Scudo Sports

Suntour XCM Süspansiyonu Sökmeden Yayı Yağlama(Resimli Anlatım)

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.547
Bisiklet
Corratec
Bu güne kadar edindiğim bilgilere göre herkes maşayı yağlamak için, alttan komple söküyor. Hem çok uğraş veriyor hemde her yeri batırıyor. Hatta geri toplayamayanlar bile var:p :)

Ben kendi kullandığım yöntemi sizlerle paylaşayım dedim. Sökmeden maşanın içindeki yayı ve maşayı komple yağlamayı anlatacağım tabiki Suntour XCM modelleri için(Resimler donma yaratmasın diye 240x320 boyutunda) :


Maşamızın yağlanacak olan yerleri:
http://www.ressim.net/out.php/i324838_26122009321.jpg
Solda maşayı kitleyen bölüm yağlanmasa da olur ama ben aşınma olur diye onuda yağlıyorum, kitleme vidasını tutacağından asıldığınızda çıkıyor ve yağlayabiliyosunuz.

İlk İşlemler;
Öncelikle yağlamayı maşanın bacaklarından başlıyoruz:
http://www.ressim.net/out.php/i324839_26122009322.jpg

Ucu sivri olmayan herhangi bir cisimle koruyucuları çıkarıyoruz(Ben kontrol kalemi kullandım):
http://www.ressim.net/out.php/i324840_26122009323.jpg

İyice çıkarttıktan sonra bir bez ile içini ve çevresini silmeyi unutmayalım:
http://www.ressim.net/out.php/i324841_26122009324.jpg

Her ikiside çıkıp temizlendiği zaman yağlamaya geçebiliriz:
http://www.ressim.net/out.php/i324842_26122009325.jpg

Geldik zurnanın zırt dediği yere, yağ seçimi çok önemli plastik ve metal yüzeylere zarar vermeyen yağ kullanalım, ben Singer' in yağını kullanıyorum, nedenini sorarsanız dikiş makinesi, bisiklet, tabanca vb yerlerde çok iyi kayganlık sağlıyor:
http://www.ressim.net/out.php/i324843_26122009326.jpg

Maşamızın bacaklarını yağlıyoruz, bu işlem 1 sefer değil maşanın durumuna göre 3-4 sefer uygulanmalı, yağladıktan sonra çok yavaş bir biçimde maşayı bastırıp çekin ki yağ içine kadar ilerlesin. Bunu her yağlama işleminde uygulayın:
http://www.ressim.net/out.php/i324844_26122009327.jpg

Yağladıktan sonra biraz bekleyin ve koruyucuyu yerine oturtun:
http://www.ressim.net/out.php/i324845_26122009328.jpg

Asıl önemli olan 2. işlem;

Maşamızın esneklik ayarının yapıldığı ayar vidasını çıkarmamız lazım:
http://www.ressim.net/out.php/i324846_26122009329.jpg

Ayar vidasını çıkartmak için üstünde belirtilen (-) yönde sonuna kadar çevirmemiz gerekiyor:
http://www.ressim.net/out.php/i324847_26122009331.jpg

Çevirdikten sonra ayar vidası bu şekilde yukarı doğru çıkacaktır, eğer çıkmassa kontrol kalemi ile nazikçe yukarı itin(Tavsiye: (-) yönde çevirerek açın):
http://www.ressim.net/out.php/i324849_26122009332.jpg

Bu şekilde çıkması lazım, eğer buraya kadar yaptıysanız işlem tamamdır, dikkat edin içine toz vb. maddeler kaçmasın:
http://www.ressim.net/out.php/i324850_26122009333.jpg

Şimdi çıkardığınızda üstten baktığınızda 3 tane önemli bölüm görünüyor. Bunlardan kırmızı olan ayar vidasına ait yer burayı yağlamamız gerekiyor ki esneklik ayarı yaptığımızda ayar vidası rahat dönsün, sarı ile belirtilen yer yağ dökülecek kısım, yeşil ile belirtilen yer ise yağı içeri pompalamak için.

Şimdi ilk önce kırmızı ile belirtilen yeri yağlayın, daha sonra sarı ile ile belirttiğim boşluğa yağı dökün, yağı döktükten sonra yeşil renkli yeri ileri geri yaparak yağı içine pompalayın(Eğer yeşil renkli yer sabit ise zorlamayın).

Yağı 3-4 kez tekrarlayarak dökün, her işlemde maşayı bastırıp çekin:
http://www.ressim.net/out.php/i324851_26122009334.jpg

Ayar vidasına ait olan kısmın yağlanması:
http://www.ressim.net/out.php/i324852_26122009335.jpg

Yaya ait olan kısmın yağlanması:
http://www.ressim.net/out.php/i324855_26122009336.jpg


Maşayı göstermiş olduğum şekilde yağladığımızda yağ ok yönünde ilerleyerek bütün sistemi yağlamış oluyor;)
http://www.ressim.net/out.php/i324976_xcm-masa.jpg

Umarım yararı olur kısa zamanda en etkili yağlama biçimi

Ben bu işlemi yapmadan önce maşadan gıcır gıcır ses geliyor ve esnemesi iyi değildi şimdi bütün sorunlar kalktı, sanki sıfır gibi maşam oldu.
 
Scudo
@Ali Menemen



Çok teşekkürler.. Bunlardan bir tanede bende de var ki bilmiyordum nasıl yağlayacağımı..

Benim burada anlamadım yeşil alana pompalama işleminin nasıl yapıldığı. Pompala derken yağ kutusunu baş aşağı tutup kutuyu sıkıp sıkıp bırakmak anlamında mı?

Teşekkürler tekrar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Piskiletci
@Tolga Ayla
Yeşil renkle işaretlediğim yeri maşa dikken kendinize doğru çekip bıraktığınızda yağı içeri itmeyi sağlıyor. İşaretli yer aslında bir çubuk üstten çekince düz gibi gözükmüş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Kedek
@Onur Kahraman
Onur bence sök sistemin dağılma veya ayar vidasını yanlış takma olasılığın yok, kolonya kapağı açıp içine yağ döker gibi:) Çok basit bir sistem yapmışlar açınca bende şaşırdım:)
 
mükemmelsiniz:D:D
ben ilk başta düşünememiştim koruyucuyu çıkarmamıştım...
o yağ ordan aşşağı aktı ve nasıl olduysa ön diske geldi avid juicy 3 kullanıyorum ve ön frenim şu an iptal:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Piskiletci
@Ali Menemen

ya tamm ama lütfen ezmelyin beni:D:D

ya yaptık bi hata yeni bi balata alıcam :D
sorun yok tamm:D
zinciri yağliyordum dedim bi deniyim ama denemeseymişim daha iyi olurmuş:D:D:D

nese bu sefer böyle deniycem:D
 
@gvenc

Yağı dışına kaçırdın tabi, sonra olan oldu.

bende de xcm var bugün aynı işlermeri yaptı fakat takozları çıkaramadım. Bende ayar düğmelerini söktüm, yayları ve çıkan diğer plastik aksamaı tinerle sildim, temizledim. Sonra hepsini yağlayarak monta ettim, güzelde oldu. Fakat çıkan yağı sürekli temizlemem gerekicek. :D:D
 
@Yasin Kukur
Plastik olan yerleri tiner ile silme. Eğer silersen aşınma meydana gelir, plastik kayganlığını kaybeder ve maşanın çalışmasını zorlaştırır, temizlemek için temizleyici spreyler avr onu kullan.
 
calışmasında bir fark oluyormu??

yani tepkisi faln nasıl oluyor?? yine bildiğimiz XCM mi oluyor:D
yani daha iyi tepki faln vs??
 
@gvenc

Kesinlikle tepkisi katıyla farkediyor. en az bi tümsekte daha hemen kavrıyor. Performansı çok güzel oluyor. tavsiye ederim ;);)
 
  • Beğen
Tepkiler: Güvenç Terzierol
bu yağlama işlemini kaç ayda bir yapmak yeterli olur benim maşamda xcm v2 ve 9 aydır kullanıyorum yaklaşık çok az hiç yok denecek kadar az bi sertleşme var
 
@Alper Taşcı
Ayda bir titiz bir şekide yapmak yeterli, içine wd-40 gibi pas sökücü sıkmayın, gres sürmeyin. Sadece yağ koyun
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Kedek
oncelıkle emegınıze sağlık :) bende bu konudan yola cıkarak alttakı somunları sokup 2 parcaya ayırdım amortısoru sonrada pıstonları guzelce temızledım sonra dıs kısmındakı sıyah parcanın ıcını ıyıce sıldım ve pıstonlarda calısmadan kaynaklı asınma olan yerlerı hafıf zımparaladım sıyah lekelerı ve bolca gresleyıp gerı yerıne taktım sonuc ıse ;

ataturk ormanında test ettım sonuc harıkaydı cok yumusak calısıyordu maşam...birseylerın ıcını acmaktan kesınlıkle usenmemek lazım....:)

emeğinize sağlık , iyi forumlar.... :)
 
kolay gelsin enalttaki somunları acaba nasıl söktünüz? maşanın dib tarafında'ki beşgen şeklinde'ki somunlar değilmi?
 
@dinçer karadayı
İyi günler kardeşim,
O somunlar 10(veya 11)anahtar ile kolayca açılır ve çıkar...Kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: dinçer karadayı
İçini bu şekilde, yani sökmeden yağladığınızda ilk sürüşte koruyucu parçaların üzerindeki borulara simsiyah bir yağ tabakası çıkıyor arkadaşlar. İlk sürüşten hemen sonra onu kuru bir bezle silip almanızda fayda var. Zaten kötü bir görüntü oluyor silmezseniz. ;)
 
Geri