@Opensea MTB ile %10 iniste 84 KM? Doğrumu okudum hocam.
Evet, yer ankara incek bulvarindan cay yoluna iniştek rampa. Yol bilgisayirm da gps ile dogrulanmis cateye.
65e kadar pedal cevirip sonra gidona kapanıp aero pozisyon alıp ulastim.. 94Kg olmamin da inişteki avantaji gözden kacmamali..
Yol derken, yol- yarış kastdeliyorsa benim düşüncem hayır yönünde. Ama fitness bike yani duz gidonlu biraz daha geniş ve etli lastikli yol bisikleti çok keyifli olur. Çünkü yol-yarış'lar aerodinami ve hafiflik konusunda en son noktadadir. Yani aşırı ince ve hafif lastikleri yuksek patlama...
Bence d8 daha uygun. Katlanir bisikletin doğası yüksek performanslı kullanima uygun değil. Dolayısıyla aşırı küçük oranlar veya çok uzun oranlara ihtiyaci pek yok. Mesela 35kmh üstüne çıkınca 20" link tekerler stabilite sorununa sebep oluyor... Benim inancim bu tip bir bisiklete 3-9 arası vites...
Trafikte hem motor hem de bisiklet süren birisi olarak ben de vasıta markasına göre genel sürüş özelliği olduğunu tespit ettim.
Şahin doğan veya bazı lüks araç sahiplerinin dibimizden teğet geçmesini çok kez yaşadım ama honda sahiplerinin iki tekerleklilere çok daha saygılı olduğunu gözlemledim.
Ben de bu lastikten var. Gerçekten aşırı konforulu ve akıcı. İlk kalkış ivmesini hesap ettim 26x1.5a göre %0.7 fark çıkıyor. Bunu hissetmek bence çok zor.