Ben bisikleti komple yıkamanın saçma olduğunu düşünüyorum. Özellikle de kuru havada sürülüyorsa. Bisikletlerimden ikisini 3-4 yıldır toplam 5 defa yıkamamışımdır. Sadece ıslak mendille, veya nemlendirilmiş bezle sildim. Hala da tertemizler.
Bunun dışında zinciri, ruble ve aynakolu temizlerim...
Neyse deyip geçiyorum ama sürekli köpekli başlıklar zıplıyor o zaman ben de yazarım.
Yine dağ bisikletimle ne idüğü belirsiz patika yerlerden yol beni nereye götürürse gidiyorum. Şehirden uzaktayım. Yaklaşık 20 dakikalık patikadan sonra hop diye bir asfalta çıktım. İnsan veya ev yok. Sağ sol...
Boş dönme süresi akıcılıktan çok lastiğin ağırlığıyla ilgili. Ağır jant, hafif janta göre aynı hızdan başladıklarında daha uzun süre döner. Çünkü aynı hıza getirmek için ağır lastiğe farkında olmadan daha fazla güç verirsiniz. Yani kinetik enerjisi en baştan fazladır.
Akıcılığı kontrol etmek...
@Metesiket Dışarıdan çektirme imkansız gibi ama göbek sökülüp içerden kadroyu dışarı itmek gibi bir çözüm olabilir. Ama alüminyum olduğu için ne derece iyi bir çözüm olur orası tartışılır.
Şu an sanırım tek yapabileceğin sürmeye devam edip fotoğraflarla bisikleti karşılaştırmak. Böylece kötüye...
Gidon boyu değil kadro boyu olması lazım. 41 olabilir, 46 da olabilir bacak boyunuza bağlı. 51 olmaz. Dengeye gelince kadroya bağlanan destek tekerlerinden alabilirsiniz, ya da seleyi indirip ayaklarınızla kendinizi itip dengede durmaya çalışabilirsiniz. Denge bisikletlerinde olduğu gibi...
@Nrglmrl Pedal en aşağı durumdayken basabilmek için iyice uzanman gerekmiyorsa sorun değil. Tabanı biraz daha kalın bir ayakkabıyla sürebilirsin. Veya daha kalın pedallara geçip o açığı kapatabilirsin.
Sadece pedallarken mi, yoksa boşta giderken de geliyor mu? Hırıltıysa lastik sürtmesi olabilir. Lastiklerin yük altında kadroya sürtüp sürtmediğine, frenlerin veya herhangi kablonun lastiklere değip değmediğine bir bak.
Hiçbir şey bilmeyip, iddialı konuşanlara bir şey öğretmek hoşuma gitmediği için devam etmeyecektim, sadece cahil konuşmaları okuyup geçiyordum, ama böyle ortaya atılan boş laflar bir ders gerektiğini gösteriyor.
Sheldon Brown, bisiklet camiasının duayeni gibi biri. Çoğu bisiklet sitesinin...
Dikkat edersen bana yazdığın tonun aynısını cevap olarak aldın. Düzgün bir üslupla yazsaydın, aynı tonda cevap alabilirdin.
Somunlar diş üzerinde olsa da, QR'ın sıkılmasıyla oynar. QR kaldıraç mantığıyla çalışır, kaldıraç ile de koca bir araç kaldırılabilir. Orta derecede sıkı bir QR bile çok...
Konuştuğun konu hakkında bir halt bilmediğini bir yorumda kanıtladın. O yüzden saçma sapan konuşup asıl sen bilmediğin konularda yorum yapmazsan herkesin yararına olur.
Fotoğrafta görünen eldeki parçayı bilyalar üzerine fazla itersen, kayganlık azalır ve takılma yapar. Az itersen, boşluk...
@suyunsesi dropbar'ın tek amacı aero pozisyon alabilmektir. 20km/s civarı sürerken kullanmayabilirsiniz.
Benim en hoşuma giden değişikliklerden biri, dağ bisikletinde karşıdan ciddi rüzgar eserken yelkenlerim varmış gibi yavaşlardım. Şimdi anında dropbara geçiyorum, rüzgarın etkisini ciddi...
Bence çoğu bisikletçi zinciri düzgün yağlamayı bilmediği için bu kadar pis zincir problemi çekiyor.
Zincirin dışında -yani dışarıdan görebildiğiniz hiçbir kısmında- yağa ihtiyacınız yok arkadaşlar. Dışındaki yağı tamamen silin. İçini yağlamanız gerekiyor, o da akıcılığı geçtiği zaman.
Hatta...