Scudo Sports

26 - 28 Jant Çok fark var mı

Yüklü tur bisikleti için 26 iyidir. 26nın jant dayanıklılığı ve yüklü yokuş kabiliyeti 28 den iyidir. Şehir içi kullanım içinse 28 çok ufak bir farkla öndedir, 28 engelleri daha rahat aşar ve edindiği hızı 26ya göre daha uzun süre korur, ancak 26 ya göre 28in hızlanması bir tık yavaştır. 28 kalkışı ağır uzun yol aile arabası, 26 ise kalkış ve hızlanma kabiliyeti iyi yokuş seven bir ATV gibi düşünebilirsiniz.

Tur için yükümüz varsa 26, çok yoksa 28 önerilir. Ama günümüz 28leribde çok dayanıklı jantlar çıktığı için en dayanıklyı değil ama manyak dayanıklı bir şey bulursunuz.
İşin en sonunda varacağı yer kişinin hangisini seveceği. Tırmanma 26, hız koruma 28.

Hocam ben pek yüklü 26 görmedim. İşin içinde tur ve yük varsa 28 veya 29 kullanılıyor
 
Scudo
@Upper Architect evet oldukça eksik olmuş entry, kusura bakmayın. Total max 20-25 kilo.
 
@Upper Architect evet oldukça eksik olmuş entry, kusura bakmayın. Total max 20-25 kilo.
Anadolu Bisikletçileri WhatsApp grubundan bir zozo kullanarak ağır yükle tur yapmış arkadaşa sordum, zozo jant nasıldır diye. Cevabı kısa ve netti: İyi.

Bu arkadaşın Marmara turu, İstanbul Muğla turu yapmışlığı var. Dolayısıyla işinizi hayli göreceğni tahmin ediyorum.
 
çift lastik kullanarak lastik çapı genişleten varsa yorumunu alabilirmiyim
 
Denemedim muhtemelen denememde. Gereksiz ağırlık yapar. Bisikletin arka çatal genişliğide jant büyütmeye müsaade ediyorsa tamamdır, değiştir jantı tak lastikleri bak keyfine. Bir abim öyle yapmıştı, 26 bisiklete ya 28 ya 27.5 takmıştı.
 
26" 28" çok fark mı ?
Acayip fark var oluyor. Lastik çapı artınca daha geç devirleniyor mesela. 26" mtb ile 29" mtb aynı vites oranlarına sahip olsun. Aynı ağırlıkta konfisyonsa kişiler kullansın. Kısa Drag yarışı yapsalar 26" MTB önde tamamlar
 
26 inç'in devri artık bence çoktan kapanmıştır. "Tırmanışta 26 iyidir..." gibi bir yaklaşımın çok klişe ve ezber bir bilgi olduğunu düşünüyorum. Bu yaklaşım grup setlerin şu ankilere oldukça ilkel olduğu dönemlerden kalma. Arkada Sram'ın 52'li rublesiyle, tek yaprak aynakolla dahi, o "Tırmanışta iyi" olan 26 inç lastikli bisikletlere nal toplatırsınız. İnişte de 29, lastiğin çapı büyük olduğu için, 26 ile sert girilecek çukurlardan daha yumuşak sekerek geçiyor. Sadece çeviklik konusunda 26 daha avantajlı olabilir ama onu hesap ediyorsanız da muhtemelen bisikleti sponsorunuz sağlıyordur ya da garajınızda 5 adet mtb'niz vardır.

Tur bisikletinde ise 28 inç teker çapı, rotaya uygun seçilmiş bir lastikle 26'dan yine çok daha verimli olacaktır.
 
26 inç'in devri artık bence çoktan kapanmıştır. "Tırmanışta 26 iyidir..." gibi bir yaklaşımın çok klişe ve ezber bir bilgi olduğunu düşünüyorum. Bu yaklaşım grup setlerin şu ankilere oldukça ilkel olduğu dönemlerden kalma. Arkada Sram'ın 52'li rublesiyle, tek yaprak aynakolla dahi, o "Tırmanışta iyi" olan 26 inç lastikli bisikletlere nal toplatırsınız. İnişte de 29, lastiğin çapı büyük olduğu için, 26 ile sert girilecek çukurlardan daha yumuşak sekerek geçiyor. Sadece çeviklik konusunda 26 daha avantajlı olabilir ama onu hesap ediyorsanız da muhtemelen bisikleti sponsorunuz sağlıyordur ya da garajınızda 5 adet mtb'niz vardır.

Tur bisikletinde ise 28 inç teker çapı, rotaya uygun seçilmiş bir lastikle 26'dan yine çok daha verimli olacaktır.
26 inç hala dirtjump, 2019 model bazı karbon hardtailler de dahi aktif olarak kullanılıyor, kişisel görüşüm devri bitmedi.ancak ,downhill, endurolarda neredeyse artık hiç yok. 26 inç dj bisikletlerin sağlam, hafif ve kıvrak olmasından dolayı kullandığı bir çap aynı şekilde boyu kısa insanlar veya küçük çocuklar içinde kullanılıyor. Dışarı çıktığınız da gördüğünüz bir çok bisiklette 26' teker boyuna sahiptir bu sebepten yedek parça da sağlanması lazım.Üretimi azalabilir ancak kolay kolay devri kapanmaz. Keza 26x2.25 kombinasyonu 27.5x2.10 dan çap olarak daha büyüktür. Onun dışında dediklerinize katılıyorum. :) Ayrıca bahsettiğiniz grup seti 26' bisikletlerde kullanılabiliyor ve örnekleri oldukça çok.
 
26 inç'in devri artık bence çoktan kapanmıştır. "Tırmanışta 26 iyidir..." gibi bir yaklaşımın çok klişe ve ezber bir bilgi olduğunu düşünüyorum. Bu yaklaşım grup setlerin şu ankilere oldukça ilkel olduğu dönemlerden kalma. Arkada Sram'ın 52'li rublesiyle, tek yaprak aynakolla dahi, o "Tırmanışta iyi" olan 26 inç lastikli bisikletlere nal toplatırsınız. İnişte de 29, lastiğin çapı büyük olduğu için, 26 ile sert girilecek çukurlardan daha yumuşak sekerek geçiyor. Sadece çeviklik konusunda 26 daha avantajlı olabilir ama onu hesap ediyorsanız da muhtemelen bisikleti sponsorunuz sağlıyordur ya da garajınızda 5 adet mtb'niz vardır.

Tur bisikletinde ise 28 inç teker çapı, rotaya uygun seçilmiş bir lastikle 26'dan yine çok daha verimli olacaktır.
Yukarıda eksik yazmışım. 26" lastik şehir içinde konfor ve çeviklik isterseniz kullanılmalı. Araziye gireyim derseniz. Çukurlara oturur kalır. 29" lastik arazide her türlü daha iyidir.
 
Bu yaz 40-50 tane 26 jant bisiklet sattık arkadaşlar. Kaliteli bisiklet mi hayır değil. 750-800 ₺ bandında. Piyasaya göre rağbet görüyor.
Arazi şartlarında 26 jant çoğunlukla avantajlıdır. 29 jant çukurları düz gibi gider, kesinlikle katılıyorum. Hantal olduğunu da göz ardı etmeyelim.
28 jant olayına gelince 26 nın hiç şansı yok eğer arazide sürüş yapmıyorsak.
 
Gerçekten tüm söyledikleriniz birer şehir efsanesidir arkadaslarim. 28 yada 29" jant bisikletlerin çukurları hissetmeden geçtiğini söylemek trajikomik bir mahalle dedikodusundan başka bsey değildir. O zaman suspansiyona ne gerek var canım, al bir 28" dağdan aşağı sal bari , daha neler hshshshs 🤣🤣🤣
26 inç'in devri artık bence çoktan kapanmıştır. "Tırmanışta 26 iyidir..." gibi bir yaklaşımın çok klişe ve ezber bir bilgi olduğunu düşünüyorum. Bu yaklaşım grup setlerin şu ankilere oldukça ilkel olduğu dönemlerden kalma. Arkada Sram'ın 52'li rublesiyle, tek yaprak aynakolla dahi, o "Tırmanışta iyi" olan 26 inç lastikli bisikletlere nal toplatırsınız. İnişte de 29, lastiğin çapı büyük olduğu için, 26 ile sert girilecek çukurlardan daha yumuşak sekerek geçiyor. Sadece çeviklik konusunda 26 daha avantajlı olabilir ama onu hesap ediyorsanız da muhtemelen bisikleti sponsorunuz sağlıyordur ya da garajınızda 5 adet mtb'niz vardır.

Tur bisikletinde ise 28 inç teker çapı, rotaya uygun seçilmiş bir lastikle 26'dan yine çok daha verimli olacaktır.
Dostum 28 yada 29" jant bir bisiklete yükle bakalım 30 kilo yük nasil geçilir o cukurlardan ,yada nasil rampalarda nal toplatiliyormus bize bizzat göster görelim lütfen:)
 
Gerçekten tüm söyledikleriniz birer şehir efsanesidir arkadaslarim. 28 yada 29" jant bisikletlerin çukurları hissetmeden geçtiğini söylemek trajikomik bir mahalle dedikodusundan başka bsey değildir. O zaman suspansiyona ne gerek var canım, al bir 28" dağdan aşağı sal bari , daha neler hshshshs 🤣🤣🤣

Dostum 28 yada 29" jant bir bisiklete yükle bakalım 30 kilo yük nasil geçilir o cukurlardan ,yada nasil rampalarda nal toplatiliyormus bize bizzat göster görelim lütfen:)
Anlat Kaldato reis, anlat ki bilsin millet 26"nın faziletlerini
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Keramet büyük tekerde olsaydı araç lastikleri 28" olurdu diye düşünüyorum.
Not: 28 Spor
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Anlat Kaldato reis, anlat ki bilsin millet 26"nın faziletlerini
26 'nin avantajlarida var , dezavantajlarida . Ama bilinen en standart numarası, gariban dostu oluşu ve dünyanın neresinde olursan ol parca temininin kolaylığidir.
En kritik avantajı ise yük altında daha dayanikli olmasıdır. O yüzden uzun tur bisikletlerinin %90 i neredeyse 26"dir.
 
[
Gerçekten tüm söyledikleriniz birer şehir efsanesidir arkadaslarim. 28 yada 29" jant bisikletlerin çukurları hissetmeden geçtiğini söylemek trajikomik bir mahalle dedikodusundan başka bsey değildir. O zaman suspansiyona ne gerek var canım, al bir 28" dağdan aşağı sal bari , daha neler hshshshs 🤣🤣🤣

Dostum 28 yada 29" jant bir bisiklete yükle bakalım 30 kilo yük nasil geçilir o cukurlardan ,yada nasil rampalarda nal toplatiliyormus bize bizzat göster görelim lütfen:)
Çukurları hissetmemek istiyorsan. Lastik basıncını en az seviyesinden 10-15 psi eksik basacaksın . Pamuk gibi olacak. İnce tekerler denemesin.
 
Gerçekten tüm söyledikleriniz birer şehir efsanesidir arkadaslarim. 28 yada 29" jant bisikletlerin çukurları hissetmeden geçtiğini söylemek trajikomik bir mahalle dedikodusundan başka bsey değildir. O zaman suspansiyona ne gerek var canım, al bir 28" dağdan aşağı sal bari , daha neler hshshshs 🤣🤣🤣

Dostum 28 yada 29" jant bir bisiklete yükle bakalım 30 kilo yük nasil geçilir o cukurlardan ,yada nasil rampalarda nal toplatiliyormus bize bizzat göster görelim lütfen:)
Fizik kuralları ortada. Kendi deneyimlediğim şeyi bana anlatmaya çalışmışsınız. Süspansiyon ayrı, teker çapı ayrı, burada pek alaka yok.
28 inç tur bisikleti kullanıyorum, daha önce kullandığım 26'ya göre asfaltta bariz olarak daha iyi. Yüzde 90 oranı nasıl buldunuz merak ediyorum. Bunlar eski kafa, romantik yaklaşımlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri