Scudo Sports

2013 Scott Speedster S50

@Evren Uyanık
Anladım çok teşekkürler bilgiler için, yani yokuş çalışmak isteyen biri 12-25 yerine 11-32,11-28 tercih etmeli
 
Scudo
Evet, tercih sebebi olursa daha büyük oranlar da kullanılabiliyor yokuşu kolaylaştırmak için. Artık kişinin form durumuna ve kullanım amacına kalmış bir seçim.
 
@Evren Uyanık
Yanlız yüksek dişlilerin oranları hep aynı, sadece ilk 4 viteste oranların arası açılabiliyor.11-12-14-16-18 dişlileri hemen hemen tüm rublelerde aynı. Uzun yolda ilk 4 vitesten ziyade 6-7-8-9 gibi viteslerde kullandığımız için o vites aralarının açılması sadece az eğimli uzun yokuşlarda,ilk 4 vitesi sürekli olarak kullanabilecek yerlerde farkeder.Bu da 12-25 ruble ile 11-32 rublenin arasındaki yokuşta yarattığı rahatlık farkı göz önünde bulundurulduğunda çok önemli değil gibi bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
Benim eski 11-32 ile yeni 11-28 arasındaki farkların sadece büyük dişlilerde kullanılmasına ben de şaşırmıştım. Yokuş çıkarken hız zaten çok değişiyor. Aynı hızla uzun süre çıkılacak sabit eğimli yokuş pek denk gelmiyor. Eğim fazlaysa genelde mecburen en büyük dişli kullanılıyor. Durum böyle olunca büyük dişliler birbirine yakın olmuş uzak olmuş çok fark etmiyor. Ben de büyüklerden ziyade küçüklerin birbirine yakın olmasını tercih ederim. Tabi bu kişiden kişiye de çok değişebilecek bir konu. Kas gücü ve dayanıklılığı daha yüksek bir kişi daha stabil ve hızlı yokuş çıkabileceği için büyük dişlilerin de birbirine yakın olmasını tercih ediyor olabilir.

11-32'den 11-28'e inmiş olmak yokuşu zorlaştırmasına rağmen küçük dişlilerde bir yakınlaşma sağlamadığı için, 13-26 deneyip yokuş biraz daha zorlaşsa da tüm dişliler birbirine daha çok yaklaşacağı için uzun yolda daha fazla verim alabileceğimi düşünüyorum. 8'li ruble fiyatları zaten uygun, bir ara değiştirip tecrübe etmek istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Güner
Bu resimler kaldırılmalı konu kapatılmalı bu konuya girmek için Dns ayarları değiştirilmeden girişe izin verilmemeli ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
Geri