. Bisikletle ara sıra kamplı turlara çıkıyorum. Fakat son kamplı turda, yükümün ağırlığını bilmiyorum ama ağırlıktan olsa gerek, akor bozuldu. Daha önceleri de girdiğim sert çukurlarda falan, hemen olmasa da zamanla bozuldu. 2 kere akor yaptırdım. Jant 32 telli. Yeni bir jant seti düşünüyorum ama net bir şey bulamadım. sizin önerebileceğiniz bir şeyler var mıdır acaba?
 
Scudo
@Mehmet H. henüz net bi şey söyleyeme zaten alırsam da 1 sonraki bahara doğru alırım o yüzden her türlü önerinize açığım :)
 
Alexrim jantlar agir oluyor butce elvereirse mavic dt swiss bontrager vs cok iyi de para sonucta bunlarda bisikletten pahali shimanonun ekonomik ve kaliteli jantlari var
 
Evet aynı problemi ben de yaşıyorum.
Tur bisikleti jant arıyorum bulamadım set olarak. Çember tel ayrı ayrı toplanıyor ama set olarak bulamadım.
Yardımcı olacal arladaşlar marka model söylerlerse sevinirim maks 1000 tl olması çok iyi olur
 
Novatech d711-d712 Göbek Seti Alın Çinden (240-270 Lira) Rulmanlı Sesli 400 Gram Çifti(4000 km ye yakındır kullanıyorum uzun turlarımda)..Telleri DT Champıon Alın Jant Çemberini de WTB (Çok Hafif Oluyor Bazı Modelleri)DT Swis Yada Mavic Bakın Derim Chaınreactıonu takip edin bu aralar indirimden kelepir düsürebilirsiniz..Mesela Ben iki adet WTB Çember Aldım 200 Liraya Kargo Dahil Suan Tek Fiyatı 57 Avro :) Çemberin Teki 450 GRAMI Geçmesin Mümkünse..1700 Gramı GeçmEyen Bir Çember Setiniz Olur.Kuş GİBİ...
 
@magsudhajiyev bike discount bakabilirsin set almıştım ordan deore göbekli v fren li sağlam çıktı daha akord yapmadım eski jantta şimdiye 2 3 didefa yapmıştım. kilolu birisiyim öyle diyim :) bütçe elveriyorsa üstte arkadaşın dediği yöntem daha mantıklı bende öyle düşünüyordum ama bütçemi aştığından sete yöneldim.
 
Merhaba güncel jant seti önerisi olan var mı? Bütçe çok yüksek değil. En fazla 6 bin civarı. 9-10-11 vites uyumlu olursa içindeki kaset güzel olur. 36 veya minimum 32 delik.

Eğer set yoksa ki ben çok az bulabildim. Kendim toplamak istesem sizce mavic a317 28'lik jant çemberi nasıl? Göbekleri shimano'dan uyumlu alıp telleri de kendim örebilirim. (Son tercihim)
Bisikletle birlikte ağırlığım 130 kg. Şehir içi ve köy yolları karışık kullanıyorum. Lastik schwalbe 700x35
 
Dt swiss çember alıp,yine champion tellerle örmeniz daha mantıklı,sağlam,ve uyguna gelmez mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Merhaba güncel jant seti önerisi olan var mı? Bütçe çok yüksek değil. En fazla 6 bin civarı. 9-10-11 vites uyumlu olursa içindeki kaset güzel olur. 36 veya minimum 32 delik.

Eğer set yoksa ki ben çok az bulabildim. Kendim toplamak istesem sizce mavic a317 28'lik jant çemberi nasıl? Göbekleri shimano'dan uyumlu alıp telleri de kendim örebilirim. (Son tercihim)
Bisikletle birlikte ağırlığım 130 kg. Şehir içi ve köy yolları karışık kullanıyorum. Lastik schwalbe 700x35

Ben trekking bisikletime 36 telli Mavic (link)'lar alıp ördüm, memnunum. 700x35 ile kullanıyorum. A317'yi sitesinde bulamadım. Göbek de değişecekse 36 tele geçmek daha iyi olur. Lastik genişliği bakımından da 19 mm genişliktekiler ideal. (link) daha da sağlam.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Dt swiss çember alıp,yine champion tellerle örmeniz daha mantıklı,sağlam,ve uyguna gelmez mi?
Tabii ki uyguna gelir de çocuk olduğu için çok vakit ayıramıyorum. Haftalar sürebilir 😀

Ben trekking bisikletime 36 telli Mavic (link)'lar alıp ördüm, memnunum. 700x35 ile kullanıyorum. A317'yi sitesinde bulamadım. Göbek de değişecekse 36 tele geçmek daha iyi olur. Lastik genişliği bakımından da 19 mm genişliktekiler ideal. (link) daha da sağlam.
Abi a319'un gümüşü var Erdoğanlar'da. Siyahını yine yerelde bulamadım. Mavic kendi sitesinden Türkiye'ye gönderim yapıyor mu?

Dt swiss ve mavic arasında hangisi daha iyidir? Bir de dt diye hazır setler gördüm ama sanırım dt swiss ile alakasızlar çünkü örülü hali 1500 gibiydi.
 
...
Abi a319'un gümüşü var Erdoğanlar'da. Siyahını yine yerelde bulamadım. Mavic kendi sitesinden Türkiye'ye gönderim yapıyor mu?

Dt swiss ve mavic arasında hangisi daha iyidir? Bir de dt diye hazır setler gördüm ama sanırım dt swiss ile alakasızlar çünkü örülü hali 1500 gibiydi.

Ben Erdoğanlar'dan siyah almıştım. Benim aldığım bu: (link)
Açıklamada hem gümüş hem siyah yazsa da aşağılarda siyah diyor. Ben renk konusunda görüşmemiştim, siyah geldi. Tabii benim bisiklet V fren. Disk frene uygun, fren yüzeyi bulunmayan tamamen siyah jant o bisiklette daha güzel durabilir.

Dt Swiss modelleri genelde daha çok beğeniliyor yurtdışı forumlarda. Birebir bulunan modeller üzerinden karşılaştırmak daha doğru olur.

DT diye bazı parçalar üreten küçük bir üretici var. Örneğin Mosso'nun giriş seviyesi modellerinde DT'nin MT500 diye bir hidrolik freni kullanılıyor: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bu ikisinin yanına Alexrims markasını da yazalım. Fiyat/performans olarak iyi noktada modelleri var.
Önereceğiniz bir modeli var mı?

Ben Erdoğanlar'dan siyah almıştım. Benim aldığım bu: (link)
Açıklamada hem gümüş hem siyah yazsa da aşağılarda siyah diyor. Ben renk konusunda görüşmemiştim, siyah geldi. Tabii benim bisiklet V fren. Disk frene uygun, fren yüzeyi bulunmayan tamamen siyah jant o bisiklette daha güzel durabilir.

Dt Swiss modelleri genelde daha çok beğeniliyor yurtdışı forumlarda. Birebir bulunan modeller üzerinden karşılaştırmak daha doğru olur.

DT diye bazı parçalar üreten küçük bir üretici var. Örneğin Mosso'nun giriş seviyesi modellerinde DT'nin MT500 diye bir hidrolik freni kullanılıyor: (link)
Disk fren uyumlu bir tanr gördüm orada ama silver diye belirtmişler.
 
...Disk fren uyumlu bir tanr gördüm orada ama silver diye belirtmişler.

Bu sanırım: (link)
Fren yüzeyini önemsemezsen bu pek güzel: (link)
(link)'un duruşu böyle:
1716638726106.jpeg
1716638755191.jpeg
1716638776389.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bu sanırım: (link)
Fren yüzeyini önemsemezsen bu pek güzel: (link)
(link)'un duruşu böyle:
317489 dosyayı görüntüle
317490 dosyayı görüntüle
317491 dosyayı görüntüle
Barış abi merhaba,

(link)

(link)

Üstteki siyah olan 32 delik, alttaki gümüş olan daha önceden konuştuğumuz 36 delik. Erdoğanlar ürün segmenti için hız ve tur demişler.

Ağırlık sınırı (öneri): 90 kg (sürücü ve donanım tek çember için) 36 delik olanda bu yazıyor. Bunu 2 ile çarpacağız sanırım. 180 Kg sürücü, bisiklet ve ekipmanlar için sayılıyor anladığım kadarıyla?

Erdoğanlardaki gümüş olanda önerilen lastik genişliği 47mm demiş. 2006'dan kalan teknik bir dökümanda 27-47mm diyor. O zaman 700x35 lastiğimi bu janta takabilirim sanırım?

Pedal bisiklet tekerin 28 mi yoksa başka ölçüde mi olduğunu yazmamış. Yine aynı teknik dökümanda A317 için 622 x 17 ölçüsü yazıyor. Yanılmıyorsam bu 28 oluyor değil mi? Bu kod ile başka ölçüde bir jantı yoksa tabii.

Arka jantım yine tel kopardı. Bu sene ikinciye oluyor. Aslında 36 delik düşünüyordum ama V fren dışında veya gümüş olan dışında bulamıyorum. 36 ve 32 arasında tel kopmasını önleme adına çok büyük fark var mıdır?

Dün büyük bir tur öncesi yine arka jantta tel koptuğunu fark edince eski mtb'deki jantı söküp ruble disk rotoru vs. değiştirip onu şuan kullandığım Trrrek bisikletin üzerinde kullanmaya başladım. Bu sayede tura yetiştim. Asıl jantın ağırlığı göbekle birlikte 1220 gr civarı geliyor. Ağırlık takıntım yok fakat akort ederken jantın birleşim noktasındaki kaynak yerinden ötürü zıplama o noktada hep az da olsa var oluyor. Daha kaliteli bir janta geçince düzelir diye düşünüyorum bu durum. Mesela A317 daha kaliteli bir jant sayılır mı? Yoksa yine giriş seviyesi mi kalır? Bu tel kopmalarından gına geldi artık. Ben de kafayı kırdım, Dt swiss tellerden set dizmeyi düşünüyorum. Değiştirmişken arka göbeği de değiştireceğim. Kapalı sistem rulmanlı bir göbek bulacağım. Belki Dt Swiss alırım onu da. Aydan aya yavaş yavaş dizeceğim.

Bir de büyük bir saçmalık yaşadım. Şuan kenarda bekleyen jantı akort edeyim derken bir iki nipel artık ömrünü yitirdi ve sıkıştı. Onları açınca baktım bu iş böyle olmayacak. Çok fazla oynandı bu nipellerle, hepsini söküp atıp garanti olsun diye aldığım jant telleri ile birlikte gelen dandik nipelleri taktım. Tam akordun ortasında 3 tanesi daha işlevini yitirdi. Daha sıfırlardı bir de. Herhalde pirinç sağlam olanlardan da satın almam gerekecek.

Çok soru oldu şimdiden kusura bakmayın 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Barış abi merhaba,

(link)

(link)

Üstteki siyah olan 32 delik, alttaki gümüş olan daha önceden konuştuğumuz 36 delik. Erdoğanlar ürün segmenti için hız ve tur demişler.

Ağırlık sınırı (öneri): 90 kg (sürücü ve donanım tek çember için) 36 delik olanda bu yazıyor. Bunu 2 ile çarpacağız sanırım. 180 Kg sürücü, bisiklet ve ekipmanlar için sayılıyor anladığım kadarıyla?

Erdoğanlardaki gümüş olanda önerilen lastik genişliği 47mm demiş. 2006'dan kalan teknik bir dökümanda 27-47mm diyor. O zaman 700x35 lastiğimi bu janta takabilirim sanırım?

Pedal bisiklet tekerin 28 mi yoksa başka ölçüde mi olduğunu yazmamış. Yine aynı teknik dökümanda A317 için 622 x 17 ölçüsü yazıyor. Yanılmıyorsam bu 28 oluyor değil mi? Bu kod ile başka ölçüde bir jantı yoksa tabii.

Arka jantım yine tel kopardı. Bu sene ikinciye oluyor. Aslında 36 delik düşünüyordum ama V fren dışında veya gümüş olan dışında bulamıyorum. 36 ve 32 arasında tel kopmasını önleme adına çok büyük fark var mıdır?

Dün büyük bir tur öncesi yine arka jantta tel koptuğunu fark edince eski mtb'deki jantı söküp ruble disk rotoru vs. değiştirip onu şuan kullandığım Trrrek bisikletin üzerinde kullanmaya başladım. Bu sayede tura yetiştim. Asıl jantın ağırlığı göbekle birlikte 1220 gr civarı geliyor. Ağırlık takıntım yok fakat akort ederken jantın birleşim noktasındaki kaynak yerinden ötürü zıplama o noktada hep az da olsa var oluyor. Daha kaliteli bir janta geçince düzelir diye düşünüyorum bu durum. Mesela A317 daha kaliteli bir jant sayılır mı? Yoksa yine giriş seviyesi mi kalır? Bu tel kopmalarından gına geldi artık. Ben de kafayı kırdım, Dt swiss tellerden set dizmeyi düşünüyorum. Değiştirmişken arka göbeği de değiştireceğim. Kapalı sistem rulmanlı bir göbek bulacağım. Belki Dt Swiss alırım onu da. Aydan aya yavaş yavaş dizeceğim.

Bir de büyük bir saçmalık yaşadım. Şuan kenarda bekleyen jantı akort edeyim derken bir iki nipel artık ömrünü yitirdi ve sıkıştı. Onları açınca baktım bu iş böyle olmayacak. Çok fazla oynandı bu nipellerle, hepsini söküp atıp garanti olsun diye aldığım jant telleri ile birlikte gelen dandik nipelleri taktım. Tam akordun ortasında 3 tanesi daha işlevini yitirdi. Daha sıfırlardı bir de. Herhalde pirinç sağlam olanlardan da satın almam gerekecek.

Çok soru oldu şimdiden kusura bakmayın 😅

Mavic A 317, Mavic'in sitesinde yok. Muhtemelen eski bir ürün. Görselinden de öyle hissediliyor zaten.

Ağırlık sınırını normalde 2 ile çarpacağız ama dengenin bozulduğu durumlar için epey bir tolerans bırakmak lazım. Yine de teker başı 90 kg iyi bir sınır.

Mavic 19 mm iç genişliklei A 319 için 25-47 mm lastiğe uygun diyor, teoride 17 mm iç genişlikli için biraz daha ince lastiğe göre sınırlar bekleriz ama Erdoğanlar 28-47 diyorsa doğrudur. Her türlü 35 mm lastikler olur.

622 mm 28" jantların efektif çapı. Lastiğin iç kenarının oturduğu çap. 622 mm, 700c, 28", 29" aynı.

V fren olması sorun değil aslında, fren yüzeyi gözü rahatsız etmiyorsa tabii ama fren yüzeyli A 319 bu eski A317'den daha şık durur bence.

Aynı kalitede teller aynı model jantla birlikte kullanıldığında 36 tellinin dayanımı teoride %12.5 daha fazla.

317 daha kaliteli ama eski bir jant, giriş seviyesi kalmaz.

Erdoğanlar'da yakın zamana kadar Dt Swiss 19 mm iç genişlikli 28" jant da vardı, hala olsaydı güzel seçim olurdu. Dt Swiss tellerle her jant sağlam olur ama tel maliyeti çok yüksek.

Bence göbek, teller her şey değişecekse set almak daha mantıklı ama 36, hatta 32 telli set bulmak kolay iş değil. Daha sağlam ama daha az telli setler ((link)) ya da jantı çok kalın olmayan MTB setlerine bakılabilir ((link)). Decathlon'da da bir şeyler var ama tek tek bakamadım, sonra bakacağım: (link)

Nipelleri sıfır ve pirinç kullanmak iyi olur.
 
Mavic A 317, Mavic'in sitesinde yok. Muhtemelen eski bir ürün. Görselinden de öyle hissediliyor zaten.

Ağırlık sınırını normalde 2 ile çarpacağız ama dengenin bozulduğu durumlar için epey bir tolerans bırakmak lazım. Yine de teker başı 90 kg iyi bir sınır.

Mavic 19 mm iç genişliklei A 319 için 25-47 mm lastiğe uygun diyor, teoride 17 mm iç genişlikli için biraz daha ince lastiğe göre sınırlar bekleriz ama Erdoğanlar 28-47 diyorsa doğrudur. Her türlü 35 mm lastikler olur.

622 mm 28" jantların efektif çapı. Lastiğin iç kenarının oturduğu çap. 622 mm, 700c, 28", 29" aynı.

V fren olması sorun değil aslında, fren yüzeyi gözü rahatsız etmiyorsa tabii ama fren yüzeyli A 319 bu eski A317'den daha şık durur bence.

Aynı kalitede teller aynı model jantla birlikte kullanıldığında 36 tellinin dayanımı teoride %12.5 daha fazla.

317 daha kaliteli ama eski bir jant, giriş seviyesi kalmaz.

Erdoğanlar'da yakın zamana kadar Dt Swiss 19 mm iç genişlikli 28" jant da vardı, hala olsaydı güzel seçim olurdu. Dt Swiss tellerle her jant sağlam olur ama tel maliyeti çok yüksek.

Bence göbek, teller her şey değişecekse set almak daha mantıklı ama 36, hatta 32 telli set bulmak kolay iş değil. Daha sağlam ama daha az telli setler ((link)) ya da jantı çok kalın olmayan MTB setlerine bakılabilir ((link)). Decathlon'da da bir şeyler var ama tek tek bakamadım, sonra bakacağım: (link)

Nipelleri sıfır ve pirinç kullanmak iyi olur.
Shimano Metrea pek tutmayan bir seri. Bir de 24 tel yanlış hatırlamıyorsam. O sebeple vazgeçmiştim.

Decathlon içindeki setler de hep az telli abi.

Mach1 diye bir marka şuan popüler ve her satıcıda görüyorum. Fransa malıymış ama sence iyi midir?
 
Geri