Ben de fikirlerimi paylaşmak istiyorum, ek olarak farklı bir konuya da değineceğim;
Kamyon arkası 70 km ve hatta üstü yol koşulları elverdiği sürece dağ bisikletiyle ulaşılamayacak hızlar değil. Ancak belirli bir süre devam ettirilebilecek hızlar da değiller. Bu nedenle Ali arkadasimin bahsettiği 15km'lik mesafe (70km/s ile ) dilimi kulağa biraz uzun geliyor. Yalnız su olabilir; yolda uzun ve hissedilemeyecek bir eğim mevcuttur, ara ara vantilatör pervanesi tarzında cevrilerek gibilebilir.
Yol bisikleti deseydiniz biraz fantastik ama 53x11 disli oranı ve ortalama 120 rpm gibi bir pedal devriyle 70-75 km gibi bir ortalama yakalayabiliriz diyebilirdim.
Yukarıda bahsettiklerim olasılıklar dahilinde olanlar. Arkadaşımın şevkini cok da kırmak istemem. Bir sekilde onca yolu cevirip, ölçüp bizimle paylaşmaya çalışmış. Fotosuz olmuş ona kızıyorum tabii

Son ve asıl olarak ortalama hız cok dikkatimi cekti.. 300 km, slik lastik de olsa dağ bisikleti ve 35,5 km/s ortalama hız. bu noktada ortalama hızın ulaşılamayacak derecede yüksek olduğunu düsünüyorum. hani yol 100 km ve altı olsaydı yapılma olasılığı yüksekti. Ya da noktadan noktaya gidilip, rüzgar sürekli arkadan esseydi. ancak katedilen mesafe git gel 300 km olunca, ve en önemlisi tek kişi, 35,5 km/s ortalama hıza ulaşılabileceğini sanmıyorum.. Arkadasim sakın bana kızmasın.. 200 ve üzeri kmler ister 15 ister 25 km/s ortalama ile tamamlansın, kesinlikle saygı duyulması ve takdir edilmesi gereken mesafeler..
işte burada km saatinin yanlış ayarlanabileceği ya da yanılabileceği hissine kapılıyorum.. Kontrol etmek de fayda olduğunu düşünüyorum..
Ve arkadaşımın bir sonraki sefere bol fotograflı ve keyifle okuyabileceğimiz bir gezi raporu yayınlamasını arzuluyorum.. Ve tekrar tebrik ediyorum.. :in: