Piskiletci
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Ağustos 2008
- Mesaj
- 2.855
- Tepki
- 2.547
- Bisiklet
- Corratec
Bu güne kadar edindiğim bilgilere göre herkes maşayı yağlamak için, alttan komple söküyor. Hem çok uğraş veriyor hemde her yeri batırıyor. Hatta geri toplayamayanlar bile var

Ben kendi kullandığım yöntemi sizlerle paylaşayım dedim. Sökmeden maşanın içindeki yayı ve maşayı komple yağlamayı anlatacağım tabiki Suntour XCM modelleri için(Resimler donma yaratmasın diye 240x320 boyutunda) :
Maşamızın yağlanacak olan yerleri:
http://www.ressim.net/out.php/i324838_26122009321.jpg
Solda maşayı kitleyen bölüm yağlanmasa da olur ama ben aşınma olur diye onuda yağlıyorum, kitleme vidasını tutacağından asıldığınızda çıkıyor ve yağlayabiliyosunuz.
İlk İşlemler;
Öncelikle yağlamayı maşanın bacaklarından başlıyoruz:
http://www.ressim.net/out.php/i324839_26122009322.jpg
Ucu sivri olmayan herhangi bir cisimle koruyucuları çıkarıyoruz(Ben kontrol kalemi kullandım):
http://www.ressim.net/out.php/i324840_26122009323.jpg
İyice çıkarttıktan sonra bir bez ile içini ve çevresini silmeyi unutmayalım:
http://www.ressim.net/out.php/i324841_26122009324.jpg
Her ikiside çıkıp temizlendiği zaman yağlamaya geçebiliriz:
http://www.ressim.net/out.php/i324842_26122009325.jpg
Geldik zurnanın zırt dediği yere, yağ seçimi çok önemli plastik ve metal yüzeylere zarar vermeyen yağ kullanalım, ben Singer' in yağını kullanıyorum, nedenini sorarsanız dikiş makinesi, bisiklet, tabanca vb yerlerde çok iyi kayganlık sağlıyor:
http://www.ressim.net/out.php/i324843_26122009326.jpg
Maşamızın bacaklarını yağlıyoruz, bu işlem 1 sefer değil maşanın durumuna göre 3-4 sefer uygulanmalı, yağladıktan sonra çok yavaş bir biçimde maşayı bastırıp çekin ki yağ içine kadar ilerlesin. Bunu her yağlama işleminde uygulayın:
http://www.ressim.net/out.php/i324844_26122009327.jpg
Yağladıktan sonra biraz bekleyin ve koruyucuyu yerine oturtun:
http://www.ressim.net/out.php/i324845_26122009328.jpg
Asıl önemli olan 2. işlem;
Maşamızın esneklik ayarının yapıldığı ayar vidasını çıkarmamız lazım:
http://www.ressim.net/out.php/i324846_26122009329.jpg
Ayar vidasını çıkartmak için üstünde belirtilen (-) yönde sonuna kadar çevirmemiz gerekiyor:
http://www.ressim.net/out.php/i324847_26122009331.jpg
Çevirdikten sonra ayar vidası bu şekilde yukarı doğru çıkacaktır, eğer çıkmassa kontrol kalemi ile nazikçe yukarı itin(Tavsiye: (-) yönde çevirerek açın):
http://www.ressim.net/out.php/i324849_26122009332.jpg
Bu şekilde çıkması lazım, eğer buraya kadar yaptıysanız işlem tamamdır, dikkat edin içine toz vb. maddeler kaçmasın:
http://www.ressim.net/out.php/i324850_26122009333.jpg
Şimdi çıkardığınızda üstten baktığınızda 3 tane önemli bölüm görünüyor. Bunlardan kırmızı olan ayar vidasına ait yer burayı yağlamamız gerekiyor ki esneklik ayarı yaptığımızda ayar vidası rahat dönsün, sarı ile belirtilen yer yağ dökülecek kısım, yeşil ile belirtilen yer ise yağı içeri pompalamak için.
Şimdi ilk önce kırmızı ile belirtilen yeri yağlayın, daha sonra sarı ile ile belirttiğim boşluğa yağı dökün, yağı döktükten sonra yeşil renkli yeri ileri geri yaparak yağı içine pompalayın(Eğer yeşil renkli yer sabit ise zorlamayın).
Yağı 3-4 kez tekrarlayarak dökün, her işlemde maşayı bastırıp çekin:
http://www.ressim.net/out.php/i324851_26122009334.jpg
Ayar vidasına ait olan kısmın yağlanması:
http://www.ressim.net/out.php/i324852_26122009335.jpg
Yaya ait olan kısmın yağlanması:
http://www.ressim.net/out.php/i324855_26122009336.jpg
Maşayı göstermiş olduğum şekilde yağladığımızda yağ ok yönünde ilerleyerek bütün sistemi yağlamış oluyor
http://www.ressim.net/out.php/i324976_xcm-masa.jpg
Umarım yararı olur kısa zamanda en etkili yağlama biçimi
Ben bu işlemi yapmadan önce maşadan gıcır gıcır ses geliyor ve esnemesi iyi değildi şimdi bütün sorunlar kalktı, sanki sıfır gibi maşam oldu.
Ben kendi kullandığım yöntemi sizlerle paylaşayım dedim. Sökmeden maşanın içindeki yayı ve maşayı komple yağlamayı anlatacağım tabiki Suntour XCM modelleri için(Resimler donma yaratmasın diye 240x320 boyutunda) :
Maşamızın yağlanacak olan yerleri:
http://www.ressim.net/out.php/i324838_26122009321.jpg
Solda maşayı kitleyen bölüm yağlanmasa da olur ama ben aşınma olur diye onuda yağlıyorum, kitleme vidasını tutacağından asıldığınızda çıkıyor ve yağlayabiliyosunuz.
İlk İşlemler;
Öncelikle yağlamayı maşanın bacaklarından başlıyoruz:
http://www.ressim.net/out.php/i324839_26122009322.jpg
Ucu sivri olmayan herhangi bir cisimle koruyucuları çıkarıyoruz(Ben kontrol kalemi kullandım):
http://www.ressim.net/out.php/i324840_26122009323.jpg
İyice çıkarttıktan sonra bir bez ile içini ve çevresini silmeyi unutmayalım:
http://www.ressim.net/out.php/i324841_26122009324.jpg
Her ikiside çıkıp temizlendiği zaman yağlamaya geçebiliriz:
http://www.ressim.net/out.php/i324842_26122009325.jpg
Geldik zurnanın zırt dediği yere, yağ seçimi çok önemli plastik ve metal yüzeylere zarar vermeyen yağ kullanalım, ben Singer' in yağını kullanıyorum, nedenini sorarsanız dikiş makinesi, bisiklet, tabanca vb yerlerde çok iyi kayganlık sağlıyor:
http://www.ressim.net/out.php/i324843_26122009326.jpg
Maşamızın bacaklarını yağlıyoruz, bu işlem 1 sefer değil maşanın durumuna göre 3-4 sefer uygulanmalı, yağladıktan sonra çok yavaş bir biçimde maşayı bastırıp çekin ki yağ içine kadar ilerlesin. Bunu her yağlama işleminde uygulayın:
http://www.ressim.net/out.php/i324844_26122009327.jpg
Yağladıktan sonra biraz bekleyin ve koruyucuyu yerine oturtun:
http://www.ressim.net/out.php/i324845_26122009328.jpg
Asıl önemli olan 2. işlem;
Maşamızın esneklik ayarının yapıldığı ayar vidasını çıkarmamız lazım:
http://www.ressim.net/out.php/i324846_26122009329.jpg
Ayar vidasını çıkartmak için üstünde belirtilen (-) yönde sonuna kadar çevirmemiz gerekiyor:
http://www.ressim.net/out.php/i324847_26122009331.jpg
Çevirdikten sonra ayar vidası bu şekilde yukarı doğru çıkacaktır, eğer çıkmassa kontrol kalemi ile nazikçe yukarı itin(Tavsiye: (-) yönde çevirerek açın):
http://www.ressim.net/out.php/i324849_26122009332.jpg
Bu şekilde çıkması lazım, eğer buraya kadar yaptıysanız işlem tamamdır, dikkat edin içine toz vb. maddeler kaçmasın:
http://www.ressim.net/out.php/i324850_26122009333.jpg
Şimdi çıkardığınızda üstten baktığınızda 3 tane önemli bölüm görünüyor. Bunlardan kırmızı olan ayar vidasına ait yer burayı yağlamamız gerekiyor ki esneklik ayarı yaptığımızda ayar vidası rahat dönsün, sarı ile belirtilen yer yağ dökülecek kısım, yeşil ile belirtilen yer ise yağı içeri pompalamak için.
Şimdi ilk önce kırmızı ile belirtilen yeri yağlayın, daha sonra sarı ile ile belirttiğim boşluğa yağı dökün, yağı döktükten sonra yeşil renkli yeri ileri geri yaparak yağı içine pompalayın(Eğer yeşil renkli yer sabit ise zorlamayın).
Yağı 3-4 kez tekrarlayarak dökün, her işlemde maşayı bastırıp çekin:
http://www.ressim.net/out.php/i324851_26122009334.jpg
Ayar vidasına ait olan kısmın yağlanması:
http://www.ressim.net/out.php/i324852_26122009335.jpg
Yaya ait olan kısmın yağlanması:
http://www.ressim.net/out.php/i324855_26122009336.jpg
Maşayı göstermiş olduğum şekilde yağladığımızda yağ ok yönünde ilerleyerek bütün sistemi yağlamış oluyor
http://www.ressim.net/out.php/i324976_xcm-masa.jpg
Umarım yararı olur kısa zamanda en etkili yağlama biçimi
Ben bu işlemi yapmadan önce maşadan gıcır gıcır ses geliyor ve esnemesi iyi değildi şimdi bütün sorunlar kalktı, sanki sıfır gibi maşam oldu.


