Scudo Sports

17 Mayıs 2014 Çanakkale turu

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@Alp Tekin

sert ve yorucu derken uçmakdere yi kastetmedim..çatalcadan saray yönüne devam eden alternatif rota değişikliğinizi kastettim..bu yollar e-5 e göre daha fazla tırmanma gerektiriyor..uçmakdere konusunda 25kg yükle ilk tırmanışım olmasına rağmen hem uçmakdereyi hemde şarköy -gelibolu otoban arasındaki yokuşu aşarak 135 km yaptım..uçmakdereyle uğraşmak istemeyen malkaradan gelibolu yönüne devam edebilir
 
Scudo
Adnan Bey, E-5 Uçmakdere' ye kadar devam etmiyor. Tekirdağ girişinde, üniversite caddesi kavşağından Şarköy yoluna dönüyorsunuz, E-5' i o kavşakta terk etmiş oluyorsunuz. Bilal Bey' in rotası iki tane. Biri Tekirdağ-Şarköy-Gelibolu, diğeri ise Tekirdağ-Keşan-Gelibolu şeklinde. Daha hangi rotanın uygulanacağı da belli değil, Bilal kardeşim hangisini uygulayacağını seçmiş değil! 1. rota içinde Uçmakdere var, sert yokuşu olan yer. 2. rotada, Keşan üzerinden gidilirse, yol en az 100 km uzuyor. Ve Keşan' ı geçtikten sonra Korudağ yokuşu Uçmakdere' yi hiç aratmayan, sert ve çok uzun bir rampa, yanlış hatırlamıyorsam tam 8,2 km tırmanıyorsunuz. Üşenmedim bu rotayı da çizdim. Tüyap-Tekirdağ-Keşan-Gelibolu-Abide. E-5 takip ediliyor sürekli. Toplam uzunluk 334.81 km. Benim tavsiye ettiğim rota 336.98 km, arada sadece 2 km fark var!! Keşan' dan yol çok uzuyor çünkü. Ayrıca;

1. Uçmakdere civarındaki tırmanışlar şöyle;
153.90-151.16=2,74 km, %4,6
158.19-154.78= 3,41 km, %5,5
160.88-159.07= 1,81 km, %2,2
169.39-167,44= 1,95 km, %4,2
Toplam 9,91 km tırmanış, ve dört ayrı bölgede.
2. Tekirdağ-Korudağ arasındaki tırmanışlar şöyle;
117,22-121,97=4,75 km, %4,75 (Tekirdağ-Malkara arasında)
180,78-182,80= 2,10 km, %3,5 (Malkara-Keşan arasında)
210.15-218,47= 8,32 km, %3,2 (Korudağ' da)
Toplam 15.17 km tırmanış, ve üç ayrı bölgede.

Bu ikisini karşılaştırdığınızda, hem tımanış sertliği ve mesafesi bakımından Keşan rotasının Uçmakdere' den çok daha zor olduğu kolayca görülüyor. Özellikle Korudağ çok uzun ve dik bir tırmanış.
SONUÇ= Bu verileri Adnan arkadaşımız Uçmakdere çok sert, zor dediği için yaptım. Bakıldığında bunun doğru olmadığı diğer rotanın da en az Uçmakdere kadar çetin olduğu görülüyor. Ayrıca anlamakta zorlandığım şu, rampa hesabı yapan, sert çıkış istemeyen arkadaşlar, nasıl yolculuk ediyorlar. Uzun turlarda hangi rotayı seçerseniz seçin rampalar, yokuşlar hemen her yerde var, MonteCarlo gibi yerlerde ya da Hollanda' da değiliz, Türkiye' deyiz. Bunun hesabını böyle ince ince neden yapmak zorunda bırakıyorsunuz anlamıyorum!? Şimdi 3 seçenek var önümüzde;
1) Tüyap-Tekirdağ-Şarköy-Abide = km hesabını yapmadım, ama 300 km tahmin ediyorum
2) Tüyap-Tekirdağ-Keşan-Abide = 334 km
3) Tüyap-Tekirdağ-Şarköy-Abide (Anayol, Otoban by-pass' lı rota) = 336 km

Seçim turun sahibi arkadaşımız Bilal' de tabi ki. Tekrar belirteyim, 3. seçeneğe her desteği veririm, katılırım. Diğer seçeneklerde ise giden her arkadaşa iyi yolculuklar dilerim, ve kazasız belasız gidiş-dönüş dilerim. Tabi ki o yollar da yol, herkesin yol tercihine saygı duyarım. Keşan rotasını da çizdim demiştim, o rotanın linkine de bakabilirsiniz.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
yukarıda cevabını vermeme rağmen yanlış anlaşılmayı düzelteyim..ben uçmakdere yolunu şarköy yoluyla karşılaştırmadım...bilal beyin e-5 li şarköy rotasıyla sizin mapmyride tanımladığınız alternatif rotayı karşılaştırdım..bahsettiğiniz yol değişikliğinin e-5 e göre daha zor olduğunu belirttim; çünkü binkılıçın rakımı>E5 dolayısıyla harcanan efor sizin rotayla artar

tekirdağ çıkışına kadar e-5 ten devam ettikten sonra 3-4 km köy yolundan sahile inip uçmakdere yokuşunu başladım
 
Adnan Bey, benim rotam Saray yönüne doğru gitmiyor. Öyle gitseydi belki de toplamda 400 km' yi aşan bir rota olurdu. Linkten ne kadarını görebiliyorsun bilnmiyorum ancak, detay göremediğini varsayarak biraz detay vereyim;
Tüyap' tan aşağıya Büyükçekmece Gölüne iniyoruz. Gölün etrafını dolaşarak Çatalca yolunda sadece 100 metre kadar ilerleyerek Muratbey köyü yoluna geçiyoruz. Bundan sonra Marmara Ereğlisi' ne kadar E-5' e hemem hemen paralael bir rotada kasaba ve köy yolları boyunca ilerliyoruz, yaklaşık 110 km kadar. Sonra ise Tekirdağ' a 20 km kala E-5' e çıkıyoruz.Sonrasını biliyorsunuz. Tekirdağ-Şarköy-Abide.
Ben de çok turladım Adnan arkadaşım. Bir kez Küçükkuyu' ya gidip geldim, 650 km yol katettim, 2012' de. Geçen yıl Marmara Denizi' ni tam turladık, 10 gün içinde Küçükçekme-Tekirdağ-Keşan-Gelibolu-Lapseki-Biga-Gönen-Bandırma-Karacabey-Nilüfer-Gemlik-Yalova-Yenikapı toplamda 900 km' den fazla yol yaptık. Nedir bu Uçmakdere yokuşu korkusu yahu? Biraz kendinize güvenin arkadaşlar. Yoksa kondisyonunuz çalışın kardeşim, bilmiyorsanız güç çalışma şekillerini, gelin anlatalım. Bende MTB var, ve iddia ediyorum, Bebek yokuşu dahil, çıkamayacağım, katedemeyeceğim yol yok. Çıkamayan arkadaşlar olursa, yardım ederiz, olmadı biz de iner yürürüz onlarla, ne olmuş yani, altı üstü bir yokuş ve topu topu 10 km bile değil. Bir saatimiz de orda geçsin varsın.
Neyse, bazı arkadaşlar biraz muhalefet yapıyorlar gibi geldi, neden bilmiyorum, forumda yeniyiz belki ondandır, ama 40 yaşında biri olarak, 22 yıldır araba ile 12 yıldır da bisikletle hatırı sayılır tecrübe edindim. Lütfen arkadaşlar, bakın ben her söylediğimi sayılarla kanıtlıyorum, ispatlıyorum. Siz de bir karşı fikir belirtirken biraz tutarlı olun ve yanlış bilgilerle yanıltma yapmayın lütfen. Sözlerim Adnan ve Abdullah arkadaşlarımıza. Ben hazır burada bir arkadaşımız bir tur düzenlemişken, katılabileceğim şekilde olması için bir öneri sunarak, biran önce bir grup oluşsun ve tur yapılsın düşüncesindeyim. İlla da kendi turum olsun isteseydim, yeni bir başlık açar, rotamı paylaşırdım.
Neyse, çok uzamaz umarım bu muhalefet durumları, Bilal kardeşim senden de ricam bu yazılanları biran önce okuman ve turunun son alacağı şekli belirlemendir.
 
Yanlış bilgi derken neyi kastettiğinizi anlayamadım...söylediklerimde nasıl bir yanlışlık fark ettiğinizi belirtirseniz buna yönelik cevabımı verebilirim. uçmakdereyle ilgili bir yorum yapmamama rağmen siz hale uçmakdere den korktuğumuzu bahsediyorsunuz..gerekli açıklamayı yukarıda yaptım...siz 12 yılda bir çok yokuş çıkmış olabilirsiniz ben 8 aydır 4000-5000 km yi yüksüz yaptım..ilk yüklü tırmanma tecrübem uçmakdereydi ve zorlandığımı hiç ama hiç söylemedim
 
Bir sonraki yazıya ekledim burada yazdıklarımı. Adnan kardeşim sen ne yazdığının farkında değilsin galiba. Saray diyorsun, Binkılıç diyorsun ve muhalefetini bunlar üzerinden geliştiriyorsun. Bütün mukayesini verdiğin bu yanlış noktalar üzerinden yapıyorsun. Ben basit bir şey söylüyorum. benim rotamda ne Saray var ne de Binkılıç. Yanlış bilgiyle kastettiğim bunlar. Daha benim önerdiğim rotayı tam anlamadan sallıyorsun! Ayrıca Saray, Binkılıç olsaydı ne olurdu ki? Uzun yolculuklarda toplam efor hesabı yapılmaz. Uzun yol gittiğini söylüyorsun ama pek bu gerçeği biliyormuş gibi yorumlar yapmıyorsun, hiç kusura bakma. Uzun yolda, ister yüklü ister yüksüz olsun, kalori hesabı yapılmaz, sadece gidebildiğin kadar gidersin ve yorulduğun yerde mola verirsin, kamp yaparsın, harcadığın enerjiyi, kaybettiğin sıvıyı alır yeniden yola koyulursun. Ve bu rota, ben iddaa ediyorum, ne kadar yavaşlasak da, ne kadar zorlansak da günde 100 km rahat yapılabilecek bir rota. 3 günde de Abide' ye önemli aksilik olmazsa ulaşılabilecek bir rota. 4000-5000 km' leri telaffuz ediyorsun, Uçmakdere' de hiç zorlanmadığını yazıyorsun. Önerdiğim rotanın hiçbir avantajından bahsetmeden, (Abdullah Bey tüm eleştirisine rağmen en azından bunun hakkını veriyor) yol uzuyor, efor artıyor gibi tezler (üstelik de Saray, Binkılıç gibi yanlış ve önerdiğim rotada olmayan noktaları referans alarak) hem yaptığını söylediğin turların yansıtması gereken ruh haliyle bağdaşmıyor. Bunları gerçekleştirdiysen söylemen gereken şey, arkadaşlar siz de yaparsınız, 4000-5000 km' ler aşıldıysa 300-350 km ne ki demen lazım. Uçmakdere' yi ben geçtim siz de geçersiniz demen gerekmez mi? Anlattıkların, tezlerinle hiç uyuşmuyor, inandırıcı değilsin dostum!
 
yazdıklarımın farkındayım..size muhalefet ettiğimde yok..ama sözlerinizle siz muhalefet etmeye kararlısınız..sizin rotanıza genel olarak baktığım zaman kabakça istikametine doğru giden oradan silivriye dönen oradan çorlu istikametine devam edip tekrar e5 e dönen bir rota gördüm ve buna göre yorum yaptım[ayrıntılı rotayı siz sonradan zaten belirttiniz}....kabakça ve civarındaki yolların rakımı fazla olduğu için e5 rotasına nazaran daha zorlu olduğunu söyledim....burada yanlış bilgi yok...ayrıntıl harita bilgilerine göre e5 e parelel dediğiniz köy yolunun rakımını bilemiyorum...siz uçmakdere ile keşan yolunu karşılaştırıp [bu konuda kimsenin bahsettiği yok}uçmakdereden korktuğumuzu ima ettiniz,size muhalefet ettiğimizi yalan yanlış bilgiler verdiğimizi bahsettiniz...siz acaba yazdıklarınızın farkındamısınız...?

not: e5 e paralel dediğiniz çatalcadan sonraki yol durumunu bilemiyorum ama kabakça taraflarına çıkıldıkça eğim ve rakım artıyor..uzun yol konusunda size katılmıyorum..önemli olan turdan keyif almaktır...var olan gücünüzü daha verimli kullanarak zamana yayabilirseniz o tur keyiflidir...yoksa gücünüzü yokuşlarda tüketip hedefe zamanında varamayıp yarı yoldan geri dönebilirsiniz..her işte olduğu gibi planlanmamış bir tur bence tur değildir
 
  • Beğen
Tepkiler: kayhan.pulurbey
Abi siz niye kavga ediyorsunuz, ben anlamadım. Gecenin şu vaktinde bu agresiflik niye? İkiniz de faydalı bilgiler veriyorsunuz. Ben kendi tur planım açısından ikinizin de mesajlarından bolca faydalandım. Sakin olun :)
 
Şimdi de Kabakça çıktı. Oldu olacak rotayı Karadeniz' e uzat. Kardeşim, benim rotamda ne Saray, ne Binkılıç ne de Kabakça var. Şu linki detaylı göremiyor olabilirsin. Zahmet edip, mapmyride' a üye ol, o zaman göreceksin. Zahmet etmiyorsan sağdan soldan uyduruk isimler yazma, benim rotamda hiçbiri yok! Yukarıda yazdım, al şimdi de köy köy yazayım sana. Tüyap-Büyükçekmece-Karaağaç-Bahçeyiş-Muratbey-Elbasan-Kadıköy-Gazitepe-Fenerköy-Küçük Kılıçlı-Seymen-Yolçatı-Çeltik-Seymen (Bu İkinci Seymen, ilki ile karıştırmayın)-Sahpaz-Türkmenli-Yeniçiftlik-Tekirdağ' a 20 km kala E-5. Aç google earth' dan bak, nerelerden geçiyor rota!! E-5' e hemen hemen paralel diyebileceğim bir rota. E-5' ten en fazla uzaklaştığı yer 10 km ile Elbasan. Senin bahsettiğin yerler çok küzeyde, uzaklarda;

i) Saray E-5' in 50 km kuzeyinde,
i) Binkılıç E-5' in 38 km kuzeyinde,
iii) Kabakça da 20 km E-5' in kuzeyinde.

El insaf yani! Hem de nasıl, tam mualefet ediyorsun, farkında değilsin! Rotaya nasıl bakıyorsun? Bence sen benim rotama değil başka bir rotaya bakıyorsun. Bneim rotamda bahsettiğin yerlerin hiçbiri yok! Burada yanlış bilgi yok dediğin yerde Kabakça ismi geçiyor, Kabakça yanlış bilgi, Kabakça yok rotamda!! Sen yine Uçmakdere' ye döndün. Çok mu korktun Uçmakdere' den, unutamıyorsun galiba orayı. Kardeşim kolayı var, tura çıkma, ya da kendine Hollanda' da bir rota ayarla. Ya da mahalle arasında bin pisiklete. Ben yazdığı mher şeyi, rakamla, isimle bir bir destekleyerek veriyorum, senin yaptığın gibi işkembeden sallamıyorum. Bu yüzden yazdıklarımın farkındayım evet. Ama sen farkında değilsin bence. Çok tutarsız şeyler yazıyorsun, gerçeklikten kopuk şeyler, birbirini tutmayan şeyler hep yazdıkların! E-5 boyunca sıkıcı bir çizgide, gürültüde, motorlu taşıt baskısında bisiklet sürmek marifet değil, bunu yaparak turdan aldığın keyifse sen keyif nedir öğrenememişsin demektir!! Öyle birşey sallıyorsun ki, benim rotam sadece yokuşlardan oluşuyor, diğer rotalar ise hep düz yollardan. 3 rota da yokuşlu, üstelik yukarda sayıları verdim, toplamda birbirlerine yakın yoğunlukta yokuşlara sahip hepsi. Rakamlara bir daha bak. Burada da yokuşlarda gücü tüketme hipotezin çürüyor, bilmem farkında mısın?? Evel Allah şimdiye kadar çizip de tamamlamadığım rota olmadı, hiç geri dönmedim. Sen sık sık geri dönüyorsun galiba, öyle anlaşılıyor. Sayısal bütün değerleri veriyorum.

Tekrar yazayım;
i) Rotanın toplam uzunluğu 336 km
ii) Toplam tırmanış (Uçmakdere) için 9,91 km. Uçmakdere dışında da çok zorlayacak tırmanış yok. Üstelik bu rota sayesinde Büyükçekmece' den sonra E-5 üzerinde yaklaşık 80-90 km' lik çok kalabalık ve tırmanışları da olan, ve Abdullah Bey' in de onayladığı kötü yollardan kurtulmuş oluyoruz.
iii) 3 günde rahatlıkla alınabilecek bir rota.
iv) Bu sayısal verilere ve yukardaki açıklamaları da hesaba katarsan, böyle bir turun planlanmamış olduğunu söylemek sadece bir safsatadır.

Şimdiye kadar yazdıkların arasında bakıyorum da, katılabileceğim hiç bir şey göremiyorum. Bundan da anlaşılıyor ki, senin amacın yapılacak olan tura katkı vermek, iyileştirme yapmak değil, mualefet yapmak sadece. Bu arada tura katılacak mısın Adnan? Yoksa tek amacın mualefet mi? Ben yoruldum. Adnan Bey, kusura bakma artık bir şey yazsan da bu gece cevap veremeyeceğim, yatmam gerekiyor. Bilal kardeşim, senin turuna eğer özelden yazışma ve katılma olmadıysa, sanırım tek katılacak kişi benim. Başka katılım varsa bizi de bilgilendir. Ama benim de şartım var, önerdiğim rota olursa katılırım. Önerdiğim rotanın artısı eksisinden çok fazla. Toplam uzunlukta senin gösterdiğin Keşan rotasıyla aynı uzunlukta. Diğer rotandan ise sadece 30 km kadar uzun, yani en fazla 1 saat fark ediyor toplamda. Toplam tırmanışlar ise hemen hemen aynı. Tüyap-Marmara Ereğlisi arasında ise E-5' ten gidildiğinde ne kadar tırmanış varsa o kadar tırmanış var, eksiği var fazlası yok, bundan emin olmak isterseniz sayısal analiz yapabilirim. Bu yazdıklarımı inceleyip yorumunu yazmanı bekliyorum. Kimse katılmazsa bile ben tura gelirim ama rotada ısrarlıyım.

Uçmakdere' siz rotanın linkini de veriyorum. 4000-5000 km' ler yapan Adnan' ın (dilin kemiği yok, yalandan kim ölmüş) dediği üzere Tekirdağ çıkışından Malkara üzerinden Gelibolu' ya doğru akan bir rota. Bu rotada kıyıdan ilerlemek yerine içerilerde karmakarışık bir rota oluyor. Ve, rotanın toplam uzunluğu da 350 km' ye çıkıyor. Ayrıca, Tekirdağ-Şarköy arasında 320, 335 ve 349 metrelere kadar çıkan 3 tane rampa da var. Toplam tırmanış' ta 2839 ft. Uçmakdereli rotadaki toplam tırmanış 2481 ft idi. Yani Uçmakdere' den daha az tırmanmıyorsunuz, 100 metre daha fazla tırmanma var toplamda.Yolun karmaşıklığından dolayı, çok fazla yol arama ve yol sorma olacağından kaybedilecek zaman da çok artacak! Rota daha fazla uzamasın diye Şarköy çıkışına bağladım. Sonrası, Abide' ye kadar ilk önerdiğim rotayla aynı. (link)

Bu rotayı daha önce geçmiş arkadaşların anlatımını merak eden varsa bu linki incelesin. 2005 yılında, hem de Kumbağ-Uçmakdere arasındaki yol asfalt yapılmadan önce gitmişler! Herkesin bilgisineve dikkatine! 2. gün (Tekirdağ - Kumbağ - Uçmakdere - Mürefte - Şarköy) - BisikletForum
 
Sözlerine dikkat etsen iyi olur sana ayrıntıları görmediğim için genel haritaya bakarak yorum yaptığımı söyledim...
 
Başka insanlar da okuyor bunları, onların yorumları önemli.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri