Scudo Sports

Yurtdışındayım,ikinci El Bir Bisiklet Alacağım Nelere Dikkat Etmem Gerekir?

Tui Lui

Daimi Üye
Kayıt
2 Haziran 2010
Mesaj
318
Tepki
475
Şehir
Ankara
İsim
Tuğba
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba arkadaşlar, gül gibi bisikletlerimi İstanbul'da bırakıp İngiltere'ye geldim. Malum uçuşlardaki ağırlık sınırı falan , malesef bisikletlerimi getiremedim. 1 sene beni burada idare edebilecek kadar ikinci el bir bisiklet almayı düşünüyorum. Neler önerirsiniz alırken nelere dikkat etmeliyim?Yardımcı olursanız çok sevinirim, bir an önce bisikletimi kavuşmak istiyorum.
 
Scudo
Aslında daha çok, neresine bakmam ve nasıl temiz olduğunu anlamam gerektiğini merak ediyorum. Vitesleri midir, frenleri midir ya da ne kadar harcamam gerekir ikinci el bir şehir bisikleti için gibi...
 
Direksiyonunun sağda olmamasına dikkat edin :D
yazmadan edemedim ya kusura bakmayın.

Şaka bir yana trafik tersten aktığından trafiğe alışması zaman alır herhalde, bu zaman zarfında da ekstra dikkatli kullanmak gerekir.
 
:) madem açtınız konuyu hemen kısacık anlatayım gelir gelmez başıma geleni. Bagajımı taksici ile beraber taksinin arkasına attıktan sonra hemen ön koltuğa yöneldim, tam kapıyı açmak üzereyken bana' Sen mi kullanacaksın?' diye sordu , utandım biraz ama gülmeden edemedim ... Haklısınız biraz zaman alacak alışmak ama buralar bisikletlilerle dolu, bir an önce alıp pratik hayatta alışırım trafiğine, Hem sonra İstanbul'da ölmediysem sanırım burada bişey olmaz :)
 
@Emre Aslan 1981

Direksiyon değilde çarkları sağdan sola geçirebilirler... bende bunu yazmadan edemedim kusura bakmayın :D
 
merhaba ;benden de bir öneri çalıntı olmamasına dikkat edin bence siz orada yabancısınız size daha kolay çalıntı bisiklet satabilirler ,tavsiyem ikinci el satan bir dükkan'dan alırsanız daha iyi olur
 
Sorduğunuz soruya tam olarak cevap veremem ama oralarda bir bisiklet kayıt sisteminin olduğunu biliyorum. Alacağınız bisikletin çalıntı olup olmadığını şu siteden kontrol edebilirsiniz.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ayhan Serpen
Merhaba Tuğba;

İngiltere'de, sadece 1 seneliğine kullanmak için bi bisiklet almak istiyorsun. Ve, ikinci el olsun istiyorsun.

* Öncelikle alacağın şahıs bisikletten anlıyorsa eğer, üzerindeki malzemelerin orijinal olmasının bir önemi yok; uygun parçaları doğru biçimde takmıştır bisiklete. Yok eğer anlamayan biriyse ( ya da sana bu konuda bilgi verilmediyse ), orijinal parçaları üzerinde olan bir bisiklet tercih et derim.
* 26" ya da 28" bisiklet de alsan önce kadrosunu incele; göçük, çatlak, ya da derin çizik ( özellikle zincirin temas edebileceği yerlerde ) olmasın. Kadronun modelini öğren ve üretildiği yılı da. Satan elemanın kaç yıl ve nasıl kullandığını; niye sattığını; bakımlarını peryodik yapıp yapmadığını sor. Modeli eski bile olsa, iyi bakılmış bi bisiklet seni güvenle taşır.
* Kadro tamam ise, bisiklet üzerindeki en pahalı malzemeleri incele ve amortisörden başla; iyi çalışsın. Ve yağ birikintisi olmasın giren-çıkan borularda. Yaylı ise, yayı iyi durumda olsun. Şöyle bi test yap: Ön freni sıkıp tüm gücünle bastır gidonu yere doğru. Amortisör "tak" etmesin.
* Sonra aynakola ( yani pedal çevirdiğin 3 adet çark seti ) bak. Çarkların dişleri ne durumda? Dişler sivri ya da sivriye yakın olsun. Orta göbek önemli. Bakımı yapılmış mı, sor.
* Frenler eğer hidrolik ise hortumu bi güzel incele. Ezik, katlanmış falan olmasın. Kuvvetlice sıktığında sızdırıyorsa sorun var demektir. Fren padlerine de bak; pahalı değiller ama seni 1 sene idare edebilecek durumda olsunlar, fazla aşınmış olmasınlar. Binip fren testini de yap. Sıktığında ortalığı inletmesin bisiklet, sesiyle. Ve "zınk" diye durdursun.
* Vites kollarını incele. Çatlak, kırık var mı diye. Sonra, vites geçişlerinde sorun var mı yok mu test et.
* Rubleye ( arkadaki 8'li, 9'lu çark ) ve zincire de bak. Rublenin dişlileri de fazla yenmemiş olsun. Bi tur atma imkanın varsa ( tabi ki en güzeli olur ), pedal çevirirken her viteste gürültüsüz ve dişli atlamadan çalışmalı; buna dikkat et.
* İç ve dış lastik önemli değil o kadar ama teker seti önemli. Jant tellerini elinle kontrol et. Hepsi gergin olmalı. Sonra tekeri çevirdiğinde hafif bi 8 çiziyorsa takılma, bu olabilir ama sağa sola çok gitmemeli. Tabi en güzeli hiç 8 çizmemesi. Bir de ön ve arka tekerin göbekleri için şunu dene: Arka tekeri çevir ve seleye kulağını daya. Homojen bir "beyaz gürültü" sesi duymalısın. Arada bi tak tuk sesi geliyorsa o göbeğin bakıma ya da yenilenmeye ihtiyacı vardır. Ön tekeri de çevir. Durma sırasında salıncak gibi olmalı; az öne, az arkaya, az öne, vs. ve sonra durma.
* Ön ve arka vites attırıcılarına bak. Eğiklik olmamalı; dümdüz olmalılar. Arka vites attırıcısının 3, ön vites attırıcısının 2 vidası olmalı.
* Selesini de test et. Sele borusunu indirip kaldırman gerekebilir. Buna izin verecek uzunlukta olmalı. 300 mm, 350 mm, 400 mm'lik...Hangisi sana uygunsa artık.

Kadro ve bisiklet konusunda İngiltere'de bir sürü marka vardır. Marka söyleyemem ama, ikinci el bisiklet alacaksan durum böyle; yukarıdakilere dikkat et. "Ben bunlardan anlamam ki!" dersen de tavsiyem, 2011 model düşük komponentleri olan bir bisiklet al. :)

Kal sağlıcakla...
 
single speed road bike al hem tr getirmesi kolay olur hemde bakım masrafı yok zinciri yağla bin.
 
İngiltere'de hangi şehirde olduğunu bilmiyorum, fakat Londra'daysan Bisikletini güvenli bir şekilde muhafaza edebileceğin yer olsun.

Londra'da 1 sene yaşadım ve aldığım 2 bisiklet de çalındı. Sokakta zincirleyip geceleri bırakma, kalitesi ne olursa olsun anında çalıyorlar.

Kaliteli bir bisiklet alıp Türkiye'ye getirmek istiyorsan orda birçok mağaza var bisiklet satan, kesin görmüşsündür (Evans Cycles gibi) Bu gibi yerlerde bisikletini demonte edip kutulattırıp kargo yapabilirsin sanırım.
 
@Bugsbunny
Bu altın değerindeki bilgiler için nekadar teşekkür etsem azdır, saol. ben alınca sizleri haberdar ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bugsbunny
Bence düşünebileceğin bir diğer alternatif; (şimdiye kadar düşünmediysen tabii)

Katlanır bisiklet?
Sanırım Brighton'dasın.. Orayı bilmiyorum ama Londra'da normal bisikletler her zaman metroya alınmazken katlanır bisikletle her zaman girebiliyorsun. Katlayıp eve de alabilirsin; çalınma derdi yok.. Sürüşü de normal bir bisiklet kadar stabil olmasa da gayet makul. Dezavantaj olarak normal bir bisikletten %15 civarı daha yavaş; bilmiyorum bu senin için ne kadar önemli.. Grupla sürmeyeceksen veya uzun turlara çıkmayacaksan problem olmaz..

Oradan bir Brompton alabilirsin 2.el, sonuçta anavatanı ;) Pahalı gelirse Dahon'lar var; 250-300 Pound'lardan başlıyor.. Katlanır bisiklette ise yukarıdakilere ek olarak dikkat edilecek noktalar; katlanma menteşelerinde boşluk olmaması ve gidona yüklenince garip sesler gelmemesi..

Şu anda ben de iş için Avusturya'dayım, Dahon'umu da bavula atıp getirdim :D Ve 100+ km'lik geziler yapabiliyorum ;) (Yine de itiraf ediyorum normal bisikletlerimi özlediiim!)
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Geri