Scudo Sports

Rockshox Duke Race 2005 aşama aşama bakım

alperen_69

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2005
Mesaj
896
Tepki
302
Şehir
bursa
Bisiklet
Giant
evet sonunda maşanın bakımı bitti iş sonuna kadar hiç sorun yaşamadım en zor olay hava bırakmadan yağ eklemekti bunu da sorunsuz yaptım ama olan sonda oldu işte ,her şeyi hallettim taktım hop rebaoun ayar vidası yerine girmedi zorladım nafile ,bir daha tekrar söktüm yağ kısmını o kadar emek boşa gitti açtım girmiyordu en son yoluna koyup plastik çekiç ile zor şer taktım sağa sola çevirdim sorun yok takıp çıkardım sorun yok ,yağ eklem işiniki çok zor her taraf üstününüz başını yağ oluyor çünkü sıçrıyor tekrar yaptım ,bu arada şunu söylemek istiyorum işin kitabına uyunca yağ ekledikten sonra kilitte hiç boşluk olmuyor bazı yazılarda 1 cm boşluk kalıyor falan okudum o içerideki havanın alınmamasından dolayı yoksa milim oynamıyor diyebilirim ,neyse bütün işlemleri yaptım yine rebound vidası girmedi bu sefer sökmedim yoluna oturtmaya çalışıp plastik çekiçle tıklattım ama sanırım yoluna girmemişki kendi vidası artık ayar yapmıyor yalama gibi yuvada dönüyor buna çok canım sıkıldı ,ha başka alyen ile yine rebound ayarı yapabiliyorum ama işte oda olsaydı maşa sıfır gibi olacaktı ,neyse zaten bir kere ayarladınmı hiç ayarlamıyorum hatta uğraşırsam ayar yaptığım alyeni oraya kapak şeklinde bile yapabilirim diye düşünüyorum ama neden böyle bişey oldu hemde iki kere anlayamadım ,neyse bu durum hariç bakım çok başarılıydı diyebilirim ,eskiden kilit hiç çalışmıyordu kilitleyince 5 cm bile oynayabiliyordu şimdi milim oynama yok bakalım ilerde nasıl olur o-ringleri değiştirmedim eksilme olursa açar o -ringleri değiştiririm

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf13z.jpg

http://n1304.hizliresim.com/18/t/mfjh3.jpg

lazım olacak alet edevat

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf14y.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf157.jpg

sibop kapağını açıp tüm havayı boşaltıyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf165.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf16c.jpg

sağ ve sol bacaktaki vidaları 3 – 4 tur gevşetiyoruz

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf16v.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf172.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf17v.jpg

gevşettiğimiz bacaklara plastik çekiçle vurarak bacakların ayrılmasını sağlıyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf188.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf18t.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf191.jpg

bacakların ayrıldığını anladığımızda 5 numaralı alyen ile vidaları söküyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1b2.jpg

bacaklar tamamen ayrıldı ,bacaklardan çıkan yağ oldukça kirli

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1br.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1bz.jpg

bacaklardaki keçe ve süngerler oldukça kir toplamış

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1cs.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1d6.jpg

üst ve alt bacaklara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1dz.jpg

çıkan süngerin durumu

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1f5.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1g1.jpg

alt bacakları izopropil alkol ve temiz bez ile detaylı temizliyoruz

Gelelim asıl işe üst bacakların ve önce hava kısmının sökülmesi

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1h5.jpg

sekman pensi ile segmanı açıyoruz

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1ht.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1j2.jpg

ve hava kısmının içi karşımızda

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1jt.jpg

bir o-ring kopmuştu aynısını temin ettim ve geri taktım

şimdide yağ kısmını yani rebound kısmını sökelim

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1lb.jpg

üst çubuğu çıkarıyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1lt.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1ng.jpg

24 mm lokma ile üst somunu söküp mekanizmayı yavaş yavaş çıkarıyoruz ,içindeki contalardan dolayı zor çıkıyor dikkat edilmeli

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1mw.jpg

eski yağı boşaltıyoruz zaten pek kalmamış :)

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1p0.jpg

alt tarafın segmanını çıkararak alt tarafı çıkarıyoruz

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1qt.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2dm.jpg

alt kısım karşınızda :)

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2f6.jpg

üst boru içinden bir boru daha çıkıyor ve zaten mekanizmada bu boru içerisinde çalışıyor

boruyu çıkardıktan sonra izopropil alkol ile temizliyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2h0.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2hf.jpg

üst borulara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2jb.jpg

iç boruyu bez ile ayrıntılı temizliyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2k8.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2kq.jpg

üst boruyu da alkol sonrası bez ile iyice temizliyoruz ,burada dikkat etmemiz gereken bez ile kullandığımız malzemenin boru iç yüzeyine zarar vermemesi

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2ml.jpg

Tüm mekanizma parçalanmış halde

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2nb.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2nu.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2p2.jpg

süngerleri temizliyoruz ,normalde değiştirilmesi gerekiyor ama set olarak türkiyede zor bulunur sanırım bulunsada iki süngere dünya para isterler

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2q6.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2qv.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2r5.jpg

detaylı temizlik ve sonrası gıcır gıcır iç boru

şimdi bakım ve geri toplama zamanı

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2rx.jpg

tüm set tekrar

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2t0.jpg

bakım aletleri

Önce hava kısmının bakımını yapıyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2tg.jpg

daha önce bahsettiğim kopmuş o-ring yeniledim

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2u6.jpg

üst contayı gresliyoruz

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2uz.jpg

mekanizmayı sırasına göre geri topluyoruz

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2vr.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2ws.jpg

yavaşça iç boruya geri takıyoruz

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2xc.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2xw.jpg

segmanı geri takıp sağa sola oynatarak yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf306.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf30v.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2yu.jpg

üstten 5ml ölçeğinde 5w yağ döküyoruz

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf31c.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf31q.jpg

üst somunu gresleyip yerine takıyoruz ,bu sırada alttaki milin en alt noktada olduğuna emin olun

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf32f.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf32y.jpg

24 mm lokma ile somunu sıkıp kapatıyoruz

Sıra geldi yağ kısmının bakımına

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf36j.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf37k.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf388.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf38y.jpg

seal – head dedikleri kısmı söküp contaları gresliyoruz

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf39n.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf39y.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3bk.jpg

alt mekanizmayı iç boruya yerleştiriyoruz ,conta kısmı sıkı oturur

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3cb.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3d1.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3dl.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3f2.jpg

iç boruyuda üst bacağa takıp segmanı eski yerine takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3gx.jpg

rebound vidasını takarak saatin tersi yönünde çevirerek tam açık hale getiriyoruz

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3j8.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3jk.jpg

http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3jy.jpg

üst mekanizmanın contalarını gresliyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3l3.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3lq.jpg

iç boruyu ağzına kadar 5w ya ile dolduruyoruz

işte asıl iş bundan sonra başlıyor ,şırıngayı üst mekanizmaya sıkı geçme olarak geçirip hava almadan yağ doldurma işi yapacağız

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3mk.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3np.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3q4.jpg

mekanizmayı şırınga ile yavaşça aşağı indirdikçe artan yağ şırınga içine giriyor hatta fışkırıyor hemde acayip yüzüm yağ içinde kaldı :)

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3qr.jpg

contaya kadar el ile sıkarak üst somunu oturtuyoruz ama tam sıkmıyoruz çok az açık kalıyor

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3ry.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3s7.jpg

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf3sp.jpg

bu durumda mekanizmayı yavaşça elimizle çalıştırıp yağın iç kısımlara nüfuz etmesini ve hava nın yukarı çıkmasını sağlıyoruz

resim çekmeyi unutmuşuz ,bu noktada hava kalmayıncaya kadar çalıştırıp şırıngayı çıkarıyoruz ve üst kilit milini yerine takıyoruz bu esnada bir miktar yağ çıkabilir ,bu arada hala üst somunu tam sıkmadık
şimdi kilit milini saat yönünde çevirip tam sıkıyoruz daha sonra ¼ tur gevşetiyoruz ki üst somunu sıktığımızda bir miktar yağ çıkacak

http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf3wq.jpg

üst somunu 24 mm lokma ile sıkıyoruz ,ve kilit pozisyonuna getirerek kilidin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz eğer boşluk var ise tam anlamı ile hava boşlamamış demektir

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf453.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3yd.jpg

neden olduğunu bilmiyorum ama yayı maşanın arkadan bakınca saat 6 pozisyonuna yerleştirip bileyi üzerine koyup kapağı takıyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf46p.jpg

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf472.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf47j.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf47p.jpg

temizlediğimiz süngerleri yerlerine takıyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf486.jpg

süngerlere az miktarda 5w yağ yediriyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf495.jpg

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf49l.jpg

gri keçelerin iç kısmını gresliyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4b4.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4bg.jpg

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4bs.jpg

dikkatlice bacakları birleştiriyoruz ama tam yerine oturtmuyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4cl.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4ct.jpg

bacakları 45 derece eğik şekilde tutarak her iki bacağa alttan 10 – 15 ml 5,10 yada 15w viskoziteli yağı ekliyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4dy.jpg

yavaşça bacakları tam oturtuyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4fp.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4fy.jpg

5 mm alyen ile her iki bacak altındaki vidaları sıkıyoruz

http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4gh.jpg

rebound ayar çubuğunu takıyoruz ki ben burda sorun yaşadım takarken çok dikkat edinki yalama olmasın

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4hk.jpg

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4hy.jpg

kilomuza göre hava basıp kapağı kapatıyoruz

http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4jl.jpg

ve son hali

Bakım sonrası hiç çalışmayan kilit milim oynamadan kilitleniyor maşada güzel çalışıyor rebound ayarı kendi çubuğu ile olmasada farklı bir alyen ile olabiliyor sağlık olsun ne yapalım umarım faydalı olur


arkadaşlar bu modelde şu kadar yağ konulur diye bişey yok yukarıda zaten ayrıntılı yazıyor fakat tahmini yağ kısmı 75 -80 ml alıyor diyebilirim
 
Scudo
Alperen bu tip bir konu anlatımında bir yandan işlem yaparken hemde fotoğraflamak nasıl bir duygudur çok iyi biliyorum.Ellerine sağlık çok güzel olmuş .Yurtdışı siteleri dahil gördüğüm yüzlerce maşa bakım anlatımından daha iyi.Pek çok maşanın bakımı da aşağı yukarı aynı şeyleri içeriyor .Kolay bulunabilmesi açısından konuyu sabitliyorum üste taşıyorum .......
 
Dağ bisikletçisi değilim fakat her konuda işin ehli insanları bu tarz paylaşımları ile görmekten büyük keyif alıyorum. Emeğine sağlık, büyük keyifle okudum.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Şu işleri aradan çıkarayım maşa, hidrolik fren ve diğer detaylı bakımların nasıl yapılacağını iyice öğreneceğim. Kendin yap! kampanyasını başlatıyorum :)
Burada yeterli bilgi ve tecrübeye sahip kullanıcılar zaten paylaşmışlar çoğu şeyi neden bakımı başkasına yaptırıp sonuçlarına katlanayım ki?
Nedir bu sonuçlar derseniz:
- mtb bisikleti 8 ay yattıktan sonra Adana yarışı öncesi full (!) bakıma verdim. Parkura tur atmaya gittiğimde frenlerdeki havanın alınmadığını gördüm, arka fren bildiğin tutmuyordu. Frene bakılmayan bir tam bakımda göbekleri açıp yağladılar mı acaba? Adanada İbrahim usta gibi bir yer varmış neyseki hallettik ama pratik yapamadım parkurda. Trabzonda olsa anlayan usta yok mesela.
- yol bisikleti bakıma gitti. Fren ve vites telleri zor hareket ediyordu, geldi hiç dokunulmamış. Bisiklet yıkanıp temizlenmiş sadece. Göbeklerini açıp bakmaya korkuyorum.
- mtb bisikleti bakıma verdim. İki şikayetim vardı: amortisör yağ kaçırmıştı ve arka vites ilk 4 dişlide atlama yapıyordu. İkincisini kendim halledebilirdim ama süspansiyonu sökecek değildim. Hem bisiklet trabzon'a gitmeden dikkatimi çekmeyen eksikleri olabilirdi. Sonuçta aldım gittim bisikleti. Amortisör artık kitlenmiyor ve epey yumuşak. Rolls royce gibi oldu ama arazide direk dibe vuruyor kilit milit de kalmadı. Vites yine aynı, Sümelaya çıkarken son beton kısımda arkayı küçültünce farkettim değişen birşey olmadığını. O yükün altında 2-3 kere atlayınca kesmeme ramak kaldı zinciri.

Her zaman derim: bir işin yapıldığından emin olmak istiyorsan kendin yapacaksın.
 
Detaylıca anlatılmış yararlı ve bir çok kişiye faydası olacak efsanevi bir konu olmuş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Yorumlar için çok teşekkür ederim ,ferhat abi aynen öyle aslında atladığım bir iki resim oldu ama oda o anki işlemin stresinden dolayı sanırım ,bu arada orj rockshox dokümanından faydalandım fakat race modeli için yağ bakım kısmı çok farklı ilk dökümana göre yapsaydım kilit doğru çalışmayacaktı ,ben her iki dökümanı birleştirerek elimden geldiğince türkçeye çevirmeye çalıştım arayan arkadaşlar için faydalı olabilir onuda altta paylaşıyorum

(link)
 
Ellerine, emeğine sağlık. Suntour NEX 4610 ve Suntour XCM V3 maşalı bisikletlerim var bakımını kendim yapmak istiyorum, forumda bunun gibi mevcut anlatım var mı ya da bakım klavuzunu nereden bulabilirim?
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Çok güzel bir döküman olmuş Alperen Bey,teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
çok teşekkür ederim hasan abi sona yaklaşıyorum inşallah , Bu arada rebound ayarınıda yaptım çok şükür o kısım plastik olduğu için vida ağzına japon sıkıp kuruttum ve hacmini biraz artırdım şuan reboundda çalışıyor ,ayrıca bu model kullananlarda kilit kapağı illa çatlak oluyor ben aldığımdada öyle idi bende biraz modifiye ettim boya daha iyi olabilirdi ama eskisinden çok daha sağlam ve daha şık olduğu kesin diyebilirim resimler şöyle

http://l1305.hizliresim.com/19/1/mn98b.jpg

http://p1305.hizliresim.com/19/1/mn98x.jpg

http://l1305.hizliresim.com/19/1/mn997.jpg

http://p1305.hizliresim.com/19/1/mn99m.jpg
 
Süper bir kaynak olmuş. İlk kez bu kadar detaylı ve sade anlatımlı maşa bakım bilgisi okuyorum. Niyetlenenler açısından rehber niteliğinde...
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Evet arkadaşınızın duke ün de çok ihtiyacı var bakıma resimlere bakarak uygulayabilirsiniz ,maşa çok iyi bir maşa bence onun için çok iyi bakım yaparsa daha uzun süre idare eder ,bu arada teşekkür ederim
 
alperen kardeşim ellerine sağlık,anlatımına mest oldum,bu konuları zere kadar anlamam,29 merida bisiklet aldım,maş konusunu hiç anlamam,acaba maşa bakımı ne zaman yapılır? birde sormak istedğim size yolasam bakım yaparımısnız,hem siz kazanın isterim,hemde güven duyarak seve seve rahat bir şekilde bakımı yapılmış emin ellerde diye ardıma bakmadan kulanrım,bence ek iş olarak bu işleri yapmanızı tavsiye ederim,belkide yapıyorunuzdur bilmiyorum ama,bisiklet konsunuda bu işi yapmanızı şiddetle tavisye ederim,eyer bu işleri yapıyor iseniz malatyadan bursaya maşamı yada bakıma ihtiyaç duyulucak her parçamı size yolamak isterim,zaten dedğim gibi bisiklet daha 1 aylık ne maşadan anlıyorum ne bakımdan nede ne zaman yapılır bu bakım işleri hiç bilgimde yok,bilgilendiriseniz çok sevinrim elinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Emre kardeşim çok teşekkür ederim genel olarak el becerim iyidir ,tabi bu işleri hobi olarak sadece kendi bisikletlerime yapıyorum ,bu arada maşa bakım zamanı kullanıma göre değişir kimine 1 sene giden kimine 3 sene gider ,ben maşanın 3. sahibiyim ve ben aldığımda baya boşluk vardı o zaman cesaret edememiştim açmaya sonradan düşündüm bakımsız kullansam daha kötü açtım ve ALLAH a şükür güzelde yaptım ,siz daha yeni almışsınız hayırlı olsun eğer çok aşırı kullanmıyorsanız 2 - 3 sene gider diye tahmin ediyorum ,birde maşa modeli nedir yaylımı havalımı bilmek gerekir
 
  • Beğen
Tepkiler: emre özgür
@alperen_69


dostum maşa konusunda bilgim yok modeli markası bu Manitou 29 Tower LTD Air 100 Remote inan tavsiyelerini kulak ardı etmem,teşekür ederim yanıt verdğin için
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Daha iyi anlatılabilir mi diye tereddüt ettim; ama tereddütüm yersiz sanırım. Ellerine sağlık. Keşke herkes maşasının bakımını kendisi yapabilse. Ben de yapmak isterim ama ne bakım hakkında bilgim ne de bakımı yapabileceğim malzemem var. Bakımını başkasına yaptıracağım artık...
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Alperen seni gercekten takdir ediyorum, bizlere bukadar zaman ayirmissin ve detay li, fayda li süper bir konu acmissin. Sana nekadar tesekkür etsek azdir. Umarim daha nice böyle konular acarsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Çok teşekkür ederim murat abi ,hobi meselesi olduğu için banada ayrı bir zevk veriyor ,bisiklet toplarken yakaladığım hazzı başka şeyde yakalayamıyorum demek bisiklet benim için ilk sırada :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Büyük bir emek ve uğraş var böyle yararlı konular için teşekkürler :) (ne kadar yol bisikletine geçsemde her türlü konu ilgimi çekiyor)
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Bişey sormak istiyorum disk fren balatalarına sabunlu su deyse bişey olurmu acaba bilen varmı dır
 
Geri