Scudo Sports

24 saat/400 km Maraton Denemem

@Ziya On Road Hocam 400 kilometre gitmeden önce en fazla ne kadar gitmiştiniz acaba? Ayrıca 400 kilometreye kadar kademe kademe 200-270-350-400 diye mi daha önce sürüş yaptınız? Yakın bir zamanda gece 11/12:00 Çıkış-Sabah 6:00 Varış-6 Saat Dinlenme-12:00-18:00 Dönüş şeklinde 200-210 kilometre planım var, kondisyon sıkıntısı çekersem dönüşte araçla gelirim diye düşünüyorum. Daha önce en fazla 46 kilometre küsür sürdüm, günlükte o civarlara yakın sürüyorum. 46 küsür kilometreden çat diye 200-210 kilometreye çıkılabilir mi sizce? Hani yok eğer biyolojik olarak 'kesinlikle çok zorlar' diyorsanız ben kendimi o kadar uzun yola hiç zorlamayayım. :D
 
Scudo
@KitapSever

Daha önce en fazla mesafem 240 km'idi. Denemeden iki hafta öncesinde Eskişehir'den çıkarak Burdur, Isparta, Antalya ve Muğlayı kapsayan 1200 km, 13 günlük bir tutun kondisyonu vardı. Bu turda kimi zaman günlük 50 km kimi zaman 100 km kimi zaman da 200 km yol yaptım. 400 km'yi hedeflemedeki amacım, tur sırasında 5000 m tırmanıp, yeri geldiğinde toprak yollardan gidip 200-230 km yapabiliyorsam daha düz yolda 400 km yaparım idi. Örneğin rota olarak İstanbul - İzmir seçseydim hedefim 500 km olurdu. Bildiğim kadarıyla Osman Şirin'e ait olan 632 km Türkiye rekoru İstanbul - İzmir rotasında.

Bilgi aldığım profesyonel bisikletcilerin belirttiği bir insanın enerji stokları 200 km. 200 km'den sonrası zarara başlıyor. Kaybettiğim enerjiyi ve minerali hızlı ve mobil kazanabilmek için enerji jeli ve izotolik içerek tükettim. 400 km'yi 20km/s ortalama ile gitmeyi planladım. Ortalamamın yükselmesi durumunda 24 saat çerçevesinde yola devam edecektim. Bu plana göre 400 km için 20 saat pedal çevirmem 4 saat mola vermem gerekiyordu. 4 saat 24 saate böldüğünde saat başı 10 dk mola oluyor. Turun ilk yarışında mola süresini tutturdum, ortalamam ise 27 km/s civarlarındaydı. İkinci yarıda rüzgar durumu, yorgunluk, uykusuzluk ve ortalamanın 400 km'ye yetme durumu performansımı etkiledi ve 2 saat kalan mola süremi 3 saate çıkarttım. Hedefim 500 km olsaydı psikolojik performansımın daha iyi olacağını düşünüyorum.

46 küsür kilometreden çat diye 200-210 kilometreye çıkılabilir misiniz için bir anımı anlatayım. Geçen sene ilk şehirler arası turuma çıktım. Daha öncesinde çoğunlukla düzlük olan Eskişehir'de cumartesi günleri en fazla 150 km yol yapıp pazar günleri dinleniyordum. Sıkışık bir döneme denk geldi ve Eskişehir'den Bartın Amasra'ya (390 km) bisikletle 2 günde gitme kararı aldım. Rotada toplamda 11000 m tırmanış var. Sırasıyla Eskişehir 750 rakım, Hekimdağ 1300 rakım, Sarıcakaya 200 rakım, Beyyayla 1300 rakım. Daha sonrası in çıklarla 0 rakıma kadar iniyor. İlk gün 160 km yol yaptım, o kadar çok tırmandım ki o gün bugünkü kondisyonumla bile beni zorlar. İkinci gün ilk defa bir turun ertesi günü yol yaptım ve ilk güne göre daha düzlük, inişli rotada 240 km yol yaptım. Tur bittiğinde aşır tendomlarım, minisküslerim şişmişti, 3-4 gün yürüyemedim. Demem o ki 200 km yaparsınız ama kendinize zarar verebilirsiniz. Kondisyon sınırlarda kazanılıyor ama sınırları iyi bilmek vücudunuzu dinlemenizi gerektiriyor.
 
@Ziya On Road
Çok çok teşekkür ederim hocam, o zaman daha küçük turlarla başlayıp bodozlama dalmamak lazım. Bir de dağ bisikletiyle gideceğimi hesaba katarsak beni daha da çok zorlayabilir o zaman. Sakatlık vb. şeyler yaşamak istemiyorum açıkçası. Tekrar teşekkür ederim. :)
 
@Ziya On Road Mesajlarınızı ilgiyle takip ediyorum, detaylı açıklamalar yapmanız çok hoş. Evvela teşekkür ederim.
Fotoğraflardan anladığım kadarıyla kadronuz speeder diyecektim ki, imzanızdaki konuyu gördüm -hatta foruma ilk üye olduğumda okuduğum konulardan biriydi keza gravel/tur bisikleti bakarken kendimi speeder 200 almış buldum geçtiğimiz ay. Şimdilik bu speeder upgrade'i ile ilgili sorularımı o konuya saklayacağım.

Bahsi geçen bu konuya dair ise şunu merak ettim, rakım/tırmanış kısmıyla ilgili beni ilgilendiren coğrafi bilgiyi en kolay nasıl elde edebilirim? Kolaylayan bir app var mıdır yoksa harita okuma + tecrübe (veya soruşturma) ile mi belirleniyor bu tur rota/plan işleri?

Aldığım bisiklet izmir'de, ben istanbul'dayım şu an ve de genel olarak. Ağustos'un 2.haftası itibariyle eylül ortasına dek günübirlik antrenmanlara başlayıp kendimi geliştirerek bisikleti izmir'den istanbul'a sürerek getirme hedefim var. Tabi bunu hardcore bir biçimde değil, 3-4'e bölerek, 1-2 günü sırf konaklamalı dinlenerek yapmayı planlıyorum. Bergama-Ayvalık-Bursa gibi konumlarda ziyaret edip konaklayacağım tanıdıklar var ama henüz belirsiz rotayı nasıl kuracağım. O yüzden bu konuyu okurken de düz yol kilometre hesabı ve safi dört işlemle işin içinden rahat çıkamama ihtimalim olduğunu ayıkmaya başladım diyebilirim:D

Daha bunun rüzgar/sıcaklık(saat)/güvenli yol kısmı da var tabi. Tüm bu komplike plan mevzunun en idealini bulma/keşfetme kısmı ayrı heyecanlandırmıyor değil aslında. Hoş bir yandan Amerika'yı baştan keşfetmiyorum, alt tarafı izmir-istanbul da işte... Acemilik mevzubahis malum :D
 
@yavz0r
yükselti bilgisi için
(link)
sitesinden faydalanabilirsiniz.

veya google earth üzerinden yardım alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavz0r
@yavz0r


En basit yöntem google map. Onun dışında strava ile rota çizdiğimde oluyor, tüm detayları veriyor. Hem bir çalışan olduğum, sadece tatil günlerini kullanabildiğim için, hem de bir rekor peşinde olmadığım için rüzgara pek takılmıyorum. Rüzgarı öğrenmenin en basit yolu google'a örn. Eskişehir rüzgar yazarsanız yönü ve hızıyla veriyor. Speeder'ın kadrosu hem konforlu hemde atik hem de sağlam bir kadro. Beni hiç üzmedi.

BzaoMG.png
 
  • Beğen
Tepkiler: yavz0r
Tebrikler. Harika bir yol olmuş. İmrendim doğrusu. Bu tür yazılarda öncelikle kullanılan ekipman ve modeller dikkatimi çekiyor. Böylece gravel i de sayenizde tanımış oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
Geri