Scudo Sports

199x model çelik yol kadrosu restorasyonu

çok güzel bir proje olucak gibi takipteyiz hocam 👍
 
Scudo
Teşekkür ederim.
Çalışmalar son hız (tosbaa için) devam ediyor :)

Jantların temizliğine başladım, paslı fakat sağlamlar, gittiği yere kadar kullanmak niyetindeyim. Bunca yıl hiç yamulmadıysa bundan sonra da olacağını sanmıyorum. Telleri değiştireceğim tabi, güven vermiyordu, zaten çok fazla yamuk vardı.

Bu arada çok sevdiğim atelyem yani balkonum bu halde. Bu tür işlere başlamadan önce eşiniz /anne babanızdan izin almak şart. Yoksa yersiniz dayağı :)
 
@Wilakress hocam resimleri link olarak paylaşmasanız daha güzel görünecek bence yada bende mi böyle gözüküyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
@Mansouki forum üzerinden eklediğim zaman böyle çıkıyor, upload edip eklemeye çalışınca da hata veriyor. O yüzden böyle bırakıyordum
 
@Wilakress Ctrl+P kombinasyonu ile denediğinizde bu şekilde mi oluyor fotograflar?

ben yüklediğimde bu şekilde oluyor ve iki seçenek sunuyor.

ekran görüntüsü.png

inkscape1.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@denizt hocam bilgisayarı uzun zamandır kullanmıyorum, sürekli olarak android mobil.
Telefonum da eski belki android sürümü ile alakalı da olabilir. Bundan sonraki güncellemeleri bilgisayar ile yaparım, konu daha derli toplu görünür muhtemelen.
 
@Mansouki forum üzerinden eklediğim zaman böyle çıkıyor, upload edip eklemeye çalışınca da hata veriyor. O yüzden böyle bırakıyordum
Biraz kırpıp keserseniz yükledikten sonra altta tam resim yükle butonu çıkıyor ona basın ardından üstte kalan fotoğrafı silin orjinal olan siteye yüklenecek. Hem boyut hemde veri tasarrufu sağlamış olursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@yavuzkosar teşekkür ederim.
Hem deneme yapayım, hem de uğraşımdan bir fotoğraf daha göndereyim.
Jant telleri aşırı paslı olduğundan çıkartmakla uğraşmayıp kesiyorum. Jantlar beni biraz yoruyor açıkçası, kadro ve maşa ile bu kadar uğraşmamıştım. Halbuki 3 kat boya ve pas temizlemiştim.
_20201028_233641.JPG
Bu sefer oldu galiba :) söylediğiniz gibi dosya boyutunun yüksek olmasından kaynaklanıyormuş.
 
Ön jant nispeten rahat temizlenmişti, fakat arka jant daha kötü durumdaymış. Tabi temizlemesi de zorlaşıyor haliyle.
Temizliğin birkaç sefer yapılması gerektiğinde ilk aşamayı daha çok alet edevat yardımı ile yapıyorum. Jantın ön temizliğini matkap ucu olarak takılan çelik tel ve zımpara çeşitlerinden var malzeme çantamda.
Elde zımpara işi her ne kadar keyifli olsa da, aynı zamanda yorucu. Ben de arka jantı önce matkap ile temizledim, sonra ince temizliğini yine elde yapacağım.
Bu arada video çekebilmek için jantı dizime dayadım, bu nedenle videoda sanki zor temizleniyormuş gibi görünebilir fakat aslında daha basit oldu.

Belki jantları 700c kullanabilirim, öyle bir düşüncem var. Uyum sorunundan emin olmak için bir deneme yapmak istiyorum, eğer sığarsa öyle yapacağım. Ama yine de bu jantları pırıl pırıl yapmadan bırakmam :) belki satışa koyarım, ihtiyacı olan birinin işine yarar. Malum piyasada 27" jant bulmak imkansız gibi.
 
Aynakol, ruble, aktarıcılar, orta göbek ve zincir kargoda, bir aksilik olmaz ise pazartesi elime ulaşır.
Jant temizliği vakitsizlikten dolayı biraz yavaş ilerliyor. Belki yeni gibi olmayacak ama kullanıldığında sırıtmayacak temizlikte olacak. Aslında mat siyaha boyamayı da düşünüyorum. Tabi fren yanaklarını değil, hatta o bölgeyi fren izinin tersine hafif tırtıklı bırakacağım, pabuçların sürtünmesini arttırmak için. Eklediğim fotoğraflar bitmemiş hali ama fren yanaklarındaki dikey izler belli oluyor.

_20201101_020825.JPG_20201101_020925.JPG

Gidon boğazını da temizleyip boyamayı düşünüyorum. Sağlam duruyor. Lakin eski gidon yamuk olduğundan bir tane gidon bulmam gerekiyor. Bulabilirsem ikinci el gravel gidonu istiyorum. Açılı gidon hoşuma gidiyor. Hiç kullanmadım ama sanki sürüşü daha rahat ve keyifli olurmuş gibi hissediyorum.
_20201101_022553.JPG
Muhtemelen bunu da mat siyah yapacağım.
Kadro ve maşa için 2 farklı renk düşünüyorum. Boyaları bir aksilik olmazsa önümüzdeki hafta içi hazor olacak.
 
@Wilakress Boyamadan önce söyleyim bu sprey boyalar sağlam yapışmıyor. Elini sürmenle kalkabiliyor. Ancak önceden kaliteli bir astar yapılırsa ve üzeri koruyucu mat cila benzeri bir malzeme ile kaplanırsa uzun ömürlü olabilir. Sanayi sitelerine yakınsanız elektrostatik toz boya yapan atölyelerde de boyatabilirsiniz daha garanti olur. Bir arkadaşımız da Aluminyum kadrosunu boyamıştı sprelerle güzel de olmuştu ama hemen atmalar başlamıştı belki tavsiye verebilir. @MakRo

Bu arada laf gidon boğazından açılmışken furç takımını da yenilemenizi öneririm. Tahminimce elinizdeki biraz ağırdır. Benim kadrodan çıkan furç takımı 100+gramdı yenisini aldım yarı yarıya farkediyor ağırlık ve nerdeyse pürüzsüz dönüyor sanki rulmanlı gibi. Üstelik fiyatı da makul.

Gravel gidonu istiyorsanız 31.8 mm uyumlu bir gidon boğazı takmanız lazım. 25.4 lerde eğimli gidon görmedim. 38-39 cm den daha genişini de görmedim.
 
Son düzenleme:
@denizt hocam temizliği tamamen bitirdikten sonra astarı attım zaten. Boyayı ne zaman yapacağım belli değil diye riske atmadım, çıplak metal açıkta bekledikçe korozyona uğruyor paslanıyor. Boyadan sonra da vernik atacağım mutlaka. Marangoz çocuğuyum, boya işlerinde altyapı sağlam :)
Furç takımı için değiştirmeyi düşünmüştüm ama kapalı bilyalar sağlam duruyor, masraf açmasın diye vazgeçmiştim. Toplayıp gresledikten sonra deneme turu attığımda içime sinmezse ileride değiştiririm. Zaten değişimi kolay parçalar.
Eğimli gidonu son iş diye hiç araştırmamıştım, uyarınıza göre bakacağım, duruma göre gidon dikmesini değiştirmem gerekebilir o halde, tabi yeni boğaz da şart olur.
 
Pas temizliği için , denir tozu temizleyici sprey alın. 50-60 lira ama çok güzel çıkartıyor.
 
@Emre Özhan ben konu açamıyorum burdan sormak istiyorum.
Hurdacıdan bir bisiklet aldım bisikletin dişlileri berbat 26 jant bisikletcide yaptirmak istiyorum pahalı parcalaru kendim alip taktirmak istiyorum ama disli ve aynakolu neye göre alıcam
 
@Emre Özhan ben konu açamıyorum burdan sormak istiyorum.
Hurdacıdan bir bisiklet aldım bisikletin dişlileri berbat 26 jant bisikletcide yaptirmak istiyorum pahalı parcalaru kendim alip taktirmak istiyorum ama disli ve aynakolu neye göre alıcam
Ne topluyorsun mtb mi ? Şehir bisikleti mi?

Tabiki bütçene göre alacaksın tamam kızma yahu.

Dişlilere gelene kadar kaç kg olmasını hedefliyorsun onu söyle.

Kg çok artacaksa aynakol küçük arka dişli büyük olmalı (hızdan feragat edeceksin, hızlanma iyi olacak)

Kg düşük olacaksa aynakol büyük arka dişli küçük olabilir.

Bir mtb ise aynakol 24-32-42 ruble ise 14-28 ve üstü tercih edebilrisin
 
@Ylglthan değiştirmek istediğin parçaların fotoğrafını yüklersen daha iyi yardımcı olabilirler.
 
Sti kolları daha önceden almıştım zaten, dün vites grubunun diğer elemanları da geldi. Oldukça temiz durumdalar, zaten fazla kullanılmamış ekipmanlar.
_20201103_133414.JPG

Arka göbek konusunda sıkıntı yaşıyorum. Mevcut arka göbek vidalı tür, fakat bendeki ruble kaset. Satılan 36 delik kaset göbeklerin de uzunlukları çok fazla. Arka çatalın boş halde genişliği 126mm, hafif esnemeyle 130mm takabilirim. Daha fazlası için kadroyu çok esnetmem gerek.
Bulabildiğim en kısa model shimano fh tx505 ama o da 135mm, vakitsizlikten dolayı daha detaylı araştıramadım. Bendeki eski tip göbek milleri ve bilyalar satılıyor şuanda, hem de çok ucuza. Ya onlardan alıp rubleyi vidalı yapacağım, ya da bana uygun bir göbek bulana kadar araştırmaya devam edeceğim
 
Geri