Scudo Sports

10 senelik emektarı toplama

oalmali

Üye
Kayıt
12 Ekim 2014
Mesaj
80
Tepki
161
Şehir
Ankara
İsim
Osman
Başlangıç
2001—02
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
10 yıldır düzenli kullandığım şehir tur bisikletim performans olarak artık bana yetmemeye başladı. 21. viteste yüksek performans vermeme rağmen geride kalıyorum pedal boşa dönüyor hissi başladı buda beni çok yoruyor tabiri caizse bi tarafımı yırtıp onlara yetişemiyorum. Bisikletimden bir memnuniyetsizliğim yok 10 yıldır beni hiç yarı yolda bırakmadı. Yeni bisiklet almayı düşünmüyorum, imkanımda yok.

Gördüğüm kadarıyla, aynakol çarklarımın küçük olması, lastiklerimin kalın olması ve eski teknolojinin gereksiz ağırlıkları (çamurluk, bagaj), jantlarımın 26" olması başlıca sebepler...

Ağırlıklardan kurtulmak ve lastikleri inceltmek gibi konuları kendim çözebilirim ancak aynakol hakkında bir bilgim yok buradaki bilgili kişilerden yardım bekliyorum. Sizce ne yapmalıyım, güç olarak bir sıkıntım yok en küçük çarkı kullanmıyorum bu bisikletin performansını yükseltip arkadaşlarıma ayak uydurmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

IMG_20150630_225558.jpg IMG_20150630_225635.jpg IMG_20150630_230324.jpgIMG_20150630_230349.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: seyirhalinde
Scudo
Daha büyük dişlere sahip bir ayna kol ve daha küçük dişli bir ruble tercih etmelisiniz. Ancak büyük ayna kol taktığınızda muhtemelen vites sistemi üzerindeki koruyucu kapak yerine oturmayacaktır... Bu sayede biraz daha hafiflemiş olursunuz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: seyirhalinde
mevut resimler bunlar. çarkları ikiye düşürsek diyorum. yavaş yavaş değişiklikler yapacağız artık


IMG_20150410_165754.jpg IMG_20150410_165815.jpg
 
@Çağlar Çağlayan evet baya bir tadilata gireceğiz sanırım. forumda yeni olduğum için konuyu açamadım o yüzden @oalmali arkadşıma rica ettim :) sağolsun kırmadı.

@gmfaruk yorumlarınız dört gözle bekliyor olacağım.
 
Bütçe durumunuzu bilmiyorum ancak, bu bisiklete para harcayacağınıza yeni ve isteklerinize cevap veren bir bisiklet sahibi olmanız daha mantıklı :) 2. el bile olsa olur
 
@Çağlar Çağlayan almak istediğim bisikletler için 2500 tl gözden çıkartmam gerekiyor. zaten sadece yol ve uzun turlar için kullanacağım. ulaşım amaçlı olacak. parça parça olsa bile bunu toplayabilirim. bisikletsiz kalmak ta sitemiyorum açıkçası. mevcut durumda kısmen parçalar halinde toplayabilirim. toplamaya uğraşma sebeplerinizi öğrenmek aydınlatıcı olur düşüncesindeyim. yardımcı olur musunuz lütfen
 
@oalmali Bildiğim kadarıyla yazayım, sanırım bu bisiklet çelik kadrolu, ve yaşı bayağı fazla olduğundan size uzun vadede sürekli sorun çıkaracaktır diye düşünüyorum. 2500 tl ciddi bir rakam[en azından benim için(öğrenciyim)] Sadece şehir içinde ulaşım amaçlı kullanırsanız bir yere kadar idare edecektir ancak uzun yolda ben pek güvenemem açıkçası. Neden diye sorarsanız, bu bisikleti istediğiniz hale getirmenizin maliyeti neredeyse yeni bir bisiklet fiyatına ulaşacak veya 2. el bir bisiklet fiyatını geçecektir. Bu bisikleti toplamayın dememin sebebi buydu. Ancak uzun vadede parça parça değiştiririm derseniz, bu sizin avantajınıza olabilir. Uzun yola elbette ki bu bisikletle de çıkarsınız ancak 28 jant bir tur bisikletiyle bu bisiklet arasında oldukça fark olacağı aşikar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
bisiklet karbon çelik alışımı olarak geçiyor, sağlamlığından yana pek endişe etmiyorum.. Küçük bir hesap çıkardım tahmini aynakol ve ortagöbek değişimi bana 150-200 lira civarına patlayacak geriye kalan parçalarıda (çamurluk, bagaj, elcik vb.) dediğiniz gibi parça parça elime para geçtikçe toplamayı düşünüyorum. Sorunum şu ki nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum çünkü bisiklete uygun seçimleri nasıl yapacağımı bilmiyorum. Umuyorum ki yardım edecek birileri mutlaka çıkacak, fikirlerinizi bekliyorum. Yardımlarınız için teşekkür ederim. :) @Çağlar Çağlayan ...Ortalama 60-100 kmlik turlar yapıyorum henüz hiç yolda bırakmadı (bu bakımsız haliyle)
 
@seyirhalinde Rica ederim ben de başkalarından öğreniyorum :) Kadronun bir yerlerinde carbon steel yazıyor değil mi ? Yanlış anlamayın, bir arkadaşım da karbon çelik demişti böyle bir bianchi kadrosu için. Ancak bildiğimiz karbon fiberle yakından uzaktan alakası yok diye biliyorum. Kadro size ağırlık olarak dezavantaj sağlar,bunun dışında paslanmış bir yeri, vuruğu eziği yoksa sıkıntı çıkarmaz.Madem parça parça toplayacaksınız, öncelikle vites sistemi ve jantlarınızı yenilemenizi tavsiye ederim. Daha akıcı bir jant seti, (ve mümkünse daha hafif) bisikletin gidişini inanılmaz değiştirecektir. Ancak emin olmadığım bir şey var, kadro eski model olduğu için yeni sistem parçalarla uyum sağlar mı bilemiyorum. Ayna kol göbeği ve rublenin takılı olduğu free hub için daha bilgili birilerine danışsanız daha iyi olur. Jantlar için yeni bir jant seti bütçeyi aşarsa, göbekleri telleri ve çemberleri uygun fiyata alarak bir bisikletçide jant ördürmeyi de düşünebilirsiniz, ancak daha uygun fiyata gelip gelmeyeceği konusunda tereddütlerim var pek emin değilim, araştırmak lazım :)
 
Ben Facebook ta ikinci el bisiklet alım satım grubunu takip ediyorum bazen güzel uygun bisikletler denk geliyor.Bende uzun zaman yata bir bisikleti topladım 110 tl jant lastik.Arka ruble 7 li yaptım 15 tl.Attırıcı değişti 15tl.Vites kolları 15 tl ayna kol işine hiç girmedim.Hatırladığım maliyet bunlar fazlası biraz vardır eksiği yoktur.
 
@sebahattin atalay teşekkürler zaten suan kullanıma sorunum yok. tutup 2000 lira harayamam ama aylık sigarayı bırakırım bıraktığım parayı bsikletime harcarım diye düşündüm. her ay bir yerini toplasam olur. kredi kartına taksit yapıyorlar ama su an dediğim gibi düğün arifesindeyim para harcayamam ya.

@Çağlar Çağlayan
@Çağlar Çağlayan

jantları değiştirdim zaten rubleyi de değiştirdim 7 çark var vites sistemimde sorun yok ama ilerde o kısım öncelik ayna koldaki çarklar.

@iyosunkaya temiz ikinci el için de para lazım. 400 tl ye alınabilecek bisiklet tavsiyesinde bulunur musunuz o zaman su an elimde bu kadar var. :))
 
sahibinden.com da bircok ilan var. Aluminyum kadrolu v-frenlı bi sehir biskleti bulabilirsin. Kendi bisikletinle uğrasmaktan daha kolay ve iyi olacaktır.
 
s.a dostum öncelikle bisikletinin eskimiş parçalarını değiştir. yeni bir bisiklete hiç gerek yok. aynakol-vites-v break ve kadroyu değştinmi tamamdır sana istediğin performansı verir.
 
cevabım hoşuna gitmeyebilir ama bisikleti değiştirmek harici yapılacak çok fazla seçenek var ama hiç birini önermek içimden geçmiyor, vicdanım el vermiyor. bu güne kadar yolda bırakmamış olabilir ama sonuçta bir ömrü var.. harcadığın paraya yazık olur.

bisiklet almak toplamaktan ucuza gelir
 
@seyirhalinde
aynakolu değiştirebilirsin şu andaki ayanakolun etrafındaki koruyucu 48 dişli aynakol için uygun
jantların ilk resimdekiler mi ikinci mesaj daki resimler mi?
jantların izin vereceği mümkün olan en dar lastikleri tak ( jantların genişliğini söylersen bulabiliriz)
aynakol ile beraber orta göbeği de değiştir, 48 lik aynakol takarsan daha fazla güç uygulayıp göbek dağıtabilirsin
çamurluklar metal ise ağırlıktan kurtulmak için çıkarabilirsin
ilk aşamada bunları yapabilirsin, 150 tl ye işin içinden çıkabilirsin, çok pahalı aynakollara yönelmene gerek yok

ikinci aşamada vitese el atarsın , ama ruble değişirsin arka aktarıcı ister, vites ister bu aşama duruma göre 200 tl daha demek

kadro çelik olduğu için bisiklet ağırdır, ikinci el bir bisiklet alabilirsin ama senin istediğin hızlara ulaşabilecek xrs 300 ikinci el alırsan lastikleri de genişletirsen 100 km kullanabilirsin en uygun secenek bu olur, birçok standart şehir bisikletinden hızlı ama yokuşlarda şu anki bisikletini aratabilir (arka vitesi ve orta göbeği yetersiz)
 
@meting teşekkür ederim zaten 800 lira verip alacağım bisiklet bundan çok farklı olmayacak. zaten mevcut sorunum şu ki bir anda 3000 tl bisiklete verememek parça parça olursa sırtıma yük olmayacak. o yüzden böyle bir tercihde bulunuyorum. bisiklet binmeliyim ama biraz daha rahat ettirsin yeter zaten şu 18 kg haliyle 60 kmlik yollar yapıyorum. umarım anlatabildim.
@İbrahim Akgül keşke önermiş olsaydınız. benim için tecrübe olurdu. yeni fikirlere her zaman açığız. kadro eski dahi olsa bir zımpara bir fırın boyaya bakar :) diğer kısmı zaten ufak ufak yenileyeceğiz. eski bile olsa ben bu canavara iyi parçalar bulup takabilir miyim ondan haberin :) çünkü buna çok ihtiyacım var. çok teşekkürler.

@dr_mrh istediğim budur :harika::hrkbuya::hrkbuya::hrkbuya: çok teşekkür ederim
:) jantlar iş görecek düzeyde yenilendi siyah olan jantlar var şu an üzerinde.
ayna kol rulmanlarında çok dikkat ile yoklarsanız boşluk başlamış bu gün farkettim. normal bir binici bunu farketmez bile.
jantların üzerinde şu an 26x2,10 lastik var ama 26x1,50 ye kadar takılırmış sordum onu lastik tavsiye ederseniz araştıralım.
çamurluklar metal arka bagaj da metal. büyük ağırlık kısmı burası onları daha hafif ekipmanlarla değiştireceğiz inşaAllah listede eklendi.
ayna kol tavsiyesine de ihtiyacım olacak yada aynakolların bağlanma standardı aynı mı yani her kadronun ayna kol takılma düzeneği aynı mı yoksa farklı düzenekler mevcut mu? şu an benim ayna kolumun teknolojisinin bir ismi var mı?
rublemi iş görecek bir ruble ile yeni değiştirdim ayna kol ve zincirleri yeniledik mi sorun halledilmiş olacak düşüncesindeyim.

hocam şimdi zaten ben 100 kiloluk cüssesi olan biriyim. 18 kg olan bisiklet zaten gidiyor geliyor bu 17 olsa ne 20 olsa ne zaten güç kaybı yaşamıyorum ki :) ben yarış da yapmıyorum 300 gram ağırlığın hesabını yapayım. arkaya bagaj filan koyunca zaten ağırlık da artıyor bilmiyorum bu konuda görüşlerinize açığım. öneri ve tavsiyelerinizi beklerim.
 
Geri