hidrolikmi v frenmi

Scudo

ergin

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Nisan 2007
Mesaj
465
Tepki
61
Şehir
istanbul
böyle bir konuyu yine açmamın nedeni woodman karbon göbek alıcam v fren daha iyi bir performans veriyorsa woodman alıcam ancak hidrolik her zaman daha iyi deniliyorsa o zaman xtr jant seti alıcam bu yüzden tekrar böyle bir konu açtım laf olsun diye değil yani
 

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.518
Tepki
11.737
Şehir
Konya
@ergin

Arada sırada da olsa sürtmesine razıyım, hassas ayarlarına itina gösterir, gülü sevdiğim için dikenine katlanırım diyorsan, dünya hidr. diski tercih ediyor sen de öyle yap derim.

Ama ben, az da olsa, yalan dan da olsa sürtmesine tahammül edemediğim için tüm ayar inceliklerini öğrenmeme rağmen sürtmesinü yüzde 100 kesemediğim için hidr. diskimi tekrar söküp eski sisteme değiştirdim.

Zaten bu işin üreticileri hidr. diske kesinlikle hiçbir zaman sürtmez demiyorlar. Ancak yine de tüm profesyoneller hidr. disk kullanıyor. Bu fayda zarar oranına göre karar verilecek bir şey..

Selamlar.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@ergin

Bu sorununda cevabı milyon kere verildi yani hidrolik mi v-fren mi sorusunun cevabı budur zaten... bakıp görebilirsin... ama evet hidrolik sistem herzaman daha üstündür...

Ben bugün v-frenlerimi söktüm 565gr geldiler kollar teller ve fren bacakları ayrıca 24 gr da iki adet fren pivotu... Yeni taktığım disk frenler ise rotorları dahil 720gr geliyo yani arada 30-40 arası bir fark var bu fark ta hidroliğin getirdiği avantajlara göre hiç bişey değil...
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Dağ bisikletine yakışan hidrolik frendir. Yağmur, çamur demeden tutmasını istiyorsanız hidrolik alın. Mesut Girgiç sürtmeden konu açmış ama unutmamalı v-fren de jant setine sürtüyor ve bu sürtme daha fazla performans kaybına yol açıyor.
 

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.518
Tepki
11.737
Şehir
Konya
@Selim Çam

Selamlar,
akordu bozuk jant seti kullanıyorsanız v-brakenin sürmesi doğaldır.
Hiç kimsenin bozuk akortla dağa çıkacağını sanmıyorum.

Oysa hidr. diskin sütmesi için daha fazla sebep var. Mesela en basitinden bisikleti yan yatırmak bile bazen hidr. diskin sürtmesi için yeterli olabiliyor. Benim yaşadım gördüm. Üstelik etrafımdaki pek çok arkadaşımın da halen başında. ve onlarda teker teker v brake yada mekanik diske dönüyorlar. Bu dönüş v brakenin yada mekanik diskin hidr. diskten çok daha iyi olduğundan değil. Hep hidr diskin sürtme sorunundan dolayı.

Dedim ya, bence bu konu tercih meselesi... Ben hidr. disk sistemlerinin halıhazırda dünyada yeterli teknolojik olgunluğa erişmediğini düşünüyorum...
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Mesut Girgiç

Sürtüyo diye Tercih etmemek bence mantıklı değil hatta mekanik dike geçmek hiç matıklı değil çünkü hidrolik diskteki sürtme nedenlerinin hepsi mekanik içinde geçerli üstelik mekanik diskin güç olarak hiç bir kazancı yok...

Onun dışında akort ayarınız bozuksa v-fren sürter hatta binemeyebilirsiniz ama ben hidrolik diskle 8 olmuş jant üstünde rahatça evime dönecek kadar gidebildim tabi mekanik olsa gene gidilebilirdi... Üstelik frenlemede sorun yaşamadan...
 

basar

Daimi Üye
Kayıt
6 Kasım 2006
Mesaj
372
Tepki
189
Teorik olarak, disk çapı arttıkça dozajlama kolaylaşır.

Bu durumda V fren avantajlı görünüyor. (Pratikte böyle mi, bilmiyorum)

Uzun inişlerde jantın aşırı ısınması lastiğe zarar verebilir. Burada disk fren avantajlı gibi. Ama V frende de biraz ön biraz arka fren kullanılarak bu ısınma önelenebiliyor.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Teoride öyle gözüksede uzun frenlerde ısınmayla beraber v-fren padlerinin yüzeylerinde camlaşma olayı oluyo ve performan artan bir şekilde azalıyor ve bunun önüne geçemiyorsunuz. Fakat disk frenlerdki padlerin yapısı ve rotorların jant yanaklarına göre daha kolay soğuması sebebiyle bu durum en aza inmiş durumda...

Ayrıca çap büyüdüğü zaman frenleme gücü artıyor ama hidrolik sistemlerde fren koluna uyguladığınız kuvvet 3-4 katı olarak padlere uygulandığı için v-frendeki o çaptan olan kazanç artı bir değer olarak pek etkili olmuyor malesef...Ayrıca rotr çapınıda 180 gibi rakamlara çıkarınca bu güç dahada artıyor...
 

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.518
Tepki
11.737
Şehir
Konya
Sevgili çağrı,

@H.Çağrı
Bence bu konu bir mantık meselesi değil maliyet meselesi.
Sen sürttüğünü kabul ettiğin halde hala bir hidrolik disk alıp benim mecburiyetten harcadığım kadar parayı hidrolik diske harcasaydın o zaman da sana bu davranış mantıklı gelmezdi... ;)
Ben afaki örneklerden bahsetmiyorum. Hidrolik diski yüceltmeye yönelik söylemler benim yaşadığım olumsuzlukları bana unutturmuyor maalesef. Ben hidrolik diski sürten bisikletimi 2000 euro verip almıştım. Ve o bisikleti hidrolik diski var diye almıştım. Sürten hidr diski için haybeden harcadığım ilave paranın ise hesabını ben dahi bilemiyorum. Şimdi beni bu kadar masrafa sokan bir sistemden vazgeçmemi mantıklı değil diye kestirip atma lütfen. Yoksa bu sözleri ezbere sarfettiğini düşüneceğim. :) :) :)


Aşağıda alıntıladığım sözlerini acelecilikle sarfedilmiş sözler olarak varsayıyorum. Onun için teker teker açıklama getirmeye çalışacağım.
@H.Çağrı

Disk sistemine göre üretilmiş bir kadro üzerinde sen hiç v-brake pivotu gördün mü?
Yada öyle bir bisilete fabrikada takılan maşada v-brake pivot yerleri olurmu?
Zira hidr disk için üretilmiş bir kadroya, disk fren sistemi için fabrikada seçilmiş bir jant setine ve yine disk fren sistemine uygun olarak seçilmiş bir ön maşa da V-BRAKE PİVOTLARI OLMAYACAĞINDAN, hidr diskini başka bir fren sistemine çevirecek kişi mecburen mekanik diski seçer ve bunun mantıkla değil mecburiyetle alakası vardır. Bu teknik bir bilgidir. Tercih meselesi değildir.:)

@H.Çağrı

Maalesef bu sözüne de tamamen katılmak mümkün değil.
Hidrolik diskte, diske sürten balataların arasını hidrolik sıvının sistem içindeki negatif basıncı otomatik olarak kontrol ederken yani bu aralığa dışarıdan müdahale söz konusu olamazken, mekanik diskte balatalar arası açıklık bir alyan ayar vidası vasıtasıyla manuel olarak değiştirilebiliyor. . Dolayısıyla hidr balatada sürten disk aynı bisiklet üzerinde mekanik sisteme geçildiğinde balatalar arası manuel olarak açılabildiğinden KESİNLİKLE SÜRTMÜYOR. Bunu belki biliyordun da aceleden aklına gelmemiş olablir. :) ;)


Shimano direktörü Türkiyeye geldiği zaman 2006 da İzmirde yaptığı bir bayi toplantısında, hidrolik disklerin sürtmemesi için pek çok öneri açıkladıktan sonra kendi ağzıyla “HER ŞEYE RAĞMEN HİDROLİK DİSKLER SÜRTEBİLİR” dediği halde biz neden tereciye tere satmaya çalışıyoruz anlayamıyorum... :rolleyes:


Hidrolik diskin artıları var. Kullandım gördüm biliyorum. Ama hidrolik diskim sürtüğü için değiştirmek zorunda kaldım bu da benim gerçeğim.

Selam ve sevgilerimle.. :) :) :)
Sürtmeyen frenleriniz olsun(hidrolik bile olsalar:D )...
 

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.518
Tepki
11.737
Şehir
Konya
@ergin

Sevgili Ergin, Hakan Beyin topladığı bisikletlerdeki v-brake sistemlerin frenleme kalitesi hidr. diski aratmıyor. Bu konuda Hakan beyin ve topladığı sistemlerin haklı bir şöhreti var.
(link)

Sana konunun uzmanlarından biri olarak Hakan Yazman beye de danışmanı tavsiye ederim..

Selamlar.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Sende kendine göre haklı sebepler göstermişsin sende haklısın sana bişey diyemeyecem... Ama mesela sadece hem disk hem v-fren diye scale60 alan arkadşlarım var... Tabi fabrikadan alınca bisiklet üreticileri kendilerine göre uygun olanı yerleştiriyorlar ve sizde o şekilde devam etmek zorunda kalıyorsunuz...

Ayrıca hidrolik sistemlerdede o padleri tutan yay parçasını esneterek biraz avantaj sağlayabilirsiniz... yani ben bunları karşılık olarak değil bu dertlerden muzdarip arkadaşlar a yardım olması amacıyla yazıyorum tamamen. Çünkü senin ve benimde haklı sebeplerimiz var... İnsanların beğenileri var tercihleri var. Benim amacımda burda insanlara yardım etmek...

Yani disk sürtebilir diye insanlara dik kötüdür demekte yanlış disk sürtmez demekte yanlış.. Ama herşeyin bir çözümü var sonuçta...
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Mesut Girgiç

Ayrıca burda şunuda belirtmek istiyorum bu yazıya karşılık... Bende çok uzun süreler V-fren kullandım. Hakan abi kaliteli jant yanakları olan bir set kurar ona göre fren pad i ve iyi bir v-fren takımı alırsanız 80-90 kilolara kadar gayet etkili frenleriniz olur...

Mavic XC717 jant çemberleri ve yanında iyi ayarlanmış paralel için xtr normal tercih için Avid Single Digit Sl ayarında bir fren takımı ve bunalara uygun hassas bir fren kolu seti almak (mesela Avid Speed Dial yada shimano XTR gibi) gayet iyi bir fren performansı sağlıyor... ben bunları kullandım biliyorum...
 

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.518
Tepki
11.737
Şehir
Konya
Sevgili Çağrı, balata aralığını kontrol eden yayı esnetmeyi de denedim ancak o yayların kritik bir esneme açıları var. Eğer bu açıyı zorlayarak esnetirseniz bu sefer yay deforme olmaya başlıyor ve yayın refleksleri zayıflıyor.

Her neyse, içtenlikle yaptığın açıklamalar için teşekkür etmek istiyorum. :)

Balata aralığını manuel olarak açabilen ya da balata yüzeyini otomatik olarak diskten yaklaşık 1 mm den fazla uzaklaştırdığı halde fren kalitesinde değişme göstermeyen hidr. disk sistemi geliştirildiğinde ben de tekrar dönmeyi düşünüyorum. Bazı Amerikan sistemlerinde bunun mümkün olduğunu biliyorum ancak o malzemelerinde yedek parça sorunu var.

selam ve sevgiler. :)
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Valla o sistem şuanda Avidde var kol üzerinden yakınlık uzaklık ayarı yapılıyor... Avid juicy 7 den itibaren ve fiyatıda 260€ Shimanonun üst model diskleriyle yakın bir fiyat. Ayrıca şuan ülkemizde herütrlü yedek parçası bulunabiliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: okokok

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.443
Şehir
Alanya/İstanbul
Arkadaşlar bu tartışmalar bitmez, ben de kendi açımdan disk ile sorun yaşayanları çok görüyorum, mesela son yarışta Boranın düşünce diski yamulmuş yarışda hep sürterek gitmiş düzeltememiş çok enerji kaybetmiş, önceki büyük ada yarışında Kamil alev in 2007 xtr disk sistemi durduk yerde hava mı yapmış bişeyler olmuş frene hafif dokununca hemen kitliyormuş bu yüzden çok sorun çekmiş, ve daha nice insanlar, diski sürtmeyen yok gibi birşey, bu sorunları gördükçe her şartta sorunsuz vfrenlerimi daha çok sever oluyorum. Geçen kışın başında yeni antrenman cantlarımı belki kışın ormanda binince disk takarım diye göbekleri disk uyumlu seçmiştim ama bir de baktım vfrenlerim belgradda yağmur çamur süper tutuyor kuruya göre hafif azalma oluyor tutmasında o hepsi o kadar o da ilk anda oluyor sonra geçiyor, dolayısıyla disk olayı benim cephemde tarih oldu, Vfren in basit güvenilir sistemini seviyorum, bir kere disk dış darbelere çok açık ve her an zarar görebilir ve başınıza olmadık sorunlar açabilir, kaldıki bir çok insan cantı söküp takınca bile ayarları kaçıyor...

Bu arada Çağrı senin dediğin gibi basit değil, diğer bisikletlerimde dandik xc420 cantlar var yani yanakları çok süper değil ama frenlemesi harika, gördüğüm bir çok kişinin vfrenleri çoook kötü tutuyor ve çok el kuvveti gerekiyor, bir çok insan da vfren kötü diye hidroliğe geçiyor. Benim vfrenlerin kabloların boylarını ve açılandırmalarını çok iyi optimize ettiğim ve ince ayar çektiğim için gerçekten diski aratmıyor ve deneyen herkes aynı fikir paylaşıyor, zaten internette millet konuşuyormuş "... ama hakan abinin vfrenleri bir başka tutuyor diye" bende bilmiyordum geçenlerde Ercan söylediydi. Ayrıca vfren kollarının çoğunda gücü arttırma mekanizmaları var insanların bunlardan genelde haberleri yok... Bir ara "Vfrenden hidrolik disk performansı nasıl alınır" konulu bir yazı hazırlama projem var, o zaman birçok insan vfrenlerinin performansını katlarca kez arttırabilecek...

Ayrıca aklıma gelmişken de söyliyeyim, 85 kilo küsür olduğum dönemlerde dahi vfrenlerimle en dik inişlerde, en hızlı pasajlarda, en zor koşullarda her zaman tek parmakla istediğim gibi kontrol edebiliyorum ve modulasyon olsun fren kuvveti olsun son derece iyi, istediğim zamanda yine tek parmakla kazıklatabiliyorum frenlerimi, bu açıdan bakarsak gündelik kullanıcıya ballandıra ballandıra satılan dünya para dökülen hidrolik sistemlere gerçekten kaç kişinin ihtiyacı var ?
selamlar,
Hakan...
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.443
Şehir
Alanya/İstanbul
@Mesut Girgiç

Lütfen bu şekilde abartmayalım, ben de sizler gibiyim, belki bisikletleri çok seviyorum, onlar üzerinde çok vakit harcıyorum, bisikletlerimi her zaman mükemmelleştirmeye çalışıyorum, ama her zaman öğreneceğim çok şey var herkesten ben de sadece bir öğrenciyim...
 

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.518
Tepki
11.737
Şehir
Konya
@H.Çağrı

Bahsettiğin malzemeyi inceleyeceğim Çağrı..
Teşekkürler.
 

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.518
Tepki
11.737
Şehir
Konya
@Hakan Yazman

Bana bir sözü hatırlattınız..
"Farkedene dek erdemlisin.."

Erdeminizden haberiniz yoksa size diyebileceğim tek şey, böyle devam edin Hocam..