Scudo Sports

Bisiklette doğru vites nasıl değiştirilir?

ahmedseref

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mart 2008
Mesaj
408
Tepki
545
Şehir
İSTANBUL Çerkezköy
Yanlış vites kullanımı dişli ve zincire zarar verir. Geçenlerde yolum Delta'dan geçerken, içeri girdim. Kapının çıkışında kitapçıklar vardı. İçinde çok güzel püfler vardı. Arazide bisiklet kullanımı, rampa inme, çıkma, vs. Hızlıca sayfaları atlarken bir vites şeması gördüm ve bilmediğim bir şey öğrendim. Bilenler mutlaka vardır, bilmeyenlerin de az olmadığını düşünerek yazmaya karar verdim.

Şemada ön dişlide zincir 1. dişlideyken arkanın 1. veya 2. dişlide olması, zincir 2. dişlideyken arkanın 3. veya 4. dişlide olması, zincir 3. dişlideyken arkanın 5. veya 6. dişlide olması gerektiği yazıyordu.

Sebep: Misal ÖN 1, ARKA: 8'de olduğu zaman zincir ön dişliden çapraz bir şekilde çıkıyor ve dişlinin yenmesine sebep oluyor. Bisikletinizi ters çevirip bunları deneyip görebilirisiniz. Dişlerinizin sağlığı için önemli bir ayrıntı. Benim bisiklet 24 olduğu için ideal vitesler:

ÖN 1 ARKA 1-2-3
ÖN 2 ARKA 4-5-6
ÖN 3 ARKA 7-8

24 Vites oldu mu şimdi 11 Vites :D
 
Scudo
Bu kadar katı olduğunu sanmıyorum. Yani

ÖN 1 ARKA 1-2-3-4
ÖN 2 ARKA 3-4-5-6
ÖN 3 ARKA 5-6-7-8

kabul görür gibi geliyor bana... Ben de sürüş anında özellikle dikkat ediyorum, çok çapraz olmadığı sürece problem olmaz gibi geliyor. Hatta ÖN 2'deyken arkayı 2-7 arası kullanmak dişlileri o kadar zorlamıyor sanırım...
 
Benim ruble de 8 li. Ön 2. dişlideyken arkayı genelde 6. dişliye kadar kullanırım. 7. dişliye düşürdüğümde olur. Yerine göre, hızını aldıktan sonra zaten önü 3. dişliye çıkartıyorsun. Öndeki en ufak dişliyi de fazla kullanmam. Rampalar ve dik yokuşlar hariç tabi :D
 
Pratikte zorlanmadan kullanılabilecek vites bisikletin toplam vitesinin yarısından az, zincir ve kaset ömrünü uzatmak için doğru bir yaklaşım.
 
  • Beğen
Tepkiler: jevix
Doğru bir kullanım. Ben de arada zincire bakarım dalgınlıkla paralelliği bozulmuş mu diye.

Benim de eklemek istediğim yokuş çıkarken veya pedala çok yüklenmesi gerektiğinde vites değiştirilmemesi. gerekiyorsa hafif bir hızlanmadan sonra vites uygun duruma düşürülmeli, pedal hafifçe çevrilmelidir.

Yoksa yokuş çıkarken vites düşürüp pedal basınca çıkan "çat-çut" sesleri hiç hoş değil.
 
ben bmx biniyorum bmxlerde vites yok ama bunu da bilmiyordum açıkçası şimdi vitesli bisiklet kullanan arkadaşlara bunu tavsiye edeceğim çok teşekkürler:)
 
  • Beğen
Tepkiler: jevix
bianchilerde "bisikletinizi kullanma kitapçığını okumadan kullanmayın" yazıyor gidon boyunlarında ve vitesin doğru kullanım şekli encralis arkadaşımızın belirttiği gibi açıklanmış. paylaşım için teşekkürler.
 
Bence de
ÖN 1 ARKA 1-2-3-4 olabilir,
ÖN 2 ARKA 2-3-4-5-6 olabilir,
ÖN 3 ARKA 6-7-8-9 olabilir..
bu da benim kullanış tarzım :D
 
böyle gelmiş böyle gider bende:)yüksek vitesleri severim kendimi araba kullanır gibi hissederim vitesleri değiştirince,11 vitese düşmesin ama zincirn zorlandığı çok hissediliyo ön 1,arka 8 deyken özellikle
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
Encalis arkadaşıma katılıyorum, bir kez daha hatırlatıp, bilgilendirdiği için teşekkür ederim, diğerlerini, acaba olacak mı diye denemek bile son derece gereksiz ve yanlış bence..Eğer vitesli bisikletin bir alfabesi olacaksa "A" harfinde bu konu olmalı..
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
pedal cevirmeden vites degitirmeyin en buyuk surutunme bu esnada oluyor,zincirin capraz olmasi konusuna gelince,bende his olusuyor blmiyorum hic hisetmiyormusunuz? resmen gicir gicir...
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
Bide şu konu var.Hızlı pedal çevirirken nasıl zincir attırıyorsunuz.?Yani vites attırırken pedal çevirmeye(hızlı)devam ediyormusunuz yoksa saniyelik bir duraklama yapıyormusunuz.?Ben vites attırırken saniyelik beklemeler yapıyorum böylece zincirde ve dişlilere zarar vermemiş oluyorum:)
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
@FAİK

Yokuş çıkıyorsam : biraz tempoyu yavaşlatıyorum geçiş anında
Düz yol ise : pedal çevirme hızımı koruyorum (arttırmıyorum)

Vites değişimini, kararlı, seri bir hareketle yapmanın daha sorunsuz geçiş sağlayacağını düşünüyorum.
 
@nuhcan

Benim kombinasyonum da aynen budur. Bu hafta ki sayısal lotoyu tutturduk galiba.

Ben bisikleti ters çevirip sesi dinliyorum gozle çapraz değil gibi gelen yerde ses geldiği oldu. Ses varsa surtunme vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
@Tech. Türk

Yıllar evvel bir mtb yi sokup tek vites kontra pedallı bir bisiklet haline getirmiştim. Tabi bunu yaparken kontra pedalı eskiciden aldığım bir çocuk bisikletinin arka gobeği sokerek temin ettim ki , bu herhalde pekçok kurala aykırıdır. Keza çocuk bisikletinin gobeginin delik sayısı ile 26 inch mtb nin delik sayısı farklı vs.

Daha onemlisi tamirci bunu yapamazsın kontra pedalın dışlisi ve kullanılan zinciri kalın olur demişti (Doğrudur ) Fakat ben uyguladım mtb dişlisi o kontra pedalı kaldırdı surtunme yapmadı ustune ustluk acımasız kontra frenlerimde en ufak bir sorun çıkarmadı ( zincirim sitede konuşulan standartlara gore 3cu sınıf market bisikleti zinciri idi)

Bu zincirin gerçekten kırıldığı oluyor mu yoksa bu sadece bir efsane midir.

Bu ornege ragmen zinciri kıramamış bir kişi olarak soruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
Gerçek Vites Kullanmımı budur eğer bunu dışında kullandıktan snra kulak kırılması eğiLmesi zincir geriLmesi ve ardından kopması düşlilere zarar gibi olaylar ortaya çıkıyor kendimden biLiyorm :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
Bende ufak bir hatırlatma yapayım muhtemelen biliyorsunuzdur,

ÖN: 1 ARKA: 8-9- yada 10 kaçlı rubleyse bu şekilde kullanımı PARK VİTESİ olur.
yani bisikleti kullanmayacağınız zaman ön 1 de arka rublede de en küçük dişlide bulunsun ;)
______________________________________________________________

ALİ AKTAŞ
 
Geri