Zincir temizliği

Deniz

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2007
Başlık
37
Mesaj
2.322
Tepki
3.440
Şehir
Fahrettin Altay, İzmir
Bisiklet
Cannondale
Ben de mazot ve gazyağı kullananlardanım :) Würth ile ilgili bir detay vermek istiyorum. Uzun süreli kullanımda zincirin rengini (kaplama diyelim) soldurduğunu düşünüyorum. CN-HG93 (9 uyumlu Shimano zincir) üzerinde 1.5 yıl içerisinde renk solması yapmıştı. mazotta böyle bir sıkıntı yaşamadım, bilginize.
 

Tunahan KORKUT

Daimi Üye
Kayıt
15 Ocak 2014
Başlık
47
Mesaj
323
Tepki
162
Şehir
Bartın-Eskişehir
Bisiklet
Carraro
@harun tınas
bu baya iş görür. etrafı, elleri de kirletmez. her eve lazım :)

@Furkan BOZKUR
cam temizleyici pıspıslardan bulmak şart oldu. Bi tane ö tip fısfıslardan var elimde ama çanta temizlemek içinde bi ara sıvı deterjanla suyu karıştırıp köpük yapmıştım. onu boşat başka bi kutuya , o fısfısa mazot koy. mazotun kokusuda kolay kolay çıkmıyor. ayrı bi şey bulmak şart oldu :)

@suat akman
bu iki ürünü hiç görmemiştim. bu tip yağ sökücüler kullanmak daha güzel olur....

@Deniz Gökhan Tezcan
mazot iyi hoş güzelde bi türlü tam çıkmadı kir. 3 kere mazotta beklettim zinciri. en son çıkardım gazetenin üstünde fırçladım. sabahta süngerle birazda decathlondan geçen sene aldığım temizleyiciyle temizledim ama zinciri silerken yine kir çıkıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman

Furkan BOZKUR

Aktif Üye
Kayıt
2 Haziran 2014
Başlık
15
Mesaj
172
Tepki
46
Yaş
27
Şehir
Tekirdağ
@Tunahan KORKUT

Al birtane cam temizleyicisi marketten çok bişi değil boşalt litrelik bi şişeye. sonra fısfısı güzelce yıka doldur mazotu olsun bitsin :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Tunahan KORKUT

ATALAY16

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2015
Başlık
54
Mesaj
1.083
Tepki
895
Yaş
27
Şehir
BURSA
İsim
Fatih Mehmet ATALAY
Bisiklet
Sedona
rubleyi zinciri mazotla temizledikten sonra yıkamasak direk yağlasak sıkıntı olurmu ve kadroyu silsek mazotla nasıl olur :)
 

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Başlık
30
Mesaj
1.520
Tepki
3.227
Yaş
34
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
@ATALAY16 hafif bir tabaka bırakıyor onu da fiber bezle siliyorum gıcır gıcır oluyor hocam.
 

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Başlık
30
Mesaj
1.520
Tepki
3.227
Yaş
34
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
@Furkan BOZKUR marketten aldığınız fısfıs şişesini bozar hocam mazot kalın ve yağlı olduğu için.
 

Tuguj

Daimi Üye
Kayıt
20 Eylül 2015
Başlık
15
Mesaj
314
Tepki
129
Şehir
Düzce
İsim
Aykut Baykurt
Bisiklet
Merida
Gaz yagi ile temizlik hakkinda ne dusunuyonuz
 

iskender şerit

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Şubat 2010
Başlık
23
Mesaj
1.039
Tepki
668
Yaş
35
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Bianchi
benzinden daha iyi temizleyen yoktur sanırım... çok az bir miktar benzinle tertemiz pırıl pırıl yapıyorum
 

mertsimsek76

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2015
Başlık
8
Mesaj
202
Tepki
224
Yaş
43
Şehir
İSTANBUL
İsim
Mert Şimşek
Bisiklet
Mosso
Ben balata temizlik spreyi (WURTH) sıkıyorum.. nerdeyse butun yagi akitiyor.. suyla biraz duruluyorum.. ardindan biraz daha balata spreyi ve sabunlu ılık suyla beraber ince bir fircayla ruble aralarini filan bayagi detayli temizliyorum.. en son bezle heryeri kuruluyorum.. yetinmiyorum sac kurutma makinesi ile tam kurudugundan emin olana kadar kurutuyorum.. sonra bir guzel yagliyorum.. islem bitiyor.. hepsi 1.5 saat.. :)
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Başlık
59
Mesaj
2.341
Tepki
2.591
Yaş
23
Şehir
Uptown, Albuquerque
İsim
Uğur
Bisiklet
Specialized
Mazotla kadro silinir.Zincirimi würth ile temizlediğim zaman 2 sefer'de bitiyor würth ve 15 lira.2 liraya mazot alıyorum tertemiz oluyor.Mazot ile temizledikten su dökün sonra silip yağlayın.Yağladıktan sonra fazla kalan yağı da bir bezle alın.Ben öyle yapıyorum.
 

ATALAY16

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2015
Başlık
54
Mesaj
1.083
Tepki
895
Yaş
27
Şehir
BURSA
İsim
Fatih Mehmet ATALAY
Bisiklet
Sedona
@Uptown Cyclist peki hocam kadro da bir mazot kokusu kalmıyormu acaba ?
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Başlık
59
Mesaj
2.341
Tepki
2.591
Yaş
23
Şehir
Uptown, Albuquerque
İsim
Uğur
Bisiklet
Specialized
@ATALAY16
Şahsen ben 1 kez yaptım ve koku vardı.Ayrıca kadroya dokununca parmak izi falan belli oluyordu.Bu yüzden sinir olup bir daha yapmadım.Koku oluyor ama onu diyeyim [emoji53]
 

tugrulozk

Üye
Kayıt
18 Nisan 2016
Başlık
0
Mesaj
9
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
bursa
İsim
tuğrul
Bisiklet
Merida
Merhaba arkadaşlar bisiklette henüz amatörüm zamanla kazanacağım deneyimler sonucunda muhakkak doğru tercihleri yapacağım. Fakat şuan için değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Konu bisikletin temizliği daha doğrusu bisikletin kalbi olarak gördüğüm zincir ve bakımı. Bisikletimi şehir içinde kullanıyorum genelde asfalt yol tabi ki buna rağmen nadir olarak toprak yollardan da geçmek zorunda kaldığım oluyor. Düzenli olarak her hafta fren balata temizleyici spreyle temizleyip tekrar yağlıyorum fakat sıkıntı şu ki iki günde zincir pisleniyor toz toprak toplamaya başlıyor ve bir haftada adeta çamur haline geliyor. Ne yapmam gerekir? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Muzdarip olduğum bir konu wınkel ww3000 sprey yağ kullanıyorum yağda sorun olabileceği düşüncesindeyim tavsiye edebileceğiniz zincir yağı var mıdır? Ya da zincirin kendisinde bir problem olabilir mi? Teşekkürler.
 

Dosyalar

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Başlık
25
Mesaj
1.108
Tepki
1.668
Şehir
İstanbul
Zinciri sök 500 ml lik su şişesine sok Özer'ine 50-100 ml mazot dök çalkala mazotu başka şişeye aktar tamirci yada benzinciye götür onlar gerekli yerde bertaraf ediyorlar.
Mazotlu zinciri bol köpüklü bulaşık yukar gibi yıka temizle eski bir tshirt ile kurula temizle.
Rubleyi sök dişlilileri tek tek bulaşık yıkar gibi yıka kurula.
image.jpeg
Rubleyi zinciri tak bu yağ ile yağla 300km max gider.
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Başlık
19
Mesaj
1.149
Tepki
2.073
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
wd 40 kesin kullanma, şuradaki video da ekine de göz atabilirsin, yağı çözecek bi temizleyiciyle* önce yağdan ve parçacıklardan temizledikten sonra güzel bi zincir yağıyla yağlaman gerekir, aktarıcının arkasını ve arasını da asetonlu kulak çıbığıynan temizleyebilirsin.
WD-40 ın sorunu rulman, keçe ve kapalı ama içinde yağ olan mekaniklerdeki yağı dışarı püskürtmesidir, daha sonra biz bu kapalı alanları açmadan yeterli yağlamayı sağlayamayız, o ring, x ring gibi zincirlerde yağ devinimi temiz yağ ekleyerek olmalıdır, içerideki yağı çıkartıyorsak bi şekilde telafi etmek lazım kısaca.

*daha iyi bişey bulamadığın takdirde oto mekaniklerden enjektör temizleyici solvent
 
  • Beğen
Tepkiler: YusufM

tugrulozk

Üye
Kayıt
18 Nisan 2016
Başlık
0
Mesaj
9
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
bursa
İsim
tuğrul
Bisiklet
Merida
Fatihacr

video için teşekkürler gerçekten bilgilendirici oldu benim için. Sanırım oradaki yağdan edinmem benim için yeterli olacaktır ve ben sanırım yağı çok fazla kullanıyormuşum :hhhhhh: Bunun yanında umarım alacağım yağ video da dediği gibi 1 ay gibi bir süre zincirimi sağlıklı tutar çünkü gerçekten haftada bir zincir temizlemek zor ve can sıkıcı bir hal aldı :(
 

BicycleLover

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2015
Başlık
22
Mesaj
456
Tepki
411
Şehir
Bursa
İsim
lazım değil
Bisiklet
Salcano
Würth balata temizleyici, ve zincir yağı. Bu kadar basit..
 

tugrulozk

Üye
Kayıt
18 Nisan 2016
Başlık
0
Mesaj
9
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
bursa
İsim
tuğrul
Bisiklet
Merida
Arkadaşlar maalesef şuan için zinciri söküp ayrı olarak temizleyebilecek bilgi birikimine sahip değilim :) Bu yüzden zincir üzerindeyken temizlemek , söküp temizlemek kadar sağlıklı olmasa da benim için kolay olacaktır. Resimlerde görüldüğü kadar pisliği 1 haftada toplaması bana anormal geliyor buda sanırım yağdan kaynaklı. Birde yağı sanırım sadece zincire uygulamak yeterli oluyor ben dişlilere aktarıcılara bolca sıkıyordum :hhhhhh:

BicycleLover

Dediğin kadar basit olduğunu sanmıyorum zincir yağı evet ama hangi zincir yağı ? Zaten balata temizleyiciyle temizleyip yağlıyorum sorunumda bunu yapmama rağmen zincirin sağlıklı olmadığını düşünmem. Zincirin fotoğraflarda göründüğü kadar 1 haftada pislenmesi normal midir ?
 
Yukarı Alt