20'' jant'a disk fren olurmu?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında temucin90 tarafından paylaşıldı.

  1. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.647
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    20 inçlik jant'a disk fren uyumlu bir göbek taksak uzun km (250-2000) dayanabilir mi?


    [​IMG]
    By temu90, shot with NIKON D200 at 2007-08-17

    bu resimdeki gibi
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    Kadronda disk uyumu varsa takarsın.
    Ancak; Örneğin 26" lik bir tekerlek 20 km/s sabit hızla giderken saniyede 1 tur atıyorsa (atıyorum bu rakamı ciddiye almayın), 20"lik bir tekerlek 2 tur atacaktır. Bu da frenleme esnasında daha çok sürtünme anlamına gelir. Isınma, soğuma vs durumlarda da disk için dezavantaj olabilir. Sanırım bu konuyu da en iyi "fizik" bilimi ile iç içe olan arkadaşlar açıklık getirebilirler.
     
  3. #3
    temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.647
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    bu bir okul projesi ve shell eco marathon'a katılıcağız (sponsor olurlarsa). araç ort. 30 km hızla gidicek ve kadro kullanmayıda düşünmüyoruz. diski ve motoru soğutmak için hava girişleri olacak. bir ek parçayla havayı diske mi yönlendirmeliyiz yoksa bu hızlarda fazla bir problem oluşturmaz mı?
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    Hmm madem işin içinde proje var :) hehe hoşuma gitti ;).
    Diski soğutmak için havayı disklere yönlendirmek, her koşulda bir avantaj olur.
    Diğer yandan 30 km, 26" teker için çok sorun değil, ancak ağırlığı da hesaplamak gerekli. Sonuçta bisiklet+sürücü ağırlığı ile sizin bu araç+sürücü ağırlığınız farklı olacak. Bu da frenlerin girdiği tabiri caizse stresi değiştirecek...
     
  5. #5
    temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.647
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    şasi karbon fiber olacağı için hafif. sürücümüzle birlikte ort 100 kg olacak. (sürücü 50+ kg (kural öyle) bende bisiklete binince hemen hemen aynı kilo oluyor.) disk üstüne binen yük eşit gibi.
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    Öyleyse sorun yok bence. Bir de madem şasiyi siz yapıyorsunuz, fren sistemini yaparken büyük disk kullanın. 200 mm mesela...
     
  7. #7
    temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.647
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    Mekanik sistem tam istediğiniz kadar verimli olmayabilir. Ancak Avid Ball Bearing 7 gibi bir mekanik sistem kullanırsanız sizin için çok daha iyi olur.
    Bir de kendi orjinal diski olmadığı için fren performansından biraz ödün vermeniz gerekebilir... Ancak onu da 200 mm.lik orjinal Avid rotor ile çözebilirsiniz. 220 mm biraz abartı bir rakam.
     
  9. #9
    temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.647
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    zaten sitede görebildiğim en büyük oydu.:D :D
     
  10. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.246
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    ben trial için kullanılar jant genişliğinde rotorlar görmüştüm aklıma geldi belki işinize yarar :)
     

İlginizi Çekebilir

GARMİN AKŞAM.jpg
Merhaba, Şu an aktif olarak kullandığım garmin 520 model bir bisiklet bilgisayarım var. Otomatik olarak stravaya kayıt atıyor. Hız yükseklik vs 3 aşağı 5 yukarı aynı. Lakin yakılan kaloride baya...
upload_2016-10-25_19-42-19.png
Daha önce açtığım konularda periyodizasyon ve antrenman planlamadan bahsetmiştim. Aynı şeyleri tekrar etmemek için açtığım konuların bağlantılarını verip, konuda anlattıklarımdan kısaca özet...
group-riding-143.jpg
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi....