ebaklaci
Üye
- Kayıt
- 29 Haziran 2016
- Mesaj
- 83
- Tepki
- 139
- Yaş
- 41
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Ertuğrul
- Bisiklet
- Bisan
Kadro resimlerini buradan bi paylasir misin bakalim@mariokaldato
Kolay gelsin Mario Usta! Senin su bisiklet boyama konularini bir daha taradim, soru sormak icin hortlatayım dedim
İşin aslı özel mesaj atayım demiştim ama cok yogun bir mesaj trafigin varmış 😮
256204 dosyayı görüntüle
1 aydır yutup videolarini izleyip uyutup uyanıyorum.
5 ay önce denk getirdigim kadroyu ''boyasam mı? boyamasam mı?'' kafası. Butceler haliyle nanay cekip, halay cekerken yere atılan parayı caktirmadan ayakkabı altındaki sakıza yapistirarak toplama hayalinde...
Fırın boya, kaportaci boyama fiyatlarini duyunca iç ses devreye giriyor:
''Akrilik sprey ile kendim boyasam ne olur? En fazla begenmem, akrilik boya butcesi ve emegim çöp olur, seve seve!?!? para denklestirip yeniden araba boyacilarinin kapisini asindiririm''
seklinde beyin firtinalarimi hortumlara dönüştürüp dengemi bozuyor.
Aslında boyamasam da olur. Fakat aldigim kadro cizigi darbesi bol bir arkadas halinde.
Kimi arkadaşlar taç yap, taç at, touch up (rötuş) boya ile darbeli yerleri kapat, hatta uğraşma sür gitsin diyor...
Sen epey emek harcayip bilgi biriktirdin bu işte.
Boya kazimasi ön hazirliği tamam. O kısım net kafamda.
Ancak astar ve boya katlari konularinda kafam karisik...
Kimi kaynaklar iki kat astar arasi zimpara gerekmez boya öncesi 1200 ile (senin ve uzman arkadaslarin tabirindeki gibi) saten dokunusu yakala diyor. Kimi kaynaklar her kat arasi 1 gun kurumayı bekle saten doku icin zimparala diyor.
Kimi kaynaklar boya katlari arasi zimpara gerekmez. Hatta iyi boyadiysan kuruyunca vernik önceside zimpara gerekmez diyor. Kimi kaynaklar ise dış mihraklı odaklar misali araya kaynayıp işlemin temeline dinamit döşeyerek; her kat arasi 1 gun kurumayı bekle saten doku icin zimparala diyor.
Ve bu yetmezmiş gibi zimpara dokunup dokunmayacağı vernik katlari arasinda hic deginilmeyen bir konu!?!?!
Ayrıca sen bir kısmını tabanca bir kısmını ise sprey boya calistin. Yazilari ise sticker, yapişkan yazi, kes yapıştır harf cümbüşü (artık ne dersen) olarak tamamladın. Bu yazilar vernik sonrasi kabarma, siyrilma, bozulma, solma gibi sorunlar yasadi mi? Boyada zamanla atma soyulma oldu mu?
Şu boya mevzusu hic anlamadigim bir konu oldugu icin birazda olsa doğru bilgi edineyim ki iyi kötü bir iş çıkarayım derken tamamen orta yere pislemeyeyim
Bu konularda kafamdaki kuyrugu dolasmis tilkilerin özgür kalmasina yardımcı olabilirsen cok sevinecegim
Buna göre bende ne yapacagima kesin karar verebilirim![]()
Hocam alt taraf haşat olmus dedigin gibi. Bence komple boyaya sokalim bunu nasipse. Sen oncelikle boyasini bi temizle zimpara ile. Once bol bulasik deterjani kopurtup, sicak suyla komple yika . Ustundeki boyayi komple kazimana gerek yok. Biraz kazisan yeterli. Sonrasinda istedigin renge boyayalim.Derin, yuzeysel, kucuk, buyuk, cesitli yerlerde pek cok darbe izi var. Aynakol-zincir hatti alaninda cok hasar vermisler muhtemelen zincir attirdilar bol bol. Zaten orta gobek parcalanmis ve kaynamis haldeydi ben aldigimda.
256219 dosyayı görüntüle256220 dosyayı görüntüle256221 dosyayı görüntüle256222 dosyayı görüntüle256223 dosyayı görüntüle256224 dosyayı görüntüle256225 dosyayı görüntüle256226 dosyayı görüntüle256227 dosyayı görüntüle256228 dosyayı görüntüle256229 dosyayı görüntüle
Komple kazima derken? Bazi yerlerde boya aluminyum govdeyekadar sıyrılmış. Astar atmadan önce butun boyayı kazimak gerekmez mi bu nedenle? Yoksa tamamen acilan yerleri astarlayip, diger kısımda zimpara ile yokladigimiz eski boyayı astar olarak mı kullanacagiz?Hocam alt taraf haşat olmus dedigin gibi. Bence komple boyaya sokalim bunu nasipse. Sen oncelikle boyasini bi temizle zimpara ile. Once bol bulasik deterjani kopurtup, sicak suyla komple yika . Ustundeki boyayi komple kazimana gerek yok. Biraz kazisan yeterli. Sonrasinda istedigin renge boyayalim.
Hocam siyrilan yerlere sprey gri renk astar sikarsin guzelce, daha sonrasinda her tarafi esit olacak sekilde 600 kum su zimparasiyla gecersin. Istersen komple kaziyarakta boyayabilirsin , daha stabil olur fakat ben alttaki boyayi kazimadanda duzgun sonuc aldim.Komple kazima derken? Bazi yerlerde boya aluminyum govdeyekadar sıyrılmış. Astar atmadan önce butun boyayı kazimak gerekmez mi bu nedenle? Yoksa tamamen acilan yerleri astarlayip, diger kısımda zimpara ile yokladigimiz eski boyayı astar olarak mı kullanacagiz?
Tabi ki Necocum.@mariokaldato vay be mersonun hikayesi böyleymiş demek ki. Başkan restorasyonu bitmiş halinde gördük bu bisikletini. Fakat bu başlıkta tam göremedim. Son halini tekrar atsan çok şey istememiş oluruz değil mi?
Ellerin kolların dert görmesin![]()
Katlar arasi su zimparasi ile gecmek boyayi daha stabil yapar ve bir alt kattaki kusurlari duzeltir , ayrica da ikinci katin bir onceki kata tutunmasini daha da guclendirir. Ben kesinlikle vernikde dahil, katlar arasi su zimparasi tavsiye ederim.Ve bu yetmezmiş gibi zimpara dokunup dokunmayacağı vernik katlari arasinda hic deginilmeyen bir konu!?!?
Bu durumda her kat sonrasi kuruma bekleyip zimpara yapmak daha dogru olur diyorsunuz. Surec uzar ama boya daha kaliteli ve kalici/guclu olur. Degil mi?Ben kesinlikle vernikde dahil, katlar arasi su zimparasi tavsiye ederim.
Hocam sprey boya uygulamalari , yani piyasadan alinanlar cok saglikli olmuyor. Sebebi tabancadaki gibi daha yuksek basincla ve daha ince damlaciklar halinde govdeye tam stabil yerlesememeleri.Ayrıca sen bir kısmını tabanca bir kısmını ise sprey boya calistin. Yazilari ise sticker, yapişkan yazi, kes yapıştır harf cümbüşü (artık ne dersen) olarak tamamladın. Bu yazilar vernik sonrasi kabarma, siyrilma, bozulma, solma gibi sorunlar yasadi mi? Boyada zamanla atma soyulma oldu mu?
En dogrusu odur hocam havalar sogukken hele 20 dakika bekleyip diger katlari uygularsan akma yapar emekler çöp olur . Ben bu soguk havalarda en az 1 gun bekle derim.Bu durumda her kat sonrasi kuruma bekleyip zimpara yapmak daha dogru olur diyorsunuz. Surec uzar ama boya daha kaliteli ve kalici/guclu olur. Degil mi?