Doğukan Aksu
instagram/no85atelier
- Kayıt
- 2 Ağustos 2009
- Mesaj
- 2.144
- Tepki
- 4.142
- Şehir
- Ankara / Çankaya
- Bisiklet
- Diğer
Selamlar,
bu kez sizlere son derece spesifik bir kadro set ve ona dair bir kaç detay paylaşacağım. Hatta öyle ki bu kadro sette spesifik terimi tam anlamıyla karşılığını bulacaktır diye de düşünüyorum. Görsel olarak son derece tatminkarlığın da ötesinde, sofistike seat tube stays, ya da double seat tube olarak ön plana çıkan bu kadro set, detayına inildiğinde Columbus boru grubunun en üst kategorisinde ve en "rare" sayılabilecek (nadir) üretime sahip olan boruların bileşiminden meydana gelmekle kalmayıp, filletbrazing yönteme de sahip olması ile kendisini daha da farklı ve özel kılıyor. Ki bu farklılık ve üretiminde ki esnekliğin vermiş olduğu avantaj ile de bir hayli hafiflik sağlayan bu kadro set için sadece 1501gr'lık ağırlık değerlerine de sahip olduğunu söylecek olursam bu işin gerçekten içinde olanların biraz daha arkasına yaslanacakları aşikardır.
Filletbrazing yani boruların birleştirilmesinde ekstradan "lug" ya da diğer bir değişle rekorlara gerek duymadan gas-welding / oksijen kaynağı ve sonrasında çok iyi bir ince tesfiye işçiliği ile tamamlanan kadrolar diyebiliriz. Bu yüzden normal normlara göre üretilen bir "Columbus EL" borulu bir kadro set ortalama 1670-1700gr civarı iken bu yöntem ile beraber 1501gr. gibi çelikte pekte inanılası gelmeyen bu değerlere ulaşabilmekte. Son olarak fotograflara geçmeden önce yaklaşık 11 saatlik bir boya çalışmasını da bizzat kendim tamamlamış olduğum bu eşsiz kadro setin hafif parçalar ile toplanmasına da (link) ya da (link) adreslerinden tanıklık edebileceğinizin de altını çizmek isterim.
*Araştırmak isteyenler için açık kaynağın daha kolay ulaşılabilir olması açısından yabancı teknik terimlere yazımda yer verilmiştir.
Şimdiden görüşmek dileğiyle.
Doğukan
Geliano C.T Pista / Columbus EL custom
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7497_zpsffmnfp9q.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7501_zpswum0ww6r.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7503_zps8tesmgl2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7505_zpshy7bdo8x.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7514_zpslirngb6t.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7518_zpshdizrnfl.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7519_zpskyqfwc6i.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7523_zps7uh4egdy.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7525_zpsgylflnra.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7528_zpsflzi0drv.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7530_zpshfyuvrus.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7534_zpsepojypvr.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7537_zpsx8jzeq99.jpg
bu kez sizlere son derece spesifik bir kadro set ve ona dair bir kaç detay paylaşacağım. Hatta öyle ki bu kadro sette spesifik terimi tam anlamıyla karşılığını bulacaktır diye de düşünüyorum. Görsel olarak son derece tatminkarlığın da ötesinde, sofistike seat tube stays, ya da double seat tube olarak ön plana çıkan bu kadro set, detayına inildiğinde Columbus boru grubunun en üst kategorisinde ve en "rare" sayılabilecek (nadir) üretime sahip olan boruların bileşiminden meydana gelmekle kalmayıp, filletbrazing yönteme de sahip olması ile kendisini daha da farklı ve özel kılıyor. Ki bu farklılık ve üretiminde ki esnekliğin vermiş olduğu avantaj ile de bir hayli hafiflik sağlayan bu kadro set için sadece 1501gr'lık ağırlık değerlerine de sahip olduğunu söylecek olursam bu işin gerçekten içinde olanların biraz daha arkasına yaslanacakları aşikardır.
Filletbrazing yani boruların birleştirilmesinde ekstradan "lug" ya da diğer bir değişle rekorlara gerek duymadan gas-welding / oksijen kaynağı ve sonrasında çok iyi bir ince tesfiye işçiliği ile tamamlanan kadrolar diyebiliriz. Bu yüzden normal normlara göre üretilen bir "Columbus EL" borulu bir kadro set ortalama 1670-1700gr civarı iken bu yöntem ile beraber 1501gr. gibi çelikte pekte inanılası gelmeyen bu değerlere ulaşabilmekte. Son olarak fotograflara geçmeden önce yaklaşık 11 saatlik bir boya çalışmasını da bizzat kendim tamamlamış olduğum bu eşsiz kadro setin hafif parçalar ile toplanmasına da (link) ya da (link) adreslerinden tanıklık edebileceğinizin de altını çizmek isterim.
*Araştırmak isteyenler için açık kaynağın daha kolay ulaşılabilir olması açısından yabancı teknik terimlere yazımda yer verilmiştir.
Şimdiden görüşmek dileğiyle.
Doğukan
Geliano C.T Pista / Columbus EL custom
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7497_zpsffmnfp9q.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7501_zpswum0ww6r.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7503_zps8tesmgl2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7505_zpshy7bdo8x.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7514_zpslirngb6t.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7518_zpshdizrnfl.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7519_zpskyqfwc6i.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7523_zps7uh4egdy.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7525_zpsgylflnra.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7528_zpsflzi0drv.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7530_zpshfyuvrus.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7534_zpsepojypvr.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7537_zpsx8jzeq99.jpg