Scudo Sports

Yurtdışından beklenen parçalar ve sel

@eros3

Evet postalarda 7 gün bekleme süresi var.Büyük kolilerde de 1 ay diye biliyorum.
 
Scudo
Benim merak ettiğim 5inde gelmiş 7 gün beklemiş olsa en erken 12 Eylülde gönderilir ama önce İzmirden İstanbula gittiğinde orda da bekliyor olabilir mi bu detayları ve işleyişi bilmiyorum,bana Ptt de İngiltereye gönderildi dediler ama 2 yer de henüz elimize geçmedi diyorlar(18 Eylülde sordum).
Hala İstanbulda gönderilmeyi bekliyor olabilir mi?
Bir de 2 ayrı paket beklediğimden gelen tek mi 2 ayrı paket mi belirtilmemiş.
Satıcılardan biri (cr) para iadesi ya da yeniden gönderme seçeneği sundu,öbürü sadece iade yapabiliriz diyor.
Firmalar geri gelen paketlere genelde nasıl bir uygulama yapıyorlar ne kadar zaman alıyor ;özetle işler karışık.Fikri olan var mı? Teşekkürler.
 
En uyuz olduğum durumu yaşamışsın. :)

Bende ürünler gelirse geri gitmesin diye geçen hafta evde tıkılıp kaldım, ne gelen var ne giden… Bayram dolayısıyla, yoğunluk yaşandığından gecikme olduğunu varsayıyorum. Yoğun gönderi dönemlerinde ürünlerin akıbetini de bilemiyor insan…

Senin durumunda ise ürünler iade adreslerine gittikten sonra tekrar görüşmen gerekecek sanırım, geri gönderildiyse şu sıralar ellerine ulaşmış olması lazım. Bizleri bilgilendirirsen seviniriz, böylece işleyiş prosedürü hakkında fikir sahibi oluruz. Benim hiç başıma gelmedi, mümkünse gelmesinde, insan bekleyiş içinde olunca morali bozuluyor.
 
Arkadaşlar son durum şöyle,Chainreactioncyles'in eline hala geçmemiş ama geçtiği zaman göndereceğiz diyorlar.Wiggle ise ellerine geçmediği halde 22 sinde paketlemişler ve yeni izleme nosu vermişler(daha önce izleme nosu yoktu).Wiggle bu yüzden benim için 1 numara şu an.
İşin petete kısmına gelince sitesinden yazdığım maile barkod nosunu soran bir yanıt geldi diğer 3 mailime yanıt alamadım.169 dan ulaşamadım.
Merak ettiğim konu şu;
1-yurtdışından satıcının gönderdiği malı(izleme nosu olma sa da) kendileri izleyip ptt den soramıyorlar mı?
2-Adreste bulunamayan ve geri gönderilen malın tekrar satıcıya ulaştırılma uygulaması nasıl işliyor ,arada beklemeler oluyor mu?
3-Hadi bu petete bize karşı iplemez tutum içinde,malı gönderen satıcıya da mı aynı muameleyi yapıyor?
bunları genel olarak bilen varsa yazsın lütfen teşekkürler...
 
amazon.com'dan forma sipariş ettik, 25 gün oldu halen gelecek. Satıcıya mail attım, 2 ila 21 gün teslim süresi öngörülür diye cevap vermiş hayvan herifler!!!
 
bende chainden alış veriş yapıyorum. ilk alış verişim bir pedal dı. farklı bi pedal gönderdikleri için mail attım geri gönderin sizin ödiyceğiniz kargo ücretini biz karşılarız dediler bu mailleşmeden 2 gün sonra kargoya verdim pedalı ve takip numarasını crc ye bildirdim ama onlara ilk ulaştığım mailden sonra malı göndermişlerdi çünkü mail attıktan 1 hafta sonra pedal gelmişti. yani ben takip numarasını verdikten 5 gün sonrada yeni pedal geldi. pedal geldikten sonra ptt nin verdiği takip numarasından benim gönderdiğim pedalın nerde olduğuna baktım ve pedal istanbulda gönderilmeyi bekliyordu. yani mal ellerine ulaşmadan yenisi benim elime ulaşmıştı. yenisi ise 1 haftada geldi. ama yanlış gelen 3 haftada gelmişti ve gelen paket açılmış paramparça bi şekilde gelmişti. içinden bişey düşmediği için şanslıydım. ikinci sipariçim 8. günde geldi. 3. siparişim ise 4. günde geldi perşembe siparişi verdim pazartesi sabahı geldi. ve paketlerin üstünde en ufak bir çizik yoktu. başka siteden alış veriş yapmadığım için bilmiyorum ama ilk siparişim hariç chain le hiç sorun yaşamadım hatta son siparişim 4 günde geldiği için çok şaşırmıştım. ve izmirde oturuyorum istanbulda otursam bir gün erken gelme ihtimali bile vardı. izmirden istanbula ptt ile kargo 1 haftada gidebiliyor. yani kargo problemleri chainden veya başka bi siteden değil sadece türkiyenin değerli ptt sinden çıkıyor. ucuz olduğu için yeterli özeni göstermiyorlar. ve crc bizden 10 pound yaklaşık 24-25 lira kargo ücreti alıyor fakat ben pedalı gönderirken 12 lira ücret almışlardı. yani crc kargodanda kazanıyor.
 

"Please accept our apologies that you have not received your parcel. It has been sent on 11/09/09 via Royal Mail International which is normally a fast and reliable service but unfortunately delays can sometimes occur. Please note this service can no longer be tracked online as we no longer receive shipping references.
At this stage we would ask that you contact your neighbours to see if they have taken delivery of a parcel in your absence. It may also be worthwhile contacting your local sorting office and customs office to see if perhaps the parcel is there awaiting collection.

If none of these results in you receiving your parcel please allow 15working days from the date of posting and then contact us to let us know that the parcel has still not arrived. At this point we will be able to send a replacement.
Once again please accept our apologies for the delay and any inconvenience caused. "

Wiggle ile işleri halletim bekliyorum ama chainreactions la anlaşamıyorum bir türlü,10. mailim ama daha öncekine benzer bir mail daha aldım,onların da eline ulaşmamış görünüyor onlar da haklı ama ptt nin kapıya malı bırakmadığını kağıt bıraktığını(bunun resmini onlara gönderdim) anlamamış gibiler.Yukardaki yazıda komşularınıza sorun gibi bişeyler yazılmış.
Daha ne kadar bekliyeceğim bilmiyorum.
Bu durumun aynısını yaşayan da yok galiba yorum gelmedi.
Benim siparişim 31 Ağustostu ama 11 eylülde gönderdik dedikleri 2. paket mi o da anlaşılmıyo biraz da ingilizce eksikliği olduğundan.
Ayrıca onların da kendi gönderdikleri pakedin akıbetini araştıramıyor olmaları da garip geliyor bana ,onlar da petetenin insafında şu an.
Bekliyorum...
 
@eros3

alışverisin yurtdışından yapıldığını düsünürsek ve bir de royal - ptt işin icine girerse isler biraz karışık hal alıyor.. hele ki royal'in ekonomi servisinde :)

CR eskiden dhl ile anlaşmalıydı. neredeyse hic sekmeye ugramadan 3 - 5 gün icerisinden siparislerinizi eksiksiz ve hasarsız teslim alıyordunuz. bu cok iyi bir avantajdı. kotu tarafları da vardı tabii, gümrüğe takıldığı anda yanmıştınız..


royal'in servisleri de kesinlikle yeterli fakat kargonuz Türkiye'ye ekonomi tarifesiyle geldiğinde basit kargo islemine tabi tutuluyor. bu da ortadan kaybolmasını cok kolaylastirici bir durum olarak dezavantaj listesine ekleniyor. ( calinma, tahribat vs. )


ben bu durumu CR ile uzun uzadıya görüstüm. hatta ek maliyetle Dhl yada kolay takip yapılabilecek baska bir royal servisinin eklenmesinin bizlerin isini cok kolaylastıracağınından bahsettim.. bakalim belki ilerleyen zamanlarda birkac gelisme olabilir..

eros; cr'ye durumu tam anlatamamıssınız. detaylı sekilde yanlis anlasılmaması icin durumu tekrar bildirim yapabilirsiniz. ya da cr'nin gönderdiği cevaptan itibaren bir 15 gün daha bekleyin ve almadim diye bir mesaj atın. sonrasında hemen replacement yaptırabilirsiniz. ya da para iadesi. fakat unutmayın hocam, kurdan kaybınız olacak. ve kargodan da kaybedebilirsiniz..


umarım en kısa sürede durum cözülür..
 
  • Beğen
Tepkiler: asortik
@Salih Manavoğlu

Teşekkür ederim ,bu mal gelsin bi daha cr den alışveriş yapmam herhalde.
Alışveriş tarihim 31 Ağustos,11 Eylülde gönderdik dedikleri raplacment denen 2. gönderim olabilir mi?(veya ilk gönderim bu kadar uzun bir süre sonrası gönderilmiş olabilir mi?)
Benim onlara paket gelmedi diye yazdığım tarih 18 Eylül(çağrı kağıdını bulduğum gün).olduğundan replacement olamaz herhalde.
1-Bu replacment denen işi(yani malı ikinci kez gönderme) buradan gönderilen orjinal paket onlara ulaşmadan yapma ihtimali var mı?
2-Bana masraf olmaz ,sadece mal ulaştığında göndeririz tekrar gönderi masrafı olmaz dediler.Sizin bahsettiğiniz kurdan ve kargodan kayıp olması için tekrar kartla sipariş verilmiş olması gerekmez mi?
3-Kİmsenin bilmediği soru da bu adamlar kendi gönderdikleri ve alıcının evde olmayışından geri gönderilen malın nerede olduğunu araştıramıyorlar mı?petete kargoda bugün konuştuğumda ,kaybolmaz 14-15Eylülde gönderilse anca varır gibi bişeyler dediler.
4-petetecilerin ilk sordukları barkod no hikayesi de her alışverişte mümkün olmadığına göre barkodsuz gönderi garantili değildir ve kaybolabilir diyebilir miyiz?
 
Teşekkür ederim ,bu mal gelsin bi daha cr den alışveriş yapmam herhalde.
Alışveriş tarihim 31 Ağustos,11 Eylülde gönderdik dedikleri raplacment denen 2. gönderim olabilir mi?(veya ilk gönderim bu kadar uzun bir süre sonrası gönderilmiş olabilir mi?)Benim onlara paket gelmedi diye yazdığım tarih 18 Eylül(çağrı kağıdını bulduğum gün).olduğundan replacement olamaz herhalde.

sizin de bahsettiğiniz gibi bu ilk gönderi. order oluşturma ile gönderim arasında bazen aynı gün, bazen bir hafta, hatta daha uzun bir süre dahi olabiliyor.


1-Bu replacment denen işi(yani malı ikinci kez gönderme) buradan gönderilen orjinal paket onlara ulaşmadan yapma ihtimali var mı?

evet yapabilirler.. hatta size gelen mesajda da belirtmisler.. biraz daha bekleyin, almazsanız yapalım diyorlar..


2-Bana masraf olmaz ,sadece mal ulaştığında göndeririz tekrar gönderi masrafı olmaz dediler.Sizin bahsettiğiniz kurdan ve kargodan kayıp olması için tekrar kartla sipariş verilmiş olması gerekmez mi?

kurdan kayıp mutlaka olur.. karta para geri aktarılırken, banka kuru alış değerinden kabul eder ve boylelikle kaybedersiniz. replacement yerine para iadesi olduğunda CR kargo ücretini geri odeyemeyiz sadece ürün ücreti geri odenir diyebilir. boylelikle kargoyu da cebinizden odemis olursunuz.. yani onunla da kaybetmis olursunuz..


3-Kİmsenin bilmediği soru da bu adamlar kendi gönderdikleri ve alıcının evde olmayışından geri gönderilen malın nerede olduğunu araştıramıyorlar mı?petete kargoda bugün konuştuğumda ,kaybolmaz 14-15Eylülde gönderilse anca varır gibi bişeyler dediler.

türkiye postaları yurtdısı gönderilerinde bazen cok yavas olabiliyor.. o yüzden rahat olun. geri gönderilen ürün oyle ya da boyle Cr'ye ulaşacaktır..


4-petetecilerin ilk sordukları barkod no hikayesi de her alışverişte mümkün olmadığına göre barkodsuz gönderi garantili değildir ve kaybolabilir diyebilir miyiz?

evet, bende size katılıyorum. kesinlikle bir barkot takıntısı almış başını gidiyor... :). eee adamcağızların görebildikleri, fikir yürütebildikleri sadece barkot takibi var.. bir yandan da hak veriyorum tabii. islerin cok düzgün yürümemesi buna neden oluyor..

ptt iyi hos da belirsizlikler insanı biraz düsündürüyor.. örnek verecek olursam yurtdisi bir gönderi 30 günde varıyor diğeri 5 günde.. iste burada nedenini ogrenemediğim icin takiliyorum...:)
 
@Salih Manavoğlu

Teşekkür ederim işler biraz daha netleşiyor ,
Öncelikle 2 ayrı siparişim olduğundan ve bana gelen kağıtta gelenin tek mi 2 ayrı paket olduğu belirtilmediğine göre 11 Eylülde gönderdikleri ilk gönderim oluyor (tam 12 gün sonra?! hep böyle midir;Cr den 7-8 günde alanlar nasıl açıklanacak?).Bu durumda benim bulduğum çağrı kağıdının wiggleden gelen paketle ilgili olduğu ihtimali yükseliyor.(Wigglede öncelikli gönderi 5 euro fazla ancak 1 sonraki gün hemen gönderi kesin yapılıyor.)

11Eylülden sonra 15 iş günü süre varsa en erken 2Ekim oluyor yani 33 gün sonra gelmezse iade yaparız konusu var.,kabul edilebilir bir süre değil.Madem bu petete barkodsuz gönderiye garanti vermiyor paralı yapsın (5-10tl ) bu hizmeti , hiç olmazsa elimize teslim edileceğini bilelim.
Kurdan veya kargodan kayıp çok da önemli değil zaman kaybı karşısında,dediğiniz gibi 2 Ekime kadar beklemedeyim.
 
Chain reactiondan 17.09 da verdiğim raceface dizlik dirseklik siparişi 21.09 akşamı onaylandı kargoya verildiğine dair onay maili geldi.Ağzımı bozmayım. Bugünde yüksek IQ lu, duyarlı,sorumluluk sahibi,saygıdeğer ptt memuru adres olarak işyeri adresini vermeme rağmen paketi binanın girişine bırakıp gitmiş.:boese157: :000002158 Ya başkası alıp gitse.:boese157: Neyseki ofisdeki arkadaşlardan biri paketi farketmiş kaybolmadan önce bana getirdi.Chainden verdiğimiz siparişler takip nosu vermedikleri için kaybolma riski oluşturuyor.Bunu dikkate alalım bence.Ptt yede şikayetimi yazıyorum şimdi...
 
  • Beğen
Tepkiler: temucin90
@Özgür

Pakedi binanın kapısına bırakıp gitmek görevi ihmal gibi değerlendirilebilir mi? , üstünde alıcının ismi (ayrıca telefonu da olabilir) olduğu için hiç olmazsa ordaki kişilere sorabilir ya da görevli birilerine haber verilebilir.
Bende olduğu gibi tekrar İngiltereye gönderilmesi daha can sıkıcı,burada da gönderilmeden son bir kez daha araştırılsa paket elime ulaşabilirdi.
Ben şikayet şeklinde değil bilgilenme amaçlı yazdım zaten yanıt da gelmedi, bu zihniyet değişir mi emin değilim.
Bizlerin yapabileceği satıcı sitelere ulaşıp özellikle izleme nosu konusunda ısrar etmemiz ve standart gönderi sürelerini belirletmemiz daha verimli olabilir.Buna ek olarak izleme nosu veren, gönderi süreleri kısa olan diğer siteleri de inceleyip buraya ekleyebiliriz.
 
Bu arada benim ürünlerimle ilgili son bilgilendirmeyi de yapayım; ürünlerden bir tanesi elime ulaşmış olmasına rağmen, diğer ikisi gelmedi.

Ama işin ilginç yanı; ürünler ayrı paketlerde olmasına rağmen, aynı yerden, aynı anda postaya verildi. Bir tanesi elime ulaşmışken, diğerleri ortalıkta yok. Hadi desek farklı zamanlarda gönderildi, aynı anda gönderildiğini biliyorum. İstanbul’da gümrüğe giriş yaptığı andan itibaren gönderinin akıbeti tam bir muamma…

Hele ki komik olan bir durum var. Daha önce bir gönderiyi “traction number” ile takip etmiştim. Gün içinde uçağa nakledildi ve ertesi gün İstanbul’a giriş yaptı. Bana gelmesi ne kadar mı sürdü? 2 hafta! Güler misin, ağlar mısın? :)

Keşke buraya yazdığımız eleştiriler, ya da diğer insanların yazdığı eleştiriler dikkate alınsa ve iyileştirme yoluna gidilse… Açıkçası hiç ümidim yok, Türkiye’de verilen birçok hizmet tam bir fiyasko!

eros3, üstadım dediklerinizi PTT yapacak bende göreceğim? :D Bu zihniyet hiç değişmedi, asla da değişmeyecek, kağıt üstünde her şey mükemmel, ama uygulamada çuvallıyorlar.

Daha önceki bir gönderimin gümrükte başına gelenleri bilseniz, inanın kahrettiler beni, açıp içine bakmak için kapağı açmak yeterliyken ne yapmışlar dersiniz? Kapağı kesmiş sevgili(!) görevli arkadaşlarım, haliyle keserken benim ürünüme de zarar vermişler. Peki, sonra ne yaptılar söyleyeyim; bir güzel poşetlemişler, birkaç imza ve belge ile ürün bize bu şekilde açık ulaşmıştır, bizlerde korumaya aldık!

Ürünü almak üzere gittiğimde, halini görünce başımdan kaynar sular döküldü, be güzel(!) insan, hangi akla hizmet kesici alet kullanılarak açılır?

Öyle güzel komplo hazırlanmış ki! Bizimkiler sütten çıkmış ak kaşık, onların eline o şekilde geçmiş. :) Ondan sonra birçok görüşme yapmama rağmen sonuç alamadım, o ona atıyor topu, diğeri başkasına… İstanbul gümrük bizim olayla alakamız yok, bize böyle geldi, bizde korumaya aldık diyerek olayı zaten kapattı. :D Mısırdan gönderilirken bana mümkün olan en üst düzey koruma ile gönderilmiş, kanıtlandı. Gel gelelim İstanbul’a indiği andan itibaren başına neler geldi Allah biliyor. Ve bu lanet memlekette olayları örtbas etmekte bu kadar basit, olayların üstüne gidince de senin başına gelmedik kalmaz…

Bu konuda oldukça doluyum açıkçası… :)
 
@asortik

Merhaba ,konunun açılması iyi oldu benim gibi farklı sorunlar yaşayanları öğrenmiş oluyor ve yardımlaşıyoruz.
Asortik sizin başınıza gelen herhalde en kötülerinden biri çünkü zarar gören mal iptal de olmaz geri de gitmez.İzleme nosu olması çok faydalı ama onu da dağıtıcıya teslim edildi yazısını gördükten sonra ilgili birimi(ptt kargo veya aps) sürekli aramak ve ısrarla! istemek lazım;benim ilk alışverişim böyle olmuştu.
Bende son durum pakedin biri İstanbula gelmiş,İzmir torbasına eklenmiş,diğer paket 2 Ekime kadar gelmezse(11Eylülden) tekrar gönderim istiyeceğim.
Ancak hala bana 5 Eylülde kaç paket gelmişti geri gönderilenler alıcıya ulaştı mı öğrenemedim.Diğer nokta da şu her iki sipariş de 1 kg altı , 100 euro altında ve izleme nosu olmadan verilmişti.Bu tip siparişin izlediği rota nedir?Gümrüğe girmeden doğrudan adrese mi geliyor? Yani İngiltere,İstanbul ve İzmir adres; yoksa İzmir Bayraklı gümrüğünden mi semtlere dağıtım oluyor ? Benim örneğimde 18 inde kağıdı bulmadan önc e5-6 kez gümrüğü arayıp ve gidip isim listesine bakmıştım orada bulamadığıma göre İstanbuldan adrese doğrudan gelmiş herhalde..
Beklemeye devam ...
 
Arkadaşlar 15 Eylülde CRC'den sipariş vermiştim kargo dahil 97 € (85.63 £). 16 Eylül'de kargoya verilmiş.28 Eylül itibariyle Ptt kapıya getirmiş,evde kimseyi bulamayınca kağıt bırakıp gitmişler.Bugün faturalara bakarken farkettim.Yarın gidip alacağım,sağolsun iyi birine denk gelmiş herhalde kağıdı kapının altından atıp gitmemiş içeri girip posta kutusuna koymuş.
 
Lütfen yardımınıza ihtiyacım var.. Türkiyeden Azerbaycana lise diplomamı posta yoluyla gönderirken adi postayla ve barkotsuz gönderib postacılar.. 3 ay oldu hala elime ulaşmadı böyle bir durumla karşılaşan varmı..? Postamın akibeti ne nolur bir bilgi verin lütfün.. Kayb olma ihtimali veya geri dönme ihtimali varmı..?
 
Geri