Scudo Sports

1. Geleneksel mario kaldato biskelet toplama denemesi

Scudo
@ebaklaci eyvallah dostum. Allah nasip ederse bi kac gune bu ilk restorasyon denemem tamamlanir insallah tabiki
 
  • Beğen
Tepkiler: ebaklaci
Sagolasin abicim bitmedi bakalim yarin ne suprizler var nasip kismet
 
Abi alın borusundaki naylon aksesuar olarak mı takıldı. Olmazsa bisikletin rengine uygun bir poşet de ben bulurum çorbada tuzum olsun :D
 
Haha :D yok len yag ve kir degmesin kafasina girdik cuvalladik ilk dakkada :D
 
güzel etiket olmuş
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@DKN "Guzel etiket" ne anlamda anlamadim arkadasim ? :)

Film cok tuttu ;
Bizde ikincisini çektik :)
Bu fragmani2016-08-28_23-36-33_HDR.jpg

Tam sürüm korsan flmi burda :D saka bi yana genel süreci fazla yorumlarla boğmadan toparlayarak tekrar konu açmayi daha uygun gordugumden editleyerek ( yabanci kelime kullaninca daha havali gorunursun bu memlekette tuhaf ama gercek :D ) Yani düzenleyerek tekrar konu açtım
Herkese ilgisinden örürü tesekkur ederim

Konu aha bu
Mercedes Benz şehir tur bisikleti

Buda kisa test sürüşü videosu...
Amator yalniz


 
@mariokaldato

Kolay gelsin Mario Usta! Senin su bisiklet boyama konularini bir daha taradim, soru sormak icin hortlatayım dedim :)
İşin aslı özel mesaj atayım demiştim ama cok yogun bir mesaj trafigin varmış 😮

Mario1.png

1 aydır yutup videolarini izleyip uyutup uyanıyorum.
5 ay önce denk getirdigim kadroyu ''boyasam mı? boyamasam mı?'' kafası. Butceler haliyle nanay cekip, halay cekerken yere atılan parayı caktirmadan ayakkabı altındaki sakıza yapistirarak toplama hayalinde...

Fırın boya, kaportaci boyama fiyatlarini duyunca iç ses devreye giriyor:
''Akrilik sprey ile kendim boyasam ne olur? En fazla begenmem, akrilik boya butcesi ve emegim çöp olur, seve seve!?!? para denklestirip yeniden araba boyacilarinin kapisini asindiririm''
seklinde beyin firtinalarimi hortumlara dönüştürüp dengemi bozuyor.

Aslında boyamasam da olur. Fakat aldigim kadro cizigi darbesi bol bir arkadas halinde.
Kimi arkadaşlar taç yap, taç at, touch up (rötuş) boya ile darbeli yerleri kapat, hatta uğraşma sür gitsin diyor...

Sen epey emek harcayip bilgi biriktirdin bu işte.
Boya kazimasi ön hazirliği tamam. O kısım net kafamda.
Ancak astar ve boya katlari konularinda kafam karisik...

Kimi kaynaklar iki kat astar arasi zimpara gerekmez boya öncesi 1200 ile (senin ve uzman arkadaslarin tabirindeki gibi) saten dokunusu yakala diyor. Kimi kaynaklar her kat arasi 1 gun kurumayı bekle saten doku icin zimparala diyor.

Kimi kaynaklar boya katlari arasi zimpara gerekmez. Hatta iyi boyadiysan kuruyunca vernik önceside zimpara gerekmez diyor. Kimi kaynaklar ise dış mihraklı odaklar misali araya kaynayıp işlemin temeline dinamit döşeyerek; her kat arasi 1 gun kurumayı bekle saten doku icin zimparala diyor.

Ve bu yetmezmiş gibi zimpara dokunup dokunmayacağı vernik katlari arasinda hic deginilmeyen bir konu!?!?!

Ayrıca sen bir kısmını tabanca bir kısmını ise sprey boya calistin. Yazilari ise sticker, yapişkan yazi, kes yapıştır harf cümbüşü (artık ne dersen) olarak tamamladın. Bu yazilar vernik sonrasi kabarma, siyrilma, bozulma, solma gibi sorunlar yasadi mi? Boyada zamanla atma soyulma oldu mu?

Şu boya mevzusu hic anlamadigim bir konu oldugu icin birazda olsa doğru bilgi edineyim ki iyi kötü bir iş çıkarayım derken tamamen orta yere pislemeyeyim :)

Bu konularda kafamdaki kuyrugu dolasmis tilkilerin özgür kalmasina yardımcı olabilirsen cok sevinecegim :)
Buna göre bende ne yapacagima kesin karar verebilirim :)
 
@mariokaldato

Kolay gelsin Mario Usta! Senin su bisiklet boyama konularini bir daha taradim, soru sormak icin hortlatayım dedim :)
İşin aslı özel mesaj atayım demiştim ama cok yogun bir mesaj trafigin varmış 😮

256204 dosyayı görüntüle

1 aydır yutup videolarini izleyip uyutup uyanıyorum.
5 ay önce denk getirdigim kadroyu ''boyasam mı? boyamasam mı?'' kafası. Butceler haliyle nanay cekip, halay cekerken yere atılan parayı caktirmadan ayakkabı altındaki sakıza yapistirarak toplama hayalinde...

Fırın boya, kaportaci boyama fiyatlarini duyunca iç ses devreye giriyor:
''Akrilik sprey ile kendim boyasam ne olur? En fazla begenmem, akrilik boya butcesi ve emegim çöp olur, seve seve!?!? para denklestirip yeniden araba boyacilarinin kapisini asindiririm''
seklinde beyin firtinalarimi hortumlara dönüştürüp dengemi bozuyor.

Aslında boyamasam da olur. Fakat aldigim kadro cizigi darbesi bol bir arkadas halinde.
Kimi arkadaşlar taç yap, taç at, touch up (rötuş) boya ile darbeli yerleri kapat, hatta uğraşma sür gitsin diyor...

Sen epey emek harcayip bilgi biriktirdin bu işte.
Boya kazimasi ön hazirliği tamam. O kısım net kafamda.
Ancak astar ve boya katlari konularinda kafam karisik...

Kimi kaynaklar iki kat astar arasi zimpara gerekmez boya öncesi 1200 ile (senin ve uzman arkadaslarin tabirindeki gibi) saten dokunusu yakala diyor. Kimi kaynaklar her kat arasi 1 gun kurumayı bekle saten doku icin zimparala diyor.

Kimi kaynaklar boya katlari arasi zimpara gerekmez. Hatta iyi boyadiysan kuruyunca vernik önceside zimpara gerekmez diyor. Kimi kaynaklar ise dış mihraklı odaklar misali araya kaynayıp işlemin temeline dinamit döşeyerek; her kat arasi 1 gun kurumayı bekle saten doku icin zimparala diyor.

Ve bu yetmezmiş gibi zimpara dokunup dokunmayacağı vernik katlari arasinda hic deginilmeyen bir konu!?!?!

Ayrıca sen bir kısmını tabanca bir kısmını ise sprey boya calistin. Yazilari ise sticker, yapişkan yazi, kes yapıştır harf cümbüşü (artık ne dersen) olarak tamamladın. Bu yazilar vernik sonrasi kabarma, siyrilma, bozulma, solma gibi sorunlar yasadi mi? Boyada zamanla atma soyulma oldu mu?

Şu boya mevzusu hic anlamadigim bir konu oldugu icin birazda olsa doğru bilgi edineyim ki iyi kötü bir iş çıkarayım derken tamamen orta yere pislemeyeyim :)

Bu konularda kafamdaki kuyrugu dolasmis tilkilerin özgür kalmasina yardımcı olabilirsen cok sevinecegim :)
Buna göre bende ne yapacagima kesin karar verebilirim :)
Kadro resimlerini buradan bi paylasir misin bakalim
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Kadro resimlerini buradan bi paylasir misin bakalim

Derin, yuzeysel, kucuk, buyuk, cesitli yerlerde pek cok darbe izi var. Aynakol-zincir hatti alaninda cok hasar vermisler muhtemelen zincir attirdilar bol bol. Zaten orta gobek parcalanmis ve kaynamis haldeydi ben aldigimda.
IMG_20210213_172538.jpgIMG_20210213_173252.jpgIMG_20210213_173830.jpgIMG_20210213_173447.jpgIMG_20210213_173408.jpgIMG_20210213_172959.jpgIMG_20210213_172911.jpgIMG_20210213_172840.jpgIMG_20210213_172709.jpgIMG_20210213_172639.jpgIMG_20210213_172628.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@mariokaldato vay be mersonun hikayesi böyleymiş demek ki. Başkan restorasyonu bitmiş halinde gördük bu bisikletini. Fakat bu başlıkta tam göremedim. Son halini tekrar atsan çok şey istememiş oluruz değil mi?
Ellerin kolların dert görmesin :harika:
 
Derin, yuzeysel, kucuk, buyuk, cesitli yerlerde pek cok darbe izi var. Aynakol-zincir hatti alaninda cok hasar vermisler muhtemelen zincir attirdilar bol bol. Zaten orta gobek parcalanmis ve kaynamis haldeydi ben aldigimda.
256219 dosyayı görüntüle256220 dosyayı görüntüle256221 dosyayı görüntüle256222 dosyayı görüntüle256223 dosyayı görüntüle256224 dosyayı görüntüle256225 dosyayı görüntüle256226 dosyayı görüntüle256227 dosyayı görüntüle256228 dosyayı görüntüle256229 dosyayı görüntüle
Hocam alt taraf haşat olmus dedigin gibi. Bence komple boyaya sokalim bunu nasipse. Sen oncelikle boyasini bi temizle zimpara ile. Once bol bulasik deterjani kopurtup, sicak suyla komple yika . Ustundeki boyayi komple kazimana gerek yok. Biraz kazisan yeterli. Sonrasinda istedigin renge boyayalim.
 
Hocam alt taraf haşat olmus dedigin gibi. Bence komple boyaya sokalim bunu nasipse. Sen oncelikle boyasini bi temizle zimpara ile. Once bol bulasik deterjani kopurtup, sicak suyla komple yika . Ustundeki boyayi komple kazimana gerek yok. Biraz kazisan yeterli. Sonrasinda istedigin renge boyayalim.
Komple kazima derken? Bazi yerlerde boya aluminyum govdeyekadar sıyrılmış. Astar atmadan önce butun boyayı kazimak gerekmez mi bu nedenle? Yoksa tamamen acilan yerleri astarlayip, diger kısımda zimpara ile yokladigimiz eski boyayı astar olarak mı kullanacagiz?
 
Komple kazima derken? Bazi yerlerde boya aluminyum govdeyekadar sıyrılmış. Astar atmadan önce butun boyayı kazimak gerekmez mi bu nedenle? Yoksa tamamen acilan yerleri astarlayip, diger kısımda zimpara ile yokladigimiz eski boyayı astar olarak mı kullanacagiz?
Hocam siyrilan yerlere sprey gri renk astar sikarsin guzelce, daha sonrasinda her tarafi esit olacak sekilde 600 kum su zimparasiyla gecersin. Istersen komple kaziyarakta boyayabilirsin , daha stabil olur fakat ben alttaki boyayi kazimadanda duzgun sonuc aldim.
@mariokaldato vay be mersonun hikayesi böyleymiş demek ki. Başkan restorasyonu bitmiş halinde gördük bu bisikletini. Fakat bu başlıkta tam göremedim. Son halini tekrar atsan çok şey istememiş oluruz değil mi?
Ellerin kolların dert görmesin :harika:
Tabi ki Necocum.
Oncesi
2016-10-27_14-53-36_HDR.jpg
2016-08-25_11-09-38_HDR~2.jpg
Sonrasi
20190207_171344.jpg
20190721_095452.jpg
 
@mariokaldato her kat arasi zimpara uygulanacak mi? Yoksa sadece astar sonrasi ince bir zimpara ile 2 kat boya sonra 2 kat vernik mi?
En cok takıldıgım ve farklı bilgi verilen konu bu katlar arasi zimparalama, katlar arasi bekleme konusu.
Kimisi ''wet teknik-islak teknik'' adini verdigi her kat arasi(boya özelligine baglı olarak) 10-20 dk. bekleyerek zimparalamadan sprey/tabanca gecilmesi gerektigini soyluyor.
Kimisi ise her kattan sonra kurumanın beklenmesi ve zimpara ile yoklanması gerektigini.

Siz nasil yaptiniz? Anladigim kadari ile boyayi kaziyip 2 kat astar, zimpara, 2 kat boya, sonra diger rengi yaptiniz. Sticker uygulaması sonrasi hic zimparaya girmeden vernik gectiniz. Dogru mudur?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ve bu yetmezmiş gibi zimpara dokunup dokunmayacağı vernik katlari arasinda hic deginilmeyen bir konu!?!?
Katlar arasi su zimparasi ile gecmek boyayi daha stabil yapar ve bir alt kattaki kusurlari duzeltir , ayrica da ikinci katin bir onceki kata tutunmasini daha da guclendirir. Ben kesinlikle vernikde dahil, katlar arasi su zimparasi tavsiye ederim.
 
Ben kesinlikle vernikde dahil, katlar arasi su zimparasi tavsiye ederim.
Bu durumda her kat sonrasi kuruma bekleyip zimpara yapmak daha dogru olur diyorsunuz. Surec uzar ama boya daha kaliteli ve kalici/guclu olur. Degil mi?
 
Ayrıca sen bir kısmını tabanca bir kısmını ise sprey boya calistin. Yazilari ise sticker, yapişkan yazi, kes yapıştır harf cümbüşü (artık ne dersen) olarak tamamladın. Bu yazilar vernik sonrasi kabarma, siyrilma, bozulma, solma gibi sorunlar yasadi mi? Boyada zamanla atma soyulma oldu mu?
Hocam sprey boya uygulamalari , yani piyasadan alinanlar cok saglikli olmuyor. Sebebi tabancadaki gibi daha yuksek basincla ve daha ince damlaciklar halinde govdeye tam stabil yerlesememeleri.
Ama is gorur mu gorur. Ne tip boya olursa olsun her boyada cizilme atma vs oluyor. Benim karbon yolda bile var ufak tefek boya kazalari. Cok kafaya takilacak bir durum degil. Benim mersedesi once kendim boyamam bir demo calismasi idi. Yani kadro nasil, ona isinacak miyim? , uzun turlarda istedigim performansi alacak miyim ? Bunlari bilmedigimden once kendim boyayip bir sene kadar torney setle gezdim. Daha sonra kadro ile cok samimi olup tur bisikletim olmasina karar verdikden sonra sevgili @Murat Cömez in el atmasiyla son haline kavusturduk
Cok sagolsun.


Stickerleri ise once uygulayip, sonra vernik atmak daha saglikli. Ama biz Kona sutra 1996 projemde o karambolde stickerler yetismeyince boya ve vernik sonrasi uyguladik . Su an bir sorun yok. Ama yedeklerinide verdim sattigim abiye o isterse yenilerini uygular sonra.
IMG-20201129-WA0013.jpg
Bu durumda her kat sonrasi kuruma bekleyip zimpara yapmak daha dogru olur diyorsunuz. Surec uzar ama boya daha kaliteli ve kalici/guclu olur. Degil mi?
En dogrusu odur hocam havalar sogukken hele 20 dakika bekleyip diger katlari uygularsan akma yapar emekler çöp olur . Ben bu soguk havalarda en az 1 gun bekle derim.
 
@mariokaldato her boya belli şiddette darbe gorunce cizilir veya atar. O konuda kafama taktigim yok :) Ama boya hatalari nedeni ile kendi kendine renk solması, puruzlenmesi, donuk olması, hic darbe almadan kabarip dokulmesi gibi bir sorun yasamak istemedigim icin soruyorum. Boya konusunda merak ve heves etmeme ragmen hic bilgi ve tecrubem yok diyebilirim :)
Kona sutra da kutu sprey yerine tabanca veya fırın boya kullanılmıs galiba. Fotoda gayet canlı duruyor cunku.
 
Geri