Scudo Sports

Yükseltmelere nereden başlayayım?

toprakakalin1

Daimi Üye
Kayıt
4 Şubat 2012
Mesaj
207
Tepki
47
Şehir
Mersin
Bisiklet
Carraro
Bisiklet geldi, güzel güzel sürüyorum fakat aklımda planladığım şey tüm parçaları yükselttikten sonra tüm parçaları en son alacağım güzel bir karbon kadroya geçirmek. Şimdi sorum, yükseltmeye nereden başlayayım ve yükselttiğim parçaların yeni alacağım kadroya uygun olmama sıkıntısı çeker miyim? Önce maşayı ve gidonu değiştirmek istiyorum (1 kilo ağırlık azaltır en azından), daha sonra jantlar, ardından vitesler en son da frenler. Doğru mu yapmış olurum?
 
Scudo
Bence ilk lasitkleri değiştirin ortalama olarak 200-300 belkide 400 gram hafifletmeyi başarabilirsin.
 
Yükselteceksen ilk kadroyu değiştir o kadro üzerine geliştir. Sırasıyla kadro, maşa, vitesler-frenler,jantlar
 
Düzgün bir kadro alacak param olsa zaten direkt daha ucuz ve daha iyi donanımlı bisiklet alırdım. Bisikleti taksit taksit yükseltmek istiyorum. Sele+sele borusu 620 gram geliyor çok mu fazla acaba?
 
Size sürüş kalitesi verecek olan kadro ve maşadır. Sonra sele borusu, gidon boğazı ve gidon gelir.
Buna ek olarak ağırlık farkını en çok farketedeceğiniz yerler dönen parçalardır. Dıştan içe doğru önem sırası azalır.
 
@toprakakalin1

Yükseltme yapmak istiyorsunuz ve ileride karbon kadroya geçmek istiyorsunuz. Bence yükseltme yapmak istiyorsanız öncelikle maşadan başlayın ve önerebileceğim maşa alırsanız hem bisikletinizden 1 kilo kurtulmuş olursunuz hem de ileride karbon kadroya da yakışır.

Daha sonra jant setini değiştirerek alırsanız herhalde bir kilo daha hafifler.

Daha sonra Vites sisteminde aynakolu, ön arka attırıcıları, vites kollarını, ruble, zincir Deore XT serisi yapabilirsin. Böyle parçalara sahip olduğunuzda alacağınız karbon kadroda (en az 750 TL ikinci el fiyatları) bu parçalar kendini çok iyi gösterir.

Kolay gelsin :)
 
Jantlar ve lastikler, sele ve sele borusu, maşa ve gidon, vitesler ve pedallar, frenler ve en son kadro yapsam nasıl olur?
 
ben anlamıyorum arkadaş bi fren seti 500 600 euro bi jant seti nası 400 euro bi kadro nasıl bin 1500 euro oluyor nası bir piyasa bu nası dehşet fiyatlar yaw .
 
@Hasan Kılınç
Vitesleri sram düşünüyorum aslında. :) Onun dışında tavsiyelerinizi dikkate alacağım.
 
Ilk jantlardan başlayabilirsiniz. 1600 gr ayarlarında bir jant seti is görür. daha sonra masaya gecersiniz. 1550 gr fox. ondan sonra vites sistemi hala sorunsuz ise gidon gidon bogazi sele sele borusu değişebilir. her birinden 100 gr tasarruf edilse 400 gr. zaten geriye vites sistemi kalıyor ve en sonda kadro.
 
arkadaşım jantı falan bosver sen daha bsiklet kullanmaya baslamadan agırlıgı azaltmayı planlıyorsun agırlıkla ne ısın var senın sen once konforunu arttır ik once maşanı değiştir sonra vites kolu arka aktarıcı frenler aynakol sonra ağırlıgı azaltmak ıcın selenı borunu gıdonunu degiştirirsin jantını da degiştireceksen tubeless janta geçeceksen değiştir yoksa ona para harcama
 
Parça parça yükseltmek zordur. En önemlisi önceden değiştirdiğiniz parçaların daha sonra alacağınız kadroya uyup uymayacağıdır. Bence hiçbir değişiklik yapmadan ayırdığınız parayı biriktirmek ve bir kerede değişiklik yapmak hem daha ekonomik hem de daha kolay olacaktır.
 
Bir kerede değişiklik yapmak demek yeni bir bisiklet almak demek. 200 lira üstü parayı biriktirmekte zorlanmasam dediğinizi yapacağım ama olmuyor işte, parça parça, yavaş yavaş yükseltmeler yapmak daha iyi olur benim için. O zaman ilk maşa diyelim.
 
Peki aldığınız maşanın alın boyu ile daha sonra alacağınız kadronun alın boyu uyacak mı?
Sele borusu çapları, ön vites kelepçe çapı, orta göbek uyumu vs. gibi konular hakkında düşündünüz mü?
Jantların her durumda uyacağının dışında(ki burada da fren seçimi devreye giriyor, disk fren, V fren) hiçbir paraçanın uyacağının garantisi yok. Şimdi para biriktirmekte zorlanıyorsanız sonra uymayan parça için nereden para bulacaksınız.
Ben sadece uyarıyorum para harcamadan önce bunları düşünün diye. Bisiket toplarken bile önce kadro alınır sonra diğer parçalar kadroya uygun seçilir.
 
Bence öncelikle ağırlıktan ziyede akıcılığı arttırmalısın. Aynakolunu hallowtech 2 destekleyen bir aynakolla değiştir. Göbeklerde de Slx yaparsın. Tadından yenmez.
 
İş yaş iş çıktı diyorsunuz. :) Neyse artık yavaş yavaş toplayacağız.
 
Şimdiki vitesimi 9lu sram x5 ile değiştirsem set olarak (uygun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim bu arada) sonradan alacağım kadroya uygun olmama olasılığı nedir? Bence alacağım kadronun beşte dördüne uygun olur, zaten ona göre alırım kadroyu.
 
Geri