1989 Samchuly Restorasyonu

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
250
Tepki
398
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
Herkese merhaba :)

Elime 1989 model Samchuly marka bir bisiklet geçti ve bu bisikleti restore etmeyi istiyorum. Ben Triban 3 almadan biterse ilk yol bisikletim olacak. Tabiki BF olmadan altından kalkabileceğim bir iş değil. Bisiklet klasik mi değil mi bilmiyorum ama marka 1944 yılında kurulmuş bir Kore markası. Bu da web sitesi : (link)

Bisiklet 2x6 vites ve downtube vites sistemine (kadrodan) sahip. Ben STI vitese çevirip 2x11 kullanmayı düşünüyorum. Jantın üzerinde ne olduğunu anlamadığım bir ölçü var. Allah'tan dış tekerin üzerinde şöyle yazıyor : 32- 630 (27 x 1 1/4) Çelik kadrolu bir bisiklet.

Aklımdan geçen işlemleri yazayım :

Kadroyu yeni bir renge boyama
Polisaj (Nikelaj)
27 inch'ten 700c'ye geçme
Kadro boğazına geçme (korktuğum konu)
Downtube - STI siteme geçme
2x6 - 2x11 ve yeni frenler (frenleri değiştirmek gene korktuğum konu)
Gerekirse ve mümkünse jant çapı (yeni jantlar) (korktuğum konu)

Korktuğum konuları da belirttim, korktuğum nokta ise uyum sorunu, modern parçaları bu bisiklete uydurmak yani

Yardımlarınızı umarak fotoğraflara geçiyorum ve görüşlerinizi bekliyorum
2.jpg 6.jpg 10.jpg 11.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg 21.jpg 22.jpg 24.jpg 25.jpg 28.jpg 30.jpg
 
Scudo

mehmet ulaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Temmuz 2014
Mesaj
1.062
Tepki
571
Şehir
İstanbul Çengelköy
Bisiklet
Mosso
planladığınız şeyler olunca güzel olur gibi kolay gelsin :D
 
  • Beğen
Tepkiler: andjustice4all

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Bence kendi rengi çok hoş duruyor. Madem yeni bir bisiklet alacaksınız zaten onda modern parçalar olacak.Bence bunu orjinal halde yenileyip klasik olarak saklayın. Böylece korktuğunuz konular azalacaktır. Dediğiniz gibi eski bisiklete yeni sistem uydurmak bi hayli zor olacak. Olmaz değil ama bol sabır ve emek lazım.Şu haliyle bile gayet hoş duruyor. Maşallah diyeyim.
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.286
Yaş
48
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@andjustice4all

27 jant farklı bir standarttır. Eskiden kullanılırdı; bildiğimiz 28 inch jantlardan daha geniş bir çapı var. Zor da olsa jant, dış lastik vs bulunabiliyor. Bende de var bir tane 27 ve kullanımı çok keyifli. Sizin yerinizde olsam 27'yi değiştirmezdim. Maşaya gözüm takıldı; sanki biraz eğilmiş gibi duruyor.
 

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
250
Tepki
398
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
@can onur Biraz bakındım dediğiniz gibi zor da olsa var bazı sitelerde 27 inch. Ben daha çok seçenek olması bakımından 700c'ye geçeyim diyordum. Fotoğrafta göz yanılması gibi bir şey olmuş, maşa yamuk değil. Kadro kulakları yamuk ama. Yarın 2 uzun mil ve biraz somunla çözmeye çalışacağım. Şimdilik zımpara, kumlama gibi konularda çok tavsiyeye ihtiyacım var :)
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
Merhaba. Ben bayıldım bisiklete. Özellikle rengi çok güzel. Kırmızı olsun 5 fazla olsun. Parçaların çoğunu temiz bir polisaj ya da scotch makinesi bulabilirseniz inanılmaz güzel bir görüntüye sahip olabilir. Krom parçalar için elbette tekrar krom yapılmalı. Dogukanaksu ve muratcomezin paylaşımlarını da inceleyin. Ben bisiklete bayıldım.
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.286
Yaş
48
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@andjustice4all
Maşa eğik olmamasına sevindim. Kadro çok güzel; orijinal halini bozmayın derim. Boyaya ihtiyacı varsa tabii ki kumlama yaptırın ama
@andjustice4all

Maşanın eğik olmamasına sevindim. Kadro çok güzel; orijinal halini bozmayın derim. Boyaya ihtiyacı varsa -ki temiz görünüyor- tabii ki kumlama yaptırın ama birkaç küçük rötuşla boya işini halledebilirsiniz. Eskiyen ve çalışmayan mekanik parçaları değiştirmeniz bence yeterli.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Selam,
Bisiklet açıkcası pek revizyonu gerektirir durumda gözükmüyor. Boyası, parçaları kadronun kalitesine göre orantılı durumda. Zira en azından orjinal parçaları ile durmakta. Uyum için 700c yapmaktan bahsedilmiş fakat böyle bir durumda 63-75mm arasında reach size/ idrak mesafesi (Türkçe de teknik terimler saçma olabiliyor ) değişkenlik gösterecektir ki böyle bir uyum yakalanmış olsa bile bu ölçülerde ki değişiklikten ötürü açılan mesafeler görsel anlamda pekte tatminkar olmayacaktır. STI vites konusunda 2x11'li bir sistemi buna adapte etmek olanaksızdır, rear spacing tahminen 125mm'in üzerinde değildir diye tahmin ediyorum. Özetle ufak tefek sele, sargı değişimi ve mevcut parçaların temizlenmesi dışında bir değişimi tavsiye etmem, ancak yine de sana kalmış durum.
 

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
250
Tepki
398
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
@Dogukanaksu Reach size'ın ne olduğunu bilmediğim ve bulamadım için (aklıma bir mesafe geldi ama o kadar küçük olamaz) o konudaki yardımlarınızı bekliyorum. Rear spacing (arka göbek mesafesi olsa gerek) için evet 11'li sistem için mesafe dar ancak, birkaç yerde çelik kadroların genişletilebildiğini gördüm. 11'li sisteme geçmek için o mesafeyi artırmayı deneyeceğim, başarısız olursam orijinal parçalarını takar evin salonuna asarım bisikleti :) Kondisyonu iyi görünse de arka aktarıcı bitik durumda, bana da bahane oluyor işte :koptum:

Bu arada 700c'ye uyum için geçmeyeceğim, sanırım orada bir yanlış anlaşılma olmuş. Daha çok seçenek olduğu için 700c'ye geçmek istiyorum ama bisikletin orijinal tasarımı 700c olmadığı için bu ölçüdeki parçaları monte ederken uyum sorunu yaşayacağım. Bunsan bahsetmek istemiştim.

Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
 

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
250
Tepki
398
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
Kadro zımparaya hazır hale geldi, boyanın kaliteli olması için kumlamadan çıkar çıkmaz boyaya vermeye düşünüyorum. Sanayiye gidip biraz araştıracağım. Sanayideki esnaf elinde garip bir cisimle gezen insanlara vakit kaybı olarak baksa da gönüllerini almaya çalışacağım artık :)
 

Dosyalar

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
kadroyu 11 li sistem için genişletmek çok doğru bir seçenek olmayabilir daha ziyada en azından bu bisiklet adına 8-9 uyumlu yarı klasik bir dura ace veya ultegra((link)) tarzı bir seriye geçmek daha doğru ve uyumlu olur hem tamamen yeni vites sistemine geçmiş olur hemde klasik tarzından çok fazla ödün vermemiş olursunuz 28 jant konusuna gelince ön teker olarak kadronuza uygun bir 28 jant bir maşa işinizi görür fakat arka jant için fren monte deliği ile jantın fren yanakları birbirine uzak kalabilir bu ise standart dışı fren kullanmanızı gerektirebilir. boya konusunda ise çok seçici davranmanızı tevsiye ederim kesinlikle sprey boyaya bulaşmayın güzel bir fırın boya veya kaliteli bir toz boya ile boyatın veya boyayın
 

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
250
Tepki
398
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
@sadık özer

Sadık Bey, bugün bisikletçide 9'lu rublenin takılabileceği bir göbeği denedim. Kadro kulakları arası mesafeyi genişletmeye gerek kalmadan oturdu göbek. Bu yüzden çok büyük bir ihtimalle 9x2'li bir vitese dönüşecek.

Şimdilik ekonomik durumumun el verdiği bir set düşünüyorum, umarım ileride gücüm yeter de Dura Ace, Ultegra, Sora gibi setlere dönebilirim.

Jant konusuna gelirsek, kafamda deli sorular var :) Fren uyumu konusunda giderilemeyecek bir problem oluşursa, bisikletin orijinal göbeklerine yeni teller ördürüp o haliyle kullanmayı düşünüyorum. Tabi orijinal göbek demek 6'lı ruble demek. 6'lı ruble demek STI sistemi unutmak demek. Bakalım, hakkımızda hayırlısı :) 700c'ye hiç geçememe ihtimali de var yani.

Bisikletin rengini de orijinaline yakın tutmaya çalıştık. Boyanın gelmesini bekliyorum. Önce kumlama ardından da elektrostatik boyaya girecek kadro. Bu konuda pek bilgim yok. Doğru mu yapıyorum yanlış mı yapıyorum bilmiyorum. Siz ve diğer arkadaşlar fikir belirtirse çok daha iyi bir sonuç elde ederiz diye düşünüyorum :)

Her konuda eleştiri, öneri ve fikirlerinize açığım, sevgiler
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Hocam rubleyi söktürüp 9 lu deneseniz işe yarar mı ? Masraf azalır böylece.Tabi uyum sağlamış olması önemli.
 

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
250
Tepki
398
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
@D.Mustafa Tabi aslında bunu denemek de bir seçenek ama orijinal göbeği kullanırsam muhtemelen bisikleti de orijinal haliyle kullanırım. 2x6 ve downtube haliyle yani :)
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Sizin tercihiniz hocam o zaman ama sonucu merakla bekliyorum. Biliyorsunuz ki en başta orj. haline restore edilmeli savında olanlardanım:) Umarım bu düşüncemde proje sonunda yanılmış olurum ki daha güzel birşey ortaya çıkar.
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
boya konusunda maalesef yyanlışım çok ama henüz doğruyu bulamadım :( fakat fiğer konulardan okuduğuma göre kumlama ardından hemen boya yaptırmak gerekiyormuş zira kadro çıplak kaldığı için hemen paslanıyormuş buyuzden kumlama ve boya işini ardarda yapmakta yarar var dediğim gibi 28 e geçerseniz eğer fren kısmı sizi zorlayabilir bu arada 11 li isstem e para ayırdıysanız dura ace veya ulytegranın bserileri maddi açıdan sizi çok zormlaz kanaatindeyim sti kolu kullanması zevklidir fakat cablestop(kadrodaki vites takılan yeri kablo geçecek hale getiren aparat) aparatını muylaka bulmanız gerekiyor istanbuldfa bazı bisijletçilerde olduğunu duymuştum fakat şuan hatırlamıyorum mekanın ismini güzel bir mavic veya rigida çembere göbek ördürmeniz çok akıllıca olur jant performansı çok ciddi etkilyor bu yüzden seçiminizi iyi yapmanız gerekir değdiğim gibi fren uyumu için çok dikkatli olun (link)
(link)
 

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
250
Tepki
398
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
@D.Mustafa Umarım ortaya güzel bir şey çıkar, tek temennim bunun üzerine :)

@sadık özer Ben de kumlamanın ardından hemen boya yapılması gerektiğini okudum. Bu yüzden kumlama ve boyamayı aynı yerde yaptıracağım. 3020 kodlu kırmızının gelmesini bekliyoruz :) STI'ya gidecek vites telleri için cablestop'ı Ebay'den sipariş ettim ama hiçbir satıcıda bu aparatlar için bir ölçü yoktu. Umarım bunlar standart ölçüdedirler ve kadroya monte ederken bir sıkıntı yaşamam. İlanlardaki jantlar ise iyiymiş, biraz ucuz göründü gözüme o yüzden işkillenmedim değil :) Ama araştıracağım.
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
nor mal fiyatlar insanlar abartıyor 2. el malalrı bende diyorum benim ikinciel ilanlarım neden rabet görmüyor( hakkını isteyince sanki çok kötüymüş algılısı oluşuyor demek ki neyse bu kişisel sorunumdu bisiklete dönecek olursak cablestop lar dedğin gibi eksriyetle sabit oluyor önemli olan genelde vvida vuvası oda çok fazla değişmez kanaatindeyim ebay sipariş etmeden de buralardan araştırmanızı öneririm özellikle aranıyor bçölümü ve facebooktaki ilgili klasik bisiklet sayfalarını ziyaret etmeniz hem çevre açısından hemde cebiniz açısından ç.ok yararlı olacaktır dediğimin gibi fahiş fiyatlı olmayan ürünlere karşı normal düşünmeniz sıkıntı olmaz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: andjustice4all