1978 KIA "26 10 Speed

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
Kadıköyde dolaşırken, apartman önünde kilitli duran bir bisiklet görüm. İlgimi çekti, o esnada bisikletin yanında bir adam başka bir işle uğraşıyordu. Abi bisiklet senin mi, güzelmiş, kaça satarsın dedim, 200 dedi, para çektim, 200ü verdim...

Bisikleti denemedim bile. Bu arada bisiklet hafif, colombus çeliğinden imal edilmiş afilli bir kadro da değil. soba borusundan hallice, kore yapımı bir çelikti. bayağı da ağır idi.

Üstelik eve geldiğimde jantların akord ayarlarının sadece bozuk olmadığını, aynı zamanda arka jantın vuruğu olduğunu, hatta arka göbekte boşluk olduğunu tespit ettim.

tüm bunlara aldırış etmeden bisikleti alman malı spreylerle, wd40 larla 4 saat kadar ovdum ovuşturdum. ortaya kahve tonlarda, sade, egzantirik bir güzellik çıktı. Adını "bıldırcın" koydum...

bu arada bisikletin üzerindeki orjinal gidon çıkarılmış, yerine düz şehir bisikleti gidonu ve çocuk bisikletlerindeki ucuz plastikten yapılma bildiğimiz fren elciklerinden takılmıştı.

ertesi sabah, tespit ettiğim eksikleri (fren telleri, fren kabloları, akord ayarı, yarış gidonu gibi) tamamlamak üzere kadıköy gelinlikçiler caddesindeki iki tane orta yaşlarda amcanın işettiği bisikletçiye gittim. Bu bisikletçide herşey tozlu, her şey 20 yıl önce konduğu yerinde öylecene duruyor. oldum olası bu bisikletçiyi anlayamamışımdır zaten... neden oraya gittiğimi de bilmiyorum, bir anda aklıma geldi ve oraya gittim.

Gelelim bisikletin bende uyandırdığı hissiyatın kaynağına.

bisikletin markası KIA , ...
Kore‘nin ilk bisiklet ve otomobil üretici firması olan Kia Motors, 1944 yılından bu yana otomobil, kamyon ve ara ara bisiklet üretiyor. bisiklet konusunda bir başarımı olduğunu söyleyemem, zira ürettiği bisikletleri ebay de 30 - 60 dolar gibi fiyatlara bulabiliyorsunuz. zaten kia nın otomobillerinin de başarılı olduğunu söyleyemeyiz.

ama yine de,

tüm olumsuzluklara rağmen ben bu bisiklette bir ışık gördüm ve aldım, pes etmek olmaz...

bugün bisikleti almam üzerinden 3 gün geçti ve restorasyon gelinlikçilerin oradaki bisikletçide devam ediyor,

aslında bugün bitecek, bende foroğraflarını çekip son halini sizlerle paylaşacaktım ama söz konusu bisikletçi pazar günleri kapalı olduğundan, şimdilik balkabağı renginde fren ve vites kabloları, yarış gidonu, hem üstten hem alttan kavramalı eski tip kromajlı fren elcikleri takıldı.

Pazartesi de ölü pempe tonlarda gidon bandı sarılacak, jant akordları yapılacak.

Bisikleti kız arkadaşım sürecek, kim bilir, belki de bu bisikleti Kore gazilerinin de anıldığı 19 Eylül Gaziler Günü'ne kadar sürer, sonra da farkındalık yaratmak amacıyla Samsung ya da KIA genel merkezi önünde ateşe veririz.

Ya da hiç o kadar beklemez, samsung ve KIA ya mektup yazarak, 14 şubat sevgililer gününde kız arkadaşıma hediye etmek üzere, kore malı bu bisikleti bulup adam ettiğimi, kalan son detayların tamamlanabilmesi için türkiyede iş yapan koreli bir firma olarak bana sponsor olup olamayacaklarını sorarım? muhakkak cevap vereceklerdir :)

bu arada nette bisikleti biraz araştırdım ve aşağıdaki fotoğraflardaki bisikletler ile benim aldığım bisiklet hemen hemen aynı gözüküyor. tabii benimkinin rengi koyu metalik kahve, aşağıdakilerden çok daha güzel...

sormak istediğim bazı sorular var;

yabancı dil eksiğimden dolayı yanılıyor olabilirim ama bu bisikletin kodrosu "lugged steel frame" şeklinde tanımlanmış, bu nedir? iyi bişey mi, nasıl bişey dir izah edebilcek çıkarsa sevinirim? genel olrak kadro çok ağır, bu da aslında kötü olduğuna dair bir işaret olabilir ama üzerinde güzel detaylar tespit ettim, o kadar da kötü olmayabilir?


ben bisikleti 28 jant zannediyordum ama 26 imiş. ama bu bildiğimiz 26 lardan değil, eski bisikletlere aşina olanlar ne demek istediğimi zaten hemen anlamışlardır. bilen biri bu bisikletin lastiği bizim türkçemizde nasıl tarif ediliyor, açıklarsa sevinirim. yeni dış lastik ararken bu bilgilere ihtiyacım olacak. bu arada bu bisiklete hangi ebatlarda iç lastik almak gerek, onu da açıklarsanız sevinirim.

burada bisikletin özelliklerini anlatan bir web sayfası buldum, üstatlar inceler ve bana yardımcı olursa sevinirim.
(link)

benim aldığım bisiklet ile aynı model olduğunu tahmin ettiğim nette bulduğum fotolar;
http://imgc.classistatic.com/cps/poc/121221/127r1/5888c5j_27.jpeg

http://i256.photobucket.com/albums/hh164/cgfiat/utf-8BSU1HMDA0MTAuanBn-1.jpg

sizce hangi foroğraftaki gidon açısı doğru?
 
Scudo

burak1277

Üye
Kayıt
26 Mayıs 2009
Mesaj
4
Tepki
2
Şehir
Manisa
Bisiklet
Salcano
Usta o değil de güzel yazmışsın ben bile okudum :) Bisikletten teknik olarak pek anlamam yardımcı olamayacağım ama hayırlı olsun güzel bisiklet:eek:
 

Ƥinokyo

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Aralık 2010
Mesaj
516
Tepki
596
Şehir
Denizli
İsim
Önder
Bisiklet
Trek
Büyük bir keyifle okudum. Şimdiden hayırlı olsun. Ben de teknik olarak çok fazla anlamam ama yardımcı olacak arkadaşlar mutlaka çıkar. tebrikler..
 

SRT

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2009
Mesaj
1.203
Tepki
1.504
Şehir
İzmir
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Diğer
@SametAksuoğlu


1.Geçme çelik kadrolu bir bisiklet bu.Boru bağlantı yerlerindeki luglar kadronun daha dayanıklı olmasını sağlıyor. Ağır olması,kullanılan boruların kalitesi ile ters orantılıdır.
2.Linkteki sarı bisiklet, bildiğimiz 26" jant ve üzerinde 35 mm lastik var.Sizdeki de büyük ihtimalle böyledir.35 mm dış lastik kullanacaksan, 26x1.50 iç lastik kullanabilirsin.26 jant için daha ince iç lastik bulmak biraz zor oluyor.
3.İlk fotograftaki gidon açısı doğru....Kolay gelsin.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Samet selam,
TanerT'nin de dediklerine katılaraktan şunları söyleyebiliriz. Öncelikle lastik ebadın normal 26" lik standartta olanlardan. 26 x 1 3/8 Yani diğer 26'lık diye tabir edilen etro 571c'nin aksine gündelik hemen her mtb'de kullanılan 650c standartında. Boru rekorları için "lugged steel frame" kullanımını da kaynaksız, lug adı verilen rekorlar için belirtmişler, ki aslında çokta o dönem için yenilikçi bir özellik sayılmamakla bereber 1900'lerin başı özellikle 1920-1930 arası rot frenli bisikletlerinde de bir hayli kullanılmaktaydı. KIA'nın bu kadroları da tamamen hi-ten olması bir yana kamalı krank ve çelik-teneke karışımı çember ve tekerleriyle de bir hayli 13-14kg ağırlığındadır.
çıkcası şevkini kırmak istemem ama biraz bisikleti alma konusunda aceleci davranmışsın, en azından 700c standartın da bir yol bisikleti olsa daha iyi olurmuş. Bu saatten sonrası için de bu bisikleti vites tertibatı ile verimli kullanamayacağın gibi güzel bir single speed dönüşümüne gidebilirsin. 400-460gr arası hesaplı bir çift Mavic çember, güzel bir kare göbek krank set ve 1,10'luk lastikler ile modern bir SS yapıp 3 hatta 4kg aşağı kadar çekebilir, sade ve şık bir bisiklet ortaya çıkarabilirsin. Yani 650'lik lastiklerin avantajını burada kullanabilirsin.

 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Bende hevesini kırmak istemem ama bende uyandırdığı hissiyat çürük zeminli temel olmayan bir gecekonduya kat çıkmak gibi
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
iyi akşamlar,

bisikletin seat tube uzunluğunu ölçtüm, center to center 48cm
top tube uzunluğu ise (şimdi hatırlamıyorum ama yarın bisikleti alınca bi daha ölçeceğim) 52 ya da 54 cm idi.

ancak tekerlerin 26 olması ve arka tekerin uzun çeki borusu ile, ön tekerin de kıvrımlı maşa ( rake açısı) ile merkezden uzaklaşması ortaya limuzin olmaya öykünen bir bisiklet çıkarmış :)

(NOT: belkide tekerler 26" olduğu için bisiklet bana böyle uzun görünüyor olabilir, 26" şehir içi agresif sürüşte en az 28" kadar yüksek başarım gösterecektir. 26" in asıl büyük artısı, bu sayede pedala basan ayağın önünde fazladan boşluk oluşuyor, dolyısıyla sürüş esnasında ayağınızda bot gibi büyükçe ayakkabılar varken bile gidonu sonuna kadar çevirebiliyorsunuz ve ön teker ayağınıza sürtmüyor.)

tüm bu öngörülerden sonra,

sizce bu bisiklete kaç boyundaki biri binebilir?
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
https://www.bisikletforum.com/a/img824/3973/23857650.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img59/7090/15490641.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img59/5416/97177357.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img571/6153/41673718.jpg

operasyon tamam!
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
üzerindeki 5li ruble yerine, 7li ruble ve 7li rubleye uygun zincir takılabilir mi?
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Çok güzel bir çalışma olmuş emeğinize sağlık.
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
bana değil abi, 165 boyundaki kız arkadaşıma, bana 60 cm kadro bile küçük geliyor zaten :)
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
@Tolga Günsezer


hocam bizim yaptığımız fazla bir şey yok, çöpe atılmak üzere olan bir parçayı, temizledik, parlattık, bazı eksiklerini de tamamlayarak yeniden yollara döndürdük.
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
şuanda 26" 1 3 /8 değişik lastikler bakınıyorum, seçenekler çok az.

bisiklet 3 gündür yoğun şekilde yollarda, çok ama çok rahat bir sürüşü var. görmek isteyenler için bu cumartesi CRITICAL MASS de olacak.