Scudo Sports

'' 22 eylül pazar köprü geçişi ''

@M.atay

organize eden dernek ,dernek sayfasından gönüllü arkadaşlar istendi ama gönüllü olmak yetmez olayı bilmek lazım kitle nasıl yönlendirilir ,atay sen beni gördün trafik polis gibi ışıklarda durdum ora sakat idi ,adam bakmadan dalıyor, bisikletlide hata yapıyor ,araçta ,körler sağırlar birbirini ağırlar misali,
evet artçılar nerede idi sonra kesin olarak arkalarda olaylar olmuş olabilir çünki ben arkayı hiç tutmadım grubun ta arkasından başladım öne geldim köprüye gelirken önde durma yapanlarmı ararsın artık, arkadan tekerime vuranlar fren mesafesi denilen olaydan bi haberler ,kafa atınca bastım ta köprünün bitimine kadar ondan sonra gelenler sağda toplandı ,,
 
Scudo
saldım cayıra mevlam kayıra ,o ne ? köprü geçişi sözüm ona ,,:)
atay aklıma ne geldi bi daha olursaki o da şüpheli ya ,seneye köprü bakımda, kesin emniyet,
bisikletli polisleri tedavüle alacak başkada çare yok,,
 
Ben de ilk kez katıldım ama arada "makas atan" birkaç kendini bilmez dışında bir problem göremedim? Bir de köprüden sonra yağmur nedeniyle Harem'e inişte kayıp düşenler vardı, ama bu kadar çok kişinin katıldığı bir sürüşte bunların olması normal geliyor bana. Pek de önüne geçilebilir bir şey değil sanki. En fazla daha çok uyarı yapılabilirdi diyebilirim, onun dışında sürüş güvenliği katılanların bizzat kendilerinin dikkat etmesi gereken bir şey.
Organizasyon açısından tek yapabileceğim eleştiri daha önceden açıklanan programa ve saatlere uyulmaması idi. 1.5 saat bekledik yola çıkmak için.
 
@KaanG

bu tip kalabalık bi organizasyonda en az 100 adet formalı dernek giysisi olan kişiler olacak ,hep aynı terane 5 defa geçtim hep aynı hatalar ,peki neden oluyor çünki bilinç yok bisiklet kültürü yok ,adam bisikleti alalı 1 yıl olmuş kendini yarışcı zannediyor ben çok gördüm bunları her köprü geçişinde ,dernek plansız programsız çalışıyor bu konuda ,
bi kere acemi çok, kafada kask yok ,onları baştan uyaracan ,tehlikeli inişler var, tünelin inişi gibi, beylerbeyi tarafındada iniş var idi ,geçen sene biri fena düştü kafayı vurdu betona ambülans geldi kafaya 8 dikiş atıldı ,evet bunlar arkada oldu ben hep arkayı kolladım geçen sene geride kalanlar oldu tabi , evet kimse bilmez orayı ,ora yıldız üniversitesine giden yol ,ondan önce köprüden geçersiniz, o köprüye gelmeden sola dönerek geçersiniz geçen sene orada bi tane polis yoktu sonda idim ,son adam geçinceye kadar polis orada duracak idi ,bu sene orada bi polis gördüm dedim tamam bu sefer işi sağlam tutmuşlar şişliden yandan çıkan araçları tutacak idi polisler ama sadece bir tek yerde polis göremedim ,mecideköyde önlem iyi idi..
100 adam görevlendirilecek idi köprü geçişinden 1 hafta önce toplantı yapılacak idi bu kişilere görevler verilecek idi alana gelecek insanların hangi istikametten gelecekleri önceden tesbit edilerek insanlara yol gösterilecek idi , o noktalara görevli forması taşıyan kişiler konacak idi..spor sergi sarayını bilmeyen olabilir idi..
evet bu kalabalığın en stratejik noktası ise arkadır ,arkayı en az 20 adam tutacak idi bunun nedeni lastiği patlayanın başında bekleyecek idi bir görevli başka bi olay olursa ikinci görevli bekleyecek idi illaki olay olur lastik patlar ve yolda bekleyenlere artçılar yardım eder biri düşer kafayı çizer,20 adam geride bekleyecek asla görev yerlerini terketmeyecekler idi..
evet ortada görevli olanlar olacak idi bunlar ortada olacak idi kontrol sağlayacak idi megafon olacak idi ve uyarılar yapacaklardı ,fren mesafesinde gidin ,hızlı sürmeyin, sollama yaparken önünüzdekini uyarın diye ayrıca asla birden durmamalarını ikaz edeceklerdi ,arkadan gelen çarpar diye kesin uyarı olacak idi ve bisiklet ile akrobasi yapmayın diyede uyaracaklardı,megafon bi kişide olmayacak en az 10 kişide megafon olacak idi ,ve tecrübeli olanlara verilecek idi megafonlar kitleyi yönlendirmesini bilenlere tabi,,ayrıca kulaklıktan müzik dinleyenler var idi arkadan geçmek isteyenin ikaz sesini nasıl duyacak idi..
bilinçsiz bir kitle ise bu kitleyi malesef ekip ile yönetirsiniz en az 100 adam ile ,dernek formaları olacak idi,
ayrıca önden zati dernek başkanı gidiyor ,yanında en fazla 10 görevli olur bütün görevliler ortalara ,arkaya dağılıcak idi 20 kişi arkada olurken, geriye kalan 70 kişi ise kalabalık arasında, kalabalığı kontrol edebilecek şekilde görevlendirilecek idi..
köşe tutmak görevlilerin işi değil polisin işi zati,,ışıklarda kontrol tamami ile polisindir,
evet öndeki görevlilerde telsiz olacak ve sürekli ortadaki ve artçılar ile irtibat tam sağlanacak idi bu iş tam organizasyon demektir,,
 
Kudret Kurtcebe üstadın yazdıklarını okudum ve hepsinin altına imzamı atarım. Şahsi kanaatim olan bir kaç şeyi belirtmek isterim;

Öncelikle benim bisikletle ilk köprü geçişim idi. Ancak daha önce bulunduğum pek çok organizasyon ve turda "badi" kavramı uygulamaya konulmuştu, herkes kendisine bir badi seçiyor ve badisinden sorumlu oluyordu. Tura birlikte katıldığımız PAB Anadolu Yakası bisikletçileriyle bu badilik uygulamasını kullandık ve oldukça faydalı olduğunu da gördük. 3'lü sıra halinde bir bisiklet takımı gibi ilerledik, bisiklette yeni olan arkadaşlarımızı ortamıza aldık. Önde üç tane takım kaptanımız vardı, arkadan da yine tecrübeli arkadaşlarımız geldiler. Ayrıca öncü arkadaşlarımız el işaretlerini kullanarak ve sesli olarak pek çok kez kazaları, düşmeleri, yön değiştirmeleri ve bir çok şeyi belirterek uyardılar bizleri. Bizler de bu uyarıları arkamızda bulunan daha tecrübesiz arkadaşlarımıza aktardık.

Bu kadar organize bir şekilde geçişi gerçekleştiriyor olmamıza rağmen aramıza girmeye çalışan, zaman zaman işleri taciz boyutuna çıkartan bisikletlileri de gördük. Sözlü uyarılarda bulunduk ancak pek faydalı olduklarını söyleyemem.

Biz, turu kazasız belasız olarak atlattık. Darısı bir sonraki turda diğer dostlarla birlikte hepimizin başına.

İlk geçişim olduğu için eksiklikleri fazlalıkları belirtemeyeceğim ancak grup sürüşümüzden bahsettim, genelde olması gereken geçişin de böyle olması gerektiğini düşünüyorum.

Saygılarımla
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
@vahapaydin

vahap bey,
bu badi doğru bir uygulama, ben badi demiyorum gerçi partner diyorum evet mantıklı tabi,,
 
@vahapaydin

vahap bey,
bu badi doğru bir uygulama, ben badi demiyorum gerçi partner diyorum evet mantıklı tabi,,
 
@Kudret Kurtcebe

efendim "partner" ya da "eş" tabi ki daha doğru bir kullanım, ancak grupta yer alan diğer arkadaşlarımız "badi" olarak kullandılar, ben de bozmak istemedim. Ancak tüm turun bu şekilde olması, 2'li, 3'lü, 5'li sıra ile sürüş yapılması, sıranın bozulmaması ve bisikletler arasında belirli bir mesafe bırakılması çok daha sağlıklı olacaktır. Derneğin en azından bunları sağlaması gerekirdi ve bunun için 100 görevli bile az aslında. Yine de katılım gösteren grupların yönetici ve üyelerinden bu konuda destek alınabilir ve düzen sağlanabilirdi kanaatindeyim. Ayrıca sponsorlar lastik patlaması sebebi ile yolda kalan katılımcılar için servis hizmeti sunabilir, ücretsiz iç lastik değişimi sağlayabilirlerdi. bu da geride kalanların problemlerinin en kısa sürede çözülmesi demekti.

Tabi tüm bunlar sadece benim şahsımca sunabileceğim basit öneriler. Fikirler değiştirilebilir, geliştirilebilir.
 
Kudret abi seni gördük bir tek sen can siparane bir şekilde görev yaptın.Peki dernek bu anlamda ne yaptı ..bana göre koca bir sıfır....O zaman ne yapacaksın kopru gecısınden once ınsanları bır araya toplayacaksın yazılı dokumanlar dağıtacaksın bilgilendireceksın bunlar ne yaptı yahu ses sistemi bile çalışmadı kendileri söyledi gene kendileri duydu ..)))
Dikkat ettiniz mi hiçbilmiyorum köprünün üstüne yol birleşim yerindeki açık olan derzler halıyla kapatılmış))) arada ruzgar esıyor halı havalanıyor biri gelip halıyı tekrar düzeltiyor.Dalgınlıkla geçsen sekız olursun pekmezlerı akıtırsın oracıkta..))) Kac tane ambulans gördünüz Hareme kadar ?))) Polisler bile olayı bilmiyordu aralarda duydum..Yarısmı var ? yokya kımse haber vermedı ..))) Bir kısmıda bu konuda cok kızamıyorum protesto olursa ne yapalım modundaydılar.)) Ustu cıplak surucumu ararsın yarıs bısıkletıyle makas atanmı ararsın kaldırımdan zıplayan tıplermı kaskı olmadan cıkanlarmı vs vs....Hele Haremdeki çadırlar neydı oyle ya ben anlayamadım bır ara ıcecek dagıtacaklar dıye dusundum ama pekte oyle bır sey göremedim.)))Çekiliş varmış ..yahuu bırakın böyle zontirik seyler yapmayı )) Sadece dernege kızmıyorum ben butcelerı yetersız olmus olabılır veya baska sıkıntıları olmus olabılır bu ulkede spor bakanlıgı yokmu destek gosterse ya ..)) Şakaydı tabıkı ben de bu ülkede yaşıyorum amerikayı tekrar keşfetmenin bir anlamı yok )
 
@vahapaydin

gayet doğru ,
madem sponsör firma var onlar ilgilenecek tabi ,arkada lastiği patlayan ile ,ücretsiz olması gayet mantıklı,,valla 5 kez geçtim diyorum ya artık sıkıldım, sakalım yokki anlatayım derneğin sayfasına ,yukardaki uzun yazıyı koydum başkan murat bey okursa sevinirim tabi.dediğiniz gene doğru 100 kişi bile yetmeyebilir,ben en az dedim ama pazar bayağı kalabalık var idi..
pek çok organizasyonda bulunmanız size artılar sağladı ,olay budur zati, tecrübe her zaman öndedir ,,
 
bazı arkadaşları memnun etmekte imkansız :D ne bekliyordunuzki ben bağlantı yollarının çoğunda güzergaha arabalar girmesin diye polisleri gördüm..geride bir ambulans gördüm bir ara...arkadaşlar bu organizasyona binlerce bisikletli katıldı herkese hükmedilebilirmi sizce? bu kalabalıkta illaki uyarılara rağmen ani fren yapan ön kaldıran kayan düşen olacak..bu tip olumsuz durumları organizasyonun geneline maletmemek lazım..ki bide görevli dediğimiz kişilerde gönüllülük esasıyla bu işi yaptılar :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihaydın
@M.atay

spor bakanımı o şahsın istifa etmesi lazım olimpiyatlar alınmadı buraya ,ayrıca dökülüyor sporcular bumu türk sporu devlet desteğini verecek vermez ise hiç bi şey alamaz destek maddi ve manevi olacak ,tesis verecen sporcuna ,koşucu ise olimpik stad, artı antreman yerleri, bisikletçi ise yollar, ama kızmıyorum spor bakanına çünki yapabileceği hiç bi şey yok ,spor bakanlığı bütceden ne alıyor işin özeti ve açıklaması budur, para yoksa tesis yok ,sporcuna parada yok,,güreşçiler sürünüyor emekli olmuş adam sürünüyor ,yaşamını kim bu ülkede güreşerek kazanırmış, yok böyle hikaye, bu ülkede spor yapan yok bu işten para kazanma yolunu seçen yok, çünki havuz yok ,havuz nerede futbolda varmı izahı ,,milyon yuro yabancı futbolculara oh ne ala ,,millet gitsin onları seyretsin spor yaptığını zannetsin bu ülkede öyle cahil varki gülmekten ölürsün ,spor yapıyormusunuz diye sorulduğunda evet diyor maça gidiyorum adam nerede yahu...tribündekiler anca söverek küfür ederek taş atarak spor yapıyor vay be, ülkenin geldiği duruma bak, icler acısı,,
 
@Kudret Kurtcebe


Olurmu abı bendaha dehset verıcı bir sey duydum..Soruyorlar spor yapıyormusun ?? Adamın verdiği cevap şu '' İddaa oynuyorum '':eek::mad:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerim A.
@dogan_69

organizasyonda her sene aynı hikaye olursa hatalar düzeltilme yoluna gidilmez ise orada eleştiriyi yaparım ya adam gibi organizasyon yaparsınız, ya da yapmaz çekilir gidersiniz, ayrıca derneğin sayfasına bi güzel yazıyıda koydum sayın murat suyabatmaz inşallah okur cevap verir..gelişmeleride buraya yazacağım,,eleştiri olacak tabi,,dünya kadar hata yapıldı 5 kez olmaz, tabi 5 defa geçtim köprüden bi hata yaparsın ,bi daha yapmazsın, derneği bağlar anlattıklarım,,
 
Spora kumar bahis rant girdiği sürece iflah olamayız .Bak mesela Gs-Bjk macında çarşı tribünde, 1453 sahada ..anlayan anlar .:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerim A.
@Kudret Kurtcebe

Aslında katıldığım organizasyonlar değil de partnerim olan Özgür beyin desteği büyüktü, söz konusu güzergahtan daha önceleri motosiklet ve otomobille de defalarca geçmiş olmak da kazasız belasız atlatmamıza vesile oldu. Organizasyonlar sadece gördüğüm eksiklikler konusunda fayda sağladı. Yine de tecrübe öndedir, belirttiğiniz gibi.

Organizasyonun tamamına gelince; önümüzdeki yıl Bisikletliler Derneği'ne ben de elimden geldiğince destek vermek isterim, tabi kendilerinin buna açık olması da lazım. Sponsorluk bir çadır kurmak, vites ayarı yapmakla olmuyor. Sponsor; gerçekten adını duyurmak istiyor ise vites ayarlarından, ihtiyaç halinde lastik değişimine, genel kontrole kadar her konuda destek vermesi lazım etkinliğe. Katılan pek çok bisiklette Shimano vites sistemi vardı, haliyle teknik sponsorun shimano olması doğru bir seçimdi ancak teknik elemanların birazcık daha profesyonelce yaklaşması gerekirdi olaya. Vites ayarları Lütfi Kırdar'daki çadırda yeni yapılmış bir aylık bir bisikletin köprüye gelmeden daha vites problemi yaşatmasını ve kullanıcısının kıl payı kazadan kurtulmasını kimse açıklayamaz bana.

Sponsorlar arasında gördüğüm kadarıyla CST'de vardı ve CST hem iç hem de dış lastik üreten bir firma. CST'ye ait iç ve dış lastik taşıyan (farklı ebatlarda) mobil kompresörler ya da şişirme ekipmanları bulunduran bisikletli veya başka bir alernatifli teknik araçların da (bir değil, birden fazla) tur esnasında bisikletlileri takip ederek gerekli desteği vermesi, ücretsiz lastik değişimi gibi hizmetlerde bulunması gibi şeyler organizasyonu daha sorunsuz hale getirebilirdi.

İklimsel koşullara göre (ki 10 gün önceden belli oluyor neredeyse havanın nasıl olacağı) naylon yağmurluklar ihtiyacı olanlara dağıtılabilirdi yine.

Bunun dışında yiyecek ve içecek sponsorları da bulunabilir, katılan her bisikletliye küçük bir paket içerisinde yağmurluk, yiyecek, içecek vs... belki bir de tshirt verilebilirdi. Böylelikle insanlar o güne ve etkinliğe dair küçük şeylere de sahip olurlardı.

Tabi bunlar yalnızca benim görüşlerim, değiştirilebilir veya geliştirilebilir hepsi.

Şu anda arkadaşlarımızla ortak yürüttüğümüz "Bisiklet Dostu" isimli bir projemiz var, mobil uygulamalarımız ve web sitemiz hazır olduğunda duyurularını yapacağız ve çalışmalarımız daha da hız kazanacak. Ancak şu durumda bile olabildiğince dikkat etmeye çalışıyoruz, derneğin çok daha fazla dikkatli ve özenli olması gerekirdi kanaatindeyim.
 
@M.atay

çArşı Bisiklet ekibinin kurucusu olarak o konuda hiç bir yorum yapmıyor, ama söylediklerinize aynen katılıyorum.

@dogan_69

Efendim mesele memnun olmak ya da memnuniyetsizlik duymak değil ki. Olması durumunda daha iyi, daha güzel olacak, etkinliğin kalitesini artıracak tespitler sadece. Bisikletli arkadaşlarımıza zaten bir şey söylemiyoruz, herkesin kişisel tercihi, sürüş stili farklıdır. Sorumluluklarına da katlanmalıdır.

Ancak dernek; sponsorları olabildiğince kullanmalı, etkinliği olabildiğince sorunsuz hale getirmelidir. Misâl; geçiş esnasında lastiğiniz patladı, durdunuz ve kenarda lastik yamasıyla uğraşacaksınız. Bu esnada teknik araç geldi yanınıza, iç lastiğinizi hiç bir ücret talep etmeden değiştirdi, montajını yaptı ve yola devam ettiniz. Daha hoş olmaz mıydı?
 
@vahapaydin

Vahap bey,bisiklet dostu projenizden biraz bahsedebilirmsiniz.?
 
@M.atay

Efendim; öncelikle belirtmem gereken şey projenin yalnızca bana ait olmadığı. Bisikletsever bir kaç dostumuzla başlattık, facebook ve twitter üzerinden duyurularımızı yaptık. Mobil uygulama ve web sitesine kadar uzandı.

Proje şu şekilde işliyor; destek veren işletmeler bize ulaşıyor, verecekleri desteğin biçimini (bisikletli müşterilerine özel indirimler, park yerleri vs...) bize iletiyorlar, iletişim bilgilerini paylaşıyorlar. Bizler de facebook ve twitter hesabımızdan paylaşıyoruz. Uygulamamızda da yer veriyoruz kendilerine. Uygulamada da harita üzerinde yerlerini paylaşıyoruz. Herhangi bir kâr amacı da gütmüyoruz. Gönüllülük esasıyla çalışıyoruz. Ayrıca bazı belediyeler de ciddi manada destek veriyorlar projemize.

Şu anda bir yandan AR-GE çalışmalarını yürütüyor, bir yandan üye iş yerleri bulmaya çalışıyor, bir yandan destek veren belediyelerin ve kurumların sayısını artırmaya çalışıyor, bir yandan da uygulamamızı ve web sitemizi hazır etmeye çalışıyoruz.
 
Tesekkur ederim umarim en kisa zamamda hayata gecirirsiniz.
 
Geri