Scudo Sports

2-8 Ekim 2011 Tek Başına Gökçeada’lı Marmara Turu - 1. Bölüm

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.506
Tepki
4.116
Yaş
54
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba. İki yıl önce yine tek başına çıktığım Marmara turunda İstanbul’dan yola çıkıp Tekirdağ Kumbağ’a ulaşmış ve 2. günün ilk saatlerinde sağanak yağmur altında kalıp sırılsıklam olunca Tekirdağ’dan feribotla Erdek’e geçip turu kısa kesmek durumunda kalmıştım. O zaman tur için ayırdığım süre 5 gündü. Bu sefer (yıllık izinden) daha uzun süre ayırarak yola çıktım. Ve turu da Tekirdağ’dan başlattım. Yani daha önce bıraktığım yerden devam etmek istedim. Ayrıca İstanbul-Tekirdağ arasındaki özellikle yoğun trafikli ve nispeten sıkıcı yolu da atlamış oldum. Rotama Gökçeada’yı dahil ederek daha önce görmediğim yerlere de pedal basmayı hedefledim.
Tur öncesi, 2 hafta önceden itibaren, meteor.gov.tr, weather.com, accuweather.com sitelerinden karşılaştırarak hava durumunu kontrol etmeye başladım.
1. Gün – İstanbul - (Tekirdağ) Barbaros – Gelibolu
Tura çıkmayı düşündüğüm hafta sonu Cuma ve Cumartesi günleri, İstanbul ve Tekirdağ’da hava az da olsa yağışlı göründüğünden çıkış gününü Pazar’a aldım. Hem trafik de daha rahat olacaktı sabah saatlerinde Tekirdağ’a kadar. Bisikletimi ve çantamı arabama yükledim. Kardeşimin eşi Selahattin’den beni Tekirdağ’a götürmesini rica etmiştim. Sabah erken Bostancı’dan yola çıktım. Avrupa yakasından onu aldım ve beraber Barbaros’a kadar gittik. Ben bisikleti ve bagajı düzenlerken o da geri dönüşe başlamıştı. Sabah 08:45’te yola çıktım. Daha önceki turda geçtiğim ve şiddetli ıslandığım yollardan sabah serinliğinde tekrar geçtim. Sokaktaki gözler yine bana merakla bakıyordu. Asfalt yolun kısa süre sonra biteceğini biliyordum. Sabahın soğuk rüzgarına hazırlıklı olmak için üzerinde Beşiktaş-Kanyon’dan aldığım uzun kollu daha kalın forma vardı. Gün ise serin başlamasına rağmen harika bir hava vaad ediyordu.
Toprak yola kadar Kumbağ’ın ilk yokuşlarını çıktım. Daha önce bu yoldan arabayla geçmiştim ve ne kadar kötü olduğunu da iyi biliyordum. Ama yine biliyordum ki bisikletim de bu yola uygundu. X-Sport’un X’inin hakkını verecek bir yoldaydım. Düz ve asfalt yolda yavaşlatıyor diye düşündüğüm Schwalbe Racing Ralph lastikler “İşte gerçekten bize uygun bir yol” diyordu sanki. 
Yokuş manzara ile birlikte daha çekilir oluyordu. Ama bazı yerlerde bisikleti itmeyi gerektirecek kadar da düzensizdi. Yine de Naipköy’den gelen asfalt yola bağlanmak için inişe geçmeye başladığımda toprak olan kısmın aslında düşündüğüm kadar da uzun olmadığını anladım.
Yol, bağlantı noktasından itibaren biraz yükselip tekrar inişe geçmeye başladı. Ama ne iniş… Kaymak asfalt kıvrıla kıvıla Uçmakdere’de yamaç paraşütçülerinin iniş yaptığı alanın yakınlarına kadar iniyordu. Daha sonra da Uçmakdere’ye… Uçmakdere sahiline geldim. Hareketsiz olan sahilde fazla kalmadan etrafa göz atıp ve fotoğraf çekip yola devam ettim.
Kıyıdan giden yol Gaziköy, Hoşköy, Mürefte’ye devam ediyordu. Yol düzdü ve bir tarafı deniz, diğer tarafı kah tarla kah üzüm bağıydı. Aralarda da şarap fabrikaları… Mürefte’de bir yemek molası verdim. Biraz da dinlendim.
Kaymak asfaltta inerken arkada hafif bir yalpalama hissetmiştim. Kontrol ettiğimde lastiğin inmiş olduğunu fark ettim. İlk anda patlamış olduğu düşünmeyip lastiği şişirerek yola devam ettim. Uzunca bir süre de sorunsuz gittim. Ama Şarköy’den ayrılıp yokuşları tırmanmaya başlayınca gördüm ki lastik yine yumuşamıştı. Yine şişirdim ve devam ettim. Gelibolu kadar hatırı sayılır bir yol olduğu için de vakit kaybetmek istemedim. Çünkü şişirdiğim lastik hemen inmiyordu. Şarköy’den çıkışa başladığımda yolun ne kadar yükseleceğini bilmiyordum. Yanımdan sürekli çöp kamyonları geçiyordu. Bir de traktörler…
Düşündüğümden çok daha uzundu yokuş. Ha şimdi bitti ha şimdi bitti derken biraz inse bile ilerde tekrar yükselmeye başladığını görüyordum yolum. Aralarda da lastiği daha da sertleştiriyordum ki yokuşta zorlamasın. Arkada da epeyce yük vardı. Havanın her hali için kıyafetler, bisiklet malzemeleri vs.
Yol Saros tarafına dönüp inişe başladı. Ana yola bağlanırken de hava kararmaya başlamıştı. Yol kenarı problem çıkarmıyordu bisikletle ilerlemek için. Hedefim de Gelibolu’ydu ilk gün için. Hava iyice karardığında artık lastiği yamamak için zamanım olmadığını biliyordum. Şişirerek devam edip yarın sabah yanımda taşıdığım sıfır iç lastiği takacaktım. Bu arada çok da yorulmuş ve açıkmıştım. Gelibolu’da yemeyi düşünürken yol üzerinde gördüğüm bir yerde hem yemeği hem de dinlenmeyi aradan çıkardım. Yola devam edip Gelibolu’ya varırken epeyce geç olmuştu.
Ulaştığım yerlerde otel ararken şöyle bir yöntem geliştirdim. Önce kendimce pahalı olacağını düşündüğüm yıldızlı otellere fiyat sorup bir seviye belirliyor ve bu seviyeye göre diğer otellerin fiyatını karşılaştırıyorum. Bu yöntemle fiyat/performansı üste çıkarmaya çalışıyorum. Gelibolu’nun ilk girişinden merkeze giderken gördüğüm otelde de fiyat yüksekti ama onlar beni daha ucuz olan başka bir otele yönlendirdi. Böylece fazla da yer aramama gerek kalmadı. Bisikleti otelde kapalı bir alana koyarak odaya çıktım.

1. Gün VDO Z1 verileri
Çıkış : 08:45
Varış : 21:30
Mesafe : 102,95 Km.
Sürüş süresi : 6:55 S.
Ortalama Hız : 14:90 Km/s
Max. Hız : 56.10 Km/s
Ortalama Eğim Çıkış: % 5
Max. Eğim Çıkış : % 16
Ortalama Eğim İniş : % -3
Max. Eğim İniş : % -13

Kumbağ çıkışı
http://s1.postimage.org/6jhrybo6d/IMG_0001.jpg

Sabah güneşinde Marmara denizi
http://s1.postimage.org/h6bmra8th/IMG_0002.jpg

http://s1.postimage.org/o9jjufqqt/IMG_0004.jpg

http://s1.postimage.org/ywdenebdx/IMG_0005.jpg

http://s1.postimage.org/a33waa4vj/IMG_0006.jpg

http://s1.postimage.org/o9jot1s8f/IMG_0007.jpg

http://s1.postimage.org/ywdjm0cvj/IMG_0008.jpg

Kumbağ’dan başlayan Marmara denizi ve Marmara Adası manzaralı toprak yol
http://s1.postimage.org/a3418w6d5/IMG_0009.jpg

http://s1.postimage.org/o9jtrntq1/IMG_0012.jpg

http://s1.postimage.org/vcrsico55/IMG_0013.jpg

http://s1.postimage.org/6jia58hmr/IMG_0014.jpg

Naipköy yoluyla birleşen toprak yolun sonu
Bu noktadan itibaren Uçmakdere’ye kaymak asfalt iniş var.
http://s1.postimage.org/o9k3ovwoz/IMG_0016.jpg

http://s1.postimage.org/vcs2fkr43/IMG_0017.jpg

http://s1.postimage.org/a34hs9nbh/IMG_0019.jpg

http://s1.postimage.org/o9kab1aod/IMG_0020.jpg

http://s1.postimage.org/6jindj9lj/IMG_0022.jpg

http://s1.postimage.org/dmqkgoriv/IMG_0024.jpg

http://s1.postimage.org/kpyj7dlxz/IMG_0026.jpg

Uzaktan Marmara Adası görünüyor
http://s1.postimage.org/vcse0c6ld/IMG_0028.jpg

http://s1.postimage.org/6jixarckr/IMG_0029.jpg

http://s1.postimage.org/kpyrh2cff/IMG_0030.jpg

Uçmakdere sahili
http://s1.postimage.org/ywejztzsb/IMG_0032.jpg

http://s1.postimage.org/a353a95rp/IMG_0033.jpg

Yol artık düz
http://s1.postimage.org/o9kxgk5md/IMG_0034.jpg

Balık avlamak için kurulan dalyanlardan biri
http://s1.postimage.org/ywetx22r9/IMG_0036.jpg

Şarköy tepelerinde rüzgar santralleri
http://s1.postimage.org/a35bjxw64/IMG_0039.jpg

http://s1.postimage.org/h6d8n3e3g/IMG_0040.jpg

Saros’ta gün batmaya yakın
http://s1.postimage.org/rt73g1yqk/IMG_0042.jpg
 
Scudo
Güzel turunuz ve resimler için teşekkür ederim, Ayaklarınıza sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Çok güzel bir tur olmuş.Diğer günlerin anlatımlarını ve fotoğraflarını da bekliyoruz.Tekirdağ'dan ve Kumbağ'dan geçen bisiklet gezgini epey çok oluyor hiç denk geldiniz mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: five
çok güzel br tur olmuş. ayağınıza sağlık. bende bu şekil bir tur yapmak istiyorum inşallah ilerde.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
çok güzel tur ellerinize ayaklarınıza sağlık,,
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Çok güzel bir tur ve fotoğraflar olmuş.Diğer günlerin anlatımlarını ve fotoğraflarını da bekliyoruz!!!!!!!!!!
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Bizlere güzel örnekler oluşturan turlardan biri. Diğer haberlerinizi bekliyoruz. Yolunuz açık olsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Daha ilk günden harika bir tur olacağı belliymiş yaşanan lastik sorununa rağmen :) Güzergah beni 1996 yılına götürdü. Bu forumda da detaylarını ve fotoğraflarını paylaştığım İstanbul-Bodrum turunda da aynen bu yoldan gitmiştim. Hatta Kumbağ-Uçmakdere arasında neredeyse aynı noktadan fotoğraf çekmişiz :)

http://i1123.photobucket.com/albums/l556/zhetan/Diger/Kumba-Umakdere1996-2011.jpg

O zamanlar Kumbağ-Uçmakdere arası araçların bile kolay kolay giremeyeceği tarzda berbat bir yoldu. Anladığım kadarıyla çıkış yine kısmen bozuk ama iniş tamamen asfalt olmuş şimdi. O müthiş inişlerde neler hissettiğinizi gayet iyi tahmin edebiliyorum :) Diğer günlerin detaylarını da sabırsızlıkla bekliyorum.
 
Tekirdağ(Barbaros) - Gelibolu Rotası
http://s4.postimage.org/b330u435t/Tekirdag_Gelibolu.png[/url]


MapMyRide Linki
(link)
 
paylaşımın için teşekkürler. resimler huzur veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
@İslam Gölge

Merhaba,
Çok teşekkür ederim.
Ne yazık ki bu turda 7 gün boyunca hiç bisikletliye rastlamadım.
 
@Frédéric LAPOİNTE

Teşekkürler.
Fotoğraflar hazır da yazıları yazmaya çalışıyorum.

Yolda diyelim...
 
@Engin Ertekin

Merhaba,
Ne güzel bir tesadüf olmuş. :) Aynı nokta aslında manzaranın en iyi görüntülendiği nokta. Çıkış söylediğiniz gibi araçlar için çok bozuk. Dağ bisikletçilerine göre. "X-Sport"un X'i için de iyi bir deneyim oldu. İnişi ise ayrımdan itibaren kaymak asfalt yapmışlar. Süper bir iniş.

Yazı ve fotoğrafların devamı da geliyor.
 
Merhaba,

Kalınan yerden tekrar başlanılan devam turlarına bayılıyorum. Bu bir nevi başladığı işi bırakmamak ve tuttuğunu koparmak düşüncelerini çağrıştırıyor. Tur zamanı da çok iyi seçilmiş çünkü Ekim ayı neredeyse hep yattık. Başı iyidi ki bu zaman değerlendirilmiş, kutlarım.

@five
Özellikle Gelibolu'yu merak etmekteyim. Oradan karşı yakaya da geçtin zannedersem?

Sevgiler, saygılar...
 
  • Beğen
Tepkiler: five
2. Gün : Gelibolu – Kabatepe - Gökçeada
Pazartesi sabahı, ilk günün yorgunluğu yığılmıştı üzerime. Mütevazı otelin mütevazı kahvaltısı için aşağı inmeden önce bagajımı düzenledim. Çünkü o kadar doluydu ki, her seferinde eşyaları çıkarıp sonra tekrar bagaja koymak için ciddi bir düzenleme gerekiyordu. Tekrar odaya çıkmamak için çantamla beraber aşağı indim. Hemen arka lastiğe göz attığımda jantın yere indiğini gördüm. Ama önce kahvaltı tabi. :) Zaten kahvaltı salonunda da bir tek ben vardım. Bu sırada otelin görevlisi de patlak lastiğimi gördü. Patlak lastik üzerine sohbet ettik. Ben de bir yandan, kahvaltı ortamı da müsaitti, iç lastiği değiştirmek için işe koyuldum. Arkadaş da beni merakla izlemeye başladı. Yanıma aldığım yeni iç lastiği arka lastiğe takıp çıkardığım lastiği daha sonra yamamak üzere patlak yerini aramaya başladım. Ve sonunda fark ettim ki, bir değil iki noktadan patlamıştı lastik. Biri lastiğin içinde bulduğum bir diken parçasındandı. Ama daha enteresanı patlak olan noktanı 20 cm yanında ve lastiğin yanağına denk gelen kısmında bir yer daha delinmişti. Açıkçası o iki patlakla o kadar yolu nasıl geldiğimi merak ettim.
Yola çıktığımda hava çok güzel bir gün olacağını söylüyordu. Yol da düzdü ve güzel bir boğaz manzarasında yol alıyordum. Hızlıydım da. Sonrada bu hızımın sebebinin arkamdan esen rüzgar olduğunu aynı boğazın karşısından ters istikamette giderken anladım. :) Mesafe kısaydı ama hedefim Gökçeada feribotuna yetişmekti. Daha önce Internet’ten günde 4 sefer olduğunu öğrenmiştim. Bir sefer de saat 13:00’teydi. Eceabat’a kısa bir mesafe kala ayrılan yoldan Kabatepe yoluna girdim. 12:30 civarında da Kabatepe’ye vardım. Oradaki dinlenme tesisinde bulunan kişilere sorduğumda maalesef sonraki seferin 15:00’te olduğunu söylediler. Kış tarifesinde günde 3 sefer varmış. 10:00, 15:00, 19:00’da. Doğal olarak 12:30’dan 15:00’e kadar beklemem gerekti. Ben de bu süreyi güzel bir gözleme yiyerek ve bol çay içerek tabi olmazsa olmazım gazete okuyarak geçirdim.
Feribot saati yaklaştığında feribota binmek üzere harekete geçtim. 2 TL’lik yaya biletini aldım. (Bu arada İDO2nun bisiklete aldığı paraları hatırladım. :) ) Bisikleti uygun bir yere yerleştirdikten sonra heyecanla yukarı çıkıp yolculara açık olan ön ve arka güverte arasında mekik dokudum. Bir önde Gökçeada silüetini seyrediyordum bir arkada Kabatepe Limanı ve görüş açısına giren şehitlikleri. Feribot hareket ettiğinde de 2 gün sonra döneceğim kıyılara bakakaldım. Büyük Kemikli Burnu’na, Gelibolu Yarımadası’nın en uçu kısımlarına… Sonra dönüp tekrar Gökçeada’ya... Daha sonrada uzaktan silüeti belli belirsiz seçilen Limni adasına... Gökçeada’nın silüeti daha alçakken Limni tam bir üçgen görüntüsü veriyordu uzaktan. Çok daha sarp görünüyordu.
Bir saat onbeş dakikalık süre sonunda Gökçeada’nın Kuzu Limanı’na vardı feribot. Buradan Gökçeada merkeze 8 Km’lik bir mesafe vardı. Yarısı çıkış diğer yarısı da iniş. Bu yolu da geçip ilk dfa ayak bastığım adaya meraklı gözlerle bakıyordum. Adada havaalanı bile vardı ama öğrendim ki küçük uçaklar içinmiş.
Gökçeada yoğun rüzgardan dolayı ağaç yoğunluğu az olan bir yer. Genelde rüzgar alan kesimlerde rüzgara dayanıklı kısa boylu bitkiler yoğunlukta.
Merkeze ulaştığımda uygun olan bir otel bulup yerleştim. Odada ve merkezde zaman geçirmeyi tercih ettim. Ada turuna ertesi gün çıkacaktım ve bu turda giysi türünden ağırlıklarımı da odada bırakacak yani çok dah hafif olacaktım. Akşam güzel bir yemek yiyip kısa bir yürüyüşten sonra otele döndüm.

3. Gün VDO Z1 verileri
Gelibolu Çıkış : 09:49
Kabatepe Limanı Varış : 12:30
Kabatepe Limanı Çıkış : 15:00
Gökçeada Kuzulimanı varış : 16:15
Gökçeada Merkez Varış : 16:50

Mesafe : 57,79 Km.
Sürüş zamanı : 2:38
Ortalama Hız : 21,90 Km/s
Max. Hız : 51,30 Km/s

Ortalama Eğim Çıkış : % 3
Max. Eğim Çıkış : % 9
Ortalama Eğim İniş : % -2
Max. Eğim İniş : % -7


Yol Notu : “Tık” para ayçiçeği alınır. 

Resimler
Çanakkale Boğazı kıyısından kareler
http://s1.postimage.org/ywf0j7gnw/IMG_0045.jpg

http://s1.postimage.org/rt7bpqp7q/IMG_0046.jpg

http://s1.postimage.org/6jjspyxww/IMG_0049.jpg

http://s1.postimage.org/a35s3bd4g/IMG_0051.jpg

http://s1.postimage.org/rt7ibw374/IMG_0052.jpg

Kabatepe Ayrımı
http://s1.postimage.org/6jjzc4bwa/IMG_0054.jpg

http://s1.postimage.org/kpzruvz96/IMG_0056.jpg

http://s1.postimage.org/vctmnujwa/IMG_0057.jpg

http://s1.postimage.org/a3620jg3o/IMG_0058.jpg

http://s1.postimage.org/o9lw6ufyc/IMG_0059.jpg

Gökçeada Feribotu
http://s1.postimage.org/ywfqzt0lg/IMG_0060.jpg

http://s1.postimage.org/6jkckf3v2/IMG_0061.jpg

Henüz boş olan feribot
http://s1.postimage.org/rt80iswni/IMG_0062.jpg

Gelibolu Yarımadası’nın ucuna doğru
http://s1.postimage.org/ywfxlyeku/IMG_0064.jpg

Uzaktan Gökçeada
http://s1.postimage.org/6jkhj15co/IMG_0065.jpg

http://s1.postimage.org/dmsem6na0/IMG_0067.jpg

http://s1.postimage.org/o9mcq7wwo/IMG_0068.jpg

Uzaktan şehitlikler
http://s1.postimage.org/vcu9tdeu0/IMG_0069.jpg

Feribotta
http://s1.postimage.org/6jkrg98bm/IMG_0071.jpg

http://s1.postimage.org/a36qtlnj6/IMG_0072.jpg

Kuzu Limanı
http://s1.postimage.org/kq0lmk86a/IMG_0075.jpg

Gökçeada merkezine doğru
http://s1.postimage.org/ywgfsv80y/IMG_0077.jpg

Gelibolu-Kabatepe
http://s4.postimage.org/lpwnddxbr/Gelibolu_Kabatepe.png


Gelibolu-Kabatepe MapMyRide Linki
(link)
 
Ayağınıza sağlık, güzel tur olmuş, çok güzel fotoğraflar çekmişsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Geri