Scudo Sports

1987 Peugeot Monaco - Yollara geri dönme çabası....

Kayıt
8 Haziran 2013
Mesaj
16
Tepki
10
Şehir
Antalya
Bisiklet
Peugeot
1987 Peugeot Monaco benim ( Pinokyo'dan sonra ) ikinci bisikletim, Ankara OR-AN' da otururken ailem almıştı. Demonte geldiği için yukarı çıkaran kişi önce ön lastiği getirmiş ve bisikletin zaman içinde parça parça tamamlanacağı şakasını yapmıştı, yine de havalara uçmuştum sevinçten.
1988 yılından beri bisikletim benimle il il dolaştı ve sonunda Antalya' ya geldi. 2005 yılına kadar da aktif kullanıldı. Sonraki 8 yıl depoda kaldı ve malesef bakımı da yapılmadı, hiç kullanılamadı.
.
https://www.bisikletforum.com/a/img841/6213/41352110.jpg
.
Bu sene başı bir anda yine atıl duran eşimin dağ bisikletini elden geçirmeye karar verdim, hızlı bir bakımla yeniden pedallamaya başladım ve yollara döndüm :) Aklım hep Peugeot Monaco' da ama aşağı inip de ( depoya ) ne halde olduğunu görmeye cesaret de edemiyorum...
.
https://www.bisikletforum.com/a/img191/9436/13813097.jpg
.
Sonra bir akşam işten gelince eve çıkmadan aniden depoya indim ve emektarımı tozların arasından çıkardım. İlk gözüme çarpan lastikler oldu tabii, hemen güzelce ılık, bulaşık deterjanlı ve sabunlu su ile süngerle yıkadım. ( Sanki bisiklet üşüyecek ) Kendi pompasıyla lastiklerini şişirdim ve o halde kilitledim. Bugün bir hafta doldu ve lastikleri henüz inmedi. Bu arada fırsat buldukça forumlarda bisikletime en iyi ve uygun hayata döndürme operasyununu nasıl yaparımı araştırmaya başladım.
.
Aşağıda fotoğraflarını gönderdiğim bisikletim için değerli tavsiyeleriniz benim ve bisikletim için çok önemli olacak. Nereden başlamalı, nasıl yapmalı.... Lastikler, paslar.. :( Acaba bisikletimi Dogukanaksu üstadın bisikleti formuna nasıl getirebilirimmmmm :)
.
Antalya'dan herkese selam ve teşekkürler....
.
https://www.bisikletforum.com/a/img541/613/68646651.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img94/7412/touraine.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img829/8462/hlemo.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img13/5061/simplex3.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img822/3113/simplex1l.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img109/5156/pedal2a.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img690/7519/pedal1.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img577/1128/on1e.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img405/2056/logofqb.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img521/4297/lastik.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img694/6423/cant3.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img802/4476/cant2h.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img838/1208/cant1c.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img51/53/ayna2.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img853/5862/ayna1.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img69/6053/arka1e.jpg
.
https://www.bisikletforum.com/a/img541/613/68646651.jpg
.

1973 Peugeot PL-50 Randenneur
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=111536
 
Scudo
güzel bisikletmiş ;)
acaba yol bisikletinden daha çok, uzun tur bisikleti gibimi duruyor?
 
Kadro harika durumda görünüyor.Diğer parçalar için aynı şeyi söylemek zor.
Randenneur modeli uzun yol ve tur için evet.
Mutluluklar:)
 
Güzel bir bisiklet. Bakımı hakediyor bence.

Simplex malzemeler göze çarpıyor.Acele etmeden temizcene parçalayıp,bütün parçaları tekrar elden geçirip,toplamak gerekli.
 
Teşekkür ederim :)

Bu haftasonu ön tarafı sökerek bakıma başlıyorum inşh. İlk denememi şu şekilde yapmayı düşünüyorum:

(link)
 
Çok güzel bisiklet. Yakın olsaydık "bir tur versene" derdim :)
 
@mtkeskin

teşekkürlerrrr...
belki bir gün ortada buluşuruz :)))
 
(link)

Burada ise bisiklet üzerindeki pasları aliminyum folyo ile örtüyor...
 
el emeği göz nuru olacak bir bisiklet sonuçları bekliyoruz... kolay gelsin...
 
Haftasonu ön tekeri söktüm ve lastik ile cantı birbirinden ayırdım. İç lastik iyi ama dış lastik malesef kötü durumda, orjinaline uygun çift renkli lastik almayı düşünüyorum.

https://www.bisikletforum.com/a/img832/5586/5jpb.jpg
 
Tellerin arasını su zımparası ile denedim ama istediğim sonucu vermedi, yapı marketten aldığım bulaşık teli ile hafif ovaladım, pas ve kirlerden arındırdım. Göbek kısmına ise wd40 ve pasta cila kullanarak temizlik yapmayı denedim. Bez ve diş fırçası kullandım. Tam olarak istediğim sonuç olmasa bile yine de eskisine göre daha iyi görünüyor.
.
https://www.bisikletforum.com/a/img199/5783/ejcg.jpg
.
Tellerin temizliği için yarın METLAN Metal ve Krom parlatıcı deneceğim. Bir alternatif de pasta ile temizlemek ve oto cilası ile parlatmayı denemek. Son çare Permanent Kalem ve belki bir ihtimal oje...
.
Bu konuda deneyimi ya da tavsiyesi olan varsa çok memnun olurum..
.
Herkese Antalya'dan selamlar.
 
ben olsam boyardım mat siyah boyayla komple jant sistemimi siyah yaparım.
 
Ben de istiyorum aslında Siyah, çok da şık duracağına eminim... Ama gönlüm elvermiyor, orjinaline sağdık kalmaya çalışıyorum... :)
 
Tellerin temizliği için yarın METLAN Metal ve Krom parlatıcı deneceğim. Bir alternatif de pasta ile temizlemek ve oto cilası ile parlatmayı denemek. Son çare Permanent Kalem ve belki bir ihtimal oje...
.
Bu konuda deneyimi ya da tavsiyesi olan varsa çok memnun olurum..
.
Herkese Antalya'dan selamlar.
 
Kardeş benden sana tavsiye o iş öyle seni yıpratır yorar hevesini de kaçırır zamanında bende uğraştım ama denemediğim yöntem de kalmadı pas sökücüler zımparalar. Öncelikle milleri falan tamamen sökmelisin jantı çıkar millerden, sonra bi adet kauçuk yahut keçe tarzı fırçalar var diş parlattıkları araç pastasını o fırçalara sürüyolar yada cilaları var bakır kalaylayan adamlarda var onlardan al sanayide herhangi bi tesviyeciye git 2 dk da ayna gibi çıkarır verir sana kendini yorma ;)
http://www.saniyedis.com/foto_md/resimler/res_md_15_2_2013_16_47_31_6517.jpg
 
@mturkmencekic

çok mantıklı geldi bu gerçekten :))))
jantı millerden nasıl çıkaracağımı çözmem gerek. ama sonra doğru tesviyeciye...
 
@ramenes

Bir bisikletin neredeyse tamamı orjinalliği bozulmadan kalmışsa yine revizyona uğratmak yerine restorasyon şeklinde kendi dönemini kapsayan işlemlerle ve parçalarla toplamak en doğrusu olacaktır. Ki bu bsiklette de benim fikrim o şekilde olmalıdır.


Bisiklete gelince açıkcası bu tarz bir arka "rack" ile bu modeli ilk kez gördüğümü söylemeliyim. Alışılagelmişin dışında ve birazda gözüme tuhafta geldiğini söylemeliyim. Kadronun durumuna gelince de tipik "HLE" alaşımlı Peugeot kadroların dayanıklılığını burada da görmek mümkün. Bildiğimiz (ya da bilmediğimiz) gibi HLE kadrolar Peugeot bisikletlerin kendisine özgü kadro tiplerinin 2 jenarasyonu olmakta olup erken 80'ler sonrasında üretimi sona eren Carbolite(103) lerin devamı olan karbon, aluminyum, manganez, titanyum gibi çeşitli metal bileşenleri de içeren kadro türleridir. Genel olarak lug(rekor) olmaksızın ince tig kaynaklar ile birleştirilerek oluşturulan son derece sağlam, hafif ve tabii ki dengi cro-moly, hi-ten kadrolara göre düşük korozyona uğramaları ile bilinen kadro türleridir.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1987_11_zps8490f087.jpg

Tekrardan restore kısmına gelince parçaların parlatılmasına ek olaraktan sadece lastiklerin ve sargınında değişimi ile fazla detaya inmeye gerek yok gibi geldi.
Bir de dikkat ettiğim boyun biraz fazla yukarıda gibi o da aşağı indirilirse daha hoş olacaktır. Randonneur kısmına gelince de bu bisiklet bir Randonneur olmamakla kimi kaynakta 1/2 Randonneur, semi-randonneur gibi de geçtiği gibi asıl amacı Şehir bisikleti/Tur bisikletidir.
Sonuç olarak gerçek anlamda bir Randonneur farklı bir segmentte yer aldığı gibi tamamen uzun ömür ile dayanımının yanında yüksek performans ve maksimum verim içinde tasarlanmış bisikletlerdir.

Son olarak bisiklete gelince modeli net olarak "Monaco" değil, "Touraine" dir. Sanırım bisikletinizin heyecanı ile ufak bir karışıklık olmuş. :)


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/touraine_zps02fe51cd.jpg

 
işte üstad olmanın farkı... tüm bilgiler için teşekkür ederim... Zaten halen parlatma işiyle meşgulum açıkcası :)) Uygun ölçüde çift renk lastik Antalya'da buldum ama almadım. Özel bir lastik mi almalıyım yoksa herhangi bir çift renk dış lastik işimi görür mü emin olamıyorum. bir yandan orjinal parçalarını arıyorum. lastik, ön ve arka ışıklandırmalarım, aynakol yaprağım eksik. Bu konuda bir öneriniz olabilir mi?

Ayrıca daha önce tavsiye edilen "Öncelikle milleri falan tamamen sökmelisin jantı çıkar millerden, sonra bi adet kauçuk yahut keçe tarzı fırçalar var diş parlattıkları araç pastasını o fırçalara sürüyolar yada cilaları var bakır kalaylayan adamlarda var onlardan al sanayide herhangi bi tesviyeciye git 2 dk da ayna gibi çıkarır verir sana kendini yorma"

şeklinde bir öneri geldi. Bunu çok mantıklı buldum ama janntan milleri sökmeyi çözemedim mesela. Bu öneri sizce de mantıklı mı?
 
Geri