2 yaprak aynakolumu 3 yapraklı model ile değiştirmek istiyorum

Sinyor

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2020
Mesaj
277
Tepki
195
Yaş
25
Şehir
Pisiklet diyarı
İsim
Can
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Birlikte tura çıktığım grupta benim bisikletin tek yapraklı modelini kullanan biri var. Özellikle test ettik. Fx2 vs fx3. Aynı kadansta düz bir yolda sürmeye çalıştım. O bisiklette karbon maşa ve 32 lastikler mevcut. Bende bagaj, çanta ve 35 lastikler. Daha ağırım. Bisiklet olarak da sürücü kilosu olarak da. Kadansı aynı tuttuğumda çok az bir fark oluyor. Yani o kadar az bir fark ki, boşuna vites ayarıyla uğraşmadan daha hafif bir bisiklete sahip olmak cazip geldi bana. Yokuş performansını denemedik ama arkadaşın arka ruble yemek tabağı kadardı. Muhtemelen benden rahat çıkar.
Karbon ve lastik kalınlığı çok fark ettirir. Adil değil. Karşılaştırma için Her detayı aynı olmalı. Mümkünse 2 aynı bisiklet bulup 1'in de tek yaprak kullanmak.
Aslında pek gerek yok böyle bi kıyaslamaya, nitekim düzlük sayılabilecek pek çok TT etabında tek yaprak ayna kullanılıyor. Ortalama hızlar da 50+ km/s'lerde oluyor genellikle..
Olay sadece düz yolsa 58 aynakol kullanılır rahat edilir tabi. Ama bisikleti gerçek hayatta bir sürüşte uzun kmler kullandığımızı varsayıp ve farklı coğrafyalarda kullanıp olaya bakarsak, bayır çıkıp bayır iniyoruz bazen km lerce düz gidiyoruz. Tek yaprak bisikletin multi-fonksiyon özelliğini azaltıyor bence.
 
Scudo

-Deniz-

🌴🌴🌴🌴
Kayıt
9 Haziran 2022
Mesaj
1.018
Tepki
1.026
Şehir
Bursa
İsim
Deniz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Karbon ve lastik kalınlığı çok fark ettirir. Adil değil. Karşılaştırma için Her detayı aynı olmalı. Mümkünse 2 aynı bisiklet bulup 1'in de tek yaprak kullanmak.

Olay sadece düz yolsa 58 aynakol kullanılır rahat edilir tabi. Ama bisikleti gerçek hayatta bir sürüşte uzun kmler kullandığımızı varsayıp ve farklı coğrafyalarda kullanıp olaya bakarsak, bayır çıkıp bayır iniyoruz bazen km lerce düz gidiyoruz. Tek yaprak bisikletin multi-fonksiyon özelliğini azaltıyor bence.
Kadans ve lastik ebatı (700) aynı olduğu sürece neden fark etsin ki? Yani daha ağırım ama muhtemelen daha kaslıyım. Fx 3'ü süren arkadaşımın eşi. Karbon maşa ve diğer eklediğim parçalar ağırlığa etki eder. Bunu da aradaki güç farkı ile kapatıp aynı kadansta benzer hıza çıkabildik. Amacım 1x10 ile 2x9'u karşılaştırmaktı. Ben düz yolda aşırı kötüdür diye düşünüyordum ama beklediğim kadar kötü değilmiş. Bayır aşağı zaten benim aynakol da çoğu zaman boş dönüyor.

1x'e karşı ben de şüpheciyim. Zincir çok çapraza düşer mi veya servis parçaları pahalı mı olur? Vs...
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
1.025
Tepki
2.016
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Olay sadece düz yolsa 58 aynakol kullanılır rahat edilir tabi. Ama bisikleti gerçek hayatta bir sürüşte uzun kmler kullandığımızı varsayıp ve farklı coğrafyalarda kullanıp olaya bakarsak, bayır çıkıp bayır iniyoruz bazen km lerce düz gidiyoruz. Tek yaprak bisikletin multi-fonksiyon özelliğini azaltıyor bence.
Benim ayna 44 diş, ruble 12-32; düzde de sıkıntı rampada da :) Kesinlikle katılıyorum, %2 yukarı, %2 aşağı eğimleri aşmayan, düzlüğü bol, mümkünse bisiklet yolu olan yerlerde takılan hobi bisikletçileri için ideal olabilir, veya çok küçük aynaları olan dağ bisikletlileri için uygun olabilir, veya TT takılan prolar için uygun olabilir ama benim gibi amatör bile sayılamayacak kişiler için en fazla 1,0'la en az 4,5 aralığı gibi bir dişli oranı şart..
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor