@Mustafa Acar
dostum,arşimet'in ''kuvvet*kuvvet kolu=yük*yük kolu'' formülüne bi göz gezdirirsen arkadaşı daha iyi anlayacağını düşünüyorum,ayrıca dönen bir çemberde moment düzlemsel olarak farklıdır.eğer dediğin gibi olsaydı sayaçlara kalibrasyon ayarı yapmazdık;)
kaliteli bir v-brake disk frenden çok daha iyi tutar,zaten teknik olarak da jantın frame'ine basan bi balata orijinde bulunan bir rotordan daha iyi tutar fakat güvenlik açısından downhill'de disk freni tavsiye ederim her zaman.rotorların iyi korunması gerekir.
bu sorun genelde sol kolun gevşemesi sonucunda baş gösterir.sen en iyisi ayna ve kolu iyice çaktırıp boşluğunu aldır.muhtemelen kesilecektir.genelde uzun yol yapanlarda görülen bi problemdir.
arka jantta reflektör var mı?reflektörün biraz aşağı kaymasıyla jant telleri arasında titreşip ses yapması da kimsenin aşina olmadığı bi durumdur ve kimse reflektörden şüphe etmez.tecrübelerime dayanarak yazıyorum,aynı şekilde jant tansiyonunun oturması de önemlidir.gevşek teller gıcırtı...
@Berke deniz
göbeği yağlayacak kadar bisikletten anlıyorsan bu foruma ihtiyacın olduğunu sanmıyorum:) aldığın yer teknik hizmet sunuyorsa oraya götür yoksa herhangi tecrübeli bir bisikletçiye gidebilirsin;)
suntour fena bi maşa değildir,kolay kolay bişey olacağını sanmıyorum fakat burda yapılan hata kilitli şekilde engebeli yolda gitmek olmuştur.bu da maşaya gelen gücün direkt olarak kilit üzerine binmesine ve kilidin zarar görmesine neden olur.
kaset olmayan orta göbeklerde görülen bu ses gevşekliğin göstergesidir.kontra bilezik gevşetilip göbek iyice sıkılırsa ses kesilecektir.sol kolun milimetrik gevşemesi sonucu da gıcırtı olur.bunu da unutmayın.sadece sola basınca gelir.metalik gıcırtı sesi şeklinde yankılanır ;)
ben de alyan başlı çektirmeyi baya bi gevşettikten sonra çekiç ve takoz yardımıyla vurmanızı önerecektim çünkü boğazın çektirmesi maşa borusuna sıkışarak tutunur,onu oradan ayırmak için alyan başlı saplama boşlayana kadar vurulmalıdır.eğer vida aşağı düşüp boşladıktan sonra bile gidonu...
@A.Samet Topcuoglu
2000 yılında tr'de satışa sunulan ilk disk frenli bisiklet,o günü çok iyi hatırlıyorum,parlak alu kadro üzerine gök mavisi bianchi yazısı,ahh ahh nerde o bianchiler:))