1500 gramlık bir çelik!

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Selamlar,
bu kez sizlere son derece spesifik bir kadro set ve ona dair bir kaç detay paylaşacağım. Hatta öyle ki bu kadro sette spesifik terimi tam anlamıyla karşılığını bulacaktır diye de düşünüyorum. Görsel olarak son derece tatminkarlığın da ötesinde, sofistike seat tube stays, ya da double seat tube olarak ön plana çıkan bu kadro set, detayına inildiğinde Columbus boru grubunun en üst kategorisinde ve en "rare" sayılabilecek (nadir) üretime sahip olan boruların bileşiminden meydana gelmekle kalmayıp, filletbrazing yönteme de sahip olması ile kendisini daha da farklı ve özel kılıyor. Ki bu farklılık ve üretiminde ki esnekliğin vermiş olduğu avantaj ile de bir hayli hafiflik sağlayan bu kadro set için sadece 1501gr'lık ağırlık değerlerine de sahip olduğunu söylecek olursam bu işin gerçekten içinde olanların biraz daha arkasına yaslanacakları aşikardır.

Filletbrazing yani boruların birleştirilmesinde ekstradan "lug" ya da diğer bir değişle rekorlara gerek duymadan gas-welding / oksijen kaynağı ve sonrasında çok iyi bir ince tesfiye işçiliği ile tamamlanan kadrolar diyebiliriz. Bu yüzden normal normlara göre üretilen bir "Columbus EL" borulu bir kadro set ortalama 1670-1700gr civarı iken bu yöntem ile beraber 1501gr. gibi çelikte pekte inanılası gelmeyen bu değerlere ulaşabilmekte. Son olarak fotograflara geçmeden önce yaklaşık 11 saatlik bir boya çalışmasını da bizzat kendim tamamlamış olduğum bu eşsiz kadro setin hafif parçalar ile toplanmasına da
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
ya da
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
adreslerinden tanıklık edebileceğinizin de altını çizmek isterim.

*Araştırmak isteyenler için açık kaynağın daha kolay ulaşılabilir olması açısından yabancı teknik terimlere yazımda yer verilmiştir.

Şimdiden görüşmek dileğiyle.
Doğukan

Geliano C.T Pista / Columbus EL custom

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7497_zpsffmnfp9q.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7501_zpswum0ww6r.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7503_zps8tesmgl2.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7505_zpshy7bdo8x.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7514_zpslirngb6t.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7518_zpshdizrnfl.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7519_zpskyqfwc6i.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7523_zps7uh4egdy.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7525_zpsgylflnra.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7528_zpsflzi0drv.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7530_zpshfyuvrus.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7534_zpsepojypvr.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7537_zpsx8jzeq99.jpg
 

VeyselKobal

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2014
Başlık
13
Mesaj
310
Tepki
410
Şehir
İstanbul - Anadolu
Bisiklet
Diğer
Teknik kısmını, (üzülerek) tam anlamıyla sindiremesem de,

Görsel olarak benim için bir sanat eseri!

Mükemmel!

Kaynak noktaları, sanki karbon kadro gibi.

Edit: Boya işçiliğiniz de mükemmel olmuş.

Edit 2: İstemsiz bir şekilde hala bakıyorum, aşık oldum sanırım :)
 

hsnbykkls

Dağda Asfaltta Karda Güneşte, 4 x Derrace
Kayıt
10 Temmuz 2014
Başlık
39
Mesaj
660
Tepki
556
Şehir
Burdur
İsim
Hasan Büyükkeleş
Bi soru takıldı şimdi bana. 1500 gram(cık) olduğu için kırılganlığı fazla olmaz mı? Çünki ince bi tabaka olmalı doğru değil mi?
 

Yiğit Dikici

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Mart 2012
Başlık
57
Mesaj
489
Tepki
303
Şehir
Erzurum
Bisiklet
Mosso
Arkama yaslanmaktan ziyade ekrana yapıştım diyebilirim :) Gerçekten çok estetik..
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
@hsnbykkls

Selam,
bu gibi spesifik kadrolar amacı dışında kullanılmayacaksa kırılma, burulma gibi bir şey söz konusu olmayacaktır.
Aksine geleneksel, sıradan çelik bisikletlere kıyasla, bileşenlerinde yer alan boruların çekme, esneme direnç kat sayıları daha yüksek olduğu gibi, dikişsiz ve tamemen soğuk çektirme olarak üretildiklerinden dolayısıyla da daha dar toleransta ve hassas kalibrededirler.
 

hsnbykkls

Dağda Asfaltta Karda Güneşte, 4 x Derrace
Kayıt
10 Temmuz 2014
Başlık
39
Mesaj
660
Tepki
556
Şehir
Burdur
İsim
Hasan Büyükkeleş
@Dogukanaksu

Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için :)
 
Kayıt
14 Ocak 2015
Başlık
1
Mesaj
24
Tepki
18
Şehir
burdur
İsim
nejat şahin
Bisiklet
Bisan
selam.benim hiç hafif bisikletim olmadı nasıl bişey olduğunu bilmiyorom ama aramaya devam ediyorum
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
Hafta sonunu fırsat bilerek, daha geleneksel parçalarıda kullanarak ortalama ağırlığını sizlere hem görsel hem de uygulamalı göstermeyi uygun gördüm. Yine çok temel ağırlık oluşturabilecek teker setleri kullanmamış olmam yanıltıcı bir ağırlık verecek olsa da ortalama bir derleme ile ağırlığı 8600gr civarı olması beklenirken spinergy, mavic aksium ve olması gerekenden daha hafif bir sele ile şuan için 7980gr gibi bir rakamla hafifletmeye başlayacağım. Buarada geçmiş yıllardan bu proje ile aynı benzerlikte olan bir projeye de gözatmak isterseniz sevgili Ahmet Bey'in Rixon Pist bisikilerine dair konusuna da göz atabilirsiniz.
Hedefim ise genel anlamda 6kg sınırının altında bir "çelik kadrolu" pist bisikleti yakalamak olsa da yine de daha da altı için, elimden gelen her türlü estetik kaygısı içermeyen her çeşit parçaya da yer vereceğim.


Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Şimdilik konuya bu şekilde start vererek hepinize iyi Pazarlar diliyorum.
 

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Başlık
9
Mesaj
302
Tepki
532
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
ağzımın suyu klavyeye aktı Doğukan bana bir klavye borçlusun :)
 
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #10
Herkese selam,
hazır haftasonu da geliyorken biraz silkelenmek hiçte fena olmayacak! O sebeple konuya son derece spesifik bir krank set ile giriş yapalım istedim. Bu krank set koleksiyonerler için literatürde "rarely to rare" ya da "unique" olarak adlandırılan yani Türkçe karşılığında nadirden de nadir, benzersiz olarak nitelendirilen bir parça olmasının yanı sıra dudak uçuklatan fiyatlarıyla da bilinmekte olan ve birbirinden ayrılmış bir aile şirketi olan bross kardeşlerin bir eseridir.

Vintage VGC Cook Bros Racing RSR 175 (dog bone) / 110BCD

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_84891000_zpsclblgmxd.jpg


Spesifik demiştim değil mi? Öyleyse 1970's ve early 80's / erken 80'lere kadar yine sınırlı adette üretilmiş olan SR Royal'ın NRY-ESL modeli ile devam edelim. Bu boyunu diğer tüm boyunlardan farklı kılan, "quill stem", yani klasik 1" 'lik boyunlar kategorisinde en hafifi olması... Bu hafifliği ultra ince titanyum alaşımlı wedge/kama vidasına ve buna bağlı minimalize aluminyum kama tıpasına da bağlasam da narin yapısı ve kısmi kesit farklılığının bir getirisi olduğunu da söyleyebilirim.

Vintage NOS Sakae/Ringyo (SR) NRY-ESL / 110mm

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_84931000_zps1ft4dbm0.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_84941000_zpsq1qea48x.jpg
 

Soner H. Arslan

Non serviam
Kayıt
9 Mart 2013
Başlık
8
Mesaj
139
Tepki
230
Yaş
39
Şehir
Tekirdag
Bisiklet
Focus
Acikcasi sundugunuz icerigi tuketmek beni cok heyecanlandiriyor. Yapmis oldugunuz isin kendisi ayri, ari yazim tarziniz ayri mukemmelikler barindiriyor. Bu tarz seyler icin gereken beceri, yetenek ve birikime asla sahip olmayan bir adam olarak kiskaniyorum da sizi.

Ne diyebilirim ki? Siz yapin, biz izleyelim. Bu sekilde bile cok sey ogrenmek mumkun eserlerinizden.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #13
@Soner H. Arslan

Sadece varolan beceriyi imkanlarım dahilinde işliyor ve bir şeyler ortaya koyuyorum. Teşekkür ederim.

Ufak bir parça ile konuyu da soğutmamak adına devam ediyorum. Şuana kadarki tercihler kadar özel olmasa da 110BCD ve kranka formal uyumu nedeniyle şuan için yer vereceğim chainring yani krank dişlisi ile devam ediyorum. Normalde delikler olmasa da dediğim gibi formal bütünlük adına aynı Ø değerinde drilling diye geçen uygulamayı ufak dokunuşlar halinde dişliye de aktardım. Hafif değil, fakat süreç içerisinde telafi edilmesi için şuan ihtiyaç durumunda.

Vintage Sugino 110 BCD 3/32

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_84921000_zpse4nwua4z.jpg
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #14
Herkese tekrardan merhabalar,
hayat koşuşturmasının verdiği yoğunluk, kişisel bir takım planlar derken forum ve paylaşımlarımda bundan biraz olsun nasibini aldı ve de sanıyorum ki uzun süredir uzaktan sadece göz gezdirebiliyordum ve şu da var ki, çokta konuyu detaylandırarak sizleri de sıkmadan ufak ve önemli bir detayında paylaşımını yaparak konuyu ufaktan toparlama niyetindeyim. Özetle şuan için projenin %95'Lik bir kısmını tamamlamış durumdayım fakat paylaşımlarımın akışı adına bunları zamanla ve sıraya koyma taraftarı olduğum için kısım kısım sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Projenin başlangıcı ve ana teması bilindiği üzere "Türkiye'nin çelik bisiklet" kategorisi altında yer alacak, işlevselliğini de optimum seviyede kullanılabilir kılarak en hafif bisikletlerinden birisine (belki de en hafifine) imza atmış olmak olacak. Her hangi belirleyici, sınırlayıcı kuralların olmayacağı gibi görsel ve renk uyumu konusunda da estetik kaygılar göz önünde bulundurularak tamamlanacak olacak bu pist bisikleti için sizlerinde ağırlık tahminlerine önem verdiğimi belirterek, dileyen üyeler de bu ağırlık tahminlerini konu altından paylaşabilirler.

Teşekkürler!


Mac Aero 494 spokes

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6989_zpsnncnkpld.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6986_zpswtpqgc2s.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6997_zpspolryy1y.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6972_zpsnmnzplby.jpg
 
Kayıt
6 Kasım 2013
Başlık
0
Mesaj
86
Tepki
101
Şehir
İzmir Karşıyaka
Bisiklet
Corratec
Doğukan bey slmlar...
Öncelikle ellerinize sağlık...
Keyifle çalışmalarınızı izliyorum...
Sizden aldığım 1,560 gr lık ALAN kadro ile fazla abartmadan 8,900 gr lık single yaptık ve keyifle kullanmaya devam ediyorum...

Son çalışmanız için kabaca tahmini parça ağırlıklarını vermeye çalıştım;

Mevcut parçalar; 1.501 kadro + 199 boyun + (436+93) aynakol + 2*560 jant seti= 3.349 gr
Gidon ~ 500 + sele ~ 250 + sele borusu ~ 300 + pedallar ~ 700 gr + zincir ~ 400 + fren elcilkler kabalolar arka tek dişli ruble vs
Kabaca 6 - 6,750 arası bi yerlere oturması lazım

Önceki çalışmalarınızdan edindiğim izlenimlere dayanarak hem hafif hem de göze hoş gelen çok iyi bir şey ortaya çıkacak eminim
Kolay gelsin...
Bizi fazla merakta bırakmadan sonucu bir an önce paylaşmanız dileğiyle...
saygılarımla...
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #16
@Kerim Hakan

Kerim Bey merhabalar,
öncelikle konum için zaman ayırdığınız ve değerli görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. ALAN kadro konusunda umuyorum ki beklentileriniz yeteri kadar karşılanmıştır diye düşünüyorum. Geliano Pista anlamında "weight weenie" değerlendirmesinde bir kaç detaya daha sanıyorum yer verebilirim. Kadro bilindiği üzere tamamen çelik ve 1501gr ağırlığında bir değere sahip! Ki gerçekten 590-600mm aralığında ölçüye sahip bir çelik, aluminyum ve hatta kompozit karbon bir kadro sette dahil edildiğinde yakalanması çok zor rakamlarda... Yalnız buna ek olaraktan aşılması gereken bazı dezavantajlarda yok değil. Bunların başında kadro setten ayrılamaz bir parça olan ve tamamen bu kadro set için tasarlanmış olan "quill" seatpost (klasik 1"lik boyunlarda olduğu sistem), mevcut çelik maşa hafiflik anlamında kişiselleştirmeye gidilmesi gereken parçaların başında gelmekteydi. 320gr ağırlık değerine sahip olan sele borsunun şuan için 242gr'a indirgenmesi gibi bir takım parçalarda da bu işlemler adet başı 10 ilâ 50gr gibi düşürülebilir değerlerle ortalama olarak 20 parça üzerinden +/- 500 / 600gr civarında toplamda avantaja dönüşecek gibi. En azından şuan ki notlarım arasında uygulamaya geçilmemiş güzel değerlerin yakalandığını söylemek mümkün.
Tekrardan teşekkürler, sevgiler.


Parçaları hafifletmeye devam ederken bir yandan da cüzdanınızın da aynı oranda hafifliyor olması kaçınılmaz olsa da gidişata dair bir kaç detayı da eklemeye sonunda vakit bulabilmenin verdiği rahatlama ile bir yandan da filtre kahvemi yudumlamaktan büyük keyif duyduğumu da belirterek bir giriş yapmak sanıyorum ki hiçte fena olmayacaktır diye düşündüm. ;)
Şu ana kadar, kadro set, krank, stem(boyun), chain-ring(krank dişlisi) ve teker seti şeklinde proje süre gelmiş ve bu ana kadar şekillenebilmişti. Şuan için bu saydığım komponentler konusunda ilk değişikliği yakın zamanda tamamen şans eseri denk geldiğim ve bulunabilirlik konusunda da oldukça az rastlanır bir quill stem ile devam etmek istiyorum.
İtalya merkezli olan ve bir laboratuvar titizliğinde fabrika/atölye üretimi olan WR Compositi firmasına ait olan bu ürün aynı zamanda bu fabrikanın ilk üretimini gerçekleştirdiği modele ait bir ürün örneği...
Genel olarak ele alacak olursak, 3K kompozit karbon tüplerin aluminyum luglar ile beraber epoxy bonded yöntemini geleneksel diye tabir edilen ilk kompozit karbon kadro (ALAN carbonio) örneklerinin üretim şekilleri ile bir tutabiliriz.


Vintage NOS (New Old Stock / Yeni *Eski Stok) WR Compositi Carbonio quill stem
ITALY / Handmade
1" - 184gr.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7247_zpsbq7qnx63.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7240_zpsay0qvqwi.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7241_zpsjodbjxpg.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7242_zps9rlzy6x1.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7248_zps4hzaiaue.jpg



Ve ufak bir detay...


Krank vidaları

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7239_zpsbynmw1nv.jpg


Teşekkürler.

Doğukan Aksu
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Başlık
60
Mesaj
2.339
Tepki
2.599
Yaş
22
Şehir
Uptown, Albuquerque
İsim
Uğur
Bisiklet
Specialized
Sanat yapıyorsunuz.Net.Ellerinize sağlık.
 
Tepkiler: Doğukan Aksu

orneken

Aktif Üye
Kayıt
5 Kasım 2015
Başlık
13
Mesaj
166
Tepki
117
Şehir
istanbul
İsim
Engin O.
Bisiklet
Corratec
Yaptığınız işler kadar fotoğrafçılığınızı da beğeniyorum. Ürün fotoğrafçılığından, konsept fotoğrafçılığa kadar şahane işler yapıyorsunuz. Işık kullanımınız da keza öyle. Kolaylıklar gelsin.
 
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.140
Tepki
4.035
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #19
@Uptown Cyclist

Selam, öncelikle teşekkür ediyorum. Sanat noktasında ise, sadece vizyonum gereği elimden geleni, bu sanat eseri niteliğindeki bileşenleri kişisel deneyim ve tecrübelerim doğrultusunda harmanlamaya çalışıyorum.

@orneken

Selam, teşekkür ederim! Fotograf hususunda eskisi kadar içten, överili olduğumu söyleyemesem de bir şekilde ışığı ve kadrajı kompozisyonlarımda ön planda tutmaya çalışırım.
Henüz web sayfasını aktif etmemiş olsam da
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
adresinden takip edebilir, bilgi sahibi olabilirsiniz.

Görüşmek dileğiyle.
 

altughansinan

Aktif Üye
Kayıt
15 Nisan 2015
Başlık
4
Mesaj
164
Tepki
551
Yaş
29
Şehir
Manisa
İsim
Altuğhan Sinan Aydınoğlu
Bisiklet
Salcano
İnstagramdan da takipteyim işlerinizi. Dantel gibi işliyorsunuz adeta. Ellerinize sağlık. Kolay gelsin.
 
Yukarı Alt