Scudo Sports

2 yaprak aynakolumu 3 yapraklı model ile değiştirmek istiyorum

Kayıt
8 Nisan 2013
Mesaj
25
Tepki
14
Şehir
İst
Bisiklet
Bisan
Merhaba.
Bende şu resimdeki Merida race lite 904 model yol bisikleti var. Diz eklemlerimdeki sorun nedeniyle dizimi zorlamamak için daha yüksek kadans yapabileceğim 3 yapraklı bi aynakola geçmek istiyorum. Bunun için vites kollarını da değiştirmem gerekir mı acaba? (Masraf çıkmasın diye kolların içinden yapılacak bi ayar ile kolların üç kademeli hale geleceğini hayal ediyorum da:))
 

Dosyalar

  • resized-20121102162247205.jpg
    resized-20121102162247205.jpg
    55,5 KB · Okunma: 86
  • Beğen
Tepkiler: Ördek Edits
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu @Oğuzhan Y.
Benim vites grubu sram rival. Kendi içinde model çeşitleri var mıdır bilmiyorum ama şu linkte hem 2 vites hem 3 vites kullanılabildiği yazıyor. Sizce bütün rivaller böyle midir? Eğer öyleyse kol almama gerek kalmayacak sanırım. Yorumlarınız için teşekkürler.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Yunus ilkinci Kanımca aynakolu değiştirmeden düşük vites ile kadans yapabilirsiniz.Kadans sensörlü bir sayaç var ise zamanla kadans ortalamanız yükselecektir.
Ben de diz sorunu yaşadıktan sonra bu şekilde toparladım. 50/34 Aynakol, 11/32 Ruble kullanıyorum(Ultegra FC 6800).
Aynakoldan ziyade rublede doğru dişliyi seçmek iyi bir seçenek.Hatta tekli aynakollar yaygınlaşmaya başladı.
Acil şifalar diliyorum.
 
Teşekkürler @Serkan Mıstınoğlu
@cazci dizlerimde kıkırdak zedelenmesi var. Kondramalezi patella diye geçiyor. Malesef tam tedavisi yok. Besin takviyeleri ile kıkırdak dokumu yumuşak tutmaya ve bacak kaslarımı güçlendirerek dize binen yükü hafifletmeye çalışıyorum. Esasen iyileşme söz konusu değil. Tam 18 aydır bisiklet binemiyorum. Kendimi daha iyi hissettiğim şu zamanlarda haftada bir kaç gün 20-30 dk bisiklet binmeyi düşünüyorum. Yokuşlarda en düşük vitesimle bile sorun yaşıyorum bu yüzden daha küçük bi aynakola geçmem şart. Belki onda bile binemeyeceğim :)

(Konu dışı: siz daha iyi bilirsiniz ama ben çeken biri olarak sizi uyarayım. Eklemlerinizden gelen en ufak rahatsızlıkta 'iyi bir doktora' görünün. ilk rahatsızlık duyduğumda gittiğim ilk 3 doktor hiçbişeyin yok diye göndermişti. Sonra Acıbadem Fulya Spor Hastanesi'ne gittiğimde sol dizimde 2. Derece menisküs, her iki dizimde kıkırdak zedelenmesi olduğunu öğrendim. Sağlıklı mutlu sürüşler)
 
Öyle bisiklet modelleri var ki bir tanesi tam sizin istediğiniz gibi, ama 2 yapraklı aynakolu var. Bir digerine bakıyorsunuz 3 yapraklı aynakolu var fakat donanım açısından berbat. İki haftadır kendime bisiklet bakıyorum 3 aynakollu ve claris ayarında bir bisiklet dünyada yok sanırım...
 
2 yapraklı aynakolu olan bisikletimin arkada 9 dişlisi var. Vites kullanımım nasıl olmalı acaba?
 
Merhaba. Çok bilgili olmadığımdan bir şey soracaktım. 2x10 vitesli merida speeder şehir içinde sizce nasıl olacaktır ? 20 vites nasıl oluyor ?
 
  • Beğen
Tepkiler: taskin57
@yoohyeon Zincir çapraz kullanılmamalı. Yani, küçük yaprak en küçük 3 dişliyle, büyük yaprak en büyük 3 dişliyle kullanılmamalı. Ön vitesi, zincir, rublenin orta 3 dişlisinden birindeyken değiştirmelisiniz.

@lekeli 2x10 vites çok iyi de olur çok güzel iyi olur. Fakat bilmelisiniz ki 2x10 vites düz mantıkla 20 vites demek değildir. Yukarıdaki arkadaşa yazdığım sizin için de geçerli.
 
@yoohyeon Zincir çapraz kullanılmamalı. Yani, küçük yaprak en küçük 3 dişliyle, büyük yaprak en büyük 3 dişliyle kullanılmamalı. Ön vitesi, zincir, rublenin orta 3 dişlisinden birindeyken değiştirmelisiniz.

@lekeli 2x10 vites çok iyi de olur çok güzel iyi olur. Fakat bilmelisiniz ki 2x10 vites düz mantıkla 20 vites demek değildir. Yukarıdaki arkadaşa yazdığım sizin için de geçerli.
Cevabınız için teşekkür ederim. Yokuşlarda 2x10 un biraz zorlayıcı olacağını okumuştum, o sebeple sordum. Daha iyi anlayabilmem için mesela 3x9 ile 2x10 u karşılaştırabilir misiniz ?
 
Yokuşlarda ne kadar zorlanacağınız ön küçük - arka büyük diş sayınızla alakalı. 36/36 gibi bir oranla, devebağırtan tipi çok dik eğimler hariç her yokuşu çıkabilmelisiniz. Çıkamasanız da gayret edip kondisyonunuzu arttırmalı, gerekirse kilo vermelisiniz. Tur/MTB dışında 3'lü aynakolu gereksiz bulanlardanım.
 
3 yaprak aynakol gerçekten gereksiz. Hepi topu 8-9 farklı dişli oranı sunuyor. 2 yada tek yaprak aynakollar daha iyi ama onda da kafama su takılıyor. Biz standart 3x7 Vitesse dahi 1*5 falan kullanmıyoruz, zincir carpraz olmasın diye. Peki tek yaprak aynakollar da bu durum daha sıkıntılı degil mi?
 
@Prestor Sürücüyle beraber yüklü hali 120 kilo olan bir tur bisikletiyle dağ tırmandığın zaman anlarsın 3 yaprak gerekli mi değil mi :koptum:

Tek yaprakta çapraz düşme olayı sıkıntılı tabi. O yüzden tek yaprakta en fazla 8'li ruble olması gerekir bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@Prestor Sürücüyle beraber yüklü hali 120 kilo olan bir tur bisikletiyle dağ tırmandığın zaman anlarsın 3 yaprak gerekli mi değil mi :koptum:

Tek yaprakta çapraz düşme olayı sıkıntılı tabi. O yüzden tek yaprakta en fazla 8'li ruble olması gerekir bence.

Sonuçta olay on ve arka disli. Çoğu 2 yaprak aynakollar 50/34t dişli oranına sahip, arkalar ise 11-34 oluyor. Bu da en düşük viteste 1/1 oranına sahip. Çoğu 3 yaprak aynakollar da da genelde en düşük 1 oranına sahip. Önemli olan nihayetinde oranlar.
 
Çoğu 3 yaprak aynakollar da da genelde en düşük 1 oranına sahip.
İkisinin minimum oranı (yani tırmanış vitesi) aynı olsa neden 3 yapraklı sistem diye bişey olsun ki, sırf zincir çaprazlılığını azaltmak için mi?

3. yaprağın amacı önde 22-26 arası dişe sahip olmak ve tırmanışlarda tüy gibi hafiflemektir.
 
İkisinin minimum oranı (yani tırmanış vitesi) aynı olsa neden 3 yapraklı sistem diye bişey olsun ki, sırf zincir çaprazlılığını azaltmak için mi?

3. yaprağın amacı önde 22-26 arası dişe sahip olmak ve tırmanışlarda tüy gibi hafiflemektir.

Genelde arka dişli de gördüklerim 14-28t aynakolda 28/38/48 gibi oluyor. Hal böyle olunca oran 1 oluyor. Dediğiniz gibi çok dik bir tırmanış varsa 1 yetmez. 2 yaprak aynakollar da min 1 oran kendi sürdüğüm rotalarda yettiği için 3 yaprak aynakol gereksiz diye düşünmüştüm :)
 
İkisinin minimum oranı (yani tırmanış vitesi) aynı olsa neden 3 yapraklı sistem diye bişey olsun ki, sırf zincir çaprazlılığını azaltmak için mi?

3. yaprağın amacı önde 22-26 arası dişe sahip olmak ve tırmanışlarda tüy gibi hafiflemektir.

Yazdıklarınızı okuyunca bisikletimin özelliklerine baktım. Bisikletimin aynakol modeli ve özellikleri şöyle yazılmış: Shimano FC-T8000 / 48x36x26 / w/CG. Burada 48x36x26 dişli sayılarına mı karşılık geliyor? Arka dişli (casette) için de Shimano CS-HG500-10 11-32 T yazılmış. Bunu da en küçük dişlide 11 en büyükte 32 diş var diye anladım. Sonuç olarak benim bisiklette yokuş çıkarken kullanabileceği en iyi dişli oranı 26x32 oluyor sanırım? Shimano CS-HG500-10 11-32 T içindeki T harfinin teknik bir anlamı var mı?
 
Geri