Scudo Sports

Zırhlı lastik yol tutuşu

pilot

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ocak 2014
Mesaj
433
Tepki
206
Şehir
bolu
İsim
mehmet coşkun uzak
Bisiklet
Focus
merhaba
bu lastiklerin tabanına konulan extra destekler ( zırhlar ) acaba yol tutuşunu nasıl etkiliyor? 3mm, 5mm, 6mm patlak korumalı lastikler mevcut. bu lastikler özellikle virajda bisikleti yatırınca nasıl sonuç verir? schwalbe-marathon-plus-zirhli-lastik.jpgbu fotoğrafta da görüldüğü gibi yanlar biraz daha ince olup lastik biraz daha yüksek oluyor. bilgisi, tecrübesi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum. selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
Scudo
@pilot

Lastigin tamamen dairesel cizgide olmasi gerekmiyor. Basinci degistirdiginizde zaten lastigin yapisini ve tutus gucunu degistiriyorsunuz. Ideal basinc araliginda dis yapisina bagli olarak tutunma performansi sergiliyor. Bu virajlar icinde gecerli.
Zirhin kalinligi bu nedenle lastigin tutunmasina etki etmiyor, lastigin gramaj agirligina ve patlak direncine (batacak sivri cismin boyuna orantili olarak engellenmesine) etki ediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan ve pilot
@pilot Merhaba, yaklaşık 2 sene schwalbe durano plus kullandım (level 6 = smart guard, 23mm) yaklaşık 10k km yaptı, bu süreç içersinde patlak şeridi olası patlakları önlediği için beni çok memnun etti. Fakat, lastik profili yüksek bu sebeple bu durum bir sürü irili ufaklı çukurlar olan yollarımızda lastiğin hep kısmasına ve lastiğin genel yapısına zarar vermese de yüzeysel yarıklara sebep oldu. Lastiğin en büyük handikapı bence buydu. Zırhlı olduğu için ve yine toplam kütlesinden dolayı yuvarlanma direnci yüksek özellikle grandprix 4000s lerden sonra bunu çok iyi fark ettirdi, bu beklenilen bir şey zırhlı alınacaksa yuvarlama direnci çok önemsenmemeli. Dönüşlerde müthiş bir güven verdiği söyleyebilirim, oldukça iyi aynı şekilde yağışlı günlerde de metal yüzeylerde dahi o güne kadar kullandığım hiç bir lastiğe benzemiyordu. Değerleri daha ortalanmış bir lastik düşünüyorsanız, michelin pro4 endurance derim
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan ve pilot
özellikle yol için konuşmuyorum. şehir bisikletime cst sensamo master ve schwalbe marathon aldım fakat sanki yol tutuş zayıf gibi geliyor.@Cyclist999
 
@pilot Rubena nın Schawalbe Marathon a rakip bir lastiği çıkmış modeli "stop thorn" olmalı, ona da bakmalısınız
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Cyclist999 3. lastik çiftim olur. çok farklı olacağını sanmıyorum.
merak ettiğim eski kullandığım uyduruk 15-20 liralık lastikleri tepe tepe 7 yıl kullandım, bir kez bile patlamadı ( ömrünün sonuna kadar). bir kez bile kayıp düşmedim. ama çok daha fazla para verip aldığım zırhlı lastiklerden aynı performansı ( yol tutuş ) göremiyorum. acaba bu zırh yol tutuşunu olumsuz olarak etkiliyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
Yol tutuşu çoğunlukla lastiğin hamur kimyasına bağlıdır bilirsiniz. Ben en iyi performansı durano plus lardan almıştım ıslak zemini katarsak işin içine, yoksa zırhı yok gibi olan 4000s lerin viraj performansı bir tık daha iyiydi. Zırhın etkileyip etkilemediğini aynı hamuru kullanan aynı markaya ait, zırhlı ve zırhsız olan lastiklerini kullanarak anlamak mümkün bunun dışında yapılacak testler subjektif olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: pilot
Peki bir şey daha sormak istiyorum. lastik basıncını neye göre ayarlayacağız? lastik üstünde 60-85 psi arası yazıyor. çok büyük bir aralık. kiloya ve yol durumuna göre mi?
 
@pilot
Arabalardaki gibi kilo ve yol durumuna gore.
Zemin gevsekse veya islaksa (yagmur vb.) minimum degere yaklasiyorsunuz.
Yol iyiyse ve/veya bisiklet cok yukluyse (surucu agirligi da etken) max. degere yaklasiyorsunuz.
Surus konforu ve sarsintinin size etkisine gore bu degerler arasinda zamanla idealinizi bulursunuz...

NOT: Min. ve max. deger en alt ve en ust limit. Bunlara yaklasiyorsunuz derken mevcut basinci azaltmaniz veya yukseltmeniz kastediliyor. Yoksa 'yagmur var min. indireyim' vb. bir durum kastedilmiyor. Siz yol tutunmasi ve konforu kendiniz icin guvenli hissettiginiz araligi bulana kadar yapacaginiz islemin yonu anlaminda
 
  • Beğen
Tepkiler: pilot
Peki 75 kilo olan birisi 60-85psi arasında hangi basıncı kullanmalı. Kullanıcılar kendi deneyimlerini paylaşırsa sevinirim.
 
Arkadaşlar güzel birkaç yorum gördüm ama toparlayarak yazmak istedim :)

Lastiğin yol tutuşu, hamuru ile direk alakalıdır. Tabi ki desenin de önemi çok yüksek ama burada sorulan farklı olduğu için değinmiyorum. Patlak korumalı lastikler özellikle uzun yol ve dayanıklılık hesaba katılarak üretilen lastikler. Bu nedenle hamurları serttir ve yol tutuşları diğer lastiklere göre biraz daha zayıf olabilir.

Ayrıca en önemli farklardan biri de, zırhlı lastiklerde konforun daha az olmasıdır. Patlak koruma tabakaları nedeniyle, yolda daha sert tepki veriyorlar ve pek rahat değiller. Benim gibi düz maşalı yani süspansiyonsuz sert bir bisiklet kullanıyorsanız, farkı çok iyi ayırt edebiliyorsunuz.
 
@Anonim evet açıklamanız çok mantıklı. acaba lastik genel şeklinin farklı olması da (yani taban kısmının kalın olmasına bağlı olarak) etkiler mi?
 
@Deniz Tezcan

Katıldığım ve ekleme yapacağım hususlar var:

Zırhlı lastikler ekseriyet 23mm kullanılan 250-300gr ağırlığında dış lastiklere göre çok ağır ve sert hamurlu oluyorlar. Bunun iki dezajantajı var:
1. Lastik en dışında ağırlık artmasına bağlı momentum farkı. Bu fark ortalama hız, ivmelenme ve son sürate ciddi etki edebiliyor. Özellikle benim gibi 5mm zırhı olan bir lastik kullanıyorsanız teki 900 gr olan lastik ortalama hızınızı aynı yol, bisiklet ve jant şartlarında tek değişkenin lastik olması ile 3-4 km/s azaltıyor.
2. Lastik hamuru ve yere basan yüzeydeki sert dolgu lastiğin esnekliğini ciddi olarak azaltıyor, bir yol lastiği performansı beklemeyin. Yine de birinci maddeye de bakarak zaten aşırı performansa zaten müsade etmiyor. Takım elbiseyle koşan sprinter gibi bir durum ortaya çıkıyor :D

Avantajları da yok değil:
Benimki gibi 35c bir lastik aldığınızda çok güzel bir konfora sahip olabiliyorsunuz. Nedeni ise yol lastiğindeki gibi 90-110 psi basmanıza gerek kalmıyor. dolayısı ile inanılmaz bir konfor farkı oluyor, 25 psi havada bile patlamadı lastik :D patlak derdine son :D
 
@pilot Yüksek basınç, kuru zeminde ve çok teknik virajı olmayan parkurlarda kullanılmalı. Düşük basınçta her ne kadar yuvarlanma direnci önemli ölçüde artsa da lastiğin zeminle olan temas yüzeyi arttığı için yere uygulanan basınç azalıyor, bu durum yerden gelecek ters kuvvetlerin yani tepkilerin daha geniş bir alana yayılmasına sebep oluyor ve haliyle konforu arttırmış oluyor. Düşük basınç, lastiğin, çok teknik viraj ve ıslak zemin bulunduran parkurlar da yolu daha iyi tutmasını sağlayacaktır.
 
Geri