SametAksuoğlu
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 30 Nisan 2005
- Mesaj
- 595
- Tepki
- 457
- Şehir
- istanbul
Kadıköyde dolaşırken, apartman önünde kilitli duran bir bisiklet görüm. İlgimi çekti, o esnada bisikletin yanında bir adam başka bir işle uğraşıyordu. Abi bisiklet senin mi, güzelmiş, kaça satarsın dedim, 200 dedi, para çektim, 200ü verdim...
Bisikleti denemedim bile. Bu arada bisiklet hafif, colombus çeliğinden imal edilmiş afilli bir kadro da değil. soba borusundan hallice, kore yapımı bir çelikti. bayağı da ağır idi.
Üstelik eve geldiğimde jantların akord ayarlarının sadece bozuk olmadığını, aynı zamanda arka jantın vuruğu olduğunu, hatta arka göbekte boşluk olduğunu tespit ettim.
tüm bunlara aldırış etmeden bisikleti alman malı spreylerle, wd40 larla 4 saat kadar ovdum ovuşturdum. ortaya kahve tonlarda, sade, egzantirik bir güzellik çıktı. Adını "bıldırcın" koydum...
bu arada bisikletin üzerindeki orjinal gidon çıkarılmış, yerine düz şehir bisikleti gidonu ve çocuk bisikletlerindeki ucuz plastikten yapılma bildiğimiz fren elciklerinden takılmıştı.
ertesi sabah, tespit ettiğim eksikleri (fren telleri, fren kabloları, akord ayarı, yarış gidonu gibi) tamamlamak üzere kadıköy gelinlikçiler caddesindeki iki tane orta yaşlarda amcanın işettiği bisikletçiye gittim. Bu bisikletçide herşey tozlu, her şey 20 yıl önce konduğu yerinde öylecene duruyor. oldum olası bu bisikletçiyi anlayamamışımdır zaten... neden oraya gittiğimi de bilmiyorum, bir anda aklıma geldi ve oraya gittim.
Gelelim bisikletin bende uyandırdığı hissiyatın kaynağına.
bisikletin markası KIA , ...
Kore‘nin ilk bisiklet ve otomobil üretici firması olan Kia Motors, 1944 yılından bu yana otomobil, kamyon ve ara ara bisiklet üretiyor. bisiklet konusunda bir başarımı olduğunu söyleyemem, zira ürettiği bisikletleri ebay de 30 - 60 dolar gibi fiyatlara bulabiliyorsunuz. zaten kia nın otomobillerinin de başarılı olduğunu söyleyemeyiz.
ama yine de,
tüm olumsuzluklara rağmen ben bu bisiklette bir ışık gördüm ve aldım, pes etmek olmaz...
bugün bisikleti almam üzerinden 3 gün geçti ve restorasyon gelinlikçilerin oradaki bisikletçide devam ediyor,
aslında bugün bitecek, bende foroğraflarını çekip son halini sizlerle paylaşacaktım ama söz konusu bisikletçi pazar günleri kapalı olduğundan, şimdilik balkabağı renginde fren ve vites kabloları, yarış gidonu, hem üstten hem alttan kavramalı eski tip kromajlı fren elcikleri takıldı.
Pazartesi de ölü pempe tonlarda gidon bandı sarılacak, jant akordları yapılacak.
Bisikleti kız arkadaşım sürecek, kim bilir, belki de bu bisikleti Kore gazilerinin de anıldığı 19 Eylül Gaziler Günü'ne kadar sürer, sonra da farkındalık yaratmak amacıyla Samsung ya da KIA genel merkezi önünde ateşe veririz.
Ya da hiç o kadar beklemez, samsung ve KIA ya mektup yazarak, 14 şubat sevgililer gününde kız arkadaşıma hediye etmek üzere, kore malı bu bisikleti bulup adam ettiğimi, kalan son detayların tamamlanabilmesi için türkiyede iş yapan koreli bir firma olarak bana sponsor olup olamayacaklarını sorarım? muhakkak cevap vereceklerdir
bu arada nette bisikleti biraz araştırdım ve aşağıdaki fotoğraflardaki bisikletler ile benim aldığım bisiklet hemen hemen aynı gözüküyor. tabii benimkinin rengi koyu metalik kahve, aşağıdakilerden çok daha güzel...
sormak istediğim bazı sorular var;
yabancı dil eksiğimden dolayı yanılıyor olabilirim ama bu bisikletin kodrosu "lugged steel frame" şeklinde tanımlanmış, bu nedir? iyi bişey mi, nasıl bişey dir izah edebilcek çıkarsa sevinirim? genel olrak kadro çok ağır, bu da aslında kötü olduğuna dair bir işaret olabilir ama üzerinde güzel detaylar tespit ettim, o kadar da kötü olmayabilir?
ben bisikleti 28 jant zannediyordum ama 26 imiş. ama bu bildiğimiz 26 lardan değil, eski bisikletlere aşina olanlar ne demek istediğimi zaten hemen anlamışlardır. bilen biri bu bisikletin lastiği bizim türkçemizde nasıl tarif ediliyor, açıklarsa sevinirim. yeni dış lastik ararken bu bilgilere ihtiyacım olacak. bu arada bu bisiklete hangi ebatlarda iç lastik almak gerek, onu da açıklarsanız sevinirim.
burada bisikletin özelliklerini anlatan bir web sayfası buldum, üstatlar inceler ve bana yardımcı olursa sevinirim.
(link)
benim aldığım bisiklet ile aynı model olduğunu tahmin ettiğim nette bulduğum fotolar;
http://imgc.classistatic.com/cps/poc/121221/127r1/5888c5j_27.jpeg
http://i256.photobucket.com/albums/hh164/cgfiat/utf-8BSU1HMDA0MTAuanBn-1.jpg
sizce hangi foroğraftaki gidon açısı doğru?
Bisikleti denemedim bile. Bu arada bisiklet hafif, colombus çeliğinden imal edilmiş afilli bir kadro da değil. soba borusundan hallice, kore yapımı bir çelikti. bayağı da ağır idi.
Üstelik eve geldiğimde jantların akord ayarlarının sadece bozuk olmadığını, aynı zamanda arka jantın vuruğu olduğunu, hatta arka göbekte boşluk olduğunu tespit ettim.
tüm bunlara aldırış etmeden bisikleti alman malı spreylerle, wd40 larla 4 saat kadar ovdum ovuşturdum. ortaya kahve tonlarda, sade, egzantirik bir güzellik çıktı. Adını "bıldırcın" koydum...
bu arada bisikletin üzerindeki orjinal gidon çıkarılmış, yerine düz şehir bisikleti gidonu ve çocuk bisikletlerindeki ucuz plastikten yapılma bildiğimiz fren elciklerinden takılmıştı.
ertesi sabah, tespit ettiğim eksikleri (fren telleri, fren kabloları, akord ayarı, yarış gidonu gibi) tamamlamak üzere kadıköy gelinlikçiler caddesindeki iki tane orta yaşlarda amcanın işettiği bisikletçiye gittim. Bu bisikletçide herşey tozlu, her şey 20 yıl önce konduğu yerinde öylecene duruyor. oldum olası bu bisikletçiyi anlayamamışımdır zaten... neden oraya gittiğimi de bilmiyorum, bir anda aklıma geldi ve oraya gittim.
Gelelim bisikletin bende uyandırdığı hissiyatın kaynağına.
bisikletin markası KIA , ...
Kore‘nin ilk bisiklet ve otomobil üretici firması olan Kia Motors, 1944 yılından bu yana otomobil, kamyon ve ara ara bisiklet üretiyor. bisiklet konusunda bir başarımı olduğunu söyleyemem, zira ürettiği bisikletleri ebay de 30 - 60 dolar gibi fiyatlara bulabiliyorsunuz. zaten kia nın otomobillerinin de başarılı olduğunu söyleyemeyiz.
ama yine de,
tüm olumsuzluklara rağmen ben bu bisiklette bir ışık gördüm ve aldım, pes etmek olmaz...
bugün bisikleti almam üzerinden 3 gün geçti ve restorasyon gelinlikçilerin oradaki bisikletçide devam ediyor,
aslında bugün bitecek, bende foroğraflarını çekip son halini sizlerle paylaşacaktım ama söz konusu bisikletçi pazar günleri kapalı olduğundan, şimdilik balkabağı renginde fren ve vites kabloları, yarış gidonu, hem üstten hem alttan kavramalı eski tip kromajlı fren elcikleri takıldı.
Pazartesi de ölü pempe tonlarda gidon bandı sarılacak, jant akordları yapılacak.
Bisikleti kız arkadaşım sürecek, kim bilir, belki de bu bisikleti Kore gazilerinin de anıldığı 19 Eylül Gaziler Günü'ne kadar sürer, sonra da farkındalık yaratmak amacıyla Samsung ya da KIA genel merkezi önünde ateşe veririz.
Ya da hiç o kadar beklemez, samsung ve KIA ya mektup yazarak, 14 şubat sevgililer gününde kız arkadaşıma hediye etmek üzere, kore malı bu bisikleti bulup adam ettiğimi, kalan son detayların tamamlanabilmesi için türkiyede iş yapan koreli bir firma olarak bana sponsor olup olamayacaklarını sorarım? muhakkak cevap vereceklerdir
bu arada nette bisikleti biraz araştırdım ve aşağıdaki fotoğraflardaki bisikletler ile benim aldığım bisiklet hemen hemen aynı gözüküyor. tabii benimkinin rengi koyu metalik kahve, aşağıdakilerden çok daha güzel...
sormak istediğim bazı sorular var;
yabancı dil eksiğimden dolayı yanılıyor olabilirim ama bu bisikletin kodrosu "lugged steel frame" şeklinde tanımlanmış, bu nedir? iyi bişey mi, nasıl bişey dir izah edebilcek çıkarsa sevinirim? genel olrak kadro çok ağır, bu da aslında kötü olduğuna dair bir işaret olabilir ama üzerinde güzel detaylar tespit ettim, o kadar da kötü olmayabilir?
ben bisikleti 28 jant zannediyordum ama 26 imiş. ama bu bildiğimiz 26 lardan değil, eski bisikletlere aşina olanlar ne demek istediğimi zaten hemen anlamışlardır. bilen biri bu bisikletin lastiği bizim türkçemizde nasıl tarif ediliyor, açıklarsa sevinirim. yeni dış lastik ararken bu bilgilere ihtiyacım olacak. bu arada bu bisiklete hangi ebatlarda iç lastik almak gerek, onu da açıklarsanız sevinirim.
burada bisikletin özelliklerini anlatan bir web sayfası buldum, üstatlar inceler ve bana yardımcı olursa sevinirim.
(link)
benim aldığım bisiklet ile aynı model olduğunu tahmin ettiğim nette bulduğum fotolar;
http://imgc.classistatic.com/cps/poc/121221/127r1/5888c5j_27.jpeg
http://i256.photobucket.com/albums/hh164/cgfiat/utf-8BSU1HMDA0MTAuanBn-1.jpg
sizce hangi foroğraftaki gidon açısı doğru?