@halil fatih akbaş
Sedona kötü demiyorum, bahsettiğiniz gibi sedonanında carraronun da bazı kadroları güzel. keza az biraz nakitim daha olaydı bende sedona borla modelini alacaktım. da yetmedi
. xc250 ile 701 arasında ise 20 tl gibi komik bir rakam oynuyor. benim demek istediğim arkadaşın belirttiği 3 model içerisinde donanımsal anlamda kron shimano aynakolu ile bile öne çıkıyor. kron xc250 ve sedona 701'in vites takımları tourney. Carraro'da sadece arka attırıcı altus kullanılmış. bu 3 modelinde maşası kilitli değil. ha birde en önemli şeyi unutuyoruz bisikletin görsel cazibesi. kullanıcı bisikletleri gördüğünde zaten ister istemez bir şekilde kendi bisikletini seçer. nacizane tavsiyem gidip bakın, sürün, hangisine içiniz ısınırsa onu alın.
xc250 kullanıcısı olarak gördüğüm sıkıntıları söyleyeyim belki seçiminizde biraz faydalı olur. bu sıkıntılar tamamen bisikletin ucuz donanımıyla ilgili olup donanımsal olarak aynı olan diğer bisikletlerde de karşınıza çıkacaktır.
xc250'nin maşa tüm forumdakilerin dediği gibi diğer maşalara göre biraz sert. ben istanbulda asfaltta ve bisiklet yolunda kullandığımdan bu durumdan hiç rahatsız olmuyorum hatta benim için iyi bile denilebilir. asfaltta ne kadar sert olursa o kadar az efor demek. dağda bayırda kullancağım derseniz maşa değişimi keyfe göre değiştirilmeli veya diğer modellerle kıyaslanmalı..
arka attırıcı başlangıç model tourney olduğu için zincir geçişleri şakırtılı ve temiz değil. ayar çok çabuk bozulabiliyor. sedona da da aynı attırıcı var muhtemelen aynı sıkıntı onda da vardır.
lastikler 2,10 rubena scylla. dağ bisikleti başlangıç için fena lastikler değil. ben asfaltta kullandığım için direk maxxis override 1,75 ile değiştirdim. inanılmaz fark oldu. akışı değişti bisikletin. carraro ve sedona da cst kullanılmış. hepsi aynı fiyat performans aralığında lastikler. birşey diyemem. kron'un jantı bana diğerlerinden daha havalı geldi
ruble 7 li ve aynakol dişliler oran küçük olduğundan rampa çıkışta biraz yorucu. bu durum her üç bisiklette de aynı
kadro 7005 double butt aliminyum. kadro boruları klasik yuvarlak olanlardan değil üçgen bir yapısı var. gören herkes kadroyu çok beğeniyor.
sonuç itibariyle; bisiklete yeni başlayacağım, param az, seçenekler bunlar dediğinizde aralarında müthiş bir fark olmadığını göreceksiniz. geriye sizin görsel zevkiniz, bisiklet ile elektriğiniz, sürüş deneyimine kalmış.
dipnot : forumda sorulara net cevaplar değilde farklı şekillerde cvp verilmesi bana tuhaf geliyor. 3 seçeneğim var hangisi sorusuna bu 3.ünden biri cevap verilir.yada başka biri net 600 liram var diyor hangi bisikleti alayım diye soru soruyor. her bütçe ve alternatif kısıtlı bisiklet önerisinde mutlaka 100 daha koy şunu al, 150 daha koy bunu al önerisi geliyor. elbette herkes en ucuza en iyi donanıma sahip bisiklete binmek ister ama sorular ve kriterler net olduğu zaman farklı açılardan cevaplar yardımcı olmaktan ziyade daha çok kafa karıştırıcı oluyor. yoksa kimseye karşı kişisel bir tepkimiz yok.