@eozalp1914 Ayıpsın Emre'cim

tabi beraber sürerdik. Biliyorum ben seni
@lombardo Deniz bey, benim lastiklerim Hutchinson Equinox 2 ama ikisi de slick lastik yol tutuş farkı ne kadar vardır bilemiyorum. Ben de çok kez kaydım, bisikletin kıçıyla başının ayrı oynadığını çok kez hissettim
İlk olarak şundan eminim ki bisiklette ağırlığınızı dengelemeniz hele ki karlı zeminde çok önemli. Mesela yokuş tırmanırken ben selenin gerisine kayarak arka tekere daha çok ağırlığımı veriyorum ki tekerin yere baskısı ve buna bağlı olarak yol tutuşu artsın. Bahsettiğiniz sulu karda daha zor oluyor, geçen ay Denizli'ye ilk kar yağdığında da şehir içinde çıkmıştım. Donmuş ve sert bir zemin vıcık vıcık ve yumuşak bir zemine göre bence daha iyi yol tutuşu sağlıyor.
İkinci olarak benim gittiğim yolda kar, en çok bir - iki karış birikmişti.Ama hava çok soğuk olduğundan kar toz gibi bir hale gelmiş elinize alınca sıksanız bile birbirine yapışmıyor. Her neyse diyeceğim o ki fren yüzeylerine çok fazla kar temas etmedi. Lastiğin kenarlarına yapışanlar frenlere sürttü. Ve güzergahımda çok az iniş vardı bu yüzden neredeyse hiç frenleyerek iniş yapmadım. Hafif eğimli yerlerde pedal çevirmedim; zaten rüzgarın ve yerdeki basılmamış karın etkisiyle bisiklet pek hızlanamıyor

Frenler konusunda katılıyorum asfaltta tuttuğunun % 10 u kadar bile tutmuyor. Anca uzun bi iniş olacak ki sürtüne sürtüne ısınacak belki o zaman tutmaya başlar

Disk frenli yol bisikletleri bu şartlarda çok iyi gözüküyor.
Haklısınız eğer tırmanış olmasa vücudum ısınmasa çok üşürdüm. Düz yolda zemin düzgün olmadığı için çok hız yapılmıyor. Düşük hızda devir çevirmeniz gerek ki ısınasınız. Karlı zeminde devir çevirmek de biraz daha tehlikeli yavaş devire göre. Bir anlık ani yüklenmeniz veya dengesizliğiniz sizi düşürebilir.
Bayağı uzattım ama yazasım geldi siz böyle sorunca

İyi forumlar...