Scudo Sports

17 Eylül 2017 Salcano Kapadokya Gran Fondo

Arkadaşlar bende katilicak idim,fakat yol gerçekten cok cok kötü bu yüzden vaz geçtim,sizlere tavsiyem en az 25mm dis lastik ve cok telli jant kulanin,kadro kulaklarınızı kırmak istemiyor iseniz dikkatli vites geçisleri yapın,on kişiye yakın insan ile konuştum hatta salkano kapadokya takımından en son bir sporcu samimi olduğum biri,direk abi gelme les gibi yol dedi,bisikletine yazık dedi ve bu kesin vaz gecmeme neden oldu herkese kazasız sürüş dilerim,bu arada lastik basinclarinizi,max düzeyde kulanmayin o yolda
 
  • Beğen
Tepkiler: kapluj
Scudo
2015'te Velotürk Kapadokya Gran Fondo'ya katıldım.

(link)

Yollar soğuk asfalt. Ancak, öyle gözde büyütülecek kadar da kötü değil. Tek dezavantajı, normal asfalta göre daha fazla yoruyor. Kendi adıma iyi sonuç almıştım; yaş grubumda 2. lik gelmişti. Kullandığım bisikletin lastikleri 23 mm.
 
Bende katılacağım. Bakalım hayırlısı. Yol durumunun kötü olması dezavantaj. Ama bazı yerlederde (özellikle köy içinden geçen yollarda) şu an yapım çalışması var. Çok bozuk yerleri düzeltiyorlar.
 
Rotada 13.3'üncü km den başlayan 39.3'e kadar devam eden %12 eğimlerin görüldüğü 500m irtifa alınan bir tırmanış var.
Yanlış hatırlamıyorsam kulaklık takmak yasak, müziksiz bu yokuş biraz zor olucak gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
Bu yarışa katılmak için lisans mı almak gerekiyor? Bisiklet federasyonu sitesine baktım, uci lisansından bahsediyor fakat açıklama olarakta sadece dağ bisikletleri için geçerlidir diyor. Bilmeyen için tam bir kafa karışıklığı. Bu ve bu tarz yarışlara katılabilmek için izlenmesi gereken prosedür nedir? Bisiklet lisansı çıkarmak için gerekli olanlar bisiklet federasyonu resmi sitesinde mevcut(fotoğraf, başvuru belgesi, sağlık raporu vs) Yarışlara katılabilmek için (Yol bisikleti) gerekli olanlar nedir?
 
@soulless uci lisansınız varsa katılamazsınız amatör yarış bu. Normal lisans ve ya sağlık belgesi gerekiyor sadece.
 
@nbacıshaquılle

Normal lisans derken Gsgm'den alınan lisanstan bahsediyorsunuz sanırım. Bu tarz yarışlara katılabilmek için bu lisans yeterli anladığım kadarıyla?
 
@soulless

Sitenin içeriğinde büyük karışıklık var.

Katılım Koşulları ve Kurallar bölümünde, kafa karıştırıcı şekilde UCI ve federasyon baz alınır yazılmış. Ancak, eğer kayıt bölümüne girerseniz, gereken şeyin sağlık raporu veya federasyon lisansı olduğunu göreceksiniz.
upload_2017-9-12_16-13-11.png



upload_2017-9-12_16-13-33.png
 
  • Beğen
Tepkiler: soulless
@Bahadır Gürel

Yanıtınız için teşekkür ederim. Bu durumda aşağıda ilettiğim linkte bulunan işlemi uygulamak yeterli olacak. Uci kısmını yapmam gerekmiyor sanırım.

(link)

Doldurulması gereken tescil fişi belgesinde veli izin belgesi yazıyor?
 
@soulless hayır gerekmiyor. Velotürk siteden indirilecek form üzerine doktor onayı yeterli. Federasyona bakmanıza gerek yok.
 
2 sene olmuş kapadokyada yarışalı zaman hızlı geçiyor.Bu yarıştaki en büyük sorunumuz asfalt değil sıcak,kuru hava ve susuzluk.Bol bol sıvı alın şimdiden yoksa çok acı çekersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar ve kapluj
@SilentBob sıcak ciddi sorun olabilir gerçekten. Gerçi benim sıcaktan önce kondisyon sorunum var ama olsun. Gidip keyfini çıkarmaya çalışacağım;)
 
Dün Kapadokya'daki Gran Fondo uzun parkura katıldım. Son 25 km benim için acılı geçsede bir şekilde bitirebildim.
Acemi bir bisikletçi olarak birçok şey öğrendim diyebilirim. Biraz bunlardan bahsetmek istiyorum. Yapmadığım veya yanlış yaptığımı düşündüğüm şeyler;

- Bisikletin bütün kontrollerinin tam olarak yapılması,
zira bisikleti taşırken ön tekeri çıkartmıştım fakat takarken bir hata yaptım sanırım halen anlayabilmiş değilim
quick release kendiliğinden gevşedi ve yarış başında 2 defa durmak zorunda kaldım. (diğer bütün ayarları kendim yaptım oralarda sorun çıkmadı)

- Parkur boyunca yanında taşınacak yiyecek ve içeceklerin önceden planlaması ve ayarlamasının yapılması,
içecek kısmını ayarlamış olsamda yiyecek kısmını orda ayarlarım diye düşünerek bir hata yapmışım. Vardıktan sonra aklımda olan istediğim şeyleri bulamadım
bulduklarımla yetinmek zorunda kaldım. Ayrıca kas ağrıları ve kramp için birşeyler de almak gerekebilir çünkü bırakmak durumda olan arkadaşların bazıları kramplar yüzünden bıraktılar.

- Parkura göre antrenman yapılması,
Ciddi tırmanışlar için antraman yapmadığımdan %10'un üstündeki eğimlerde çok zorlandım

- Kendi temponu ayarlayabilmek,
Start verildiğinde mümkün olduğunca önde kalmak istediğim için önde bulunan benim tempomun üstünde olan bir grupla yaklaşık 10 km kadar sürdüm.
10. km civarında teker sorunundan dolayı durmak zorunda kaldığımda yorulmaya başlamış olduğumu hissettim, o yorgunluk 75den sonra ortaya çıktı ve beni bihayli zorladı.

-Grupla beraber sürebilmek,
Grupla beraber sürme deneyimim sıfır olduğundan kendi tempomda da olsa grupların ya önünde ya arkasında kaldım, belki de aralarda dinlenebileceğim zamanları oluşturamadım. Birinin tekerinde sürmek gerçekten farklı bir olaymış, bunun önceden öğrenilmesi ve uygulanması gerekiyormuş, Gran Fondo bunu öğrenicek yer değilmiş.

Aklıma gelenler bu kadar. 40 derecede beraber pedalladığımız tüm bisikletçilere selam olsun burdan.
 
İkinci granfondo deneyimim oldu benimde @SilentBob.

Yarış öncesi beslenme düzeninden sonrasına kapsamlı hazırlık şart.

Bende yokuş antrenmalarını bu sene es geçmenin sıkıntısını yaşadım.

35 derece sıcaklıkta yarışmak gerçekten zorlayıcı.

Parkurun neredeyse tamamı soğuk asfalt antrenman programlarına bunu eklemek gerek ben hep sıcak asfaltta çalışmıştım.

Bu parkuru önceden deneyimlemekte büyük bir artı.

Yarışı ciddiye alacaksak daha iyi bir hazırlık şart.

Denedik,zorlandık ve eğlendik bunlar bize tecrübe olacak.

Yanlız çalışmanın eksiliği bizi hep etkileyecek mümkün olursa grup sürüşlerine katılmak şart ama benim çevremde bu sürüşlere katılabileceğim arkadaşım yok.

Neyse Çeşme granfondosundan önce az yokuş çıkalım :)
 
Hayatımda ilk defa bu kadar ıstıraplı kramplarla boğuştuğum bir gün oldu. Şu an hala üst bacak kaslarım inanılmaz acıyor. Normalde çok nadiren kramp girer bacağıma, ama dünkü etapta 25. kmden itibaren en ufak yokuşa geldiğimde sürekli tekrarlayan bir kramp komasına girdim. Tırmanışı iyi olan biriyken bu avantajımı kullanamadım ve çok kötü ortalamalarla yokuşları çıkabildim. Ön aktarıcım iki kez küçük dişliye alamadı ve iki sefer durup düzeltmek zorunda kaldım. Daha sonra aynı problemi yaşamamak adına yokuşları büyük yaprakta çok zorlanarak çıkmak durumunda kaldım. Krampların temel sebebi de büyük aynakolda çok zorlamamdı sanırım çünkü kayda değer eğime sahip yokuşların olduğu bir etaptı. Öte yandan büyük bölümü köy yollarında geçen bir etap olduğu için asfalt oldukça bozuktu ve haliyle sürüş bir hayli sarsıntılıydı. Eldivenleri unutmanın ne denli büyük bir hata olduğunu fazlasıyla anladım ve bu da iyi bir ders oldu. :) Sonuç olarak uzun parkur elitler kategorisinde 10. olabildim.

Organizasyona gelirsek, ben oldukça memnun kaldım. Yarıştan önceki gün teknik toplantının ardından makarna partisi yapıldı. Verilen ikramlar çok güzeldi. Uzun parkur startının 9:00, kısa parkur startının 9:05'te verilmesi oldukta faydalı oldu. Gereksiz kalabalığın ve karmaşanın önüne geçildi. Güvenlik tedbirleri ve yönlendirmeler de oldukça başarılıydı.

Yalnız neredeyse Ekim ayına geldik, Kapadokya'da öğlen 45 dereceye varan müthiş sıcak bir hava vardı. Bu yüzden sıvı ve elektrolit kaybını oldukça yükselten bir atmosfer oluştu. Özellikle elektrolit takviyesini ihmal etmemek gerekiyor bu gibi durumlarda.
 
Yarış her şeye rağmen keyifliydi. Ben ilk kez katıldım ve fırsat bulursam ilerleyen zamanlarda yine katılmayı düşünüyorum. Organizasyon iyiydi diye düşünüyorum. Hava sıcaklığını fazla hissetmedim ama son bölümlere doğru en ufak eğimler bile eziyet olmaya başladı;)
 
Geri