Uzunca bir aradan sonra ufak bir hort ufak bir güncelleme yapayım dedim.
Speedster 20 ile bir sene dolmadı henüz, ama 2600 km yolu, 16.000 metre tırmanışı birlikte yapmışız. Buna son 1-2 aydır işe Maltepe - Taksim işe gidiş gelişler de dahil tabiki.
Doğal olarak bu kadar sürüşte bisikletle ilgili ayarlamalar iyice kendini belli ediyor. Mesela Selle Royal Seta S1 sele adeta bir bu kadar daha sürelim ne olacak ki diyor. Uzun kilometrelerde sorun yaşamadığım, gayet rahat bir sele.
Bütün kışı geçirdiğim Continental 4 Seasons'lardan gayet memnunken, yağışların bitmesiyle geçtiğim Michelin Pro 4 Endurance lastikler ise ne kadar doğru bir alış veriş yaptığımı gösterdiler. Akıcı, virajlarda güven veren ve patlak sorununu unutturan lastikler oldular benim için.
Gelelim esas konuya... En son 9 cm'lik gidon boğazına geçip rahat etmiştim. Ama geçen zaman ve artan kilometrelerde el bileklerimde zaman zaman uyuşmalar, omuzlarımda rahatsızlıklar oldu. Bunları gidermek içinse ister istemez gidonu farklı açılarla tuttuğumu farkettim. Bu açıları destekleyecek ölçüleri ise Deda Superzero modelinde bulunca bir kargo bekleme süreci arkasından geldi.
Öncelikle mevcut speedster kullanıcıları için bilgi olması açısından, Scott speedster üzerinde gelen Syncross RR2.0 gidonun özelliklerine bakalım;
Syncross RR2.0 gidonun ağırlığı 321 gr. Bir fabrika verisi olmadığı için karşılaştıramıyoruz. Ama piyasadaki bazı gidonların ağırlıkları fikir verebilir;
ITM Carbon Wing-Shape Compact / Karbon - 288 gr (300 TL)
Pro Vibe Sprint / Alu - 295 gr (450 TL)
Ritchey Comp Logic / Alu - 300 gr (210 TL)
Ölçüler ise bu şekilde. Gidonları sadece omuz genişliği - uzunluk şeklinde ölçmemek, Reach ve drop mesafelerinide dikkate almak gerekli. Syncross (ve daha pek çok firma) gidon genişliğini merkezden merkeze ölçüyorlar. Yani bu 42 cm verisi merkezden merkeze.
Değiştirdiğim gidon Deda Superzero'ya gelelim;
Genişlik 42 cm (Dıştan dışa ölçüm bu. Yani yaklaşık 40 cm'e denk oluyor genişlik)
Reach: 75 mm
Drop: 130 mm
Gidon boğazı ölçüsü 31,7 mm. Bu sebeple kendi gidon boğazını kullanmanız gerekiyor.
Ağırlığı 42 cm'de 300 gr. Karbon modelinde 215gr'a kadar iniyor.
Damla şeklindeki profil şekli kullanımda inanılmaz bir rahatlık sunuyor. Bileğinizdeki baskıyı karşılıyor kesinlikle.
Gidon boğazını ise yine alıştığım 9 cm'lik ölçüde sipariş ettim.
Gidon bantları sarılmadan önce;
Burada da işlem bitmiş. (Gidon boğazında isteğe bağlı takılan bir klips var. Sadece aerodinamik etkisi için konulmuş. Üstteki resimde takılmamış hali de var. İsteğe bağlı kullanıp kullanmamanız.
Gidon bandı da mecbur değişmiş oldu. Yine fizik 3 mm tercih ettim. Sarma işini bu sefer Bike and outdoor'dan Veli'ye emanet ettim. Nakış gibi tamamladı montajı sağolsun
Bu da ilk sürüşten olsun;
Sürüşteki rahatlığım ve keyif gerçekten arttı diyebilirim. Çıkan gidon içinse çılgın projeler var aklımda ileriye dönük bakalım... Herkese iyi sürüşler diliyorum.