Scudo Sports

2017 Scott Speedster 20 - İlk bakış

@BerkEvren Bisikletin üstünde gelen jantlarla ilgili bir sıkıntı var mı acaba Berk bey? (Akort ayarı bozulması vs gibi)
 
Scudo
@EnginK.
Selamlar,
1700 km oldu. Çukur, tümsek, soğuk asfalt hatta bir kaç defa toprak yola girdim. Henüz bir sorun yok jantta. (Sürekli gözüm üstündedir kontrol ederim sık sık) Aldığım günkü akordla duruyor :harika:
 
@EnginK.
Bu soruya 93 kg lık bir adam olarak ben de cevap vermek isterim:İlk günkü gibi:harika:Ben bile bozamadıysam kolay kolay bir şey olmaz.
 
Güle güle kullanın, ben 2015 yılında 2013 model speedster 20 aldım, bendeki jantlar 2000-3000km arasında sürekli tel kırmaya başladı ve kadroya kozmetik zarar verdi. Telleri tekrar ördürdüm ama sorun devam etti bende jantları komple değiştirmek zorunda kaldım. Şuan bisiklet boya atmaya başladı (evin içinde duruyor). Sizlere tavsiyem üstüne biraz daha para koyup başka markalara geçmenizdir. Çünkü eğer birşeyler yapmak istiyorsanız; bu kadro size çok efor sarfettirecektir eğer sürekli binip uzun turlar yapmayı düşünüyorsanız, size biraz pişmanlık verecektir (en azından ben aldığıma pişmanım).
 
@Çetin Güzel
Boya atıyor derken fotoğraf paylaşabilir misiniz?
Bir çok eski speedster ve scott kullanıcısına denk geldim ilk kez bu tip bir şikayete denk geliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD
@BerkEvren kadronun her yerinde boya kabarması var, selenin bağlı olduğu tarafda kocaman boya kalkması oldu. Şuan evde değilim akşam atarım. Bisikleti aldığım yer ilgilenmedi, bakabir distribütör getir söküp gönderelim dedi ama garantisi bittiği için birşey yapmayabilirler dedi. Bende scott'a eposta attım iki kere cevap gelmedi.
 
@Çetin Güzel
Sanırım bir çeşit defolu ürünle karşılaşmışsınız. Gerçekten talihsiz bir durum. Fotoğrafları atınca daha net konuşmak mümkün olur.
 
Bende boya ile problem yaşıyorum speedster 10 umun maşasının sarı kısmında çatlak var.
Boya çatlağı gibi duruyor.DSC_6275.JPGsadece sarı kısımda var.
(60 kg ım)
 
  • Beğen
Tepkiler: CeCeKa
Uzunca bir aradan sonra ufak bir hort ufak bir güncelleme yapayım dedim.

Speedster 20 ile bir sene dolmadı henüz, ama 2600 km yolu, 16.000 metre tırmanışı birlikte yapmışız. Buna son 1-2 aydır işe Maltepe - Taksim işe gidiş gelişler de dahil tabiki.

Doğal olarak bu kadar sürüşte bisikletle ilgili ayarlamalar iyice kendini belli ediyor. Mesela Selle Royal Seta S1 sele adeta bir bu kadar daha sürelim ne olacak ki diyor. Uzun kilometrelerde sorun yaşamadığım, gayet rahat bir sele.
Bütün kışı geçirdiğim Continental 4 Seasons'lardan gayet memnunken, yağışların bitmesiyle geçtiğim Michelin Pro 4 Endurance lastikler ise ne kadar doğru bir alış veriş yaptığımı gösterdiler. Akıcı, virajlarda güven veren ve patlak sorununu unutturan lastikler oldular benim için.

Gelelim esas konuya... En son 9 cm'lik gidon boğazına geçip rahat etmiştim. Ama geçen zaman ve artan kilometrelerde el bileklerimde zaman zaman uyuşmalar, omuzlarımda rahatsızlıklar oldu. Bunları gidermek içinse ister istemez gidonu farklı açılarla tuttuğumu farkettim. Bu açıları destekleyecek ölçüleri ise Deda Superzero modelinde bulunca bir kargo bekleme süreci arkasından geldi.

Öncelikle mevcut speedster kullanıcıları için bilgi olması açısından, Scott speedster üzerinde gelen Syncross RR2.0 gidonun özelliklerine bakalım;

rr20_syncross_gidon.jpg

Syncross RR2.0 gidonun ağırlığı 321 gr. Bir fabrika verisi olmadığı için karşılaştıramıyoruz. Ama piyasadaki bazı gidonların ağırlıkları fikir verebilir;
ITM Carbon Wing-Shape Compact / Karbon - 288 gr (300 TL)
Pro Vibe Sprint / Alu - 295 gr (450 TL)
Ritchey Comp Logic / Alu - 300 gr (210 TL)

IMG_20180505_105102.jpg

rr20_syncross_gidon3.jpg

Ölçüler ise bu şekilde. Gidonları sadece omuz genişliği - uzunluk şeklinde ölçmemek, Reach ve drop mesafelerinide dikkate almak gerekli. Syncross (ve daha pek çok firma) gidon genişliğini merkezden merkeze ölçüyorlar. Yani bu 42 cm verisi merkezden merkeze.

Değiştirdiğim gidon Deda Superzero'ya gelelim;
Genişlik 42 cm (Dıştan dışa ölçüm bu. Yani yaklaşık 40 cm'e denk oluyor genişlik)
Reach: 75 mm
Drop: 130 mm
Gidon boğazı ölçüsü 31,7 mm. Bu sebeple kendi gidon boğazını kullanmanız gerekiyor.
Ağırlığı 42 cm'de 300 gr. Karbon modelinde 215gr'a kadar iniyor.
Damla şeklindeki profil şekli kullanımda inanılmaz bir rahatlık sunuyor. Bileğinizdeki baskıyı karşılıyor kesinlikle.

Gidon boğazını ise yine alıştığım 9 cm'lik ölçüde sipariş ettim.

Gidon bantları sarılmadan önce;
deda_superzero (3).jpg

Burada da işlem bitmiş. (Gidon boğazında isteğe bağlı takılan bir klips var. Sadece aerodinamik etkisi için konulmuş. Üstteki resimde takılmamış hali de var. İsteğe bağlı kullanıp kullanmamanız.
Gidon bandı da mecbur değişmiş oldu. Yine fizik 3 mm tercih ettim. Sarma işini bu sefer Bike and outdoor'dan Veli'ye emanet ettim. Nakış gibi tamamladı montajı sağolsun :harika:

deda_superzero (2).jpg

Bu da ilk sürüşten olsun;
deda_superzero (1).jpg

Sürüşteki rahatlığım ve keyif gerçekten arttı diyebilirim. Çıkan gidon içinse çılgın projeler var aklımda ileriye dönük bakalım... Herkese iyi sürüşler diliyorum.
 
@BerkEvren Hayırlı olsun keyifli sürüşler :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@BerkEvren
Bahisleri açıyorum: Üstadımız gravel toplayıp bikepacking dünyasına adım atacak.:cool:
Hayırlısı olsun ,güle güle kullan.
 
Gidondan sonra jantlarada aero bir dokunuş yapıp 35 mm profilli Campagnolo Scirocco'ya geçtim;
Daha uzun uzun bir sürüş yapamadığım için jantlar hakkında konuşmak için erken. Ama gerçekten bisikletin gidişi, tepkileri değişti diyebilirim...
(Ağırlık meraklılarına; 300-350gr arası hafifledik. Hassas bir ölçüm yapamadım malesef.)

Ufak bir işe gidiş yaptık sadece. Bir süre sürüp, bol bol tırmandıktan sonra jantlarla ilgili bir başlıkta değerlendiririm Scirocco'ları...
scott_speedster_scirocco.jpg

scott_speedster_scirocco2.jpg
 
@BerkEvren
Keyifle kullan. Bilgi olunca gereksinimlere çözüm de o ölçüde hızlı oluyor. Bisiklet çok daha agresif ve şık görünüyor. Bu arada gözüme takıldı, son fotoğrafta zincire olan nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@soulless
Ahahaha sen söyleyince gördüm :) Zincir masaya takıldı fotoğrafın az öncesinde, zincir yerinden sıyrılmış :) Sorun yok ama baktım şimdi :harika:

@Ozy
Teşekkürler :harika:

@hamlet2006
Sağolasın :) Esasen boşa çıkan parçalarla hanımın Giant Escape Air'ı drop bara çevirme niyetim var. O bisiklete dolar 5-6 olmadan iyice alışırsa bende gerekli eksikleri tamamlarım sanırım :islik:
Escape Air acaip hafif bir bisiklet, speedster'dan çıkan parçalarla iyice hafifleyecek. Ama bayaa uzun soluklu bir proje bu. Olur olmaz detaylı bakmadım bile, ama niyetim var. O ana kadar speedster'ın jantı trainerda trainer lastiği ile hazır duruyor. Artık sadece qr mandalını açarak bisikleti trainera / sokağa hazır hale getirebiliyorum.

escape_air_speedster.jpg
 
@BerkEvren
Merhaba Berk,
Liste kabardı:rolleyes::
1.Katlanır bisiklet mobilitesi,az biraz incelemesi yapılacak:harika:
2.Giant Escape Air,gravel bike'a çevrilecek bu aşamalar ayrı bir konuda adım adım gösterilecek :harika:
3.Hazır gravel bike'a dönüştü ''bikepacking'' yapılmadan olmaz.Elin değmişken bikepacking ve yaptığın bir tur anlatılacak:harika:
Biz isteyelim de.İsteyenin bir yüzü...değil mi?:D
''-ecek'' kipine takılmayacağını düşündüğüm için bu şekilde yazıyorum.:islik::hhhhhh:

Bu arada jantlar çok yakışmış.Güle güle kullan.
 
Ben de uzun zamandır el uyuşması sorunu yasıyorum. Birol abinin bisiklet kullanım tarzına güvenerek Alı baba dan karbon gidon siparişi verdik 4-5 arkadaş. ( Birol abi yi tanıyanlar olarak :)) 420 mm den 400 mm ye geçeceğim umarım size katkısı olduğu kadar bana da olur.
 
@trainspotting35
Çok fazla kırılmış Alibaba karbon gidonu gördüğüm için kafamda seçenek olarak bile tutmadım onları. Orjinal karbon gidonların uçuk fiyatları göz önüne alınınca Deda Superzero işimi gördü kesinlikle. Ağırlık değil ama konfor ve ergonomik kazanç sağladım kesinlikle. Umarım aldığınız gidon beni haksız çıkartır :harika: 42'den 40'a geçiş ve boğaz uzunluğu sizin için doğru ölçülerse emin olun tüm sürüş keyfiniz değişecek. 1-2 cm bile büyük fark yaratıyor ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Geri