Scudo Sports

20'' jant'a disk fren olurmu?

Scudo
Kadronda disk uyumu varsa takarsın.
Ancak; Örneğin 26" lik bir tekerlek 20 km/s sabit hızla giderken saniyede 1 tur atıyorsa (atıyorum bu rakamı ciddiye almayın), 20"lik bir tekerlek 2 tur atacaktır. Bu da frenleme esnasında daha çok sürtünme anlamına gelir. Isınma, soğuma vs durumlarda da disk için dezavantaj olabilir. Sanırım bu konuyu da en iyi "fizik" bilimi ile iç içe olan arkadaşlar açıklık getirebilirler.
 
bu bir okul projesi ve shell eco marathon'a katılıcağız (sponsor olurlarsa). araç ort. 30 km hızla gidicek ve kadro kullanmayıda düşünmüyoruz. diski ve motoru soğutmak için hava girişleri olacak. bir ek parçayla havayı diske mi yönlendirmeliyiz yoksa bu hızlarda fazla bir problem oluşturmaz mı?
 
Hmm madem işin içinde proje var :) hehe hoşuma gitti ;).
Diski soğutmak için havayı disklere yönlendirmek, her koşulda bir avantaj olur.
Diğer yandan 30 km, 26" teker için çok sorun değil, ancak ağırlığı da hesaplamak gerekli. Sonuçta bisiklet+sürücü ağırlığı ile sizin bu araç+sürücü ağırlığınız farklı olacak. Bu da frenlerin girdiği tabiri caizse stresi değiştirecek...
 
şasi karbon fiber olacağı için hafif. sürücümüzle birlikte ort 100 kg olacak. (sürücü 50+ kg (kural öyle) bende bisiklete binince hemen hemen aynı kilo oluyor.) disk üstüne binen yük eşit gibi.
 
Öyleyse sorun yok bence. Bir de madem şasiyi siz yapıyorsunuz, fren sistemini yaparken büyük disk kullanın. 200 mm mesela...
 
220 mm'lik buldum işte:
(link)
peki standart mekanik sistemle kullanılabilirmi?
 
Mekanik sistem tam istediğiniz kadar verimli olmayabilir. Ancak Avid Ball Bearing 7 gibi bir mekanik sistem kullanırsanız sizin için çok daha iyi olur.
Bir de kendi orjinal diski olmadığı için fren performansından biraz ödün vermeniz gerekebilir... Ancak onu da 200 mm.lik orjinal Avid rotor ile çözebilirsiniz. 220 mm biraz abartı bir rakam.
 
zaten sitede görebildiğim en büyük oydu.:D :D
 
ben trial için kullanılar jant genişliğinde rotorlar görmüştüm aklıma geldi belki işinize yarar :)
 
Geri