Scudo Sports

2. Polonez Adampol Mtb Kupası Fotoğrafları ve İzlenimlerimizi burada toplayalım!...

Arkadaşlar Selam,

Yarış çok güzeldi. katılan katılmayan herkese teşekkürler. Ben bir konuda uyarı yapmak istiyorum. Bölgede KENE mevcut. Beni bir tanesi ısırdı. dün gece farkettim ve hastanede çıkarttırdım. Orada olan tüm arkadaşlar kendilerini bi kontrol ederler se iyi olur. Korkulacak bişey yok ama tedbirli olmakta fayda var
 
Scudo
Adrenalini yüksek bir yarış olmuş...Yaralanan arkadaşlara acil şifalar diliyorum, dilerim motivasyonlarını kaybetmezler..
 
Arkadaşlar teşekkürler, şu an evdeyim kırık yok ama çatlak var,3-4 hafta yatay pozisyondayım,çatlak iyileşince muhtemel kas yırtıkları tamir edilecek. TAbii sırtımdaki ve belimdeki vuruklarda var..

Organizasyon sağlık açısından bence çok eksikti, hadi benim yaralarım hayati değildi ama daha başka yaralanmalarda ölüme ,sakat kalmaya giden sonuçlar yaşanabilir.Parkur içerisinde sanırım bir 20dk ambulansı bekledik daha sonra ambulansa binsek bile hastanaye gitmemizde zor oldu zira organizasyon ambulansı başka bir tane daha olmadığı gerekçesiyle göndermiyordu.

Beni o halde özel oto ile göndermeye çalıştılar. Neyseki Jandarma komutanı araya girdi ve ambulansın haraket etmesini sağladı. Bütün buınlar bir yana müdahale edecek kimsenin bulunmaması, hatta buz bile bulunmaması çok kötü.

Bu sporun kazalara, yaralanmalara açık olduğu bilindiği halde bu tür eksiklerin olmasını hiç yakıştıramıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Hakan Koç
Beni ağaçtan indiren ve sedyeyle parkur dışına taşıyan arkadaşlarada çok teşekkür ederim.

Birde ben yerde yatarken fotoğraflarımı çekmişti bi arkadaş, buralardaysa ekleyebilir mi :)
 
@hornet

Çok geçmiş olsun aynı sorun burada ki yarışlarda da var yani sporcular allah emenet . Ben ciddi anlamda korkuyorum valla herdefasın da yüreğim azımda yarışları izliyorum .. bir de buradaki yarışlar bu sene de uluslar arası odüzeyde olacak valla bence biraz daha her anlamda tedbirli davranmak lazım ..
yani parkurun bazı yerlerine ambulansın girmesi mümkündeğil yaralıyı sedye ile bile alamazlar.:rolleyes: .. akut lazım size dedi bir dr arkadaş :D ... çok profösyönelce bu iş yapan ekipler var gerekise onları da böyle durmlarda devreye sokabilecek bir finansman sistemi gerekiyor .. umarım hiç bir yerde böyle bir şansızlık yaşanmaz ben gözlemci olsam inanın puantajım sırf bu yüzden çok düşük olur..:)

Tekrar geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış , Allah korumuş :( bir an önce eski sağlığına dönmeni dilerim
 
@hornet mrehaba yasin öncelikle gecmiş olsun arkadaşım iyisindir umarım ucuz atlatmışın tekrar seni aramızda görmek isteriz kendine iyi bak
 
@hornet

Öncelikle çok geçmiş olsun.Senin resimlerini çeken kişi benim arkadaşım.Resimleri alır almaz yollarım.
 
@Hasan Hakan Koç


Katılıyorum Hasan abi, aslında bu tür hizmetlerin yeterliliği organizasyonun ciddiyeti ile de ilgili.Yarış içerisinde giderken net bir biçimde iyi ve kötü organizasyon ayırd edilebiliyor.
Bence bir parkur teknik olarak hazırlanırken olabilecek yaralanmalara her an müdahale edilebilme yönleri de göz önünde tutulmalı.Sporumuz gelişiyor ama güvenlik boyutu da gelişmeli bağlı olarak...
 
@Hasan Hakan KoçÖnce gözlemci konusuna değineyim. Şuna emin olun ki taraflı rapor gönderenini görmedim. Olabildiğince objektif rapor gönderiyorlar. Bir sonraki sene başında UCI bu raporlardan çıkartılmış bir özeti Federasyona gönderir. Bu rapora göre geçtiğimiz seneki eksiklerimizi düzeltiriz. Kimi raporlar yarışın sınıf düsmesini sağlar, mesela Ankara C1'den C2'ye düşürüldü.

Ambulans meselesine gelince; bu destek İl Sağlık Müdürlüğünce sağlanıyor. Her yarışa mutlaka 2 ambulans istiyoruz ancak sistem içinde mümkün olmuyor. Ayrıca para ile ekip tutmak bu sistem içinde olası değil. Çünkü Federasyon İl Sağlık Müdürlüklerinden bu desteği alıyor yada yeterli desteği aldığını düşünüyor. Şu anda gerçek bir organizatör (Manavgat hariç) Türkiye'de yok. Gördüğünüz bu yarışlar benim de dahil olduğum artık sayıları 5-6 kişiye düşmüş gönüllüler sayesinde organize ediliyor.

Bu konudaki diğer ayrıntı da Sağlık ekibinin yada müdürlüğünün işe bakış açısı. Disiplini tanımadığından Müdürlüğün ciddiyetin farkında olduğunu düşünmüyorum. Yarış sonunda ciddiyeti anlatabilmiş bile olsak bir sene sonraki yarışta tamamen farklı müdür yada personelle karşılaşabiliyoruz. Dolayısı ile yeniden anlatmaya çalışma süreci taa yarış sonuçlanana kadar sürüyor ve bir sene sonra yine aynı süreç.

Gelen ambulansta yetişmiş, işinin ehli insanlar da olsa bazen şöyle durumlarla karşılaşabiliyoruz; Adana'da dizi açılan bir sporcunun dikişini yarış yerindeki ambulansta atmadılar, hastaneye göndermek durumunda kaldık. Tabi ben işin profesyoneli değilim ancak dikişin ambulansta atılabilmesi gerektiğine inanıyorum. Ambulansta tek yapılan ya basit yaraları temizlemek yada hastaneye transfer.

Unutmadan yurt dışındaki büyük bir kaç yarış hariç diğerlerinde bizimkinden farklı bir durum yok, bunu da göz ardı etmeyelim. Ambulans geciktiği için startını beklediğimiz yarış da oldu.

Kimse üstüne alınmasın ama, dağ bisikleti yarışlarında acemilerin oranı arttıkça yaralanmalı kaza sayısı da artıyor.

Ayrıca herkese geçmiş olsun. Umarım hiç kimsede müdehalede gecikmeden dolayı kalıcı aksama oluşmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hardrider
Milllet olarak eksikliklerimizi çeşitli nedenlere bağlayarak kapatmaya çalışmak karakteristik özelliklerimizden herhalde.

Yaklaşımlar çok farklı ve hatalı, ükemizde iş sağlığı konusunda da aynı şekilde düşünülüyor. İnsan hayatının , can salığının bir önemi yok önemli olan iş yürüsün, şov devam etsin.

Yaralanma riski bulunduğu sürece tecrübeli veya acemi olmak farketmeksizin emniyetlerin alınmış olması gerekmektedir. Ben ağır iş sanayinde çalışan bir mühendisim, bütün elemanları tecrübeli olan bir fabrikada gerekli sağlık önlemleri alınmıyor mu? Risk varsa herkes için eşittir.

Ambülans da getirilmesin ve sadece en tecrübeli yarışçıların yarışmasına izin verilsin. Bu kadar fazla kategori de açılmasın, juniorlar da yarışmasın...

Ambulansın hastaneye gitmesini engellemekte cabasıydı zaten. Nedeni ise sözde sağlık önlemi olan tek ambulansın gitmesi ile ambulanssız kalınacak olması. Jandarma komutanı araya girmese paldır küldür arabayla gönderilecektim sanırım. Ambulans polonezköye ait bir ambulansmış zaten, yani ekstra bir çaba sarfedilerek getirelen bir araç değil. Eğer kasaba içersinde acil bir durum olsa ambulans gidecekti yani.
 
@hornetSanıyorum bunu benim mesajım için yazmışsınız. Başka nedenlere bağlama gibi çabam yok. Ne yazıkki yarış yerinde değildim ve olayların nasıl gerçekleştiği hakkında bilgim de yok. Ben genel olarak yapıdan bahsettim.
Yaklaşımlar çok farklı ve hatalı, ükemizde iş sağlığı konusunda da aynı şekilde düşünülüyor. İnsan hayatının , can salığının bir önemi yok önemli olan iş yürüsün, şov devam etsin.
Elbette dağ bisikleti yarışları için böyle değil. Belli, canınız hala yandığı için bakış açınız böyle.
Yaralanma riski bulunduğu sürece tecrübeli veya acemi olmak farketmeksizin emniyetlerin alınmış olması gerekmektedir. Ben ağır iş sanayinde çalışan bir mühendisim, bütün elemanları tecrübeli olan bir fabrikada gerekli sağlık önlemleri alınmıyor mu? Risk varsa herkes için eşittir.
Ben ne yazıkki ilk okulu dışardan bitirdim ve bu risklerin farkında değilim.

Bakın, ciddi bir yaralanmanın hastaneye ulaştırılmamış olmasının elbette ki savunulacak bir yanı yok. Yukarda yazdığım mesajla anlattıklarım Türkiye'nin gerçeği, siz dilediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz.

Ayrıca madem riskleri bu kadar iyi değerlendirebilen bir mühendissiniz, o halde yarış parkurunu kontrol ettikten sonra ilk işiniz yeterli sağlık donanımının olup olmadığını kontrol etmek olmalıymış. Risk yarışta edineceğiniz tatmini aşıyorsa yarışa katılmazsınız olur biter.

Aslında risk hesabı yaparken dağ bisikleti disiplininin yarış dışında da ne kadar riskli olduğunu göz ardı etmeyin lütfen.

Tekrar geçmiş olsun, dileğim en kısa sürede iyileşip tekrar pedal basabilmenizdir.
 
@hornet
Aslında uygulamayı sürekli tartıştığımız ve bazı ülkelerde uygulanan biçim tam olarak bu. Dağ bisikleti disiplininde verilen lisanslarda XCO, XCO-Amatör yada DH, DH-Amatör ibareler yer alır. Yani belli zorluktaki parkurlara yeni başlayanlar alınmaz. Belki de bunu uygulamak için şimdiden adım atmak lazım.
 
Gürol abi kesinlikle haklısın bu uygulamanın doğru olacağını düşünüyorum..Bu arada geçmiş olsun gürol abicim...
 
Gürol Beyin düşüncelerine katılmıyorum. İleride umarım daha donanımlı, daha sportif, olayı her açıdan düşünebilen , empati kurabilen, ve maalesef alışıla gelmiş ve yanlış olanı gerçekler olarak kabul etmeyip değiştirmek için çaba sarfeden insanlar, aktif olarak bu tarz organizasyonlarda görev alabilirler.

Yasin bey sizede çok geçmiş olsun

teşekkürler
 
gürol abi yıllardır bu işi en iyi şekilde hiç bir karşılık beklemeden yapıyor...
yaptığı yorumlar daha çok ülkemizin ve federasyonumuzun içinde bulunduğu durumu anlatıyor...
yoksa herkes isterki hiç yaralanma olmasın, yaralananlar 5dk da helikopterle hastaneye taşınsın vs...
 
Bunları hep birlikte yardımcı olarak başarabileceğimize inanıyorum yarış organizasyonu sağlayan bu işe gönül veren insanlar Gürol abi Abdurrahman abi ve diğer görevliler elinden geleni yapmaya çalışıolar.Bisiklet sporunu diğer sporlar kadar ön plana çıkarabilirsek bence bunun üstesinden çok rahat geliriz bunuda hepbirlikte yapmamız gerekio...Bu tür sorunları yargılamadan önce birazda sorunun nedenini araştırarak cvp vermemiz gerektiğine inanıyorum....
 
@saitbugayKonuşmak ve yorum yapmak kolay, ancak organizasyonlar zor.

Empati konusu gerçekten ilginç, bu sözlerin bana söylenmiş olması beni hiç tanımadığınızın göstergesi. Umarım bir gün yüz yüze görüşme imkanımız olur ve daha genişçe konuları tartışabiliriz. Yardım isteğim konusunda ise ciddiyim, olanın iyileştirilmesi için her türlü katkıya açığım/z. Dağ bisikleti benim hayat biçimim ve Türkiye'de ilerlemesi için elimden gelen herşeyi yapıyorum ve yapacağım. Gün gelir konuşmanın dışında katkınız olacağına inanırsanız buradayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Taşdemir
@HardriderKonu dışı ama sağol. Dün ilk defa ayağa kalkabildim, bugün de işe döndüm.
 
Geri