Scudo Sports

V fren mi, disk fren mi?

rotorlar ısınıyor (yani benimkinde öyle :D)

Hidrolik Disk Fren > V Frenden kat kat İyidir. (mekanik disk freni karşılaştırmaya sokmuyorum:))


Zamanında bisikletim de V fren vardı ilk başlar tabi neyin ne olduğunu bilmediğim için (ya da hidrolik hiç denemediğim için) bana iyi geliyordu. bir ara mekanik denedim nerdeyse fren kolu elimde kalacaktı sıkabildiğim kadar sıkıyordum yine durmuyordu ve seste cabası :)
Sonra hidrolik kullanmaya başladım ve bana önceden acaba ne sürüyordum diye kafamda sorular oluşturmaya başladı :D yani anlayacağın Hidrolik disk hepsinden kat kat iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Ali
Scudo
@mehmet Aksoy

Aynen katılıyorum ısınmış mı diye bakarsan ısınmış, bozulmuş mu diye bakarsan bozulmuştur. Hidrolik frenlere alışamayıp düşenler demiş millet, fren hidrolik diye bisiklet uçacak kendi gidecek değil zaman tanımak lazım alışınca hidrolik disk kullanımı gayet rahat
 
v frenle disk fren arasındaki fark, kullanım açısından şahin'le megane arasındaki fark kadardır. birinde frene bastıkça, diğerinde abandıkça yavaşlarsın..
 
mekanik disk neden bu kadar kötülenıyor anlamadım ben hıdrolıkten mekanığe döndüm ınanın söyledığınız kadar fark yok tek fark fren kolları hıdrolıkte bıraz daha rahat tutus performansı aynı
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun. ve Deniz K.
Ben bir V fren kullanıcısıyım iyi bir fren papucuyla aşırı olmamak kaydıyla yağmurda ve çamurda o kadar abartılacak kadar sıkıntı çekmezsiniz. fren çok sıkı tutabilir ama lastikler tutunmadıktan sonra bisikletin tekeri kitlense ne farkeder? Lastik önemli bir faktör burada aşırı zorlu arazi şartları düşünmüyorsanız V fren işinizi rahat rahat görür. Ancak kullanmıyor olsam bile paranız varsa iyi bir hidrolik disk freni tabiki tavsiye ederim. Söylemek istediğim V fren kullanırsanız frenlerim tutmucak gibi bir endişeye kapılmamanız gerektiği.

selam ve sevgilerle..
 
kaliteli bir v-brake disk frenden çok daha iyi tutar,zaten teknik olarak da jantın frame'ine basan bi balata orijinde bulunan bir rotordan daha iyi tutar fakat güvenlik açısından downhill'de disk freni tavsiye ederim her zaman.rotorların iyi korunması gerekir.
 
Disk frenın tekere uyguladığı kuvvet vfrene gore konum olarak daha ıyıdır cunku v fren jantı yukardan tutar ınışlerde vs. takla atma rıskı daha fazla olur.Ayrıca jantada zarar verebiliyor.Ben ılk once 3 renklı baradıne pbuc lu v fren kullanıyordum cok cok memnundum sonradan slx hıdrolık frene geçtım bı fark goremedım ama frene olan guvenım arttı frenleme mesafesı baya bır azalıyor.
 
Kullanım amacına ve yerine göre gerekli/gereksiz olabilir disk fren.Genel kullanım için kaliteli bir v-freni tercih ederim
 
Selam.
Evet herkezin tercihi kendinedir. Fren tiplerinin biri diğerine üstündür gibi karşılaştırmalar pek doğru olmadığı gibi; montaj aşamasından, seçilen malzeme kalitesine göre hepsi fren perfomansını etkileyen faktörlerdir.

Düşük kaliteden seçilmiş bir disk ve V fren sonuç almanıza yardımcı olmaz, frene güven duyamassınız..
Disk frenlerin disk çapı arttıkça fren performansı artar.(180-203mm ler daha performanslıdır) Tabii jant tellerine ve göbeğe oldukça büyük ters kuvvetler uygular diskler.Ona uygun bir jantınız(teknik özellikleri yeterli) olmalı.

V frenlerdede durum yaklaşık olarak aynı ama lastik kalitesinide işin içine katarsanız iyi sonuç alırsınız. V frenler bildiğiniz gibi jant yanaklarına bir kuvvet uygular ve yatırmaya çalışır. Buradada jant seçimi önemlidir.

Benim neyi tercih ettiğimi sorarsanız; kullanım şeklime göre V frenleri tercih ediyorum. Biraz gram ve kalite düşkünü olduğum için XTR-970 V fren Kolları ve Bacakları kullanıyorum. Teller dahil 595 gram la bu işi çözdüm.. Mavic jantlarla sonuç çok çok iyi. Fren petleri olarak Islak/Kuru performansı için 2 tip pet kullanıyorum. Baradine MTB-955 VCR ve biraz pahallı olan Shimano M70R2.. Bu iki pet de her hava koşulunda sonuçları gayet iyi.(Gene unutmayın lastik seçimi önemli)
Saygılar.
 
@Emre Yıldız

eğer jant yanaklarının esnemezliğini karşılaştırısak v-frenler fiziksel olarak teorikte daha fazla güçlü hidrolik disklere göre. bilindiği gibi magura hs33 dü sanırım hidrolik v fren ve çoğu hemde çoğu disk frene göre iyi tuttuğu aşikar... Peki neden disk kullanılıyorda v fren değil sorusunu sorarsanız jantlar esniyor ve kimse yüksek hızda jantın yarılıp dağılmasını istemez.yüksek fren gücü akordunu bozar.

takla atma derken nasıl bir yorum yaptınız anlamadım tekerin yere temas noktaları aynı. güç aktarım koşulları farklı moment noktası aynı..:) inanın disk frenle ne kadar takla atma ihtimaliniz varsa v-frendede o kadardır. hatta daha azdır..;)

bilgileri doğru nüksettirirsek daha iyi olacaktır...son konuyu hiç açmayalım yeter bu kadar..

saygılar...
 
ben mekanik disk fren kullanıyorum onbeş günde bir balata temizliği yapıyorum şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım. şunuda söyleyeyim ben sürekli düz asfalt yolda kullanıyorum..
 
Açıkcası yaptığım inişlerde hidrolik fren beni memnun etti. (Brm486)
V fren fazla kullanmadım birşey diyemem. Frenlerin siz verdiği güven hissi hiçbir şeye benzemiyor. Ben hidrolik diyorum ne olursa olsun hidrolik frenler v frenlere göre daha kısas mesafede duruyor ama, bisikleti durdurmak için kendinizi harap etmiyorsunuz. Tek parmakla kontrol! Peki tek parmakla bunu V fren de yapabilir misiniz? Yapamazsınız. V frenin sert uygulamalar da lastikleri patlattığı bilinir. En son olarak siz hidrolik alacaksınız ama, bütçeniz yeterli gelecek mi?
 
Ben v fren tercih ediyorum, disk fren hakkında fazla bilgim yok, v frenin ayarlanması kolay aynı zamanda jant ayarı yaparkende papuçlar işe yarıyor:) V fren maliyet bakımından daha ucuz birde, ama disk freninde avantajları muhakkak vardıe, yinede benim tercihim v fren.;)
 
Disk fren diyorum v lere göre çok iyi ama kişsel tercihiniz tabiki xt xtr v brake kullanırsanı belki diks frene gerek duymassınız
 
@Mustafa Acar

dostum,arşimet'in ''kuvvet*kuvvet kolu=yük*yük kolu'' formülüne bi göz gezdirirsen arkadaşı daha iyi anlayacağını düşünüyorum,ayrıca dönen bir çemberde moment düzlemsel olarak farklıdır.eğer dediğin gibi olsaydı sayaçlara kalibrasyon ayarı yapmazdık;)
 
@KOBE

:)

eş merkezli dönen kütlenin salınımı merkezden itibari ile 0 dır..:) bisikletin jantlarının (akordu düzgün olan için) salınımı 2-5 mm arasında. bu silindirik ve dönen 1 kglık kütle için önem farz etmez..madem bir konu var onuda açıklığa kavuşturalım..
http://i1036.photobucket.com/albums/a443/mustiki212/Adsz-1.jpg

yeşil olan v fren ile sarı olan disk frenin göbeğe olan mesafe farkından dolayı kuvvet farkı oluştuğunu aşikar. 1. yazdığımda sizin bahsettiğiniz kuvvet dengesinde v frenin kuvvet yolu daha uzun gene teorik olarak aynı güçteki v fren (magura hs 33 demiştim) hidrolik frenden mesafe katı kadar güçlü olacaktır.


2. konu takla konusu. sola doğru dönerken fren sıkıldığında 2 freninde yer ile temas noktası aynı v frenin daha yukarda olması veya önde olması ona bisklete takla attıracağı anlama gelmiyor.

bisikltin takla durumunun en önemli etkisi ön tekerin ileri geri konumu.. ( her iki bisiklet içinde aynı durumları konuşursak)

taklayı arka teker üzerinde değil ön teker üzerinde attığımızı anlatmayada gerek yok sanırım..:)

edit: salınımın takla ile ilgisini göremedim salınım sadece sizin konforunuzuve bisikletin mekanik durumunu ve malzeme stresini değiştirir...
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür çelikkaya
Tamamen kullanım alanıdır bu sorunun cevabı. Saliselik performans önemliyse disk, değilse V.
 
Bir sorum olacak v fren için alınacak cantta onemlimidir yoksa her cant v frene olurmu?
 
v freni de uzun süre kullandım hidrolik dik frenide.
kardeşim kullanım alanın sürüş tarzın keyfin ve para:D hepsi bi faktör bunlar içinde vfren erimez disk bi ayda gider yalan bunlar bunlara bakma vfrene de dandik balata tak o da bi ay demez erir gider .. ama kullanım rahatlığı açısından hidrolik disk derim kesinlikle sürtmesine ayar olmam ayarlarım kullanırım dersen bi süre bekle disk al sürtme sorununuda bir süre sonra aşarsın zaten .. vfrende de aynı sekilde srtme sorunu oluşur akort bozulur sürter pabuç eğilir sürter lastiğede zarar verir .. disk frende kullanımına isteğine göre balatalar var mesela uzun süre kullanayım diyorsan metal parçalı balatalar var al kullan on numara da tutuşu olur .
 
Geri