Scudo Sports

2021 yılı için bisikletlerde zam beklentiniz

everhard

Forum Demirbaşı
Kayıt
5 Ekim 2018
Mesaj
432
Tepki
1.465
Şehir
Ankara
İsim
Tolga A.
Bisiklet
Carraro
Selamlar herkese.
Hepimizin malumu 2020 birçok açıdan olduğu gibi bisiklet konusunda da kayıp yıl oldu maalesef. Birçok kişi bisiklet bulamadı/bulamıyor. Bayiler 2021 den önce bisiklet gelmeyeceğini söylüyor. 2021 de ise okkalı bir zam beklentisi hakim, ki döviz aldı başını gidiyor, pandemi devam ediyor vs.
Bu şartlar altında önümüzdeki sezon için benim kişisel düşüncem en az %30-35 bandında bir zam olacağı yönünde.
Şöyle ilginç bir örnekle durumu daha da açayım.
Carraro race 062 bisikletin liste fiyatı an itibariyle 6889 tl. Bu Carraro'nun geçen ay yaptığı %10'luk zamdan sonraki fiyat. Şimdi ben bu bisikletin bileşenlerine ve bunların fiyatlarına geçeyim.
Shimano 105 R7000 grupset: 4500 TL
FSA Vision team 30 jant seti: 2400 TL
Schwalbe One Raceguard Lastikler: Çifti 650 TL
Fizik Antares Sele: 650 TL
FSA Gidon, gidon boğazı ve sele borusu: 900 TL
TOPLAM: 9100 TL
Dikkat edin daha bu rakamın içinde kadro, karbon maşa, gidon sargısı ve pedallar yok. Kadro yok yahu bu rakamın içinde. Pek tabi yukarıdaki rakamlar bu bileşenlerin perakende satış fiyatları. Bir üretici bu fiyatlardan elbette temin etmeyecektir. Ancak neredeyse her gün artan döviz kurlarından dolayı daha nereye kadar çıkacağı belli değil tamamı ithal olan bu parçaların.
Şimdi 6889 lira vereyim alayım şu bisikletten bir tane diyorsunuz: YOK. Başka markaya yöneleyim diyorsunuz: YOK. Bisan mesela, tüm fiyatları kaldırdı sitesinden. Hoş kaldırmasa ne olacak ki onun da elinde bisiklet YOK.
Böyle bir başlık açıp sizin de önümüzdeki 2021 yılı için fiyat beklentilerinizi duymak istedim. Sizce neler olacak 2021'de ?
 
Scudo
Minimum %25 zam gelir görüşündeyim.Bundan dolayı istediğiniz özellikte bisiklet bulabilirseniz en kısa sürede alın derim.Hatta bisiklet dışında ihtiyacınız olup ertelediğiniz ürünleri de alın derim.
 
Valla bende cok zam gelecek korkusuyla alelacele aldim bisikletimi iyikide almisim bir ayda 400km yaptim
 
Sadece bisiklet olarak bakmayın. Şuan bir ürün alıyorum 5dk sonra kar yazıyor 😂 aldığınız her ürün geleceğe yatırım gibi. Bir ürün alacaksınız 6 ay sonra alıyım demek yerine alın 6 takside bölün günü geldiğinde zarar etmeden almış olursunuz.
 
Bu yıl bisiklet fiyatlarında çarpıcı değişiklik yapan üç faktör oldu.
1- döviz kurunda yaşanan artışlar
2- pandemi süreciyle iç ve özellikle dış üreticide oluşan parça arz sıkıntısı
3- bahar ve yaz aylarında gerçekleşen iş tatilleri, okulların kapalı olması dolayısıyla artan boş vaktin değerlendirilmesi ve sağlıklı yaşam algısının artması neticesi bisiklet kullanımına rağbetin artması.

Bu üç sebepten İlk ikisinde yurt içinde bisiklet arz sayısı önceki yıllara göre düştü.
Üçüncü sebepten dolayı da önceki yıllara göre talep daha fazlaydı.

Hem arzın düşmesi, hem talebin artmasının aynı yılda buluşması bisiklet fiyatlarında olağanüstü hallerin oluşmasına yol açtı.

Seneye arz yönünde problem oluşacağını sanmıyorum bu seneki gibi. Üretici firmalar bir anda yakalandıkları pandemi koşullarına uyum sağladılar ve düzenli üretim yapabilecek koşullara yeniden kavuştular.
Döviz artması dolayısıyla yükselen maliyetler yüzünden yoğun ithal parça kullanan üretici dış alım siparişi verirken biraz temkinli davranacaktır. Oluşturduğum bisikleti yükselen maliyetiyle satabilir miyim diye düşünerek. Bu risk sebebiyle bol bol parça almayabilir dışardan.

Talep yine bu yılki gibi yüksek düzeyde olabilir. Pek çok kişi ya alacak sıfır bisiklet bulamadı veya asıl tercihi olabilecek Modeller yerine başka bisikletleré yönelmek zorunda kaldı. Bu kişiler de bisiklet değişikliğine gitmek isteyecektir kısmen.

Hülasa, seneye bu sene yaşanan bisiklet kıtlığı pek olmayacaktır tahminimce. Ama fiyatlar üzerindeki en büyük etken döviz kurunun seviyesi olacaktır. Bu da şimdiden öngörülemiyor, ama gidişat hep artıyor Son iki üç yıldır döviz.
 
@mudo77
@Anonim
Kesinlikle sizlere katılıyorum. Son 5-6 aydır insanlara, özellikle de hobi sahibi insanlara, söylediğim şu: Az bir paranız varsa alışveriş yapın, ihtiyaçlarınızı tamamlayın. Çok bir paranız varsa yatırım yapın.
Durum gerçekten böyle. Doğa sporları ve dağcılıkla ilgilendiğim için yakından takip ediyorum. Yıllardır Türkiye'de ki bir ürünü yarı fiyatla alabileceğiniz trekkinn.com gibi sitelerdeki fiyatlar şu an burayla kafa kafaya geldi. Bir buçuk ay önce 160 liraya aldığım Xlc port bagaj an itibariyle bikeinn.com'da 265 lira, kargo ve gümrük vergisi hariç...
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve Daytona
Mosso'da daha 2021 gelmeden zam geldi hafta başında. Galiba %20-25 civarlarında ve tüm modellere.
 
Benim elimde yeni aldığım bir bisiklet var şu anda sıfır fiyatı 1590 lira olarak gözüken, fakat stoklarda kalmamış bu bisiklet ve görüştüğüm 8 adet Carraro bayisi de bu modelin 2021 yılında tekrar stoklarda olacağını ve %20-30 zam beklediklerini söylüyor.

Ben bu bisikleti satmaya çalışıyorum ve 1500 lira fiyat istiyorum ama görüştüğüm herkesin söylediği şey "Sıfır fiyatına satıyorsunuz asla satamazsınız" oluyor, insanlar zamın kapıda olduğunun farkında değiller mi? Yoksa inanmak mı istemiyorlar?

Benim bu fiyatı istemem aşırı mı?
 
Bu yıl bisiklet fiyatlarında çarpıcı değişiklik yapan üç faktör oldu.
1- döviz kurunda yaşanan artışlar
2- pandemi süreciyle iç ve özellikle dış üreticide oluşan parça arz sıkıntısı
3- bahar ve yaz aylarında gerçekleşen iş tatilleri, okulların kapalı olması dolayısıyla artan boş vaktin değerlendirilmesi ve sağlıklı yaşam algısının artması neticesi bisiklet kullanımına rağbetin artması.

Bu üç sebepten İlk ikisinde yurt içinde bisiklet arz sayısı önceki yıllara göre düştü.
Üçüncü sebepten dolayı da önceki yıllara göre talep daha fazlaydı.

Hem arzın düşmesi, hem talebin artmasının aynı yılda buluşması bisiklet fiyatlarında olağanüstü hallerin oluşmasına yol açtı.

Seneye arz yönünde problem oluşacağını sanmıyorum bu seneki gibi. Üretici firmalar bir anda yakalandıkları pandemi koşullarına uyum sağladılar ve düzenli üretim yapabilecek koşullara yeniden kavuştular.
Döviz artması dolayısıyla yükselen maliyetler yüzünden yoğun ithal parça kullanan üretici dış alım siparişi verirken biraz temkinli davranacaktır. Oluşturduğum bisikleti yükselen maliyetiyle satabilir miyim diye düşünerek. Bu risk sebebiyle bol bol parça almayabilir dışardan.

Talep yine bu yılki gibi yüksek düzeyde olabilir. Pek çok kişi ya alacak sıfır bisiklet bulamadı veya asıl tercihi olabilecek Modeller yerine başka bisikletleré yönelmek zorunda kaldı. Bu kişiler de bisiklet değişikliğine gitmek isteyecektir kısmen.

Hülasa, seneye bu sene yaşanan bisiklet kıtlığı pek olmayacaktır tahminimce. Ama fiyatlar üzerindeki en büyük etken döviz kurunun seviyesi olacaktır. Bu da şimdiden öngörülemiyor, ama gidişat hep artıyor Son iki üç yıldır döviz.
Bunlara ek olarak bir de şöyle bir şey olabilir diye düşünüyorum; ithal markaların fiyatları ulaşılması çok güç rakamlara ulaşacağından insanlar yerli markalara yönelecekler. Yerli markalarda fahiş zamlar yapmak zorunda kalıp alıcıya itici görünmemek adına malzemeden çalmaya başlayabilirler. Yani bahsettiğim alüminyumundan falan değil de, mesela başlıkta verdiğim örneği ele alacak olursak, Carraro race 062 modelinde kullandığı komponentlerden kısabilir. Örneğin daha giriş seviye bir jant seti, fizik sele yerine 150 liralık bir selleroyal, FSA yerine no name gidon ve gidon boğazı... gibi.
 
Bunlara ek olarak bir de şöyle bir şey olabilir diye düşünüyorum; ithal markaların fiyatları ulaşılması çok güç rakamlara ulaşacağından insanlar yerli markalara yönelecekler. Yerli markalarda fahiş zamlar yapmak zorunda kalıp alıcıya itici görünmemek adına malzemeden çalmaya başlayabilirler. Yani bahsettiğim alüminyumundan falan değil de, mesela başlıkta verdiğim örneği ele alacak olursak, Carraro race 062 modelinde kullandığı komponentlerden kısabilir. Örneğin daha giriş seviye bir jant seti, fizik sele yerine 150 liralık bir selleroyal, FSA yerine no name gidon ve gidon boğazı... gibi.

Hakkınız var, kimi düşük teknoloji gerektiren saydığınız gibi parçalarda yerli, NO name ürünleri daha çok göreceğiz bisiklet üzerinde.
Bu durum iç üreticiyi hareketlendirecektir illa ki. Bu açıdan ülke adına faydalı.
Asıl sorun nitelikli komplike ürün ikamesinde. Shimanonun tekelini kırabilecek nitelikte ürün çıkaran bir yerli firmanın ortaya çıkması şahane olurdu. Market bisikleti hariç üstüne çıkıldıkça bisiklet parasının yarısı shimanoya gidiyor. Bu duruma çok üzülüyorum. Ancak bu sadece bizim sorunumuz değil, tüm dünya shimano ürünlerine mahkum halde.
 
  • Beğen
Tepkiler: everhard
2014 yılında Carraro 052'yi sıfır olarak 1900 TL'ye almıştım siz hesaplayın işte sene başına ne kadar zam gelmiş. :D
 
Sadece bisiklet olarak bakmayın. Şuan bir ürün alıyorum 5dk sonra kar yazıyor 😂 aldığınız her ürün geleceğe yatırım gibi. Bir ürün alacaksınız 6 ay sonra alıyım demek yerine alın 6 takside bölün günü geldiğinde zarar etmeden almış olursunuz.
Belki de insanların böyle düşünüp bankalara bağımlı olmasını sağlamaya çalışıyorlar.
Zenginin daha zengin, fakirin daha fakir olduğu son zamanlarda, arada ki köprüyü yıkmakla kalmayıp yarları aşındırarak mesafeyi uzatmak istiyorlar.
Ben paranoyak mıyım ki?🤪
 
Paramızın değer kaybı 1 yıl öncesine göre yaklaşık %35. Bisikletlerin neredeyse tüm parçaları ithal olduğu için normal olan bu oranda zam gelmesi. Ancak ben %25 civarı fiyat artışı + bazı parçaların daha ucuzları ile değiştirilmesi şeklinde zam bekliyorum.
 
İkinci ele yönelmek hiç olmadığı kadar mantıklı. Önümüz kış, bisiklet sezonu bitti. Bu sezonda bisiklet fiyatları her yıl düşer. Bunun üzerine paraya sıkışan, acil ilana koyan satıcıların sayısının da hiç az olmadığını ekleyin. 2. el candır şu zamanda :ssrtcbya: Örnek:
Merida scultura 200 kendi sitesinde 1000 liralık indirimle 7450 lira! İkinci elde 2017 modelleri 2500 liraya kadar bulunabiliyor :snzdglsn: Sıfır almak akıl karı değil şu an
 
Enflasyon oranı kadar :DD
 
Arkadaşlar, 25-30% zam beklentisi iyimser.Maalesef bunu söylemek zorundayım... Sadece dövizden dolayı 38% artışın yanında bir de Çin ve Uzakdoğu'da yaşanan fiyat artışları söz konusu. Bunun da 10% yansıması olursa vay halimize....
 
Geri