alperen_69
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Mayıs 2005
- Mesaj
- 896
- Tepki
- 302
- Şehir
- bursa
- Bisiklet
- Giant
evet sonunda maşanın bakımı bitti iş sonuna kadar hiç sorun yaşamadım en zor olay hava bırakmadan yağ eklemekti bunu da sorunsuz yaptım ama olan sonda oldu işte ,her şeyi hallettim taktım hop rebaoun ayar vidası yerine girmedi zorladım nafile ,bir daha tekrar söktüm yağ kısmını o kadar emek boşa gitti açtım girmiyordu en son yoluna koyup plastik çekiç ile zor şer taktım sağa sola çevirdim sorun yok takıp çıkardım sorun yok ,yağ eklem işiniki çok zor her taraf üstününüz başını yağ oluyor çünkü sıçrıyor tekrar yaptım ,bu arada şunu söylemek istiyorum işin kitabına uyunca yağ ekledikten sonra kilitte hiç boşluk olmuyor bazı yazılarda 1 cm boşluk kalıyor falan okudum o içerideki havanın alınmamasından dolayı yoksa milim oynamıyor diyebilirim ,neyse bütün işlemleri yaptım yine rebound vidası girmedi bu sefer sökmedim yoluna oturtmaya çalışıp plastik çekiçle tıklattım ama sanırım yoluna girmemişki kendi vidası artık ayar yapmıyor yalama gibi yuvada dönüyor buna çok canım sıkıldı ,ha başka alyen ile yine rebound ayarı yapabiliyorum ama işte oda olsaydı maşa sıfır gibi olacaktı ,neyse zaten bir kere ayarladınmı hiç ayarlamıyorum hatta uğraşırsam ayar yaptığım alyeni oraya kapak şeklinde bile yapabilirim diye düşünüyorum ama neden böyle bişey oldu hemde iki kere anlayamadım ,neyse bu durum hariç bakım çok başarılıydı diyebilirim ,eskiden kilit hiç çalışmıyordu kilitleyince 5 cm bile oynayabiliyordu şimdi milim oynama yok bakalım ilerde nasıl olur o-ringleri değiştirmedim eksilme olursa açar o -ringleri değiştiririm
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf13z.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/t/mfjh3.jpg
lazım olacak alet edevat
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf14y.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf157.jpg
sibop kapağını açıp tüm havayı boşaltıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf165.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf16c.jpg
sağ ve sol bacaktaki vidaları 3 – 4 tur gevşetiyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf16v.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf172.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf17v.jpg
gevşettiğimiz bacaklara plastik çekiçle vurarak bacakların ayrılmasını sağlıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf188.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf18t.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf191.jpg
bacakların ayrıldığını anladığımızda 5 numaralı alyen ile vidaları söküyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1b2.jpg
bacaklar tamamen ayrıldı ,bacaklardan çıkan yağ oldukça kirli
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1br.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1bz.jpg
bacaklardaki keçe ve süngerler oldukça kir toplamış
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1cs.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1d6.jpg
üst ve alt bacaklara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1dz.jpg
çıkan süngerin durumu
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1f5.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1g1.jpg
alt bacakları izopropil alkol ve temiz bez ile detaylı temizliyoruz
Gelelim asıl işe üst bacakların ve önce hava kısmının sökülmesi
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1h5.jpg
sekman pensi ile segmanı açıyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1ht.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1j2.jpg
ve hava kısmının içi karşımızda
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1jt.jpg
bir o-ring kopmuştu aynısını temin ettim ve geri taktım
şimdide yağ kısmını yani rebound kısmını sökelim
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1lb.jpg
üst çubuğu çıkarıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1lt.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1ng.jpg
24 mm lokma ile üst somunu söküp mekanizmayı yavaş yavaş çıkarıyoruz ,içindeki contalardan dolayı zor çıkıyor dikkat edilmeli
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1mw.jpg
eski yağı boşaltıyoruz zaten pek kalmamış
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1p0.jpg
alt tarafın segmanını çıkararak alt tarafı çıkarıyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1qt.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2dm.jpg
alt kısım karşınızda
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2f6.jpg
üst boru içinden bir boru daha çıkıyor ve zaten mekanizmada bu boru içerisinde çalışıyor
boruyu çıkardıktan sonra izopropil alkol ile temizliyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2h0.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2hf.jpg
üst borulara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2jb.jpg
iç boruyu bez ile ayrıntılı temizliyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2k8.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2kq.jpg
üst boruyu da alkol sonrası bez ile iyice temizliyoruz ,burada dikkat etmemiz gereken bez ile kullandığımız malzemenin boru iç yüzeyine zarar vermemesi
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2ml.jpg
Tüm mekanizma parçalanmış halde
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2nb.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2nu.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2p2.jpg
süngerleri temizliyoruz ,normalde değiştirilmesi gerekiyor ama set olarak türkiyede zor bulunur sanırım bulunsada iki süngere dünya para isterler
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2q6.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2qv.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2r5.jpg
detaylı temizlik ve sonrası gıcır gıcır iç boru
şimdi bakım ve geri toplama zamanı
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2rx.jpg
tüm set tekrar
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2t0.jpg
bakım aletleri
Önce hava kısmının bakımını yapıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2tg.jpg
daha önce bahsettiğim kopmuş o-ring yeniledim
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2u6.jpg
üst contayı gresliyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2uz.jpg
mekanizmayı sırasına göre geri topluyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2vr.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2ws.jpg
yavaşça iç boruya geri takıyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2xc.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2xw.jpg
segmanı geri takıp sağa sola oynatarak yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf306.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf30v.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2yu.jpg
üstten 5ml ölçeğinde 5w yağ döküyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf31c.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf31q.jpg
üst somunu gresleyip yerine takıyoruz ,bu sırada alttaki milin en alt noktada olduğuna emin olun
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf32f.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf32y.jpg
24 mm lokma ile somunu sıkıp kapatıyoruz
Sıra geldi yağ kısmının bakımına
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf36j.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf37k.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf388.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf38y.jpg
seal – head dedikleri kısmı söküp contaları gresliyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf39n.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf39y.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3bk.jpg
alt mekanizmayı iç boruya yerleştiriyoruz ,conta kısmı sıkı oturur
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3cb.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3d1.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3dl.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3f2.jpg
iç boruyuda üst bacağa takıp segmanı eski yerine takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3gx.jpg
rebound vidasını takarak saatin tersi yönünde çevirerek tam açık hale getiriyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3j8.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3jk.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3jy.jpg
üst mekanizmanın contalarını gresliyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3l3.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3lq.jpg
iç boruyu ağzına kadar 5w ya ile dolduruyoruz
işte asıl iş bundan sonra başlıyor ,şırıngayı üst mekanizmaya sıkı geçme olarak geçirip hava almadan yağ doldurma işi yapacağız
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3mk.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3np.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3q4.jpg
mekanizmayı şırınga ile yavaşça aşağı indirdikçe artan yağ şırınga içine giriyor hatta fışkırıyor hemde acayip yüzüm yağ içinde kaldı
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3qr.jpg
contaya kadar el ile sıkarak üst somunu oturtuyoruz ama tam sıkmıyoruz çok az açık kalıyor
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3ry.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3s7.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf3sp.jpg
bu durumda mekanizmayı yavaşça elimizle çalıştırıp yağın iç kısımlara nüfuz etmesini ve hava nın yukarı çıkmasını sağlıyoruz
resim çekmeyi unutmuşuz ,bu noktada hava kalmayıncaya kadar çalıştırıp şırıngayı çıkarıyoruz ve üst kilit milini yerine takıyoruz bu esnada bir miktar yağ çıkabilir ,bu arada hala üst somunu tam sıkmadık
şimdi kilit milini saat yönünde çevirip tam sıkıyoruz daha sonra ¼ tur gevşetiyoruz ki üst somunu sıktığımızda bir miktar yağ çıkacak
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf3wq.jpg
üst somunu 24 mm lokma ile sıkıyoruz ,ve kilit pozisyonuna getirerek kilidin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz eğer boşluk var ise tam anlamı ile hava boşlamamış demektir
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf453.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3yd.jpg
neden olduğunu bilmiyorum ama yayı maşanın arkadan bakınca saat 6 pozisyonuna yerleştirip bileyi üzerine koyup kapağı takıyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf46p.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf472.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf47j.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf47p.jpg
temizlediğimiz süngerleri yerlerine takıyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf486.jpg
süngerlere az miktarda 5w yağ yediriyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf495.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf49l.jpg
gri keçelerin iç kısmını gresliyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4b4.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4bg.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4bs.jpg
dikkatlice bacakları birleştiriyoruz ama tam yerine oturtmuyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4cl.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4ct.jpg
bacakları 45 derece eğik şekilde tutarak her iki bacağa alttan 10 – 15 ml 5,10 yada 15w viskoziteli yağı ekliyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4dy.jpg
yavaşça bacakları tam oturtuyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4fp.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4fy.jpg
5 mm alyen ile her iki bacak altındaki vidaları sıkıyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4gh.jpg
rebound ayar çubuğunu takıyoruz ki ben burda sorun yaşadım takarken çok dikkat edinki yalama olmasın
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4hk.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4hy.jpg
kilomuza göre hava basıp kapağı kapatıyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4jl.jpg
ve son hali
Bakım sonrası hiç çalışmayan kilit milim oynamadan kilitleniyor maşada güzel çalışıyor rebound ayarı kendi çubuğu ile olmasada farklı bir alyen ile olabiliyor sağlık olsun ne yapalım umarım faydalı olur
arkadaşlar bu modelde şu kadar yağ konulur diye bişey yok yukarıda zaten ayrıntılı yazıyor fakat tahmini yağ kısmı 75 -80 ml alıyor diyebilirim
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf13z.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/t/mfjh3.jpg
lazım olacak alet edevat
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf14y.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf157.jpg
sibop kapağını açıp tüm havayı boşaltıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf165.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf16c.jpg
sağ ve sol bacaktaki vidaları 3 – 4 tur gevşetiyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf16v.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf172.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf17v.jpg
gevşettiğimiz bacaklara plastik çekiçle vurarak bacakların ayrılmasını sağlıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf188.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf18t.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf191.jpg
bacakların ayrıldığını anladığımızda 5 numaralı alyen ile vidaları söküyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1b2.jpg
bacaklar tamamen ayrıldı ,bacaklardan çıkan yağ oldukça kirli
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1br.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1bz.jpg
bacaklardaki keçe ve süngerler oldukça kir toplamış
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1cs.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1d6.jpg
üst ve alt bacaklara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1dz.jpg
çıkan süngerin durumu
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1f5.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1g1.jpg
alt bacakları izopropil alkol ve temiz bez ile detaylı temizliyoruz
Gelelim asıl işe üst bacakların ve önce hava kısmının sökülmesi
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1h5.jpg
sekman pensi ile segmanı açıyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1ht.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1j2.jpg
ve hava kısmının içi karşımızda
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1jt.jpg
bir o-ring kopmuştu aynısını temin ettim ve geri taktım
şimdide yağ kısmını yani rebound kısmını sökelim
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf1lb.jpg
üst çubuğu çıkarıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf1lt.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1ng.jpg
24 mm lokma ile üst somunu söküp mekanizmayı yavaş yavaş çıkarıyoruz ,içindeki contalardan dolayı zor çıkıyor dikkat edilmeli
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1mw.jpg
eski yağı boşaltıyoruz zaten pek kalmamış
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1p0.jpg
alt tarafın segmanını çıkararak alt tarafı çıkarıyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf1qt.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2dm.jpg
alt kısım karşınızda
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2f6.jpg
üst boru içinden bir boru daha çıkıyor ve zaten mekanizmada bu boru içerisinde çalışıyor
boruyu çıkardıktan sonra izopropil alkol ile temizliyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2h0.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2hf.jpg
üst borulara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2jb.jpg
iç boruyu bez ile ayrıntılı temizliyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2k8.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2kq.jpg
üst boruyu da alkol sonrası bez ile iyice temizliyoruz ,burada dikkat etmemiz gereken bez ile kullandığımız malzemenin boru iç yüzeyine zarar vermemesi
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2ml.jpg
Tüm mekanizma parçalanmış halde
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2nb.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2nu.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2p2.jpg
süngerleri temizliyoruz ,normalde değiştirilmesi gerekiyor ama set olarak türkiyede zor bulunur sanırım bulunsada iki süngere dünya para isterler
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2q6.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2qv.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2r5.jpg
detaylı temizlik ve sonrası gıcır gıcır iç boru
şimdi bakım ve geri toplama zamanı
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2rx.jpg
tüm set tekrar
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2t0.jpg
bakım aletleri
Önce hava kısmının bakımını yapıyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2tg.jpg
daha önce bahsettiğim kopmuş o-ring yeniledim
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2u6.jpg
üst contayı gresliyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2uz.jpg
mekanizmayı sırasına göre geri topluyoruz
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf2vr.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf2ws.jpg
yavaşça iç boruya geri takıyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2xc.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2xw.jpg
segmanı geri takıp sağa sola oynatarak yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf306.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf30v.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf2yu.jpg
üstten 5ml ölçeğinde 5w yağ döküyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf31c.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf31q.jpg
üst somunu gresleyip yerine takıyoruz ,bu sırada alttaki milin en alt noktada olduğuna emin olun
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf32f.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf32y.jpg
24 mm lokma ile somunu sıkıp kapatıyoruz
Sıra geldi yağ kısmının bakımına
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf36j.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf37k.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf388.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf38y.jpg
seal – head dedikleri kısmı söküp contaları gresliyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf39n.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf39y.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3bk.jpg
alt mekanizmayı iç boruya yerleştiriyoruz ,conta kısmı sıkı oturur
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3cb.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3d1.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3dl.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3f2.jpg
iç boruyuda üst bacağa takıp segmanı eski yerine takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3gx.jpg
rebound vidasını takarak saatin tersi yönünde çevirerek tam açık hale getiriyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3j8.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3jk.jpg
http://p1304.hizliresim.com/18/s/mf3jy.jpg
üst mekanizmanın contalarını gresliyoruz
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3l3.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3lq.jpg
iç boruyu ağzına kadar 5w ya ile dolduruyoruz
işte asıl iş bundan sonra başlıyor ,şırıngayı üst mekanizmaya sıkı geçme olarak geçirip hava almadan yağ doldurma işi yapacağız
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3mk.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3np.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3q4.jpg
mekanizmayı şırınga ile yavaşça aşağı indirdikçe artan yağ şırınga içine giriyor hatta fışkırıyor hemde acayip yüzüm yağ içinde kaldı
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3qr.jpg
contaya kadar el ile sıkarak üst somunu oturtuyoruz ama tam sıkmıyoruz çok az açık kalıyor
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3ry.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3s7.jpg
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf3sp.jpg
bu durumda mekanizmayı yavaşça elimizle çalıştırıp yağın iç kısımlara nüfuz etmesini ve hava nın yukarı çıkmasını sağlıyoruz
resim çekmeyi unutmuşuz ,bu noktada hava kalmayıncaya kadar çalıştırıp şırıngayı çıkarıyoruz ve üst kilit milini yerine takıyoruz bu esnada bir miktar yağ çıkabilir ,bu arada hala üst somunu tam sıkmadık
şimdi kilit milini saat yönünde çevirip tam sıkıyoruz daha sonra ¼ tur gevşetiyoruz ki üst somunu sıktığımızda bir miktar yağ çıkacak
http://m1304.hizliresim.com/18/s/mf3wq.jpg
üst somunu 24 mm lokma ile sıkıyoruz ,ve kilit pozisyonuna getirerek kilidin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz eğer boşluk var ise tam anlamı ile hava boşlamamış demektir
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf453.jpg
http://o1304.hizliresim.com/18/s/mf3yd.jpg
neden olduğunu bilmiyorum ama yayı maşanın arkadan bakınca saat 6 pozisyonuna yerleştirip bileyi üzerine koyup kapağı takıyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf46p.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf472.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf47j.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf47p.jpg
temizlediğimiz süngerleri yerlerine takıyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf486.jpg
süngerlere az miktarda 5w yağ yediriyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf495.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf49l.jpg
gri keçelerin iç kısmını gresliyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4b4.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4bg.jpg
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4bs.jpg
dikkatlice bacakları birleştiriyoruz ama tam yerine oturtmuyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4cl.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4ct.jpg
bacakları 45 derece eğik şekilde tutarak her iki bacağa alttan 10 – 15 ml 5,10 yada 15w viskoziteli yağı ekliyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4dy.jpg
yavaşça bacakları tam oturtuyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4fp.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4fy.jpg
5 mm alyen ile her iki bacak altındaki vidaları sıkıyoruz
http://n1304.hizliresim.com/18/s/mf4gh.jpg
rebound ayar çubuğunu takıyoruz ki ben burda sorun yaşadım takarken çok dikkat edinki yalama olmasın
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4hk.jpg
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4hy.jpg
kilomuza göre hava basıp kapağı kapatıyoruz
http://j1304.hizliresim.com/18/s/mf4jl.jpg
ve son hali
Bakım sonrası hiç çalışmayan kilit milim oynamadan kilitleniyor maşada güzel çalışıyor rebound ayarı kendi çubuğu ile olmasada farklı bir alyen ile olabiliyor sağlık olsun ne yapalım umarım faydalı olur
arkadaşlar bu modelde şu kadar yağ konulur diye bişey yok yukarıda zaten ayrıntılı yazıyor fakat tahmini yağ kısmı 75 -80 ml alıyor diyebilirim


