Scudo Sports

2017 Scott Speedster 20 - İlk bakış

@mcb V fren modeller 28c lastikli, Diskler 32c imiş düzeltelim :)
Beklentiler sürdükçe şekilleniyor zaten. Hangi bisikleti aradığınızı yolda sürerken keşfedeceksiniz :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
Scudo
@BerkEvren Vallahi araştırmacı gazeteci gibisiniz. Biraz ince ayarla aslında pabuçların aynı noktaya basması sağlanabilir. Yinede güç dağılımı farklı olacaktır. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@BerkEvren

Aynen öyle, bir arkadaşım vardı küçük motorlu bir arabası vardı. Bu araba bana nasıl bir araba kullanmamam gerektiğini öğretti demişti. :D İnsan araca bindikçe nasıl karakterde bir şey aradığını daha iyi anlıyor gerçekten. Ben aslına bakarsanız biraz ağır gelmesi dışında bisikletimden fazlasıyla memnunum. Ancak bir yol bisikleti de alıp hızlı gitmenin keyfine varacağım belli ki. Kanıma girdi bir kere :) En dikkat ettiğim şey kadro olduğu için de ona odaklı bakıyorum. Zira komponentler devir değiştikçe değişir ancak iyi bir kadro klasik olarak değerlenir. Bu bahsettiğiniz durumda benim için v frenli 28c lastikli versiyon daha iyi. Zamanla ne istediğim daha oturacak o zaman da gidip pazarlık yapmaya başlayacağım ancak kendime 2-3 sene gibi uzun bir süre koydum bile.
 
@trainspotting35
Zaten doğru ayarlandığında iki sistemde de aynı noktada buluşuyorlar. Ama pabuçların janta etki ettiği kuvvet ve fren kolunun hareketi boyunca hareketleri eşit olmuyor. (Bu sebeple dik yokuşlarda kollara abanmanız gerekiyor zaten) Simetrik sistemde ise çok daha hassas bir ayar yapma şansınız var. Fren kolu hareketi boyunca çok daha kontrollü güç aktarabiliyor, kollara abanmadan fren yapabiliyorsunuz :harika:
 
@BerkEvren Tiagra 4700 kullanıcısı olarak yükseltmeye frenlerden başlamanın zamanı gelmiş anladığım kadarıyla. Tiagra 4700 çok hoşuma giden bir sistem ama frenlemede gerçekten sıkıntıları mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@trainspotting35 Vites konusunda bende çok memnunum 4700'den. Sıkıntısı olan varsa ayarları kötü yapılmıştır kesinlikle. 4000 km yola yaklaştım 11 ayda, 28.000 metre tırmanış olmuş o_O... Daha viteslerle ilgili tek bir eksiğim, sıkıntım olmadı :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@trainspotting35
Bu yükseltmenin başlangıcı aslında basit bir bisiklet testine dayanıyor. 105 kullanan bir bisikleti kullanıp yahu frenler ne kadar da güzelmiş, zınk diye duruyor dediğim, dediğimiz andan itibaren gelişti tüm olaylar. Dual pivot neymiş, etkisi neymiş, 4700 kullanıcısı olarak bana faydası ne olacakmış derken önce @BerkEvren daha sonra da ben bu yükseltme işini gerçekleştirdik. Hele hele Evren'in yapmış olduğu test sonucunda yaptığı olumlu yorumlar ne kadar doğru bir işlem yaptığımızı da göstermiş oldu. Bu sürece bahsi geçen video da dahil olmak üzere bir çok video izleme imkanım oldu. 105 sisteminin getirdiği eşit fren baskısı, fren kollarına çok daha az baskı yapmanıza ve bu baskı neticesinde de bisikletin durmasına yol açıyor. Bunu yazmak bile keyifli zira özellikle inişlerde fren kollarına asılmaktan yorulan biriyim...
 
@soulless
Basit demeyelim bir nimetti o test :) Aynı anda önümüzde her türden freni olan bisiklet geldi ve hepsini arka arkaya sürme şansı bulduk :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@BerkEvren Kaça oldu maliyete size bu değişikliğin. Eski frenlerimi satacağım göz önünde bulundurulursa 150 tl yi bulacak bir yükseltmeyse bu işe girebilirim. Ekonomi sakat bu aralar. :):)
 
@trainspotting35
Ben yurt dışından bir arkadaşıma getirttim yaklaşık 55 dolar gibi bir rakama. (Kargo + gümrük içine girdimi 330-340 ları buluyor sanırım. Yurt içinde 350 civarında satışı mevcut. Erdoğanlarbisiklet'te vardı mesela.)
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@hamlet2006 Vallahi bıraktım ben harcama işini uzun zamandır. Eski zamanlardaki gibi arkadaşlar arasında öküzü ver buğdayı al usulü takas yapıyoruz. Berk bey devamlı bisiklet üzerinde olup onu ulaşım amaçlı kullandığı için gömsün paraları sıkıntı yok. Sigarayı bıraktım diye karbon bisiklet jant derken biraz açılmışım ben. Turlarda yediğimiz kekler masraf oluyordu hamdolsun artık onlara da para vermeyeceğiz. :):):)
 
@BerkEvren
Hocam bisiklet şuan kaç kg?
 
@Ahmet TOPAL
Pedallarla 9,3 sanırım. Buraya yazdığım ağırlık verileri dışında pek sallamıyorum esasen o işi. Bisikleti aldıktan sonra kendim 11 kg verdim. Asıl odak noktam bu ağırlık konusunda :harika:
 
@BerkEvren Öncelikle emeğinize sağlık, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Paylaşmış olduğunuz zil ve gidonu gerçekten beğendim gidonun üstten görünümü aeuro gidon gibi duruyor öyle mi peki? Yeni bir işe başlamam ve yol bisikleti arayışına girdiğim bu zaman da konunuzu ikinci defa okumuş oldum.:) Yapılan değişiklikler ve güncellemelerden gördüğüm kadarıyla 105 setli bir bisiklet daha az masraf ve güncelleme isteyecektir. Gerçi her şeyin pahalı olduğu şu dönemde nasıl olacak bilemiyorum. :(
 
@Hami Bulut Faydamız oluyorsa ne mutlu :)
@Hami Bulut
Evet gidon aero profilli. Ama mesajda da bahsettiğim gibi esas katkı rahat tutuş ve kavrama :harika:
@Hami Bulut
105 Setli olsaydı sadece frenlere dokunmamış olacaktım. Tiagra setten vites anlamında oldukça memnunum. Zaten bir çok değişiklik için insanlara kaç km sürdüğünü soruyorum. Ayda 150-200 km sürecekseniz jant değiştirmenin esprisi yok mesela. Bu sebeple tiagra setli bir bisikleti de rahatlıkla öneriyorum insanlara. Fiyatlar bu hızda uçarken kimseye 105 setli bisiklet al diye yorum yapmam şahsen :)
(Tiagra setli Speedster 20'nin şu anki fiyatıyla, 1 sene önce 105 Setli Speedster 10'u alıp üstüne para ayırıyordunuz...:snzdglsn:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@BerkEvren Evet haklısınız. Aylık yaz dönemi için 600 km'nin altına düşmeyi düşünmüyorum ayrıca sizin gibi bende işe giderken kullanmak istiyorum.:) Eğer kendimi yeterli görürsem önümüzdeki sene için yarışlara katılmayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Bisikletimi alalı ve yol bisikletine başlayalı 1 yıl oldu. Bu da 1. yıl şerefine bir hort mesajı :D

Aradan geçen 365 günde 4400 km sürüş, 38.000 metre tırmanış yapmışım.

IMG-20180715-WA0020.jpg

Bisikleti aldığım gün 88 kiloyken şuan 74,5 kiloyum. Ve sürüşlerde / tırmanışlarda sizden giden fazlalık kilolar kadar kazanç yok diyebilirim rahatlıkla :harika:

Bu konunun ilk mesajında yazdığım Tiagra 4700 set'in tıkır tıkır çalışması konusunda, 1 senenin sonunda hala aynı şeyleri söyleyebilirim rahatlıkla. İlk 300 km bakımından sonra tek tornavida dokunmadı vites sistemine :harika:

Bu bir senede bisiklet üzerinde yaptığım en f/p yatırım 105 5800 fren bacaklarına geçmek oldu. Frenlemede oluşan fark harika.
İkinci f/p yatırım ise Campagnolo Scirocco jantları almakmış. Jant akıcılığı ve sürüşteki rahatlık gerçekten kendini hissettiriyor. (Farklı jantlarla çokça karşılaştırma imkanım oldu)

Speedster 20; yaz kış sürdüğüm, her gün işe gidip geldiğim, hafta sonları 100-150 km grup sürüşleri yaptığım bir bisiklet oldu. Ne kadar doğru bir kadro seçtiğimi özellikle uzun sürüşler sonrasında net şekilde anlıyorum :harika:

Yol bisikleti özelinde ise 1 yılın sonunda rahatlıkla şunu söyleyebilirim;
Esas konu sizin kondisyonunuz. Bisikletinizin markası / modeli eş kondisyon seviyelerine kadar sadece bahane. Bir çok yatırım kozmetik amaçlı ve sadece konfora yönelik aslında. Kimse kadro materyali ile, bisiklet / grup set markası ile sizi geçmiyor. Aynı şekilde sizde scott vs. sürdüğünüz için kimseyi geçmiyorsunuz. Çalışırsanız karşılığını alıyorsunuz o kadar. Bunu akıldan çıkarmamakta, bisiklet yükseltmelerine kafayı takıp can sıkmamakta fayda var kesinlikle. Yokuş çıkamayan karbon kadrolar da gördüm, kürsü gören giriş seviye bisikletlerde. Yani yatırımı önce kendinize yapmakta fayda var :harika::harika::harika:
 
@BerkEvren
@BerkEvren

başarılarınızın devamını dilerim evren bey, nice bollu yıllara ve pedallamalara :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Geri