26 - 28 Jant Çok fark var mı

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@mariokaldato @beermug
Sakın yanlış anlamayın. Tartışmaya taraf olacak kadar bir tecrübem yok, ama Levent Kırca’nın dediği gibi tam yerine rast geldi😅BE0904B4-D97F-4FF9-A094-80FA3DDF0748.jpeg
(link)
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ben 26 ile 28 i karsilastirmadim da , romantik bir eski kafalı gibi 26" yi cilgincasina savunmadim da sevgili dostlar :)

Sadece " 26" ların devri kapandı " gibi bir argümanı çok mesnetsiz bulduğumu ifade etmeye çalıştım. Kendi tarzımda tabi.

Ama 26 " keyfi geziler ve ağır yükle gezenler için idealdir diyorum .

Yani 26 kraldır , efsodur. 28 de neymiş ya sadece 2 54 x 2 dir farkı hsbsbsb
Yüzde 90 oranı nasıl buldunuz merak ediyorum. Bunlar eski kafa, romantik yaklaşımlar.
Ben bulmadım %90 ı, " En iyi 100 touring bike " temalı bir listenin %90 ının 26" olduğunu okudum yabancı bir kaynakta.

(link)
 

Cemal Ç.

Sadece sürüyorum. 😒 𐱅𐰇𐰼𐰰- 🚵‍♂️🚴‍♂️
Kayıt
28 Nisan 2016
Mesaj
4.635
Tepki
20.347
Yaş
38
Şehir
Türkiye Türkü
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Ben 26 ile 28 i karsilastirmadim da , romantik bir eski kafalı gibi 26" yi cilgincasina savunmadim da sevgili dostlar :)

Sadece " 26" ların devri kapandı " gibi bir argümanı çok mesnetsiz bulduğumu ifade etmeye çalıştım. Kendi tarzımda tabi.

Ama 26 " keyfi geziler ve ağır yükle gezenler için idealdir diyorum .

Yani 26 kraldır , efsodur. 28 de neymiş ya sadece 2 54 x 2 dir farkı hsbsbsb

Ben bulmadım %90 ı, " En iyi 100 touring bike " temalı bir listenin %90 ının 26" olduğunu okudum yabancı bir kaynakta.

(link)
Kim neye isterse ona biner ama 26" teker kullandığım zamanlar bir Maxxis Holly Roller teker kullanamadım ya içimde kaldı.😕 Gerçi hanımın bisikleti 26", binmiyorda, yapsam mı bir densizlik.😂?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.276
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yukarıda biri "küçük çocuklar için 26 lastik" falan demiş.
"Size" dediğimizin kavramın lastik boyutuyla alakası yok. Kadro boyu ile alakalı.
Oğlum 27,5 jantlı 16 inç bir bisiklet kullanıyor ve 10 yaşında.
 
Kayıt
15 Aralık 2013
Mesaj
476
Tepki
1.320
Şehir
Şile / İstanbul
İsim
MUSA
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ktm Yol bisikletimle düz yolda yapamadığım ortalamayı 26" slick lastikli yeni bisikletimle daha fazlasını yapıyorum. Enteresan değil mi!
Rampa performansını zaten söylemeye bile gerek yok. Ben 26'cıyım arkadaş. Kendim tecrübe ettim. Bende ki durum bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
923
Tepki
1.599
Yaş
42
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
26" ile 28" jant arasında tamı tamına 2" fark vardır arkadaşlar. Bu gerçeği tartışmak ise abesle iştigaldir :)
Yanlış.
Tam olarak 26" denilen jantların çapı 559mm, 28" denilen jantların çapı ise 622mm dir. Çapları arasındaki fark ta tam olarak 63mm o da 2.48 inçe denk geliyor.
Kullanılan lastiğin genişliğine göre aradaki fark azalıp artar doğal olarak.
 

soner kalaycıoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Ekim 2011
Mesaj
496
Tepki
946
Yaş
66
Şehir
Ankara
İsim
soner
Başlangıç
1968—69
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
Türkiye boy ortalamasına göre 26 inç jant çoğunlukta geçerlidir.Düşerken ayağını yere atma ve kendini kurtarma pozisyonun da güvenliğini sağlar.Seleyi fazla yükseltmek bile emniyetimizi azaltır.Bana göre 20 inç ler en güvenli bisikletlerdendir.Selamlar,saygılar..
 

Kadir İLBAY

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2019
Mesaj
216
Tepki
872
Yaş
17
Şehir
Kütahya
İsim
Kadir İlbay
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yukarıda biri "küçük çocuklar için 26 lastik" falan demiş.
"Size" dediğimizin kavramın lastik boyutuyla alakası yok. Kadro boyu ile alakalı.
Oğlum 27,5 jantlı 16 inç bir bisiklet kullanıyor ve 10 yaşında.
Evet bir yere kadar kurtarıyor ama decathlonun xs kadrolarında 27.5 olan teker boyları hep 26 dır aynı şekilde çocuk yol bisikletleride 24' teker boyuna sahiptir burda bahsettiğim 170 insan ve 160 insan değil 120, 130 boylarında ki bir insan için hiç kolay olmaz. Madem öyle neden çocuk yol bisikletleri 24' teker boyuna sahip ve birçok firmanın xs kadrolarında daha büyük tekerler kullanılmıyor?
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Aybek Cihan

Forum Bağımsızı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
997
Tepki
2.862
Yaş
34
Şehir
Ankara
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Kadir İLBAY

Firmadan firmaya değişir. 29" XS kadro üreten firmalar da var. Bazı firmalar tercih etmiyor. Benzer şekilde 26" bisikletleri çocuk kategorisine koyan üreticiler olduğu gibi, yetişkinler için üretmeye devam edenler de var.
Ayrıca kadro boyu ile jant boyunun birbirinden bağımsız olduğu, herkesçe kabul edilen bir görüş değil. En iyi markalardan biri olan Trek de bağımlı olduğunu düşünüyor olmalı ki şu tabloyu yayınlamışlardı;

Smart_wheel_size_Trek_14.jpg
 

beermug

Aktif Üye
Kayıt
24 Nisan 2020
Mesaj
136
Tepki
344
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Kemal Etikan
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ben 26 ile 28 i karsilastirmadim da , romantik bir eski kafalı gibi 26" yi cilgincasina savunmadim da sevgili dostlar :)

Sadece " 26" ların devri kapandı " gibi bir argümanı çok mesnetsiz bulduğumu ifade etmeye çalıştım. Kendi tarzımda tabi.

Ama 26 " keyfi geziler ve ağır yükle gezenler için idealdir diyorum .

Yani 26 kraldır , efsodur. 28 de neymiş ya sadece 2 54 x 2 dir farkı hsbsbsb

Ben bulmadım %90 ı, " En iyi 100 touring bike " temalı bir listenin %90 ının 26" olduğunu okudum yabancı bir kaynakta.

(link)
Öncelikle şunu belirteyim, bisikletçilikte en sevmediğim şey fanatizmdir. Şucu bucu gibi yaklaşımları komik buluyorum.

Tur bisikletçiliğinde jant boyutunun değişmesi elbette bir açıdan avantaj getirirken, bir açıdan dezavantaja dönüşecektir. Matematik ortada sonuçta. Kendi adıma tur bisikletiyle Moğolistan'ı ya da And Dağlarını geçmiyorum, yazın genellikle Marmara-Ege-Akdeniz ekseninde kamplı turlar yapmışımdır. "Aman turda bozulursa köyde yaptırırız..." anlayışıyla cantilever fren, somunlu mil, 26 inç jant vb özelliklerle donatılmış bir tur bisikletinin avantajlı olduğunu savunmanın, "Ortalama bir bisikleçi" açısından çok anlamlı olmadığını düşünüyorum. Ülkeler arası ve çok zorlu şartlarda yapılacak bir rota söz konusuysa elbette 26 inç jant telinin kısalığının avantajı göz önünde bulundurulabilir.
Kendi adıma 28 inç jantla, hem tur bisikletinde hem de mtb'de 26'ya göre daha iyi sonuç aldım. 28 inç janta geçtikten sonra tur bisikletinde yüklü haldeyken ne kadar rahat ve hızlı yol aldığımı tecrübe ettim. Tabi bu dediğim kara yolunda düzgün zeminde ve biraz tempolu kullanım dinamiği için geçerli.
Aynı şekilde özenle topladığımız 90'lar sonu Cannondale kadrodan sonra 29 inç karbon mtb'ye binince arada kıyas götürmeyen bir fark olduğunu deneyimledim. 26 mtb ile onca zaman debelenmiş durmuş, üstüne bir ton da masraf etmişim demiştim.
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Öncelikle şunu belirteyim, bisikletçilikte en sevmediğim şey fanatizmdir. Şucu bucu gibi yaklaşımları komik buluyorum.

Tur bisikletçiliğinde jant boyutunun değişmesi elbette bir açıdan avantaj getirirken, bir açıdan dezavantaja dönüşecektir. Matematik ortada sonuçta. Kendi adıma tur bisikletiyle Moğolistan'ı ya da And Dağlarını geçmiyorum, yazın genellikle Marmara-Ege-Akdeniz ekseninde kamplı turlar yapmışımdır. "Aman turda bozulursa köyde yaptırırız..." anlayışıyla cantilever fren, somunlu mil, 26 inç jant vb özelliklerle donatılmış bir tur bisikletinin avantajlı olduğunu savunmanın, "Ortalama bir bisikleçi" açısından çok anlamlı olmadığını düşünüyorum. Ülkeler arası ve çok zorlu şartlarda yapılacak bir rota söz konusuysa elbette 26 inç jant telinin kısalığının avantajı göz önünde bulundurulabilir.
Kendi adıma 28 inç jantla, hem tur bisikletinde hem de mtb'de 26'ya göre daha iyi sonuç aldım. 28 inç janta geçtikten sonra tur bisikletinde yüklü haldeyken ne kadar rahat ve hızlı yol aldığımı tecrübe ettim. Tabi bu dediğim kara yolunda düzgün zeminde ve biraz tempolu kullanım dinamiği için geçerli.
Aynı şekilde özenle topladığımız 90'lar sonu Cannondale kadrodan sonra 29 inç karbon mtb'ye binince arada kıyas götürmeyen bir fark olduğunu deneyimledim. 26 mtb ile onca zaman debelenmiş durmuş, üstüne bir ton da masraf etmişim demiştim.
Evet hocam dediğiniz gibi turculuk dinamikleri düz bir sekilde 28" e ve keza 29" a kayıyor. Buda çok normal , en nihayetinde insanlar daha konforlu ama daha hızlı yol almak istiyorlar.

Sizinde dediğiniz gibi daha akıcı ve belki biraz daha hızlı turu kim istemez ki. Hafifleyen tur anlayışı insani ister istemez 28"janta tiyor.

Birakalim isteyen hafif ve hızlı turda karar kilsin , ama daha yüklü ve daha klasik bir tur düşünenen de 26 da kalsın:)
 

Matters

Üye
Kayıt
11 Eylül 2020
Mesaj
8
Tepki
3
Yaş
22
Şehir
Manisa
İsim
Umur
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba benim bir sorum var, tekerleğin boyu arttıkça hızdan mı kazanılıyor sadece, yoksa daha fazla güç gerektiriyor mu? Örneğin küçük hızlarda tekerleğin boyutunun çok bir önemi kalıyor mu?
 
Son düzenleme:

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Matters İki bisiklet aynı ağırlık ve aero katsayıda olsun. İkisinde de aynı diş oranı seçilmiş olsun. İkisinde aynı kadansta yolculuk yaparken 28, 26'ya kıyasla 13'te 1 daha fazla güç ister, tabi bununla beraber 13'te 1 kadar daha hızlı gider 26'ya kıyasla.

İkisinin farkının belirgin olduğu alan güç/tork'tan ziyade, konfor. Yolun düzensizliği arttıkça jant büyüklüğü avantaj haline geliyor, yolun bozukluğunu sürücüye görece az hissettiriyor, bu da daha konforlu bir sürüş demek. Hız azaldıkça ikisinin arasındaki konfor farkı azalıyor ama yine de varlığını belirgin şekilde hissettiriyor.
 

Mete Can Karahasan

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2011
Mesaj
1.067
Tepki
1.135
Şehir
Ankara
Merhaba, tekerleğin boyu arttıkça hızdan mı kazanılıyor sadece, yoksa daha fazla güç gerektiriyor mu? Örneğin küçük hızlarda tekerleğin boyutunun çok bir önemi kalıyor mu?
Kadın triatlon bisikletlerinde kullanılıyor. Yokuşlarda avantajlı çünkü daha hafif ve güç üretimi az kişilere yarar sağlıyor. Yalnız taşa çarptığınızda durum tersine dönüyor, büyük tekere çarpma açısı daha küçük oluyor ve sizi daha az yavaşlatıyor. Biri hızlanırken, diğeri yüksek hızda sizi rahatlatır, tıpkı lastik çapı gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.572
Tepki
2.010
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
Merhaba benim bir sorum var, tekerleğin boyu arttıkça hızdan mı kazanılıyor sadece, yoksa daha fazla güç gerektiriyor mu? Örneğin küçük hızlarda tekerleğin boyutunun çok bir önemi kalıyor mu?
Daha fazla güç gerektiyor. Hızdan da kazanıyorsun çevirmesi daha güç olayı bu .

Küçük hızlarda derken ? Çnemi yok yahu ? Tabi yokuş çıkmıyorsan.

29" 28" 26" kullandım .

29" lastik harbiden hızlandırması yoruyor.
26" lastik acayip kolay hızlanıyor 29" e göre.
Büyük lastikliğe geçince ilk başta algıladığınız gidişte zorlanma ve gidonda hantallık oluyor. (Yarış bisikleti hariç)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mete Can Karahasan

Matters

Üye
Kayıt
11 Eylül 2020
Mesaj
8
Tepki
3
Yaş
22
Şehir
Manisa
İsim
Umur
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
tamamdır teşekkürler, özetle güç bakımından verim artıyor. İkisi de 10 km/h'da aynı yolu aynı saatte varmak isterse küçük jant daha fazla güç harcatıyor, böyle düşününce kafama yattı.
 

Mete Can Karahasan

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2011
Mesaj
1.067
Tepki
1.135
Şehir
Ankara
Bence yanlış oldu, küçük jant size daha az güç harcatıyor, verimli olan o. Büyük jantla hızlanırken daha çok güç sarf ediyorsunuz, sonra düz giderken sizi daha kolay yürütüyormuş gibi oluyor. Büyük jantın lastik direnci daha düşük ama çevirme direnci daha yüksek. Küçük jant lastiğinin de direncini düşürebilirsiniz, büyük çaplı lastik yerleştirerek. Tercih sizin.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: pix530 ve MAERKEK

Matters

Üye
Kayıt
11 Eylül 2020
Mesaj
8
Tepki
3
Yaş
22
Şehir
Manisa
İsim
Umur
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hmm, lastik direnci ve çevirme direnci konularını bilmiyorum. Fiziğe hakim birileri varsa aydınlatabilir mı acaba bizi? Küçük jantlı bisiklet daha kolay ivmelenir ama şuan için içine ivmeyi katmamıza gerek yok bence. Sabit hızlarda hangisi güç yönünden verimli olur?
 
Kayıt
2 Nisan 2015
Mesaj
2
Tepki
1
Yaş
54
Şehir
uzay
5 sene önce çalınan Sedona 710 sonrası tekrar bisiklete heveslenmiş biri olarak 26" ve 27,5" arasında sürüş açısından çok büyük farkı olur mu ben de merak ediyorum.
Piyasada 27,5 hakim ama neden 26 değil de 27,5 inch tercih edilmeli. Boy 1,73cm, bacak boyu 73cm bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK