Scudo Sports

'' 2014 sezonu 100 km non stop pedal-anadolu performans ''

100 km non stop pedal,,

1- 100 km de pedal kesmemek
2- dereceleri buraya yazmak
3- hatalar olursada yazacağız
4- tecrübelerimizide yazacağız
5- ağırlıklardan kurtulacağız
6- giderken su içeceğiz
7- energel alan su ile karıştırır mataradan içer
8- bi gün öncesinden bisiklet kontrolleri şarttır
vites kontrol ,artı frenler artı ,tekerin havası ,tekerlerin akordu
furç yatak kontrol ,zincir-ruble -ayna kol bakımı şarttır aktarıcıların temizliğide,
9- yanımızda iç lastik -pompa olacak tabi
10- bi gün önceden karbon hidrat ağırlıklı beslenme
sabah kesin kahvaltı lor peynir yada tam yağlı peynir ile omlet artı yeşil çay ve siyah veya yeşil zeytin aç karnına tempo olmaz düşer bayılırsınız
11- hafta içi vitamin-artı protein ağırlıklı beslenme evet tavuktada vitamin ve protein var tabide ama kırmızı et bizim için idealdir ,

evet dolar uçuyor artık yuroda bundan sonra yedek parçalar ateş pahası olacak
evet sınıf atlayacağız artık ayda 2000 dolar ile evet buradan gelen paralar scott scale 30 karbona yatacak
özellikle slx ayna kol 48 diş artık 500 liraya yaklaşacak ve deore zincir 80 liraya yaklaşacak ve de sram 9 lu 120 liraya yaklaşacak
ön aktarıcı sram xx 109 dolar idi evet 250 kağıt oldu bir adet ön aktarıcı



http://www.erdoganlarbisiklet.com/media/catalog/product/cache/2/thumbnail/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_128_64.jpg

169 yuro slx ayna kol 48 diş

(link)

sram xx ön aktarıcı 38 mm lik ,


  • 2.2980
  • 2.2880

  • 3.1447
  • 3.1310

http://i.ebayimg.com/00/s/MTI4MVgxMzAw/z/F-IAAOxy7S5R-3bt/$%28KGrHqEOKpwFHcVK2kc5BR-3bsgPPQ%7E%7E60_1.JPG

sram 11-36
60 dolar

(link)

etap demirbaştır..

6 km hata payı yapıyor goggle,,

9 şubat ,,
saat 08.30 bostancı çıkış
çıkış o çıkış olacak 100 km duranın ehliyeti gider ve de diskalifiye olur bende aynen diskalifiye olabilirim
bakalım ne olacak
resim çekme olayı ,
giderken çekebilen çeksin ,
 
Scudo
size sunmak istediğim 19 ocak 2014 tarihinde yaptığımız ve benim kısa tutmak zorunda kaldığım tur notlarım,
Çorlu-Şerefli-Marmara Ereğlisi-Seymen-Çorlu
Mesafe 70.0km
Max hız 56.3 (bayır aşağı)
Pedalla max hız 37.8
Averaj 16.2
Sele üstünde süre 4 saat 18 dakika
bu arada hatırlatmak isterim ki bisikletim 18kg ağırlığında olan bianchi speed 1000
not: 55te seymen köyünden geçiyordum amcaların ısrarı ile durup bir çay içtik ve biraz soluklanma fırsatı buldum bu da yaklaşık 1 saat kadar bir süre kaybettirdi bana turun toplam süresi 5 buçuk saate yakındır

bir de soru sorayım max hızımı nasıl arttırabilrim ? vites 3-7 de 37.8 yapabiliyorum şuan ve bunu da 5.5km boyunca koruyorum sonrasında 25-26 gibi hızlarla seyrediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
18 kilo bisiklet ağırlığı fazladır siz bu bisiklet ile performansdan önce tur yaparsanız sağlığınızı korursunuz
performans kriterleri malesef 10 -11 kilo ile sınırlıdır ,
bir kaç arkadaş tanıyorum bu yüzden kıkırdakta zedelenme yaşadılar 18 kilo bisiklet ile zorlama yapmak bence mantıksız bisikletinizi modifiye etme yoluna gidin
size daha konforlu gelecek ayrıca performans yapacak iseniz kesinlikle durma söz konusu değil 70 km de ve de 100 km de de ,
130 km de yol bisikletinde istanbulda aytekin erzan 1078 rakımı ortalama 31 ile almıştır asla mola yapmadığı gibi bisikleti focus yol bisikletidir ve 8 kilodur
50 dişte sürat gelir ayrıca 28 jant kullanacaksınız 26 jant 100 km de kişiye vakit kaybı olacaktır her işin rajonu 28 jant dır size hız olarak gelir
eğer tarzınız bizim gibi yol seçmemek ise aynen cyclo cross bisiklet alacaksınız ,
tarzınız tur bisikletçiliği ise sizin performans yapmanıza gerek yok
tur bisikletçiliği ile performans bisikletçiliği ayrı ayrı katogoridir
sadece dağda binecek iseniz mtb alırsınız tarzını belirlemek ondan sonra arazinizi belirlemek ve ona göre bisiklet seçimine gitmek
forumda dağ bisikleti kullanan çoktur ama cyclo cross tarza yatkın olan ise hiç yoktur ,
performansta yiyeceğiniz yemekte çok önemlidir ayrıca erken yatıp kalkmak
sigara, alkol var ise performansı unutun ,
ayrıca benim teker önce 1.80 idi ama şimdi 700x 32 ye düşünce hız geldi bisikleti modifiye ettim karbon hızlandı 26 jant idi kalın dişli tekerler asfaltta hızı kesiyor idi ve uzun mesafede bana yorgunluk yaratmakta idi fox yüzlük asfaltta işe yaramadı o sadece sert arazide işe yarar mtb dağda işe yarar amortisörü ikinci elden 500 liradan sattım en iyi amortisör olsa ne yazar tam 1 kilo 540 gram idi aliminyum çatal takdım 880 gram aradaki fark bana hız olarak geldi,
26 jant kalın dişli tekerli amortisörlü bisikletlerin 100 km lik performans sürüşlerinde kişiye konforlu geleceğini zannetmiyorum,
 
Pazar
(link)Hafif yağmur ve rüzgâr. En yüksek 10C. Rüzgâr KKD, 25 ila 40 km/sa. Yağmur ihtimali %60.

Pazar gecesi
(link)Rüzgârlı, erken saatlerde hafif yağmur. En düşük 3C. Rüzgâr KKB, 30 ila 50 km/sa. Yağmur ihtimali %60.


ekip durum değişmedi..,,

Hourly6AM12 Noon6PM12 Midnight
Sıcaklık | Çiğ Noktası10 | 89 | 78 | 76 | 5
Rüzgar18 km/h Doğu27 km/h KKD21 km/h KKB27 km/h KKB

evet kerim sende artık 26 salcanodan 28 salcano cyclo cross a geçer isen ne olacağını göreceksin boşuna bu kalın dişli ile vakit kaybettim diyeceksin benden söylemesi
evet tabi para ama sonunda damlaya damlaya göl olur
rahmetli annem 3 aylığından para biriktirerek yazlık almış idi
 
erkan senin scott yarışa gelince
10 kilo-vede 3 yaprak 50 diş
evet sana sürat olarak geliyor uzun yolda diş fazla çünki ,
yalnız biliyorsun senin için hala risk var nerede tavşanlı yolunda orayı biliyorsun
artık bi şekilde keş para eline geçince altına bi adet focus cyclo cross çeker isen bizim ekip takım olarak ortaya çıkar ve de burada takım kaptanları artık olmayacak yani herkesin altında bi adet cyclo cross olunca ,ben de aynı durumda tabi,
sadece ekibi kuran kişi olarak ben geçerim ,yani kaptanda değil ,kurucusu ben olurum zati öyleyiz bu istanbulda
başkada yok zati cyclo cross ekip ben görmedim 15 milyonluk mega köyde,,

http://interbike.mtbr.com/wp-content/uploads/2007/10/prodimg7.jpg

hepimize yakışan bu olacak gerçi,,

(link)

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2010/05/redline-2010-conquestpro-cyclocross-bike.jpg


2011 Redline Conquest Pro Cyclocross Bike Specs, Photos

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGSkysqeKmEwJkV0AMQwAhEE_aMWlC2Xm5sQJEg_X3ECwzahfsfg

biz sırtlama yapmıyoruz bizim etaplar son derece sert zemin değil çünki
ağır stabilize ve düz toprak yollar ve asfalt ile cila çekeriz,,

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQRkN-d8SutCig2rR4gCmdPnGWEvrEKVnQ9luq2bf3CpfSNTShD

bu bir yarış tabi,,engelli yarışı ,,cyclo cross bisiklet engelli yarışı,,

http://hurricanebikepark.files.wordpress.com/2011/04/cyclocross-race.png

evet zemine bakın sert tabi,,

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSooOZ-EZjMIDwyR4rPeRzN_DH-julXmpwhpc9ce04Mm-jnWcfd

arkadan gelen ya alacak ya da alamayacak öndeki gibi sırtlayacak etaplarımızda bu zorlukta zemin yoktur ama düz toprak zeminler vardır,,örnekmi aynen çekmeköy zemini,ve de belgradın sert olmayan zeminleri,

http://www.cxmagazine.com/wp-content/gallery/cycle-smart-international-2008-day-1/Jamie%20Driscol%20%28Cannondale-%20Cyclocross%20World%29%20leads%20Matt%20White%20%28Bike-Reg%29%20on%20the%20runnup.JPG

bu asfaltmı hayır değil 28 jant buradada gider alttaki teker 700 x 32 olursa ya da 35 ama riski seven yarışta 32 kullanılır
ve de 50 diş kullanır ya iki yaprak kullanır yada 3 yaprak ha kuralları var ise yarışların onu bilemem
standart 46 dişte kalınıyor ama 50 dişte oluyor

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQq4SNqd0p8Mxa4OL82JZ_D6_VLfJLThn71pGrK502mckhZFsAJ
vay babam vay yani,,

http://www.cxmagazine.com/wp-content/gallery/gran-prix-of-gloucester-day-1-2008/Ryan%20Trebone%20%28Kona%29%20leads%20Tim%20Johnson%20%28Cannondale%20Cyclocross%20world%29.JPG

evet aynen bu tarz zeminlerde gideceğiz burası çekmeköy ormanları ve de belgrad ormanlarıdır,,
 
http://www.mmbikes.com/UserFiles/Bike%20Buying/cyclocross_sean.jpg

cyclo demek çamur demek,,

@Muzaffer K.

http://thepathbikeshop.com/images/new_products/reviews/2013-Santa-Cruz-Blur-TRc-Auk.jpg

bu bisiklet tamamı ile sert arazi vede iniş bisikleti olarak mükemmel bu orman canavarı ,,
o fox maşanın nasıl işe yaradığını sert arazide gördüm adam kendini hummer cipi zanneder o kadar zevk verir o maşa
ama asfaltta beş para etmez,

http://www.sicklines.com/review/santa_cruz_v10/santa_cruz_v10_builds.jpg

ormanın kralı bu işte sert araziye korkmadan gir bu ciptir cip,,ormanda sert arazide işe yarar,
bunu alan adam aynen arabasının arkasına koyacak ve belgrada gidecek orada çok sert arazilere bunla girecek ve hatta aydosa ve hatta çekmeköy ormanlarına işin rajonu budur
ormanda 100 km lik etap çizecen kendine ve de durmayacanda kazın ayağı fena zor olur tabi öyle kolay iş değil sert arazide hız yapmak gücünüzü toprak emer,
evet bilal gül adananın sert zeminlerinde at koşturdu 10 saat ondan sonrada aldı birincilikleri ,
 
abi çekmeköy ormanlarındaki sert olmayan zeminin rotası varmı merak ettim neresiymiş
şu anda orman girişinden 2-3 km sonra 3. köprü çalışması oldugu için oralar biraz karıştı
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
9 şubat asfalt ve bozuk asfalt olan 100 km lik non stop güzergahta olacağız hava izin verir ise.,
evet şubat ayı ve mart ayı içersinde bi pazar hava müsait olur ise çekmeköye keşif yapacağım tek gideceğim o yolu daha önce gittim ,
şimdi birde hekimbaşı tarafında ümraniye izci kampı ormanı var orayada gittim ama orada tam ring bulamamış idim aynı yerden dönülmekte
ama belgradda bulduğum toprak yol çok iyi idi ve sonunda asfalta çıkıyor idi 3 adet toprak yol var ekip,

1- belgrad toprak yolları sert olmayan
2- çekmeköy toprak yolları sert olmayan
3- ümraniye izci kampı orman yolları

aydos zirveye doğru son derece sert malesef girişte çok serttir,,
evet bu etaplar aynen gündeme yazın gelecek ,,,haziran-temmuz-ağustos-eylül 4 ay ormanlara hazır olun ,




@Sinan Çakır

son gittiğimde yok idi şimdi bu son gidiş üzerinden 2 yıl geçti ama keşif yapmak için gideceğim bakacağım oralara ,durum nedir,eğer orayıda kaybettik isek geriye belgrad kalıyor belgrad büyük olduğu için ora daha şanslı tabi son 2 ay önce baktım çok güzel düz toprak yol var ve uzun sonunda asfalta kemerburgaza çıkıyor ,
 
çekmeköyün sadece girişinde 3-4 km çapında daire olarak sert olmayan yerler var ama bu dairenin dışına çıkınca çakıllı irili ufaklı taşlar var ancak MTB gider
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@Sinan Çakır

o.k çakıl işi bozuyor tabi
yalnız 10 numara yol var belgradda ve oldukça uzun ve asfalt yola bağlanan yolun solundan devam eden toprak yol var o yol nereye gidiyor bilmiyorum bu haziran ayı dalacağım oralara ,evet birde ümraniye izci kampı orman yollarına bakacağım orada düz toprak yol var idi erkan ile 5 ay önce dışarısından asfalttan geçerken baktık oraya
toprak yol ilerde idi çakıl felan yok idi
ama genede bakacağım bizim için en geriye sadece belgrad kalıyor uzun mesafe olarak

@Muzaffer K.

sıcaklarda kesin olacak muzaffer orada keşif yapacağız etabı belirleyeceğiz tabi bu 3 üncü köprü yollarımızı bozmaz ise
inşallah bozmaz
bize kesin düz toprak yollar lazım ,gerekirse yalova taraflarına geçerek orada toprak zemin arayacağım

bir de ne goggle mapste ne de yandex haritada ,fiziki haritada yollar belli değil
ne de ümraniye izci kampında
ne de belgradda,,

(link)

haziran ayı içersinde bahçeköy merkezli bi belgrad turu ve ta kuzeye karadenize çıkış rota belli yalnız 3 üncü köprü yolları bizi keser ise bilemem buradaki etaba keşif amaçlı bakarız ,
baktık iş kötü,artık elimizde sadece ümraniye izci kampı kalır ,,
 
Teşekkür ederim Kudret abi beni yorumladığın için :)
Ben bizim performansçıların arkasına takılıp geziyorum dağ bayır :) bazı zamanlar geri dönmek zorunda kaldım ilk binişlerimde ama şimdi mola yerlerine 5-10dk sonra giderek hem kendimi denemeye hem sağa sola gezmeye hem de yanında arkadaş olunca insanın daha bir başka oluyor :) Performans yapmaya çalışmıyorum ben sürdüm bu değerler çıktı işte :)
Çorlu-Şerefli-Marmara Ereğlisi-Seymen-Çorlu
Mesafe 70.0km
Max hız 56.3 (bayır aşağı)
Pedalla max hız 37.8
Averaj 16.2
Sele üstünde süre 4 saat 18 dakika
Az önce bisikletçideydim bu benim mtb başıma çok masraf açıyo değiştirmeye kararlıyım, yol bisikletine geçmeyi düşünüyorum fakat çevremdekiler hep önce bir tur bisikleti al diyorlar bilemiyorum ama ben yol bisikletine daha yakınım az önce bir cube aldım elime o kadar hafif ve kıvrak ki anlatamam :) siz bu hissi benden daha iyi biliyorsunuzdur :) bir yol bisikleti alacağım kesin oldu galiba artık :)
 
@Kudret Kurtcebe

Abi benimde aklımda var tabi cross almak istiyorum inşallah para olduğunda alıcam, şimdilik bende bu lastikleri almayı düşünüyorum (link) benim 2.2 lere göre faydası olur bana heralde :)
 
@Mert Ahmet

mert dostum
şimdi 4 saat 18 dakika, 70 km de olursa ve de 44 dişte tabi senin mtb zannedersem 44 diş, benimkide 44 diş ,
şimdi bu 44 diş bana artık yemiyor bayır aşağı 44-11 üstü basacak durumdayım yani 46-11 basacağım ama 2 diş yok tabi pedal boşlama yapıyor bu da vakit kaybı şimdilik buna razıyız zamanla keş para elime geçince hemen bu ayna kolu okutup yerine 48 dişli takacağım slx model gene ve 880 gram ama 500 lira oldu malesef ayrıca sistem tamamı ile değişiyor ön aktarıcıda 250 milyon bunun nedeni 38 mm lik kalın yani kelepçeli olacak ön aktarıcı,
ruble 120 lira sram 9 lu ve tabi yeni zincir
vallla zincirde xt düşünmüyorum deore alacağım ,
evet bisiklet benim tam 10 kilo 350 gram karbonun en iyi özelliği sert zeminde sana şiddeti vermemesi bu bisikletin baştan tasarımı mtb olduğu için çok sağlam kadro düşünülmüş
evet şimdi 700 x 32 teker 28 jant olunca kazın ayağı değişti ve öne aliminyum çatal geldi
ben tarz olarak cyclo 'a yakınım benim etaplarım sadece asfalt olmaz stabilize olur düz toprak zeminde olur ,
ama bu gidişle istanbulda km lerce uzun düz toprak yollar bulamayacağız galba,
yol bisikleti sadece asfaltta işe yarar başka mekanlarda asla konforlu olmaz
ayrıca gelibolu taraflarını gezdim ve gördüm orada bayağı yol bisikleti gider sıkı eğimler var idi.

@Kerim A.

http://www.erdoganlarbisiklet.com/media/catalog/product/cache/2/thumbnail/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_133_77_1_2.jpg

aynen 10 numara şaşmaz
asfalt -ağır stabilize sert düz toprak tekeri her yolun tekeri ama çok sert zeminde iş görmez,
1.75 hacim dahada süratlenecen kerim,
 
@Muzaffer K.

aynen onuda yazıcaktım unutmuşum işten kafa yoğun :) onuda bizim bisikletçiye sorucam 48 aynakolu bakalım :)
 
@Kerim A.

kerim slx olur sana ama 500 kağıt valla uçarsın işte o zaman cyclo ' a gerek kalırmı artık onuda zamanla çözersin
880 gram slx ayna kol 48 dişli

http://www.erdoganlarbisiklet.com/media/catalog/product/cache/2/thumbnail/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_128_64.jpg

169 yuro dehşet yapar adamı 48 diş
 
Kerim aynakolu deşistirirsen artık tozunu bile göremeyiz senin :D benim salcano astro 30 modeli vardı 48li aynakol'la değiştirmiştim arkadaslar arkamdan kovalıyordu. müthiş hız değişimi oluyor :)
 
kerim orta göbeği slx in senin salcanonun göbeğine çuk diye oturur ise yaşadın
ben 2006 da salcano 28 city bike 'a aynen lx ayna kol takmış idim orta göbek oturmuş idi sanırım oturacak ön aktarıcı 48 dişliye göre uyumlu olması gerekecek benimki sram xx
bu ön aktarıcı sana olmaz çünki çap 38 mm lik sana 34 mm lik lazım galba tabi senin arka borunun çapı önemli burada
 
Geri