Scudo Sports

Zincir temizliği

Doğru temizleme yapmismiyim birdahakine dikkatli olmam gereken noktalar var mı ?

Powerlink'in nasıl söküleceğini gösteren videolar var.

Olmadı özel Penseler mevcut bunun için.

Bir tane almanızda fayda var.
 
Scudo
Öncelikle herkese iyi akşamlar. Eskiden zincirimi bisikletçilerde yağlatırdım. Baktım ki zincir çamur gibi olmaya başladı. Kendim yağlamaya karar verdim. Aklımda asperoxla eski yağı söküp sonra sıcak su ve sabunla Bir kerede öyle temizleyip xcp zincir yağıyla yağlamak var. Sizce zinciri böyle temizlesem asperox bisikletin herhangi bir yerine zarar verir mi? Bide xcp zincir yağı nasıl fiyat/performans olarak.
Okuduğunuz için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Tnc91
Öncelikle herkese iyi akşamlar. Eskiden zincirimi bisikletçilerde yağlatırdım. Baktım ki zincir çamur gibi olmaya başladı. Kendim yağlamaya karar verdim. Aklımda asperoxla eski yağı söküp sonra sıcak su ve sabunla Bir kerede öyle temizleyip xcp zincir yağıyla yağlamak var. Sizce zinciri böyle temizlesem asperox bisikletin herhangi bir yerine zarar verir mi? Bide xcp zincir yağı nasıl fiyat/performans olarak.
Okuduğunuz için teşekkürler
Çok kalifiye olmayan mahalle bisikletçilerimiz (hepsi canımız ciğerimiz) genelde çok kaliteli olmayan atık yağlar kullanarak yağlama yapıyorlar,hatta bazısı fırçayla gaz yağı sürüp maksat zincirin kuruluğunu almak adına yağlama yaparlar,imkanınız el verdiği müddetçe kendiniz temizliğini yaptıktan sonra belli markaların yağlarını kullanarak işinizi halledin,xcp çabuk kararmayan bir yağdır ama muccoff ürünlerinin yerini asla tutmaz ama parasıda tutmaz :acpsnr: asperoxa gelince bir ara bende kullandım sadece zincir üzerinde kullanmaya dikkat edin nemelazım bu tip kimyasallar bisikletlerin kadro boyasına veya plastik aksamlarına zarar verebilir.
 
Çok kalifiye olmayan mahalle bisikletçilerimiz (hepsi canımız ciğerimiz) genelde çok kaliteli olmayan atık yağlar kullanarak yağlama yapıyorlar,hatta bazısı fırçayla gaz yağı sürüp maksat zincirin kuruluğunu almak adına yağlama yaparlar,imkanınız el verdiği müddetçe kendiniz temizliğini yaptıktan sonra belli markaların yağlarını kullanarak işinizi halledin,xcp çabuk kararmayan bir yağdır ama muccoff ürünlerinin yerini asla tutmaz ama parasıda tutmaz :acpsnr: asperoxa gelince bir ara bende kullandım sadece zincir üzerinde kullanmaya dikkat edin nemelazım bu tip kimyasallar bisikletlerin kadro boyasına veya plastik aksamlarına zarar verebilir.
Yanıtınız için teşekkür ederim.
 
Zinciri söküp gazyağının içinde eski diş fırçasıyla temizliyorum kuruduktan sonra yağlıyorum. 5C673806-2E1B-4158-8956-237C86DCA26C.jpeg
 
Öncelikle herkese iyi akşamlar. Eskiden zincirimi bisikletçilerde yağlatırdım. Baktım ki zincir çamur gibi olmaya başladı. Kendim yağlamaya karar verdim. Aklımda asperoxla eski yağı söküp sonra sıcak su ve sabunla Bir kerede öyle temizleyip xcp zincir yağıyla yağlamak var. Sizce zinciri böyle temizlesem asperox bisikletin herhangi bir yerine zarar verir mi? Bide xcp zincir yağı nasıl fiyat/performans olarak.
Okuduğunuz için teşekkürler
Asperox denen şeyi kesinlikle bisikletten uzak tutun. Zinciri sökebiliyorsanız sökerek pet şişenin içine döktüğünüz gazyağı ile çalkalayın. Bu işlemi 2 -3 defa tekrar edin. Daha sonra deterjanlı sıcak su ile gaz yağını arındırıp iyice kuruttuktan sonra her bakla arasında xcp olur yada başka bir markanın zincir yağını 1 damla olacak şekilde damlatın. Birkaç saat yağın zincire nüfuz etmesini bekleyin. Bu arada ruble ve ayna dişliyi de temizleyin. Daha sonra zinciri takip pamuklu bir bezle yağın fazlasını alın.
 
Son düzenleme:
Arkadaslar benim zincirde powerlink vardi fakat sökemedim zinciri,o yüzden normal beze mazot döküp tüm zincirde gezdirdim ve 2 3 defa tekrarlardim.Bu arada kadroya ve janta biraz sıçradı.Daha sonra başka bir bezle mazottan arındırıp decathlondan aldığım all in one spreyi sıktım zincire.En sonda sıçrayan mazotu başka nemli bezle kadroyu ve jantı sildim.Bu işi yurdun girişinde yaptığım için yıkama fırsatım olmadı sadece bahsettiğim adımları yapıp bıraktım.Doğru temizleme yapmismiyim birdahakine dikkatli olmam gereken noktalar var mı ? Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler
Aklınıza gelebilecek her yöntemle incir temizliğini denedim, aparat, balata spreyi, wd40, zinciri sökerek mazot vb....
Kişisel deneyimime göre en verimli temizleme zinciri söküp temizlemek fakat powerlink olmayınca çokça zahmetli bir yöntem. Bisiklet üzerinde temizleyecekseniz öncelikle arka tekeri sökmeniz gerekir, bu durumda da bisikleti selesinden bir yere asmak ya da birisinden yardım almak gerekiyor.
Arka tekeri söktükten sonra önce bisiklet zincirinde bulunan pislikleri bi bez ya da ıslak mendil ile iyice toplamak gerekiyor, sonra wd40 ile bu kiri tamamen akıtmak lazım, akıtırken de bir kaba veya kartona akıtmak gerekir, doğaya çok zararlı bir durum. Kaba akıtılan veya kartona akıtılan yağı da muhakkak geri dönüşüme atmak lazım.
wd40 veya mazot ile zincir iyice temizlendikten sonra biraz bekleyip süzülmesini sağladıktan sonra kuru bir bez ile kirli yağı temizleyip sonrasında zincir yağı ile 5-6 baklada bir bir damla olacak şekilde yağlamak gerekiyor. Zinciri sökebiliyorsanız aynı işlemi wd40 veya mazot ve diş fırçası ile temizlemek daha kolay. Bunlar olması gereken yöntem.

Tabi ben ne yapıyorum, ıslak mendil ile iyice temizleyip, rastgele yağlayıp devam ediyorum. Öyle de böyle de o zinciri kullanım durumuna göre 3000-4000 km de bir değiştirmek gerekiyor. Üreticiler 2000 km de bir diye söylüyorlar. Rubleyi de en fazla 2. zincir değişimde yani 6000-8000 km değiştiriyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Eskiden zincir temizliği için çok vakit harcardım. Şimdi her sürüşten sonra zincire her baklaya 1 damla olacak şekilde yağ damlatıyorum. Zinciri geriye doğru çevirerek yağın içine işlemesini sağlıyorum. Yağı bol kullandığım için zinciri çevirdikçe pislikler de dışarı çıkıyor ve kuru bir bezle fazlalık pislik ve yağı temizliyorum. Bu işlem en fazla 2 dakikamı alıyor. Bunu her sürüşte yapıyorum ve bu sayede zincirim hep temiz ve yağlı oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Merhabalar. Zincir yağlama için ben de Xcp'nin yağını kullanıyorum. İnce bir yağ olduğu için yazın ve kapalı alan kullanımlarında çok iyi olduğunu düşünüyorum. Gerçekten toz tutmuyor ve kararma yapmıyor. Ama kışın açık oortamda iyi bir performans verir mı emin değilim.

Extreme temizlik spreyinden ben de memnun kalmadım. Açıkçası deterjanlı su gibi geldi bana. O yüzden şişeyi bitirmedim bile.

Benim için zincir ve ruble temizliğinde en mantıklı çözüm gaz yağı. Bildiğim kadarı ile bu tarz temizleyici sıvılar arasında en az aşındırıcı olanı. Ha elbette shimano vs. Gibi markaların degreaserları daha iyidir bu aşındırmama konusunda ama temizlik çok masraflı bir hale gelir.
Selamlar,
En güzeli gazyağı ama baş ağrısı yapıyor bende... Kokusu ve çevreye zararı olmasa süper bir ürün. Daha önce balata temizleme spreyi ve motulun detarjanını da denedim. Hepsi de xcp'nin zincir temizlemesinden iyi bence. Maalesef çevre dostu ürünlerin performansı sizin ayırdığınız süre ve emekle açığa çıkıyor.
Yağı evet kapalı ortamda çok iyi trainer roller vs de kullandığım sürede sorun yaşamadım ama dış ortamda hem kuruyor hem de diğer yağlar gibi pislik topluyor. Sık temizlemek en güzel çözüm bu yağı da. Halen kullanıyorum onun dışında bir sıkıntı tespit etmedim bende.
 
Çamaşır suyu ile zincir temizliği yapanları gördüm. Tabi toptan temizlik bu. Bir de tuz ruhunu kullansaydım diye de espri yaptım.
Pas sökücü ile temizlik yapanları gördüm. Bunu neden yapıyorsun dediğimde bisikletçi tavsiye etmişmiş.
Kireç sökücüyü kullansak olurmu diye soranları da gördüm.
İnsanları anlamak zor gerçekten binlerce lirayı veriyorlar, temizliğe para vermiyorlar.

Atalarımız demiş ki asla mazottan vazgeçme, birebir en ucuz ve verimli temizlik için.
 
Üreticiler 2000 km de bir diye söylüyorlar. Rubleyi de en fazla 2. zincir değişimde yani 6000-8000 km değiştiriyorum.
Ben zincirimi 15700kmde değiştirdim. Daha da kullanabilirdim (kopma vs yaşamadım) ama dişlilere zarar vermemesi açısından değişiklik yaptım. Ruble aynakol dişlilerim 18600kmde şuan. Diş atlama vs yaşamadım henüz. Eski zincirimde çoğunlukla Muc-off dry lube kullandım. 2000kmde bir zincir değişimi maddi açıdan oldukça sarsıcı olurdu :)

[url=https://www.hizliresim.com/tdqauwm][/URL]
 
Ben zincirimi 15700kmde değiştirdim. Daha da kullanabilirdim (kopma vs yaşamadım) ama dişlilere zarar vermemesi açısından değişiklik yaptım. Ruble aynakol dişlilerim 18600kmde şuan. Diş atlama vs yaşamadım henüz. Eski zincirimde çoğunlukla Muc-off dry lube kullandım. 2000kmde bir zincir değişimi maddi açıdan oldukça sarsıcı olurdu :)
Bu fiyatlardan sonra ben de uzun bir süre değiştirmeyi düşünmüyorum :)
Mevcutta kullandığım zincir 3000km civarına yaklaştı, ruble de 6000km
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
Öncelikle herkese iyi akşamlar. Eskiden zincirimi bisikletçilerde yağlatırdım. Baktım ki zincir çamur gibi olmaya başladı. Kendim yağlamaya karar verdim. Aklımda asperoxla eski yağı söküp sonra sıcak su ve sabunla Bir kerede öyle temizleyip xcp zincir yağıyla yağlamak var. Sizce zinciri böyle temizlesem asperox bisikletin herhangi bir yerine zarar verir mi? Bide xcp zincir yağı nasıl fiyat/performans olarak.
Okuduğunuz için teşekkürler
Herkese merhaba bugün ilk defa kendim zincir yağladım önce temizlik için dediğim gibi katı sabun ve sıcak su kullandım. Ondan sonra bulaşık deterjanı ve ovma kremi(cif) kullanarak zinciri temizledim. Çok güzel yağ çıkardı ama üstünde birazı kalmış gibiydi. Bu yüzden üstüne bide suyla bir kerede duruladım. Durulayıp kuruladıktan sonra üstünde biraz kayganlık kalmıştı sizce bu çıkmayan yağ mıdır yoksa kalan deterjan mı? Cevaplarsanız sevinirim. Bide şuan üstüne her baklaya bir tane şekilde xcp sürdüm. Sizce fazla yağı hemen mi alayım yoksa 10-12 saat geçtikten sonra mı? Bunu da cevaplarsanız sevinirim. Herkese iyi akşamlar.
 
Herkese merhaba bugün ilk defa kendim zincir yağladım önce temizlik için dediğim gibi katı sabun ve sıcak su kullandım. Ondan sonra bulaşık deterjanı ve ovma kremi(cif) kullanarak zinciri temizledim. Çok güzel yağ çıkardı ama üstünde birazı kalmış gibiydi. Bu yüzden üstüne bide suyla bir kerede duruladım. Durulayıp kuruladıktan sonra üstünde biraz kayganlık kalmıştı sizce bu çıkmayan yağ mıdır yoksa kalan deterjan mı? Cevaplarsanız sevinirim. Bide şuan üstüne her baklaya bir tane şekilde xcp sürdüm. Sizce fazla yağı hemen mi alayım yoksa 10-12 saat geçtikten sonra mı? Bunu da cevaplarsanız sevinirim. Herkese iyi akşamlar.
Cif neden? Cif aşındırarak temizliyor. Zincire sürmek isteyeceğim son şey. Hissedilen kayganlık da Cif'in kalıntısı olabilir. Durulaması zor bir şey çünkü.
 
benim kireç çözücü olayına benzemiş. mutfak sarı dumanla kaplıydı zehirleniyodum :D zinciri temizlerken fazla şey yapmamak lazım. suyu tutun mazot varsa mazota yatırın yoksa bi bulaşık deterjanı yeter. yağı çözmekten çok aralara girmiş toz toprak parçalarını çıkarmak daha önemli.

mazotu 2-3 litre alıp temizlik işinden sonra bidondan bidona 1-2 hafta içinde aralıklarla aktararak temizleyebilirsiniz. kir dibine çöküyor sallamadan diğer bidona aktarıp boş bidonun dibini temizleyip diğerinde çökünce tekrar diğerine aktarın.
 
benim kireç çözücü olayına benzemiş. mutfak sarı dumanla kaplıydı zehirleniyodum :D zinciri temizlerken fazla şey yapmamak lazım. suyu tutun mazot varsa mazota yatırın yoksa bi bulaşık deterjanı yeter. yağı çözmekten çok aralara girmiş toz toprak parçalarını çıkarmak daha önemli.
Ben de benzer bir yol izliyorum. Zincir temizleme konusunu gereksiz karmaşıklaştırmaya gerek yok (eskiden özel temizleyiciler alırdım ben de). Shimano'nun bir Youtube videosunda ön temizlik için bulaşık deterjanı kullandıklarını görmüştüm, ondan beri ben de ön temizliği bulaşık deterjanıyla yapıyorum. Sonra Asperox yağ çözücü ve durulama. En son da Shimano PTFE yağ.
 
Merhaba,

Temizlik için tiner, Cif, Asperox benzeri zincire zarar verebilecek maddeleri kullanmamanızı öneririm.

En kolay ve zinciri oldukça güzel temizleyen yöntem şu şekilde:

Öncelikle zinciri pasdan mı arındıracaksınız yoksa üzerindeki yağa yapışmış kumdan ve topraktan mı temizleyeceksiniz bunu belirleyin. Genelde çoğunluk ikincisinden dolayı temizlik yapıyor. O yüzden bundan başlayalım.
Zincirdeki yağı çözerseniz kum ve topraktan da kurtulmuş olacaksınız. Amacımız yağdan kurtulmak.

Önce zincirinizi Quick Link'ten ayırın (Zincirinizi Quick Link ile kullanırsanız her şey daha pratik ve kolay olacaktır.) Yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine yarım su bardağı kadar gazyağı koyun, kapağını kapatın ve çalkalayın. Bunu zincirinizin kirlilik durumuna göre bir veya iki defa yapabilirsiniz. Zincirinizi şişeden çıkartın. Temiz kuru bir bezle silin. Bu işlem ile kirli zincir yağını çözmüş olduk ancak zincirin üzerinde bu sefer gazyağı tabakası kaldı. Zinciri doğru yağ ile yağlamadan önce zincirin kuru olmasını (sudan ve gazyağından temizlenmiş olmasını) sağlamamız gerekmektedir. Başka temiz bir yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine bulaşık deterjanı dökün ve şişenin yarısını geçecek şekilde sıcak su doldurarak şişeyi çalkalayın. Bunu iki defa yapmanızı tavsiye ederim. Sonra zinciri çıkarıp soğuk suyla durulayın, bezle silin ve güneşte/kaloriferin üzerinde kurutun. Tamamen kuruduktan sonra bisikletin üzerine takarak her baklaya bir-iki damla gelecek şekilde yağlayın. Yaz-kış durumuna göre uygun yağ kullanırsanız daha faydalı olur. Sonuç olarak kirli yağı çözüyoruz, kullandığımız çözücü maddeyi (gazyağını) zincirin üzerinden deterjanla temizliyoruz, zinciri kurutuyoruz ve yağlıyoruz.

Pas için ise; bir su bardağı limon tuzunun üzerine 1.5 lt. kaynar su (sıcak değil, kaynar olmalı) dökerek hızlıca eritiyoruz ve zincirimizi içine bırakıyoruz. Açık alanda yaparak buharı solumamaya dikkat edin. Pasların kabarcıklar çıkararak zincirden ayrıldığını göreceksiniz. Bazen zinciri hareket ettirerek işlemi hızlandırabilirsiniz. Pası çözdükten sonra bulaşık süngerinin sert bölümü ile temizleyerek yukarıda anlattığım gibi yine deterjanla yıkayıp işlemleri sırasıyla yapıyoruz.

Zinciri sökmeden yaptığınız temizlik işleminde baklalardaki halkaların içleri yeterince temizlenmediğinden bu yöntemi kullanmanızı tavsiye ediyorum. Başka yöntemlerde var ancak hepsinde esas olan temiz ve kuru metale doğru yağı sürmek.

Tekerinize taş değmesin. Sağlıcakla kalın...
 
Merhaba,

Temizlik için tiner, Cif, Asperox benzeri zincire zarar verebilecek maddeleri kullanmamanızı öneririm.

En kolay ve zinciri oldukça güzel temizleyen yöntem şu şekilde:

Öncelikle zinciri pasdan mı arındıracaksınız yoksa üzerindeki yağa yapışmış kumdan ve topraktan mı temizleyeceksiniz bunu belirleyin. Genelde çoğunluk ikincisinden dolayı temizlik yapıyor. O yüzden bundan başlayalım.
Zincirdeki yağı çözerseniz kum ve topraktan da kurtulmuş olacaksınız. Amacımız yağdan kurtulmak.

Önce zincirinizi Quick Link'ten ayırın (Zincirinizi Quick Link ile kullanırsanız her şey daha pratik ve kolay olacaktır.) Yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine yarım su bardağı kadar gazyağı koyun, kapağını kapatın ve çalkalayın. Bunu zincirinizin kirlilik durumuna göre bir veya iki defa yapabilirsiniz. Zincirinizi şişeden çıkartın. Temiz kuru bir bezle silin. Bu işlem ile kirli zincir yağını çözmüş olduk ancak zincirin üzerinde bu sefer gazyağı tabakası kaldı. Zinciri doğru yağ ile yağlamadan önce zincirin kuru olmasını (sudan ve gazyağından temizlenmiş olmasını) sağlamamız gerekmektedir. Başka temiz bir yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine bulaşık deterjanı dökün ve şişenin yarısını geçecek şekilde sıcak su doldurarak şişeyi çalkalayın. Bunu iki defa yapmanızı tavsiye ederim. Sonra zinciri çıkarıp soğuk suyla durulayın, bezle silin ve güneşte/kaloriferin üzerinde kurutun. Tamamen kuruduktan sonra bisikletin üzerine takarak her baklaya bir-iki damla gelecek şekilde yağlayın. Yaz-kış durumuna göre uygun yağ kullanırsanız daha faydalı olur. Sonuç olarak kirli yağı çözüyoruz, kullandığımız çözücü maddeyi (gazyağını) zincirin üzerinden deterjanla temizliyoruz, zinciri kurutuyoruz ve yağlıyoruz.

Pas için ise; bir su bardağı limon tuzunun üzerine 1.5 lt. kaynar su (sıcak değil, kaynar olmalı) dökerek hızlıca eritiyoruz ve zincirimizi içine bırakıyoruz. Açık alanda yaparak buharı solumamaya dikkat edin. Pasların kabarcıklar çıkararak zincirden ayrıldığını göreceksiniz. Bazen zinciri hareket ettirerek işlemi hızlandırabilirsiniz. Pası çözdükten sonra bulaşık süngerinin sert bölümü ile temizleyerek yukarıda anlattığım gibi yine deterjanla yıkayıp işlemleri sırasıyla yapıyoruz.

Zinciri sökmeden yaptığınız temizlik işleminde baklalardaki halkaların içleri yeterince temizlenmediğinden bu yöntemi kullanmanızı tavsiye ediyorum. Başka yöntemlerde var ancak hepsinde esas olan temiz ve kuru metale doğru yağı sürmek.

Tekerinize taş değmesin. Sağlıcakla kalın...
Çok güzel yöntemler. Ben ilk defa 2-3 gün önce temizlik yaptım zincir e . Zinciri söksemm daha kolay ve daha güzel temizlerim diye düşündüm işlemleri yaparken . Stand ta yoktu zorlandım .
 
Çok güzel yöntemler. Ben ilk defa 2-3 gün önce temizlik yaptım zincir e . Zinciri söksemm daha kolay ve daha güzel temizlerim diye düşündüm işlemleri yaparken . Stand ta yoktu zorlandım .
zincir sökme aparatı pahalı ucuzlarıda kırılabiliyor zorlayınca o yüzden bi powerlink şart. hem zinciri söküp takarak halkaların gevşemesini engellersiniz onun yüzünden kaza yapanda olmuş forumda (yorumuna denk gelmiştim) birde 200 300 km üzerinde zincir çok ses yapmaya başlıyor. sıklıkla binen birisi iseniz bu km lere ulaşmakta çok kolay.
 
Geri