Sinyor
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 14 Haziran 2020
- Mesaj
- 543
- Tepki
- 302
- Yaş
- 26
- Şehir
- Pisiklet diyarı
- İsim
- Can
- Başlangıç
- 2016—17
- Bisiklet
- Peugeot
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Karbon ve lastik kalınlığı çok fark ettirir. Adil değil. Karşılaştırma için Her detayı aynı olmalı. Mümkünse 2 aynı bisiklet bulup 1'in de tek yaprak kullanmak.Birlikte tura çıktığım grupta benim bisikletin tek yapraklı modelini kullanan biri var. Özellikle test ettik. Fx2 vs fx3. Aynı kadansta düz bir yolda sürmeye çalıştım. O bisiklette karbon maşa ve 32 lastikler mevcut. Bende bagaj, çanta ve 35 lastikler. Daha ağırım. Bisiklet olarak da sürücü kilosu olarak da. Kadansı aynı tuttuğumda çok az bir fark oluyor. Yani o kadar az bir fark ki, boşuna vites ayarıyla uğraşmadan daha hafif bir bisiklete sahip olmak cazip geldi bana. Yokuş performansını denemedik ama arkadaşın arka ruble yemek tabağı kadardı. Muhtemelen benden rahat çıkar.
Olay sadece düz yolsa 58 aynakol kullanılır rahat edilir tabi. Ama bisikleti gerçek hayatta bir sürüşte uzun kmler kullandığımızı varsayıp ve farklı coğrafyalarda kullanıp olaya bakarsak, bayır çıkıp bayır iniyoruz bazen km lerce düz gidiyoruz. Tek yaprak bisikletin multi-fonksiyon özelliğini azaltıyor bence.Aslında pek gerek yok böyle bi kıyaslamaya, nitekim düzlük sayılabilecek pek çok TT etabında tek yaprak ayna kullanılıyor. Ortalama hızlar da 50+ km/s'lerde oluyor genellikle..