Barış Özgür
Üye
- Kayıt
- 26 Haziran 2009
- Mesaj
- 84
- Tepki
- 63
- Şehir
- Ankara
forumunuza yeni katıldım ve
kaplama yapmadan önce bu konuyla ilgili çok az döküman bulabildim
bu yüzden hepsini aşamalı olarak fotoğraflayamadımsa da
en azında tecrübe olarak yapacak arkadaşlara yardımcı olacağına inanmaktayım.
öncelikle maşa karbon kaplamayı anlatmal isterim.
gereken malzemeler
saç kurutma makinesi ( en önemlisi)
çakmak fotoda yok gerçi ama
karbon kaplama kağıdı
makas ve jilet
ve tabiki kaplanacak malzeme
(link)
en zor kısımlar köşeli ve yuvarlak olan kısımlar ben öncelikle üst taraftan kaplamaya başladım
(link)
burda dikkat edilmesii gereken önce düz ve şişlik yapmıyacak düz bir zemine ilk yapıştırmayıı yapmak daha sonra ısıl işlem ile kaplamayı ısıtarak (saç ku. mak ile) ve gerdirerek şişlik yapmadan yapıştırmayıı bitirmek.en son köşeleri ise çakmakla çok az alev tutarak iice yapışmasını sağlamak .
üst tarafın bitmiş hali
(link)
(link)
bu resimde görünen kabartı allta lastik aksamın gireceği boşluk olması sebebiyle gerilmeden olmuştır en son düzeltme işleminde o bölüm kesilmiştir.
(link)
daha sonra alt taraftaki normal silindir yapıdan daha şişkin olan kısımda ayrı olarak aynı mantıkla yapılmıştır
(link)
ve en son olarak en kolay olan kısım düz silindir çok zorlanmadan yapıştırılır.
ama yaptıktan sonra birleşme yerlerine ısıl işlem uygulamak daha kalıcı olmasını sağlamıştır.
(link)
bisiklette görüntüsü bu şekildedir
(link)
buda bisikletin son görüntüsüdür.
dediğimm gibi aslında bisiklet komple kaplamadır fakat kadroyu ve aynakolu kaplarken herhangi bir foto almadığımdan dolayı detaylı resimler yoktur.
ama kaplamada mantık hep aynıdır
(link)
kaplama yapmadan önceki resimler
(link)
kaplama yapmadan önce bu konuyla ilgili çok az döküman bulabildim
bu yüzden hepsini aşamalı olarak fotoğraflayamadımsa da
en azında tecrübe olarak yapacak arkadaşlara yardımcı olacağına inanmaktayım.
öncelikle maşa karbon kaplamayı anlatmal isterim.
gereken malzemeler
saç kurutma makinesi ( en önemlisi)
çakmak fotoda yok gerçi ama
karbon kaplama kağıdı
makas ve jilet
ve tabiki kaplanacak malzeme
(link)
en zor kısımlar köşeli ve yuvarlak olan kısımlar ben öncelikle üst taraftan kaplamaya başladım
(link)
burda dikkat edilmesii gereken önce düz ve şişlik yapmıyacak düz bir zemine ilk yapıştırmayıı yapmak daha sonra ısıl işlem ile kaplamayı ısıtarak (saç ku. mak ile) ve gerdirerek şişlik yapmadan yapıştırmayıı bitirmek.en son köşeleri ise çakmakla çok az alev tutarak iice yapışmasını sağlamak .
üst tarafın bitmiş hali
(link)
(link)
bu resimde görünen kabartı allta lastik aksamın gireceği boşluk olması sebebiyle gerilmeden olmuştır en son düzeltme işleminde o bölüm kesilmiştir.
(link)
daha sonra alt taraftaki normal silindir yapıdan daha şişkin olan kısımda ayrı olarak aynı mantıkla yapılmıştır
(link)
ve en son olarak en kolay olan kısım düz silindir çok zorlanmadan yapıştırılır.
ama yaptıktan sonra birleşme yerlerine ısıl işlem uygulamak daha kalıcı olmasını sağlamıştır.
(link)
bisiklette görüntüsü bu şekildedir
(link)
buda bisikletin son görüntüsüdür.
dediğimm gibi aslında bisiklet komple kaplamadır fakat kadroyu ve aynakolu kaplarken herhangi bir foto almadığımdan dolayı detaylı resimler yoktur.
ama kaplamada mantık hep aynıdır
(link)
kaplama yapmadan önceki resimler
(link)