Scudo Sports

Alanya'dan melez d'ambiez

ihsangencer

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Şubat 2011
Mesaj
509
Tepki
710
Şehir
alanya
Bisiklet
Carraro
merhabalar kısıtlı bütçe ve devşirme usulüyle hazırlamaya çalıştığım dambiez ve ruhunu teslim etmiş trekker denizli'den Nail ACUN'a teşekkür

tekrar selamlar, uzun zamandır hi-ten kadro bisan trekkerle serüvenim son buldu, bi çok parçasını soru işaretleriyle topladığım dambiez nihayet pedallamak için hazır. bisiklet nispeten ucuz ve keyifli bi ulaşım aracı. ister istemez elinizdeki imkanlar, yapmayı istediğinizle uyuşmayabiliyor.

örneğin un-26 orta yatak benim için bi hayaldi, sonra hayal kırıklığından öteye geçemedi, çünkü akıcı deil hatta zorla çeviriyorsunuz. sonra fason marka rulmanlı orta yatağın ne kadar akıcı olduğunu keşfedince hemen ucuz yollu bi değişikliğe gittim sonuç harika, un-26 ile aynakol 5 tur bile atamazken, bizim rulmanlı fason 50 tur atıyor.

aynakol 48-38-28, 28 yaprağını sanayide usta yardımıyla puntolarından matkapla delerek 48-38'e dönüştürdüm. yapraklar, kadrodan gereğinden yarım santim daha uzakta, aynakolu maksimum sıkarak bu dezavantajı biraz olsun gidermeye çalıştım. aynakolun şu anki pozisyonu sorunsuz.

700x28c lastiklerle birlikte, tur bisikletimden kalma rm-40/ mc12 göbekler üzerine kendi ördüğüm jant setinin büyük soru işaretleriyle birlikte kadroya oturduğunu görünce bi anda kese 300 tl hafifledi. tabi tur rublesi ve tur artırıcı için şimdilik benim için tatminkar.
ön artırıcı yok, sanki gerek de yok sonra karar vericem

yol gidonuna geçmek için biraz vakit var, gidon var ama boğaz ve sti kollar yok, olsun zamanla onlar da çözülür.
kadro alüminyum maşa karbon / ağırlık 10,3 kg civarı

fotolar bunlar herkese bol bol selamlar.
 
Scudo
Vallahi helal olsun. Sadece eldeki imkânlarla çok güzel bir şey ortaya çıkmış. Ben çok beğendim...
 
Güzel bir basari, tebrikler bisiklet cok hos olmus. Kazasiz belasiz pedallamalar.

Birsey sormak istiyorum, zincirniz deki yag biraz fazla degilmi ve aynakol videosu ne anlatmaya calisiyor? Sadece bunlari meragimdan soruyorum.
 
@murat cömez

tesekkür ederim murat bey, hepimiz için kazasız belasız pedallamalar.
doğrudur haklısınız zincirdeki ve aksamdaki yağ fazla, zincir biraz eskiydi kalın yağ kullandığım için zift kıvamındaydı, anca temizledim, malzeme bitince zincirdeki her bakla için ayrı ayrı yağlamadım biraz daha kalsın ikinci bi temizlik yapıcam

aynakol videosu göbeğin akışkanlık testidir, kendi kullandığınız aynakol yatağının akışkanlığını bu referansla kontrol edebilirsiniz.
 
Ellerine ve emeğine sağlık. Kazasız pedallamalar. Buna binmek daha bi zevkli oluyordur herhalde sonucta kendi topladığın bisiklet. Benim o kadar vaktim olmuyor ama sana imrendim. Masallah diyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
herkese selamlar, rs20 arka göbek gövdesine jant telinin kıvrılmasıyla 7'li ruble uyumu için çözüm, hiç bir şekilde kimseye tavsiye etmiyorum geçici bir çözüm bu, uygun pul yardımıyla daha sağlıklı bi çözüm üreticem. herkese selamlar


Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.

küçük 2 dişliyi uygun pul bulana kadar kullanmıyorum

aynı zamanda gidon zil çözümü gayet kullanışlı
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
fenler geniş lastiğe uyumlu olması için değişik alındı sanırım. nerden aldınız?
bisiklet dönüşümü güzel olmuş. yalnız ben renk metalik gidon, gidon boğazı ve sele kelepçesini beğenmedim. mat renk ya da siyah daha güzel olurdu.
ağırlığın 10.2 olduğundan emin misiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
@Mehmetali07

İhsan Bey en az masrafla toplayabileceği en iyi bisikleti toplamaya çalışıyor. Güzellik şu an ikinci planda. Yavaş yavaş bisiklete yapabileceği yatırım miktarı arttıkça parçaların da değişeceğine eminim. Bu topikten anladığım kadarıyla kendisinin önceliği fiyat/performans.
 
imkan bulduğunuzda fren kollarını Barend tarzı fren kolları ile değiştirirseniz çok daha şık görüntü elde edeceksiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
@Mehmetali07

Mehmet Ali bey merhabalar; teşekkür ederim. frenler standart tektronun giriş seviyesi freni, özel değil 700x28 lastik ve janttan geçiyordu problemsiz, şu an jant seti rs20 oldu. yol gidonu kullanamıyorum şu an sti kollar yok, ve gidon boğazım 31.8 den dar, onun yerine gidonu dar tutup, barendleri dıştan sarıp sti kol tutuşu yakalamaya çalışıyorum, sanırım oldu.

uğur bey'in dediği gibi önceliğim elimdeki parçaları performanslı şekilde kullanmak
bisiklet benim elim ayağım, spor sonra geliyor benim için

ağırlıktan fazlasıyla eminim;
kadro - 1625 gr
maşa - 425 gr
frenler - 350 gr
aynakol - 900 gr
ruble - 350 gr
arka artırıcı - 300 gr
furç - 95 gr
gidon / barend - 300 gr
fren kol - 300 gr
jant seti - 1900 gr
boğaz - 150 gr
dış lastik - 850 gr
iç lastik - 250 gr
sele borusu - 310 gr
sele - 300 gr
kelepçe - 60 gr
pedallar - 500 gr
orta yatak - 360 gr
zincir - 400 gr
QR - 100 gr
vites kolu - 200 gr

toplam 10,025 gr ediyor fazlasıyla şişirerek yazdım + kablo vs yağmur dinsin tartarım
bol selamlar

@ismail eren

ismail bey ilanınız aklımda, eminim ki güzel olacaktır ancak barend shifter ile bahsettiğiniz fren kolunu kullanamam,
 
çok güzel ya.
ben sele borusu, sele kelepçesi, gidon ve gidon boğazını metalik gri görünce bunlar kesin ağırlaştırmıştır diye düşünmüştüm. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
Daha da güzel oluyor :)

Ne zamandır soracağım unutuyorum. Şu akışkanlık testinde gösterdiğiniz göbek ne marka/model?
 
@Uğur SARIGÖL


uğur bey, önceki videodaki orta yatak rulmanlı kare mil üzerinde marka yazmıyor un26'ya kıyaslama yapmıştım, şimdiki sugino hollowtech orta yatak, aynakolun dönüşü yaptığım modifikasyonla seramik orta göbeklerle yarışacak düzeyde videoyu yarın sabahtan yüklicem

önceki video'da biraz yersiz ve gereksiz bi karşılaştırma yapmışım sanırım, yükleyeceğim video daha açıklayıcı olacaktır.
 
Geri