Scudo Sports

1 DH da benden (MoNsTeR'ımmm)

Aslına bakarsan dh için ağırlık önemlidir. dh bisiklekletlerini belirli ölçülerde hafifletiyorlar artık. Ama fr için düşünüyosan tabiki ne kadar ağırlık o kadar sağlamlık olucaktır...
 
Scudo
@DWHL

bu dh ın ağırlığı 12.60kg gayet iyi şuan çoğu xc ile hemen hemen aynı ağırlıkta,sorarım sana bunun sağlamlığı hakkında nası emin olmamı istersin.sadece bi örnek vereyim dedim.18kg topladığım makinanın ağırlığı bi dh için gayet iyi diye biliyorum ama yanlışımda olabilir...:D :D :D
http://img177.imageshack.us/img177/7850/dazzlaharqa3.jpg
 
Slm,
Lahar firması DH dışında arkası tek linkli karbon Cross Country kadrolarıda yapıyor. Ben Lahar ın sağlamlığı konusunda ahkam kesmeden bu kadronun DH Dünya Şampiyonasında da yarıştırıldığını biliyorum.
Ancak hangi yarış branşında olursa olsun, kendi paramızla alınan "hafif" kadro ve komponentlere farklı, yarışlarda genelllikle sponsor paralarıyla ortaya çıkan "hafif" bisikletlere farklı yaklaşmamız gerektiğine inanıyorum.
Yani Lahar WC de yarışıyordur..tamam. Ama kadro da bir veya iki yarış sonunda çatlaklar oluşsa ...inanki kimse bunları duymaz.Yarış anında olmadıkça.
Zaten diğer DH WC katılımcılarının gitmediği bir yoldan giderek karbon bir DH kadro yapmak "cesur" bir girişimdir.
Beni açıkçası bu kadronun şanzumanı daha çok ilgilendiriyor...
G-Box mu yoksa Lahar ın kendi şanzumanı mı? Bir bilen var mı?
Slm
 
  • Beğen
Tepkiler: caner(bmx)
@Selçuk Çilek

Selçuk abi dediğin gibi wc da yarışan bi kadro fotoyu verdiğim kadro onda sonuna kadar haklısın kesinlikle doğru,benim imkanımla aldığım kadro için yorum yapmıştım,zarzor bulup aldığım kadroma en azından sponsorum olmadığı için her hangi aksaklık durumunda dediğin gibi herhangi bi çatlağı oluşsa dahi kimsenin haberinin bile olamayağı yarış anında olanları sadece bileceğimiz doğru.lahar'ın kendi üretimi olan şanzımanı olarak biliyorum ben austuralia malı kendi tasarımı olarak biliyorum.bilgi için teşekkürler Selçuk bey...
 
  • Beğen
Tepkiler: Selçuk Çilek
@DWHL

selam, yazdığın yazıdan şöyle bir anlam çıkıyor. iniş bisikleti için sağlamlık önemli değilde serbest şürüş için önemli gibi bir şey anladım ben senin yazdığından. ayrıca sağlamlığı belirleyen şey bisikletin ağırlığı değil kullanılan malzeme ve bisikletin teknolojisidir.
 
@qweasdzxc

kardeş böle bi düşüncen varsa araştıracaksın benim söleyeceğim rakam önemli değil,senin malzeme bulup kaç paraya alabileceğine bağlı.Bana baya bi tuzluya geldi.Fiyat istemiştin daha önce yazdım basit bi toplama yapman yeter...:D :D :D
 
@-erkan-

slm, ben sadece dh bisikletleri için bazı değişiklikler yapılarak ,yani küçük modifikasyonlar ve bazı komponentleri hafifletilerek yarışlar için daha verimli bisikletler ortaya çıkarıyorlar.. bunu vurgulamak istemiştim... öte yandan artık malzemesi kötü bisiklet artık pek kalmadı.. çoğu kendini bilen kaliteli firma bisikletinin her metaryaline çok dikkat ediyorlar... malzeme hafifletmek için ya metaryel değişikliğine gidiliyor yada malzeme inceltimine gidiliyor... ayrıca dh bisikletleri için sağlamlık önemlidir tabiki ama fr katagorisi gibi 7-8 metrelik atlayışlar bulunmamaktadır ve en fazla 2 metrelik bir iki atlayışı olan bir yarış için o sağlamlık gereksiz ağırlıktır... serbest sürüş için ise kaliteli malzemeyi daha kalın ve fazla kullanılarak çok sağlam kadrolar ve parçalar üretilebiliyor... doğal olarakta wc dh yarışlarında kullanılan burjuva sınıfı kadrolara göre daha ağır oluyorlar...
 
@DWHL

hocam sen galiba fr ile dh yi karıştırdın. internette firmaların kataloglarını incelersen görürsün fr yi mi yoksa dh yi mi daha sağlam yapıyorlar. örneğin fr bisikletlere 15 cm maşa takarken neden dh ye 20 cm lik ve daha kalın borulu maşalar takılıyor. büyük atlayışlar dh de olur. redbull rempage yarışına bir fr bisikletle girilse en geç ikinci atlayışta kırılır bir yeri.
 
  • Beğen
Tepkiler: dümenci
@-erkan-


şimdi arkadaşlar bazı konularda kafanız karışık ilk öncelikle bu bisikletin ne amaçla toplandığını sizlere anlatayım kullanılan tüm parçalar DH için şeçilen parçalar kadronun yapım geometrisi DH için tasarlanmış bi geometri Furş yatağı Orta göbegi, Arka göbek atkıları bildiğimiz FR sınıfı bisikletlerden çok daha farklı ölçülerde üretilmiş bi kadro DH bisiklette kadro seçimine geleceksek benim tecrübe ve araştırmalarım sonucu tek noktaya çıkıyo 7005 al. kadro. neden? şunu gördüm ve öğrendim yapılan atlayış, sarsıntı, düşüşleri yapısı yumşak olması nedeniyle en iyi absorbe eden ve özelliğini koruya bilen alininyumdur diger metaller sertliklerinden dolayı sarsıntıyı ya fazla hissettiriyo yada zamanla olmadık bi geometri bozulmasına sebeb oluyo. yarışları elimden geldiği kadar yakından takip etmeye çalışıyorum (DH) ve kullanılan bisikletlere baktığımda %95 al. kadrolu bisiklet görüyorum. Bence DH sınıfı için karbon kadro abartı bi olay
 
  • Beğen
Tepkiler: dümenci
ben sadece sotozu yanı gokhan abımın benım yasım kadar bısıklet bılgısı oldugunu bılıyorum.eger yaptıgı bırsey warsa elbet bıldıgı bır seylerde vardır derım...fazla soze gerek yok makına kusursuz olcak...
 
  • Beğen
Tepkiler: dümenci
@çağatay_çankaya

Çok teşekkürler Çağatay,değişicek bikaç parçası kaldı çok şükür yürüyo,zamanla değiştiririz artık...
 
Sayın ADMİN'ler sizden (jamis) logosu istesem acaba çok bişey mi istemiş olurum.Şimdiden çok teşekkürler yardımınızdan dolayı...
 
Bu da benden yeni bisiklet hediyesi olsun.

Fotoğraf bulunamadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: dümenci
@-erkan-

Ben dh ile fr yi karıştırmadım da sen benim yazdıklarımı çarpıtmışın.ben fr katagorisi ile dh katagorisi hakkında yazı yazıyorum sen kalkıp firmaların ürettikleri bisikletleri bana cevap gönderiyorsun. Büyük atlayışlar doğru firmaların ürettikleri dh bisikletleriyle yapılır. Bende bu konuda aksini yazmadım zaten. wc dh yarışlarınıda izlediğim zaman hızlı inişler görüyorum... redbull rampage yi izlediğim zaman ise büyük atlayışlar görüyorum. fakat redbull rampage gibi organizasyonlar extreme freeride olarak geçiyor. o organizasyona katılanlarda freerider diye geçiyor. Redbull rampage nin kurucularından olduğu öne sürülen Josh Bender in kullandığı KARPİEL ile bi wc dh yarışına katılırsan ne kadar başarı elde edersin bilemiyorum... fr yi biraz açıcak olursak, orman içerisine hazırlanmış tahta yapıların üzerinden gitmekte, tahta yapılardan atlayıp bir takım hareketleri göstermek veya redbull rampage gibi organizasyonlar genel olarak freeride olarak geçiyor.
 
@DWHL

Gelen Almanlar da Downhill ci, büyük atlayışlardan kaçınıyorlar ve sadece hızlı inmeye bakıyorlar. Ama kolay taşıyabilmek için 175mm mesafeli Fr bisikletlerini getirmişler.

Bu söylediklerini doğruluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: DWHL
@elise111s

Onur eywallah bu senin tasarımın acep yanlışmıyım!!!onur ben aslında Admin'lerden avatardaki bisiklet markalarına Jamis'ide ekliyebilirler mi demiştim ama,oolsun senin çalışman da süper aslında senden bu örneğin 3/1 i kadar bi sticker yapalım hee ne dersin çok teşekkürler yardımın için en kısa zamanda birlikte daha güzellikler geçirmek dileğiyle...:D
 
@dümenci

Yok ya:) Benim çalışmam değil internette buldum. Küçüğünü de ayarlarız, sticker da yaparız,kolay iş. ;-)

(Ben normal logo lazım zannettim:) )
 
Geri