Yol bisikletlerinde kardonun ve maşanın,fren bacaklarının müsade edeceği max lastik kalınlığı cyclocross kadrolarınkinden daha azdır.
Kadro geometrisi biraz daha diktir. Yol bisikletinin vites sistemini kullanır oran olarak ancak hız için yapılmadığından dolayı o denli sert vites oranları yoktur.
Hafiftir ancak yol bisikleti kadar değildir. Jant çemberleri kalındır yol bisikleti jantlarına göre ve (en azından benimkinde) jant göbekleri mtb göbeğidir. Akıcılık değil sağlamlık önceliklidir. Ve tabiki lastikleri tırnaklıdır amacına göre kullanılacak bi cyclocross'un. Asfaltta ses ve titreşim yapar,hız kaybettirir.
28" tekerler ve yol tipi vites oranları yorulmadan mtb'den hızlı gitmeni sağlar,lastikler tırnaklı lastikle bile olsa.
Lastikleri slick lastiğe çevirirsen biraz daha hızlanırsın ama en hızlı halinle bile kadro geometrisi konfor öncelikli olarak tasarlanmış yol bisikletine yaklaşamaz.
Neticede senin bisikletin asfaltta hız için yapılmış bi bisiklet değildir. Ama bikaç ufak değişiklikle ona en yakın sonuça ulaşabilirsin.
Yada tırnaklı lastikleri takıp mtblerin gittiği her rotaya gidemesende, amortisör gerektirmeyen her zeminde aynı bisikleti kullanmaya devam edebilirsin.
Lastik genişliğinde ufak oynamalar yaparak konforu arttırabilirsin. Yol gidonu yada düz gidon takabilirsin.
Fren konusu da var ama ondan da sonra bahserim =)
Bütün bunlar aklına yatarsa tek sorunun 2000 liradan aşağıya bu bisikletlerden bulamaman olacaktır kiiii o konuda en azından benim verebileceğim bi tavsiye yok maalesef.